مهاجرت تحصیلی مالت

تحصیل داروسازی در مالتا

تحصیل داروسازی در مالتا

دانشجویان بسیاری جهت تحصیل داروسازی در مالتا به جست و جوی آخرین شرایط تحصیل پذیرش و ویزای تحصیلی بر اساس قوانین روادید 2023 می ‌پردازند. این کشور مجمع الجزایری کوچک در حوزه شنگن واقع است. می توان پس از تحصیل در مالتا برای کار به دیگر کشورهای حوزه شنگن مراجعه کرد. تحصیل رشته داروسازی به زبان انگلیسی از جذابیت های پذیرش در دانشگاه های مالتا است. در اغلب کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی باید به زبان آن کشور مسلط باشید. حتی با حداقلی از زبان می توان برای پذیرش کالج های زبان مالتا اقدام کرد.شاید شما نیز در رابطه با تحصیل داروسازی در مالتا با سوالات بسیاری رو به رو باشید. در این گفتار تلاش شده است به تعدادی از سوالات متقاضیان پاسخ داده شود. تعدادی از این سوالات از این قرار هستند:

  • پیش شرط های لازم برای تحصیل داروسازی در مالتا چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در این کشور چقدر است؟
  • تحصیل داروسازی در مالتا چند سال به طول می انجامد؟

باید اکثر متقاضیان رشته های پزشکی و داروسازی، کشور مالتا را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مقاله ای را در این رابطه تنظیم کرده است.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در مالتا

جزیره اروپایی مالتا

در خصوص بررسی شرایط تحصیل داروسازی در مالتا اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم. کشور اروپایی مالت یا مالتا، به صورت یک جزیره کوچک در جنوب ایتالیا واقع گردیده است. این کشور در لیست کشورهای منطقه شنگن قرار دارد. دین و رسمی مردمان این کشور مسیحیت بوده و از مذهب کاتولیک پیروی می کنند. زبان تکلم مردم مالتا، زبان انگلیسی و مالتایی است اما اکثریت به زبان ایتالیایی تکلم می کنند.

کشور مالتا از ابتدا تا سال 1964 میلادی در قلمروی حکمرانی ملکه الیزابت دوم در بریتانیای کبیر بود. مالتا در همین تاریخ از این قلمرو جدا شده و استقلال خود را اعلام نمود. پس از جدایی به صورت یک کشور مستقل، در سال 1974 (10 سال قبل) به جمهوری تبدیل گردید. این کشور در سال 2004 به عنوان کوچک ترین کشور جزو فهرست کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفت. جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیبایی در این کشور وجود دارد. به همین دلیل از سوی اکثریت مردم جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

بررسی تحصیل داروسازی در مالتا 2023

کلیه دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی از جمله تحصیل داروسازی در مالتا بایستی در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایند. بدین منظور شرکت در دوره های پیش پزشکی الزامی ست. این دوره ها به صورت 1 ساله برگزار می‌گردد. پس از سپری نمودن دوره پیش پزشکی مجاز به شرکت در آزمون ورودی هستند. افراد در صورت قبولی در آزمون می‌توانند وارد دانشگاه شده و در رشته مورد علاقه خود به ادامه تحصیل بپردازند.

مدت زمان دوره های تحصیلی در رشته های پزشکی نسبت به رشته های فنی بیشتر است که به شرح ذیل می باشند:

رشته‌ های تحصیلیمدت زمان
تحصیل در رشته پزشکی عمومی4 الی 6 سال
تحصیل در رشته دامپزشکی6 سال
تحصیل داروسازی در مالتا5 الی 6 سال
تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی5 الی 6 سال
تحصیل در رشته پرستاری3 الی 4 سال
تحصیل در رشته فیزیوتراپی3 الی 4 سال

لازم به ذکر است زبان تحصیلی در دانشگاه های کشور مالتا به صورت زبان انگلیسی است. بنابراین ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس برای این منظور امری تلقی می گردد.

شرایط تحصیل داروسازی در مالتا

برای تحصیل در مالتا، فرد در ابتدا بایستی نسبت به اخذ پذیرش از سوی یکی از دانشگاه های مالتا اقدام نماید. برای اخذ پذیرش نیز بایستی مراحل مختص له آن طی شود. شایان ذکر است که اخذ پذیرش از مالتا بر اساس شایستگی دانشجویان صورت می پذیرد. مراحل اخذ پذیرش به صورت اجمالی به این صورت است:

  • اخذ پذیرش
  • تهیه رزومه (یا CV)
  • انتخاب دانشگاه مناسب
  • ارسال مدارک به دانشگاه به صورت آنلاین
  • بررسی توسط دانشگاه
  • پرداخت هزینه اقدام برای پذیرش

موسسه سفیران سروش سعادت توصیه می نماید جهت انتخاب دانشگاه همه جوانب اعم از سطح علمی دانشگاه و ظرفیت دانشگاه را بررسی نموده و سپس اقدام به تصمیم گیری نمایند. در این رابطه می توانید از راهنمایی های کارشناسان این موسسه بهره بگیرید. در قدم بعدی ارائه مدارک درخواستی از سوی سفارت مالتا یا کنسولگری این کشور در کشور مبدا الزامی است. این مدارک شامل موارد ذیل می ‌گردد:

  • گواهی تمکن مالی فرد متقاضی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مالتا
  • ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه انتخابی
  • پاسپورت فرد متقاضی

توجه بفرمایید که قبل از انجام مراحل و مصاحبه بایستی وقت سفارت اخذ گردد.

تحصیل داروسازی در مالتا به زبان انگلیسی

تحصیل داروسازی در مالتا می تواند مزایای متعددی دارا باشد . اما مهمترین آن ها که دانشجویان را برای تحصیل در این کشور ترقیب می کند، زبان رسمی در مالتا می باشد. مردم مالتا به زبان انگلیسی مسلط هستند و این زبان زبان رسمی آن ها می باشد. متقاضیان تحصیل داروسازی در مالتا می توانند با کمترین دغدغه زبانی، در این کشور با مردم در ارتباط بوده و اقدام به کار پس از تحصیل در این کشور نمایند. از این رو می توان گفت تحصیل داروسازی در مالتا فرصتی مطلوب به شمار می رود.

تحصیل داروسازی در مالتا شامل مزایای مختص به خود می باشد. که برخی از آن ها متاثر از زبان رسمی این کشور می باشند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • عدم نیاز به فراگیری زبان سخت و کم کاربرد
  • بهره مندی از دوره های زبان انگلیسی
  • ارتقاع مهارت انگلیسی تا سطح Native

هزینه تحصیل داروسازی در مالتا در سال 2023

هزینه تحصیل و زندگی در مالتا نسبت به این که دانشجو چه رشته و مقطعی را انتخاب می نماید، متفاوت و متغیر است. به طور کلی میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور مالتا در حدود 20000€ (یورو) در طول سال می باشد. دانشجویان مشغول تحصیل در مالتا جهت اسکان می توانند یکی از شرایط ذیل را انتخاب نمایند:

آیتمهزینه به یورو
اجاره سوئیت (در ماه)€700
اجاره بهاء اتاق (در ماه)€450
اجاره خوابگاه دانشجویی (در ماه)€250

در مجموع می توان گفت کل هزینه های یک دانشجو برای زندگی و تحصیل در مالتا مبلغی بین 300€ الی 900€ (یورو) خواهد بود. هزینه های فرد شامل مواردی از قبیل مسکن، خوراک و سایر می گردد.

تحصیل در مالتا در مقاطع مختلف

برای تحصیل داروسازی در مالتا می توان برای مقاطع گوناگون اقدام نمود. نکته جالب این است که رشته داروسازی در مالتا دارای زیر مجموعه های تحصیلی بسیاری ست. تنها در مقطع کارشناسی چندین زیر رشته و گرایش وجود دارد. برخی از آنها به این شرح هستند:

مقاطع تحصیلی داروسازی در مالتا

البته در مالتا کورس های 1 ساله داروسازی هم قابل دسترس اند. برای آغاز این کورس ها منابعی نیز معرفی شده است:

  • ennett PN, Brown MJ, Sharma PJ. Clinical Pharmacology. 11th Ed.
  • Churchill Livingston. 2012.
  • Rang HP, Dale MM, Flower RJ, Ritter JM, Henderson G. Pharmacology. 7th Ed. Churchill Livingstone. 2011.
  • Casiglia JM. Clinicians Guide to Pharmacology in Dental Medicine. American Academy of Oral Medicine. 2009.
  • Physicians’ Desk Reference. ADA/PDR Guide to Dental Therapeutics, 5th Ed. Thomson PDR. 2011.

تحصیل داروسازی در مالتا در مقطع کارشناسی

تحصیل داروسازی در مالتا در مقطع کارشناسی

دانشجویان پس از تحصیل در مقطع کارشناسی در مالتا به درجه تکنسینی می رسند. تحصیل تکنسین های داروسازی 3 سال به طول می انجامد. اهداف آموزشی در مقطع کارشناسی داروسازی بیش از هرچیز ساخت داروست. به همین منظور مباحث مربوط به توانمند سازی فرد در دوره 3 ساله مدنظر است. مباحث تحت پوشش آموزش عبارتند از:

  • ساخت داروها
  • جنبه های نظارتی داروها
  • جنبه های کیفیت/ ملاحظات
  • شیمی دارویی و تجزیه و تحلیل
  • همه ساله دانش آموزان یک محل تحصیلی را انجام می دهند.
  • در زمینه های مربوطه برای تبیین کار در محل کار
  • مهارت های قابل انتقال

شرایط پذیرش برای تحصیل داروسازی در مالتا

فرد متقاضی تحصیل داروسازی در مالتا باید مدارک لازم را در دست داشته باشد. از این رو شناختن و دانستن نحوه تهیه مدارک برای متقاضیان حائز اهمیت است. این مدارک را باید به دانشگاه انتخابی خود تسلیم نمایند. مدارک عبارتند از:

  • ارائه مدرک داروسازی از مرکز آموزشی و دانشگاه معتبر (برای تحصیل در مقاطع بالا)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی سطح آیلتس با نمره 6 (برای مقطع کارشناسی) و و نمره 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • شرکت در دوره کالج زبان در مالتا پیش از گرفتن پذیرش در صورت نداشتن کافی نبودن نمره زبان
  • گواهی توانایی مالی در پرداخت هزینه ها معادل مبلغ 75€ (یورو) به صورت ماهیانه
  • ارائه بیمه درمانی

در صورتی دانشجو موفق به اخذ پذیرش دانشگاه گردید، در صورت تحصیل بیشتر از مدت 90 روز، بایستی به اخذ اجازه اقامت اقدام کند. این مجوز برای دانشجو به صورت کارت شناسایی عمل می ‌کند. وی مجاز است به کشورهای حوزه شنگن سفر کند.

سطح تحصیلات داروسازان در مالتا

در نمودار زیر مطابق با آخرین قوانین به بالاترین سطح تحصیلات داروسازان در این کشور پرداخته می شود:

تحصیلات داروسازان در مالتا

آینده شغلی تحصیل داروسازی در مالتا

تحصیل داروسازی در مالتا می تواند متقاضیان را برای اقامت کاری و کار پس از تحصیل در این کشور آماده کند. این رشته یکی از رشته های زیر مجموعه پزشکی بوده و متقاضیان قادر اند تا با تحصیل در آن اقدام به کار و کسب درآمد در مالتا نمایند. حقوق ماهیانه کار در رشته داروسازی به نسبت پایین تر از دندانپزشکی می باشد. اما به طور کلی این رشته نیز یکی از رشته های پر درآمد در کشورهای مختلف می باشد. برخی از شاخص های موثر بر آینده شغلی تحصیل داروسازی در مالتا عبارتند از:

شاخص های موثر بر آینده شغلی تحصیل داروسازی در مالتا

درآمد داروسازان در مالت

متوسط ​​حقوق داروسازان در مالت 58487€ (یورو) یا معادل ساعتی 28€ (یورو) است. درآمد داروسازان بر اساس تجربه کاری بدین قرار است:
  • 1 الی 3 سال تجربه: 40156€ (یورو)
  • بیش از 8 سال تجربه: 74440€ (یورو)
مقالات مختلفی در خصوص مهاجرت به کشور مالتا از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردیده است که می توانید در سایت این موسسه جست و جو و مطالعه نمایید. راهنمایی ها و مشاوره های وکلای این موسسه برای مهاجرت شما به مالتا و سایر کشورهای اروپایی و ادامه تحصیل داروسازی در مالتا بسیار ثمر خواهد بود. مشاوره از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری میسر می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تحصیل داروسازی در مالتا مطابق با اخرین قوانین می باشیم:

  • شرایط تحصیل داروسازی در مالتا چیست؟ اگر فردی متقاضی تحصیل داروسازی در این کشور باشد باید حتما در آزمون های ورودی شرکت کند که برای شرکت در این آزمون ها داوطلب باید در دوره های پیش پزشکی شرکت کند. دوره های قبل از آزمون پیش پزشکی 1 ساله هستند و افرادی که در این آزمون ها قبول شوند می توانند وارد دانشگاه شوند.
  • زمان تحصیل در رشته های زیر شاخه پزشکی چندساله است؟ پزشکی عمومی دارای یک دوره علوم پایه 4 ساله است که 2 سال دوره کارورزی آن است. مدت دوره کلی آن به صورت 6 ساله است. پرستاری و فیزیوتراپی یک دوره 3 الی 4 ساله است، رشته داروسازی 5 الی 6 سال به طول می انجامد.
  • میانگین هزینه تحصیل و زندگی در کشور مالتا چقدر است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور مالتا در حدود 20000€ (یورو) در طول سال می باشد. هزینه های زندگی که شامل مسکن خوراک و پوشاک است در مالتا مبلغی بین 300€ الی 900€ (یورو) خواهد بود.
  • درآمد داروسازان به صورت متوسط در کشور مالتا چقدر است؟ متوسط ​​حقوق داروسازان دراین کشور به صورت سالیانه 58487€ (یورو) یا معادل ساعتی 28€ (یورو) است. درآمد داروسازان بر اساس تجربه کاری و ساعات کشیک بدین شکل است: 1 الی 3 سال تجربه: 40156€ (یورو)/ بیش از 8 سال تجربه: 74440€ (یورو)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *