مهاجرت تحصیلی مجارستان

معرفی دانشگاه های مجارستان

معرفی دانشگاه های مجارستان

معرفی دانشگاه های مجارستان از آن جهت اهمیت پیدا می کند که تعداد علاقه مندان به تحصیل در این کشور هر ساله افزایش پیدا می کند. تحصیل در تمامی رشته ها در دانشگاه های کشور مجارستان برای دانشجویان خارجی وجود دارد. افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه ها هستند می توانند با گذراندن شرایط پیش نیاز وارد دانشگاه های این کشور شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی در جمع آوری مطالب و نکات مهم برای معرفی دانشگاه های مجارستان داشته است.

دانشجویان برای انتخاب دانشگاه باید شرایط تمامی دانشگاه ها را بدانند، پس در این مقاله به معرفی دانشگاه های مجارستان و شرایط پذیریش این دانشگاه ها در سال 2024-2023 می پردازیم. برای مطالعه بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور می توانید مقاله شرایط تحصیل در مجارستان را مطالعه نمایید.

معرفی رشته های دانشگاه های مجارستان

کشور مجارستان دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و مجهز می باشد که در این مقاله به معرفی دانشگاه های مجارستان و رشته های تحصیلی موجود در این دانشگاه ها می پردازیم. در بسیاری از دانشگاه های برتر در این کشور دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. هزینه زندگی در مجارستان و هزینه های تحصیل در این کشور بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی قرار گرفته است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته ها به مجارستان مهاجرت می کنند. همچنین دانشجویان می توانند در رشته هایی مثل بیزینس، اقتصاد، معماری، مهندسی و غیره به ادامه تحصیل بپردازند.

در نمودار زیر به بررسی رنکینگ جهانی دانشگاه های مجارستان می پردازیم:

رنکینگ جهانی دانشگاه های کشور مجارستان

معرفی دانشگاه های مجارستان در شهرهای مختلف

حال به معرفی دانشگاه های مجارستان می پردازیم، دانشگاه های برتر این کشور به شرح ذیل می باشند:

  • دانشگاه دامپزشکی سنت اشتوان در شهر بوداپست (St Vincent University of Hungary)
  • دانشگاه فنی و مهندسی واقع شده در شهر بوداپست
  • دانشگاه علوم پزشکی سملوایز (Semmelweis Medical University)
  • دانشگاه علوم پزشکی پچ (Pecs Medical University)
  • دانشگاه علوم پزشکی سگد (Medical University of Szeged)
  • دانشگاه دبرسن (Deboros University of Medical Sciences)
  • کالج مک دانیل در شهر بوداپست (Mcdaniel College Europe )
  • کالج سوینبرن بوداپست
  • کالج چمپلین بوداپست

شرایط اعزام دانشجو به مجارستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

معرفی دانشگاه های ارزان در کشور مجارستان

این کشور کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور خانه تقریبا 10 میلیون نفر است که بوداپست پایتخت این کشور است، بوداپست خانه بیش از 1.7 میلیون نفر است و اغلب به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می شود. تقریبا تمام موسسات آموزش عالی در شهر بوداپست واقع شده اند. این کشور تعدادی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را دارد. فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارد. موسسات عالی این کشور به خوبی شناخته شده اند و مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در موسسات عالی این کشور وجود دارد.

دانشجویان بین المللی می توانند برنامه هایی را در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و مهندسی مطالعه کنند و زبان آموزشی در اکثر موسسات احتمالا به زبان های مجارستانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و هلندی تدریس می شود. برخی از موسسات عالی مجارستان در رتبه بندی جهانی وجود دارد. در مجارستان دانشگاه های کم شهریه ای وجود دارد و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. در واقع برخی از این دانشگاه ها برای حمایت از دانشجویان بورسیه تحصیلی دارند. شهریه در دانشگاه های مجارستان بین 5000$ الی 15000$ (دلار) در سال می باشد.

در لیست زیر به معرفی دانشگاه های ارزان در مجارستان می پردازیم:

  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست
  • دانشگاه Eötvös Loránd
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه پانونیا
  • دانشگاه کوروینوس بوداپست
  • دانشگاه سملویز

معرفی دانشگاه پانونیا مجارستان

دانشگاه پانونیا که در یکی از قدیمی ترین مناطق شهری مجارستان واقع شده است، به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه مهندسی در مجارستان شناخته می شود و به دلیل شایستگی خود در ارائه علم و برنامه های مرتبط بسیار مورد تایید است. آنها یکی از موسسات سطح بالا در کشور هستند که همچنان به جذب دانشجویان داخلی و خارجی ادامه می دهند. دانشگاه پانونیا با 5 دانشکده ساخته شده است و یکی از آنها، دانشکده مهندسی، به دلیل رویکرد تدریس پویا و پیشرفته خود شناخته شده است. آنها فعالیت های تحقیقاتی متعددی دارند که راه را برای شهرت بالای دانشگاه در تدریس و تحقیق هموار کرد.

این دانشکده دارای دو رشته در مقطع کارشناسی، پنج رشته کارشناسی ارشد و دو مقطع دکترا با گرایش های مختلف مهندسی می باشد. دو پردیس دانشگاه پانونیا موقعیت خود را در رتبه بندی تثبیت کرده اند و عملکرد فوق العاده خود را در مجارستان ثابت کرده اند. هر دو پردیس جوایزی را به دست آوردند که به بهبود آموزش خود ادامه دادند.

معرفی دانشگاه سنت اشتوان و دانشگاه فنی مجارستان

در این دانشگاه که دروس دامپزشکی تدریس می شود. در تمامی مقاطع تحصیلی دروس به زبان انگلیسی می باشد. شهریه در نظر گرفته شده برای دوره پیش دانشگاهی در این دانشگاه مبلغ 6000€ (یورو) می باشد. شهریه تحصیلی برای سایر مقاطع تحصیلی مبلغی بین 8000€ الی 9000€ (یورو) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در مجارستان ابتدا مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

این دانشگاه در شهر بزرگ بوداپست پایتخت کشور مجارستان تاسیس شده است. در ادامه به معرفی دانشگاه های مجارستان (دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست) خواهیم پرداخت. این دانشگاه تنها دانشگاه هایی در اروپا می باشد که دروس آن به 6 زبان تدریس می شوند:

  • زبان انگلیسی
  • زبان فرانسوی
  • زبان ایتالیایی
  • زبان روسی
  • زبان مجاری
  • زبان آلمانی

در دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست رشته های مختلفی تدریس می شود، رشته هایی مثل: معماری، عمران، مکانیک، شیمی و سایر. دانشجویان باید در آغاز شروع هر ترم شهری خود را بپردازند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با تحصیل در رشته های فنی مهندسی در مجارستان می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقاله تحصیل مهندسی در مجارستان را مطالعه نمایید.

معرفی دانشگاه های مجارستان و سملوایز

معرفی دانشگاه های مجارستان و سملوایز

این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه ها در کشور مجارستان در زمینه علوم پزشکی می باشد. مدرک این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم کشور ایران می باشد.

  • زبان تدریس برای تحصیل در مجارستان در این دانشگاه زبان های: انگلیسی، آلمانی و مجاری می باشد.
  • شهریه سالانه برای تحصیل در رشته تربیت بدنی مبلغی بین 5000€ الی 7000€ (یورو) می باشد.
  • شهریه سالیانه در نظر گرفته شده برای رشته پزشکی مبلغی بین 16000$ الی 18000$ (دلار) می باشد.
  • شهریه سالانه برای رشته دندانپزشکی 18000$ (دلار) می باشد.
  • دانشجویانی که قصد دارند در این رشته تحصیلی به ادامه تحصیل بپردازند باید سالانه حدودا 3000$ (دلار) برای خرید مواد و لوازم بپردازند.
  • شهریه تحصیل در رشته داروسازی سالیانه مبلغ 12000$ (دلار) می باشد.
  • شهریه سالانه رشته های تحصیلی مامایی، پرستاری و فیزیوتراپی مبلغ 6500€ (یورو) می باشد.

بسیاری از دانشجویان به دنبال کار پس از تحصیل در کشور مجارستان می باشند، در این خصوص مقاله کار در مجارستان را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمائید.

معرفی دانشگاه های پچ و سگد و دبرسن در مجارستان

دانشجویانی که علاقه به تحصیل در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی را دارند، می توانند در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل شوند. در دوره پزشکی دانشجو باید به مدت 6 سال، مشغول به تحصیل باشد. مدت تحصیل در رشته های داروسازی و دندانپزشکی 5 ساله می باشد. شهریه سالانه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی مبلغ 16000$ (دلار) می باشد. شهریه سالانه برای تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان مبلغ 10000$ (دلار) می باشد. شهریه در نظر گرفته شده برای دوره یک ساله آموزش زبان مبلغ 8000$ (دلار) می باشد.

دانشگاه سگد در لیست معرفی دانشگاه های مجارستان

این دانشگاه توانسته رتبه 200 را در بین دانشگاه های علوم پزشکی در دنیا کسب نماید. شرایط تحصیل در دانشگاه سگد به شرح زیر است:

  • در دانشگاه سگد دروس تحصیلی به زبان انگلیسی و مجارستانی تدریس می شوند.
  • رشته های تحصیلی در دانشگاه سگد در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می شود.
  • در این دانشگاه رشته های تحصیلی پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی تدریس می شود.
  • همچنین دوره پیش دانشگاهی برای دانشجویان نیز برگزار می شود.
  • دانشجویانی که در رشته پزشکی و دندانپزشکی تحصیل می کنند باید سالانه مبلغ 16000$ (دلار) بپردازند.
  • همچنین شهریه سالانه برای رشته داروسازی مبلغ 10000€ (یورو) می باشد.
  • هزینه دوره پیش دانشگاهی در این دانشگاه مبلغ 6000€ (یورو) می باشد.

دبرسن در لیست معرفی دانشگاه های مجارستان

در این دانشگاه دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. شهریه دوره پیش دانشگاهی در این دانشگاه مبلغ 5000€ (یورو) و شهریه رشته های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی مبلغ 8000$ (دلار) می باشد. در این دانشگاه رشته های پزشکی و دندان پزشکی به صورت عملی و تئوری مطابق با استانداردهای جهانی تدریس می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه سگد و دبرسن ذیلا بررسی شده است:

هزینه تحصیل در دانشگاه سگد و دبرسن مجارستان

معرفی کالج های برتر و دانشگاه های مجارستان

کالج مک دانیل در شهر بوداپست مجارستان از برترین کالج های این کشور محسوب می گردد. یکی از شعبه های دانشگاه وستمینستر آمریکا که در سال 1994 در کشور بوداپست تاسیس شد کالج مک دانیل بود. شهریه این دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی مبلغ 7000€ (یورو) می باشد. متقاضیان برای گذراندن دوره پیش دانشگاهی در این کالج باید مبلغ 6000€ (یورو) بپردازند. شایان ذکر است که متقاضیان بایستی توجه ویژه ای به هزینه زندگی در مجارستان داشته باشند.

این کالج در رشته های زیر شناخته شده است:

اقتصادمدیریت بازرگانیمطالعات ارتباطات بین المللهنرهای تجسمی
علوم سیاسی و اقتصادعلوم سیاسیروزنامه نگاری و رسانه های جدیددوره های پیش دانشگاهی مربوط به رشته های پزشکی
 ارتباطات تاریخ هنر روان شناسیدوره های آمادگی برای زبان انگلیسی

کالج سوینبرن و کالج چمپلین در مجارستان

دانشگاه سوینبرن یکی از شعبه های دانشگاهی در استرالیا می باشد که در شهر بوداپست پایتخت مجارستان تاسیس شده است. در این دانشگاه ها تدریس دروس به زبان انگلیسی می باشد و تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ممکن است. شهریه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه مبلغ 600€ (یورو) می باشد.

در این کالج رشته های مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود. یکی از شعبه های دانشگاه ورمونت آمریکا، کالج چمپلین می باشد که در شهر بوداپست تاسیس شده است. مقاله معرفی دانشگاه های مجارستان توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده و در این مقاله سعی شد توضیحاتی مختصر در رابطه با دانشگاه های برتر کشور مجارستان ارائه شود. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه ها کشور مجارستان دارید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *