مهاجرت تحصیلی مجارستان

اعزام دانشجو به مجارستان

اعزام دانشجو به مجارستان

در مبحث مهاجرت به کشورهای اروپایی می توان اعزام دانشجو به مجارستان را نام برد. این روش همواره بهترین روش مهاجرت بوده است. چرا که می توان ویزای تحصیلی را به انواع ویزاها از جمله ویزای کاری تبدیل نمود و در نهایت موفق به اخذ اقامت این کشور گردید. اکنون شما را به مطالعه مقاله تنظیمی و تدوین شده از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دعوت می نماییم تا با شرایط اعزام دانشجو به مجارستان در سال 2023 آشنا شوید.

امید بر این است که با مطالعه مقاله فوق بتوانید به اطلاعات جامعی در باب تحصل و اعزام دانشجو به مجارستان  دست یابید.

اینفوگرافی اعزام دانشجو به مجارستان

بررسی تحصیل در مجارستان 2023

متقاضیان تحصیل در مجارستان بهتر است در مورد شرایط اعزام دانشجو به مجارستان به این امر اشراف داشته باشند که این کشور از پروسه بولونیا پیروی می کند. در باب مجارستان می توان به این موارد اشاره داشت:

  • مردم این کشور به زبان مجاری صحبت می کنند.
  • واحد پول این کشور HUF فورینت می باشد.
  • شهر پج یکی از بزرگ ترین شهر های این کشور است.
  • این کشور، پایتخت فرهنگی دارد.

برای ورود به دانشگاه این کشور تمامی دوره های دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی برای دریافت پذیرش تحصیلی لازم می باشد. دروس عمومی برای دانشجویان بین المللی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس داده می شود و باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشید تا بتوانید پذیرش تحصیلی دریافت کنید.

 

اعزام دانشجو به مجارستان در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به مجارستان در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور امکان پذیر است. حتی دانش آموزان نیز این امکان را دارند که دوره های دبیرستان و متوسطه خود را در این کشور سپری کنند. اعزام دانشجو به مجارستان در مقطع کارشناسی می تواند انجام گیرد. در باب تحصیل مقطع کارشناسی می توان به این موارد اشاره داشت:

پارامترشرح
طول دوره3 سال
آغاز ترم تحصیلیسپتامبر (September) و فوریه (February)
مجوز کار دانشجویی10 ساعت در هفته

اکثریت دانشگاه های مجارستان برای پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی، آزمون ورودی برگزار می کنند. بنابراین دانشجو می بایست مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه نماید. دانشجویان برای ورود به رشته های مختلف بایستی دوره های پیش آن را بگذراند. به طور مثال دوره های پیش مهندسی که مختص دانشجویان رشته های مهندسی است، از ماه مهر و یا دی ماه آغاز می شود. لازم است بدانید ورود به دوره پیش مهندسی بدون مدرک زبان امکان پذیر است.

اعزام دانشجو به مجارستان در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان بین 1 تا 2 سال در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، بایستی مدرک کارشناسی آنان از سوی دانشگاه مجارستان مورد تایید واقع گردد. این تاییدیه به صورت تطبیق دروس گذرانده شده در کشور مبدا و کشور مقصد می باشد. همچنین در برخی موارد دانشجو موظف است بعضی از دروس را که در کشور خود گذرانده، مجددا پشت سر گذاشته و کسب نمره قبولی کند.

  • کار حین تحصیل برای دانشجویان این مقطع آزاد است.
  • به مدت 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند.
  • دانشجویی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارد، بایستی به تعداد 2 توصیه نامه از اساتید خود دریافت دارد.
  • رزومه تحصیلی خود را تهیه نموده و ارائه کند.
  • در برخی از رشته ها دانشجو موظف به انجام مصاحبه است.

اعزام دانشجو به مجارستان در مقطع دکتری

اعزام دانشجو به مجارستان در مقطع دکترا نیز قابل انجام است و شرایط زیر را دارا می باشد:

پارامترشرح
طول دوره3 سال
مجوز کار30 ساعت در هفته
مدارک اصلیآماده سازی و تهیه پروپوزال تحقیقاتی و پژوهشی و توصیه نامه

اعزام دانشجو به مجارستان برای تحصیل پزشکی

امروزه داوطلبان بسیاری عزم خود را جزم کرده اند تا در رشته های پزشکی در اروپا از جمله مجارستان ادامه تحصیل دهند. رشته های پزشکی نیز مستلزم گذراندن دوره های پیش پزشکی یا پیراپزشکی است. لازمه این کار شرکت در آزمون پس از پایان دوره های پیراپزشکی می باشد. مدرک تحصیلی پزشکی که از سوی بهترین دانشگاه های مجارستان به دانشجویان اعطاء می گردد، مورد تایید وزارت بهداشت ایران و اروپا بوده و از اعتبار ویژه ای برخوردار است.

اعزام دانشجو به مجارستان برای تحصیل پزشکی مانند سایر رشته ها نیاز به اخذ پذیرش دارد. متقاضیان تحصیل در این رشته در مجارستان بایستی در موعد مقرر مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. پس از اخذ پذیرش موفق، متقاضیان بایستی ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنند. اخذ ویزای تحصیلی گاها با موانع حقوقی مواجه می شود. از این رو توصیه می شود متقاضیان اقدام به همکاری با موسسات حقوقی معتبر نمایند. در این زمینه متقاضیان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری به عمل آورند.

فرآیند درخواست جهت اعزام دانشجو به مجارستان

کشورهای علاقه مندی که خواستار اعزام دانشجو به مجارستان هستند، قبل از اعزام باید فرآیندهایی را با کمک دانشجویان انجام دهند. یکی از اصلی ترین فرآیندهای درخواست جهت اعزام دانشجو به مجارستان انتخاب یک برنامه مناسب برای تحصیل در این کشور است. دانشجویان اعزامی باید با انتخاب رشته ای که برای آنها مناسب است آغاز کنند. به طور مثال، سطح تحصیلی مورد نظر خود که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که بدانید، ممکن است از دانشجویان اعزامی خواسته شود که در یک آزمون مهارت یا دروس زبان اضافی در مجارستان شرکت کنند. همچنین فارغ از اینکه دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا باشید مدارک تحصیلی در رشته های مختلف برای دانشجویان در دسترس است. در نهایت اینکه روند پذیرش برای دانشجویان اعزامی ممکن است از آنچه که قبلا به آن عادت کرده اید متفاوت تر باشد.

از دیگر فرآیندهای درخواست جهت اعزام دانشجو به مجارستان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع فرآیند درخواست جهت اعزام دانشجو به مجارستانتوضیحات
ارائه انگیزه نامهاز جمله مدارک اولیه ای که معمولا برای همه موسسات آموزشی در مجارستان مورد نیاز است، انگیزه نامه، توصیه نامه و نمونه کارهای قبلی دانشجویان در صورت وجود است.
شرایط پذیرش منحصر به فرد را بررسی کنید.بسته به دانشگاه های مختلف در مجارستان، ممکن است مدارک خاصی از دانشجویان اعزامی درخواست شود.
درخواست تحصیل خود را ارسال نمایید.اغلب درخواست ها برای دانشگاه های مجارستان از طریق یک سیستم درخواست آنلاین صورت می گیرد. فرم های درخواست نیز از طریق وب سایت های دانشگاه های خاص در دسترس هستند.
منتظر پاسخ درخواست خود باشید.نتایج پذیرش جهت اعزام دانشجو به مجارستان، اغلب از طریق ایمیل یا پست به متقاضیان اطلاع رسانی می شود.
درخواست ویزاپس از پذیرش در دانشگاه دانشجویان اعزامی باید برای ویزای خود اقدام نمایند.

اعزام دانشجو به مجارستان با ویزای تحصیلی

طی سالهای اخیر اعزام دانشجو به مجارستان با ویزای تحصیلی، به یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به مجارستان تبدیل شده است. به طور کلی دانشجویان بین المللی که قصد دارند بیش از 90 روز متوالی در مجارستان بمانند و به تحصیل خود ادامه دهند، باید برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که قبل از اخذ ویزا و اعطام دانشجو به مجارستان باید باید از یکی از دانشگاه های معتبر مجارستان پیشنهاد داشته باشید. پردازش ویزای مجارستان معمولا حدود یک ماه به طول می انجامد، همچنین می تواند طولانی تر نیز باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در اولین فرصت برای جلوگیری از هرگونه عوارض غیر ضروری اقدام نمایید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به مجارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به مجارستان را طی سال های اخیر

مزایای تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در کشور مجارستان می تواند شامل موارد متعددی شود. این مزایا زمینه های خوبی برای اقامت در این کشور هستند. دانشجویان دوره های پزشکی می توانند با بهره مندی از مزایای تحصیل در این کشور به مرور برای اخذ اقامت دائم مجارستان اقدام نمایند. برخی از مزایای متعدد تحصیل پزشکی در مجارستان عبارتند از:

  • امکانات مطلوب
  • بهره مندی از امکانات شهروندی
  • لهره مندی از مدرک تحصیلی معتبر
  • امکان کار حین تحصیل

8 دانشگاه برتر مجارستان

در این قسمت از مقاله مفتخر به بررسی رتبه بندی 8 دانشگاه برتر مجارستان مطابق با QS و ARWU می باشیم:

دانشگاهرتبه TIMES سال 2023رتبه بندی 2023رتبه بندی شانگهای در سال 2022
دانشگاه سگد551701
دانشگاه دبرسن651
دانشگاه Eötvös Loránd601701601
دانشگاه Pécs701
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست801901
دانشگاه Corvinus بوداپست2011001
دانشگاه سملویس601
دانشگاه Szent István1001

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان

باید بدانیم هزینه های تحصیلی در دانشگاه های مجارستان بسته به نوع دانشگاه، نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت و متغیر می باشد.

تحصیل در دانشگاه های مختلفمیزان هزینه سالانه به یورو
تحصیل در کالج های مجارستان€5000 الی 6000€
دانشگاه ها (کارشناسی تا دکتری)€300 الی 5000€
رشته های پزشکی€10000 الی 5000€

هزینه زندگی در مجارستان در هر سال تحصیلی می تواند به مبلغ 10000€ الی 12000€ (یورو) باشد. این مبلغ می تواند شامل هزینه های بیمه درمانی، حمل و نقل و تردد، خوراک و پوشاک و غیره گردد. بنابراین در مبحث مهاجرت تحصیلی به مجارستان، بررسی و ارزیابی هزینه های زندگی در این کشور بسیار ضرورت دارد.

شرایط اخذ بورس تحصیلی مجارستان در سال 2023

تامین بودجه و حمایت های تحصیلی از سوی دانشگاه های مجارستان برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است که از آن ها دعوت می کنند تا در مقطع لیسانس از دانشگاه های مجارستان از زیر مجموعه stipendium Hungaricum در سال 2024-2023 بورسیه تحصیلی اخذ نمایند. روند پروسه بورسیه stipendium Hungaricum مشابه با GSC می باشد و مدارک مورد نیاز آن و موسساتی که شامل این بورس می شودن نیز مشابه با GSC خواهند بود زیرا داوطلبان باید درخواست های خود را به شورای بورس تحصیلی دولت مجارستان ارسال کنند که البته بورسیه تحصیلی stipendium Hungaricum برای کلیه برنامه های پزشکی ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی ارشد و محققان دکتری آزاد است.

مزایای بورس تحصیلی stipendium Hungaricum در سال 2023 به شرح زیر می باشد:
  1. بدون نیاز به هزینه ای برای درخواست و اپلای کردن بورس
  2. کمک هزینه ماهیانه 150€ (یورو) به برندگان بورس تحصیلی مجارستان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  3. کمک هزینه ماهیانه 450$ (دلار) برای دانشجویانی که در مقطع دکترا ثبت نام کرده اند.
  4. امکان اخذ خوابگاه به صورت share در هر دانشگاهی از مجارستان به صورت رایگان
  5. آموزش رایگان و بیمه عمر که توسط دانشگاه وابسته به برنامه بورسیه تحصیلی تحصیلی مجارستان ارائه می شود.

مزایای اعزام دانشجو به مجارستان

مزایای اعزام دانشجو به مجارستان

ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به مجارستان مزایایی را به دنبال دارد. شرح این مزیت ها به صورت ذیل است:

ارائه مدرک زبان الزامی نیست، عدم وجود محدودیت سنی برای پذیرش دانشجویان مقاطع مختلف، هموار بودن شرایط اخذ پذیرش دانشجویان نسبت به سایر کشورهای اروپایی، ورود دانشجو به بازار کار مجارستان و سایر کشورهای اروپایی پس از اتمام تحصیل، قرار داشتن کشور مجارستان در حوزه شنگن باعث می گردد دانشجویان به راحتی به کشورهای اروپایی تردد نمایند.

امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی جهت کسب و کار، دانشجویان می توانند از پوئن مثبت استقبال مجارستان از سرمایه گذاران خارجی استفاده کنند، پس از پایان تحصیلات به سرمایه گذاری در این کشور بپردازند، این کار می تواند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت صورت گیرد، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای سرمایه گذاری نیز وجود دارد، ورود اولیه دانشجویان به اروپا هزینه های کمتری را شامل می گردد

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به مجارستان

اعزام دانشجو به مجارستان مستلزم ارائه مدارک لازم جهت پذیرش دانشجویان می باشد. این مدارک عبارتند از:

  • اصل پاسپورت دانشجو
  • اصل مدارک تحصیلی دانشجو شامل دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • همراه به ریز نمرات (نوع مدارک به نوع مقطع تحصیلی درخواستی مرتبط است.)
  • ارائه تاییدیه مدرک تحصیلی که از سوی سفارت مجارستان اخذ گردیده است.

اخذ ویزای تحصیلی در مهاجرت از طریق تحصیلی در مجارستان، نیاز به مدارکی دارد که دانشجویان باید آنها را تهیه و تسلیم نمایند:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست
  • اصل پاسپورت
  • اصل نامه پذیرش از سوی دانشگاه انتخابی
  • اصل بیمه مسافرتی
  • اصل اسناد و مدارکی که رزرو خوابگاه یا مسکن دانشجو را ثابت نماید.
  • اصل مدارک شناسنامه یا کارت ملی
  • ارائه چند قطعه عکس
  • ارائه پرینت گردش حساب بانکی 3 ماهه آخر دانشجو جهت اثبات تمکن مالی وی برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در مجارستان

لیست دانشگاه های معتبر در مجارستان

کشور مجارستان دارای دانشگاه های معتبری است که مدارک اعطایی از سوی آنها در سطح اروپا مورد تایید قرار گرفته است. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

  • کالج مک دانیل
  • کالج بین المللی اویسینا در بوداپست
  • کالج دانشگاه پزشکی پچ
  • کالج دونا
  • دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست (BME)

موسسه اعزام دانشجو به مجارستان

موسسه سفیران سروش سعادت سال هاست در حال اعزام دانشجو به کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی است. چنانچه به دنبال موسسه اعزام دانشجو به مجارستان هستید می توانید با انتخاب موسسه سفیران سروش سعادت با خیالی آسوده برای کسب پذیرش و ویزا و شرکت در دوره های مختلف در کالج های معتبر مجارستان اقدام کنید. خوشبختانه کارنامه ما معرف ماست و کسب موفقیت های بسیار در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان ما را به یکی از بهترین موسسات اعزام دانشجو و مهاجرتی تبدیل کرده است. برای اعزام دانشجو به مجارستان می توانید با ارتباط با مشاورین زبده این مجموعه قدم اول برای مهاجرت به این کشور زیبا را بردارید.

گام به گام اعزام دانشجو به مجارستان:

مرحلهشرح
اولتماس با مشاورین موسسه
دومعقد قرارداد و ارائه مدارک لازم
سومآغاز پروسه پذیرش توسط پشتیبانان
چهارمدریافت نامه پذیرش
پنجمرزرو وقت برای سفارت و جمع آوری مدارک
ششمدریافت ویزا

کار پس از تحصیلی در مجارستان

متقاضیانی که تمایل به کار در مجارستان دارند بایستی بدانند که سیستم کار در این کشور بر مبنا نیروی کار داخلی است و قوانینی مبتی بر استخدام نیروی کار خارجی در این کشور وجود ندارد. این بدان معنا می باشد که علاقه مندان کار در این کشور بایستی یا از کارفرمایی پیشنهاد کاری داشته باشند، یا با ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت نمایند سپس از شرایط ورود به بازار استفاده کنند.

میزان درآمد در این کشور بدین صورت می باشد:

  • کمترین درآمد ماهانه: 125000HUF (فورینت مجارستان)
  • میانگین درآمد ماهانه: 493000HUF (فورینت مجارستان)
  • بیشترین درآمد ماهانه: 220000HUF (فورینت مجارستان)

با اطلاع یافتن از موارد بالا می توانید جهت اعزام دانشجو به مجارستان و تحصیل در این کشور اقدام نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز این افتخار را دارد که شما را در مسیر موفقیت آمیز تحصیلی و مهاجرت همراهی کند. اخذ مشاوره های تخصصی از طریق تماس با وکلا و کارشناسان میسر خواهد بود.

سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به مجارستان

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به مجارستان هستیم:

  • هزینه های زندگی دانشجویی معمولی در مجارستان چقدر است؟ به صورت متوسط هزینه های یک زندگی دانشجویی که شامل هزینه های خانه و کرایه خانه و مایحتاج ماهیانه می باشد. به صورت حدودی بین 700€ تا 800€ (یورو) است.
  • هزینه تحصیل پزشکی و مهندسی در مجارستان به چه صورت است؟ هزینه تحصیل پزشکی به صورت متوسط 18000€ (یورو) تخمین زده می شود که بنا به دانشگاه متفاوت است منتها هزینه تحصیل مهندسی حدودا 8000€ (یورو) برآورد می شود.
  • دوره های پرمتقاضی در کشور انگلستان چه دوره هایی هستند؟ دوره های زبان آلمانی یا انگلیسی که مدت زمان آن 1 سال تحصیلی است و هزینه های آن بدین شرح است: انگلیسی 5500€/ آلمانی 6500€/ دوره های آماده سازی پزشکی 1 سال تحصیلی و هزینه دوره بین 5500€ تا 6500€ (یورو)
  • مدارک معتبر و مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان چیست؟ آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات/ مدرک زبان معتبر/ پاسپورت با اعتبار 6 ماه/ ارائه گواهی تمکن مالی و پرینت حساب/ اخذ پذیرش نهایی
5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به مجارستان

  1. رضا فلاحتی گفت:

    سلام روزتون بخیر. خسته نباشید تشکر میکنم از مطالب خوبتون. من رضا هستم دانشجوی سال آخر مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد. میخواستم بدونم کسایی که از دانشگاه آزاد هستن شانسی برای پذیرش و اپلای ندارن؟ من تافل رو سه سال پیش گرفتم. برای شرایط مالی هم اوکی ام. فقط میمونه همین گرفتن نامه پذیرش دانشگاه. میخواستم برای یکی از دانشگاه های خوب مجارستان درخواست بدم شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. karim.M گفت:

    سلام من 23 سالمه و دیپلم تجربی دارم برای رشته دندونپزشکی دبرسن در شهر دبرسن اقدام کنم سربازی هم نرفتم.
    آیا موسسه شما میتونه برام پذیرش بگیره ؟چون شنیدم سخت پذیرش میده این دانشگاه به ایرانیا.

    1. صادقی گفت:

      سلام بله این امکان برای شما وجود داره. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *