مهاجرت تحصیلی مالت

کار دانشجویی در مالتا

مزایای کار دانشجویی در مالتا

دانشجویان بین المللی در مالتا می توانند مجوز کار دانشجویی در مالتا داشته باشند. کار دانشجویی در مالتا در مشاغل دانشجویی به صورت پاره وقت برای افراد امکان پذیر است. این کشور جزو منطقه شنگن و اتحادیه اروپا است. مالتا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر به دانشجویان خارجی خود اجازه کار دانشجویی را می دهد. این اجازه مستلزم درخواست دانشجو و رعایت شرایط می باشد. البته برای کار در این کشور کارفرمایان مجبورند که اولویت را با شهروندان مالتایی و سپس اتحادیه اروپا بگذارند. در هر حال دانشجویان می تواند در حین تحصیل با کار دانشجویی در مالتا از مزایای مختلفی برخوردار شوند. جهت کار تحت ویزای تحصیلی و کار دانشجویی می توانید از مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص کمک بگیرید و از تجربه کارشناسان ما استفاده کنید.

بررسی کار دانشجویی در مالتا

مالتا، یک کشور زیبا در اروپاست و وقتی صحبت از فرصت های شغلی و کاری می شود، همیشه در رده های بالاتر قرار می گیرد. این یکی از عواملی است که آن را به مقصد تحصیلی ترجیحی برای تحصیل در خارج از کشور و اروپا تبدیل کرده است. دانشجویان از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای آسیایی برای تحصیل در مقاطع مختلف به این کشور می آیند. دلایلی که دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. یک دانشجو ممکن است تحصیل در خارج از کشور را انجام دهد که نیاز به کیفیت بالای آموزش در یک دانشگاه خاص خارجی دارد. اما دانشجوی دیگر ممکن است تحصیل در یک دانشگاه خارجی را بخاطر روند پذیرش آسان در مقایسه با دانشگاه داخلی انتخاب کند.

دلایل تمایل به تحصیل در خارج از کشور نیز بر انتخاب دانشجو از کشور تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، دانشجویی که برای کار خوب و اقامت در خارج از کشور فرصت تحصیل پس از فارغ التحصیلی را دارد، به احتمال زیاد به کشورهای تاپ و توسعه یافته مانند آلمان می رود، در حالی که دانشجویی که با معیارهای پذیرش نسبتاً آسان برای تحصیل در خارج از کشور تحصیل می کند احتمال تحصیل در کشورهای کم تر معروف تر را انتخاب می کند.

بررسی کار دانشجویی در مالتا

فرصت های شغلی کار دانشجویی در مالتا

دانشجویان در مالتا می توانند از طریق کالج های خود مانند کار در یک کافه تریا، کتابخانه، پشتیبانی از بخش اداری و سایر مشاغل شروع به جستجوی مشاغل نیمه وقت کنند. همچنین، دانشجویان می توانند با جستجوی مشاغل نزدیک به کالج و محل اقامت، در زمان و هزینه سفر صرفه جویی کنند. دانشجویان می توانند از دانشجویان سال های بالایی خود که کار می کنند راهنمایی و کمک بگیرند. گزینه های شغلی خارج از محوطه دانشگاه که دانشجویان می توانند به آنجا مراجعه کنند شامل کار در یک پارک تفریحی، فروشگاه های مواد غذایی، مراکز خرید، نمایشگاه ها ، رستوران ها، پمپ بنزین یا حتی کار در خانه و غیره است.

فرصت های خوبی وجود دارد که دانشجویان می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.در سال 2021 حداقل حقوق ماهیانه کار در مالتا 784.7€ (یورو) است. البته این حداقل حقوق برای مشاغل تمام وقت است و برای مشاغل پاره وقت دانشجویان می توانند حداقل 350€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنند. در اینجا چند گزینه کار دانشجویی در مالتا به صورت پاره وقت آورده شده است:

  • تدریس
  • پذیرش هتل
  • صندوقدار
  • دفتریار
  • ویتر کافه، گارسون رستوران
  • تایپیست
  • نگهداری از کودکان
  • پرستاری
  • تمیزکار

سیاست کار جدید مالتی هنگام مطالعه

بر اساس این سیاست جدید، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که بیش از 90 روز در دانشگاه های مالتا ثبت نام کرده اند، اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود می توانند اقامت خود را در مالتا به مدت 6 ماه تمدید کنند تا به دنبال شغل خوب بگردند. در واقع، دانشجویان زبان انگلیسی (دوره های بیش از 3 ماه) نیز می توانند در حین تحصیل کار کنند و تنها در صورت تمدید اقامت خود برای بیش از یک سال، باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.

این خط‌مشی اصلاح‌ شده به دانشجویان اجازه می‌دهد از هفته سیزدهم ورود خود به کار مشغول شوند. این دانش آموزان اکنون می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. علاوه بر این، پس از تایید ویزای تحصیلی، دانشجوی آینده نگر می تواند برای مجوز کار اقدام کند و مجوز کار بلافاصله پس از تایید ویزای تحصیلی صادر می شود. این نوع اصلاحیه تضمین می کند که فقط دانشجویان واجد شرایط ویزای دانشجویی دریافت می کنند. وزارت آموزش و کار مالتی و پلیس مالتی از طریق چنین مقرراتی بر روی دانشجویان بین المللی نظارت و کنترل بیشتری خواهند داشت. یک سیستم معتبر اشتراک‌ گذاری داده‌ ها در مورد دانشجویان و مؤسسات آموزشی بین‌ المللی نیز از طریق اجرای این سیاست جدید اعمال شده «کار در حین مطالعه» اعمال خواهد شد.

 شرایط کار دانشجویی در مالتا در سال 2023

دانشجویان کشور های غیر اتحادیه اروپا که بیش از 90 روز در مالتا تحصیل می کنند می توانند برای مجوز اشتغال به کار اقدام کنند. شرایط کار دانشجویی در مالتا به صورت 20 ساعت در هفته و به شرح زیر است:

ردیف شرایط کار دانشجویی در مالتا
1 دانشجویان در حالی که در یک دوره شرکت می کنند نمی توانند در 90 روز اول خود در مالتا کار کنند.
2 دانشجویان فقط پس از اخذ ویزای تحصیلی برای دوره بعد از 90 روز، می توانند درخواست پروانه اشتغال کنند.
3 دانشجویان به پیشنهاد شغلی و تکمیل فرم درخواست همراه با کارفرمای خود نیاز دارند.
4 دانشجویان باید حداقل 15 ساعت در هفته به کلاس های خود ادامه دهند.
5 دانشجویان فقط می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.
6 دانشجویان نمی توانند تحصیل را متوقف کنند و فقط با استفاده از پروانه اشتغال خود کار کنند.
7 در صورت تغییر شغل یا کارفرمای دانشجویان مجبور به درخواست مجوز جدید با کارفرمای جدید خود می شوند.

برای ادامه تحصیل دراین کشور بیش از 90 روز باید ویزای خود را در مالتا تمدید کنید. دانشجویان معاف از ویزا باید قبل از پایان 90 روز برای درخواست ویزا اقدام کنند. دانشجویان ابتدا باید برای ویزای تحصیلی مالتا اقدام کنند و قبل از درخواست پروانه اشتغال صبر کنند تا تصویب شود. اعطای مجوز کار دانشجویی در مالتا تقریبا 4 تا 6 هفته طول می کشد و پس از آن دانشجو می تواند شروع به کار کند در صورتی که حداقل 90 روز در مالتا تحصیل کرده باشد. دانشجویان می توانند قبل از ورود به مالتا جستجوی خود را آغاز کنند اما نمی توانند کار خود را تا 91 روز اقامت در مالت آغاز کنند و فقط با مجوز یا گواهی کار معتبر می توانند کار خود را شروع کنند.

مزایای کار دانشجویی در مالتا

هر ساله بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به این کشور می روند، دلیل آن پایین بودن نرخ بیکاری در مالتا است و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان نیز در سال های گذشته بسیار خوب بوده است. متوسط حقوق نیز افزایش یافته است. تجربه کاری و مواجهه بین المللی در چند سال گذشته بسیار مهم شده است. برخی از دانشگاه های مالتا در اروپا بسیار معتبر هستند. بیشتر دانشجویان مالتا را به دلیل نرخ بیکاری پایین و فرصت های شغلی خوب پس از اتمام دوره انتخاب می کنند.

اهمیت داشتن یک شغل خوب این است که دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشیم. مدیریت هر دو کار یعنی کار و تحصیل کار آسانی نیست، انجام تکالیف و با مطالعه و ساعت سخنرانی، وقت زیادی را برای شما نمی گذارد. هرچند، گاهی اوقات، یک شغل نیمه وقت در حین تحصیل می توانید مزایای بسیار همراه داشته باشد. از جمله این مزایا و دلایل:

  • نرخ بیکاری پایین مالتا
  • امکان اقامت پس از تحصیل در مالتا
  • تقویت شبکه ارتباطات
  • آشنایی با بازار کار در مالتا
  • کسب درآمد به یورو
  • محیط انگلیسی زبان
  • مرکز فناوری نوپا
  • صنعت فعال توریسم

مزایای کار دانشجویی در مالتا

ویزای تحصیلی مالتا

اگر تابعیت اروپا دارید و می خواهید بیش از 3 ماه در مالتا بمانید، باید به عنوان رزیدنت ثبت نام کنید. اگر از خارج از اتحادیه اروپا به مالتا می آیید، روند کار کمی طولانی تر است. شما باید دوره ای بیش از 90 روز را طی کنید. از این طریق می توانید به ویزای دانشجویی دسترسی داشته باشید. به هر حال، ویزا پس از حضور در مالتا پردازش می شود. مسئله این است که مالتا در بسیاری از کشورها سفارتخانه ندارد، بنابراین روش دیگری برای رسیدگی به درخواست ویزا وجود ندارد. با ورود به مالتا، 90 روز فرصت دارید تا برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. که حداکثر برای یک سال اعتبار دارد. مدارک اساسی آن عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر داشته باشید.
  • بیمه درمانی بین المللی استخدام کنید.
  • مدرکی مبنی بر ثبت نام شما در یک مرکز آموزشی مالتا ارائه دهید.
  • قرارداد اجاره و اقامت
  • اثبات اینکه بودجه مالی برای تأمین هزینه زندگی در مالتا را دارید.

کار پس از فارغ التحصیلی در مالتا

به عنوان یک دانشجو که در یک برنامه دانشگاهی در مالتا ثبت نام کرده اید، امکان کار نیمه وقت هنگام تحصیل را خواهید داشت. موقعیت های شغلی و حقوق به سطح انگلیسی، مدارک و برنامه شما در مالتا بستگی دارد. برای افرادی که برنامه های MBA را دنبال می کنند راحت تر می توانند در این کشور کار پیدا کنند. پس از اتمام تحصیلات تا 9 ماه می توانید در مالتا بمانید. به دلیل نیاز زیاد نیروی کار در این جزیره، دولت این امکان را به فارغ التحصیلان می دهد که 9 ماه اضافی برای جستجوی کار بمانند. ایده این اقدام حفظ متخصصان واجد شرایط است که به رشد اقتصادی کشور کمک می کنند. لذا با یافتن کار در این 9 ماه می توانید اقامت پس از تحصیل در مالتا را بدست آورید.

موقعیت استراتژیک در وسط دریای مدیترانه، باعث می شود جزیره فقط چند ساعت با شهرهای معروف پایتخت مانند رم، آتن، پاریس، مادرید، بروکسل، برلین، استانبول فاصله داشته باشد لذا می توانید در این 9 ماه نیز در سفرهای کوتاه مدت در اتحادیه اروپا نیز به دنبال کار باشید. رشد تولید ناخالص داخلی مالتا در سال گذشته %5 بود، که دومین رشد پس از ایرلند است. انتظار می رود این رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا در این کشور همچنان ادامه داشته باشد و شانس اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور مالتا را برای شما افزایش دهد. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانند در راستای انتخاب شما برای مهاجرت اطلاعات کامل را شرح داده و بهترین راه را به شما معرفی کنند.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در مالتا می باشیم:

  • مزایا و دلایل کار دانشجویی در مالتا چیست؟ نرخ بیکاری پایین مالتا، امکان اقامت پس از تحصیل در مالتا، تقویت شبکه ارتباطات، آشنایی با بازار کار در مالتا، کسب درآمد به یورو، محیط انگلیسی زبان، مرکز فناوری نوپا و صنعت فعال توریسم
  • کار دانشجویی در مالتا چه شرایطی دارد؟ دانشجویان در مالتا فقط می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • چه مشاغل دانشجویی در مالتا وجود دارد؟ برای کار دانشجویی در مالتا، می توانید مشاغلی مانند تدریس، پذیرش هتل، صندوقدار، دفتریار، ویتر کافه، گارسون رستوران، تایپیست، نگهداری از کودکان، پرستاری و مشاغلی از این دست کار کنید.
4.5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در مالتا

  1. کیان گفت:

    سلام وقت شما بخیر و ممنونم از مطالب خوبی که در باره کار دانشجویی مالتا داشتید. با توجه به نرخ بیکاری مالتا امید زیادی برای گرفتن کار دانشجویی در مالتا دارم و حقوقشم خوبه میشه روش حساب کرد. اگر بشه بعد از تموم کردن تحصیل با کار ویزای مالتا رو گرفت؟ بعد این ویزای کاری چند سال معتبره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما کار دانشجویی در مالتا می تواند هزینه زندگی دانشجویی در این کشور را پوشش دهد. پیشنهاد میشه در خصوص اقامت مالتا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *