مهاجرت تحصیلی بلاروس

تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس در آکادمی های هنر انجام می شود. بلاروس یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا برای تحصیل است. این کشور دارای آکادمی های هنر و موسسات طراحی برای تحصیل رشته طراحی لباس است. تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس اغلب شامل دوره های 4 ساله است که معادل مدرک کارشناسی در این کشور است. زبان تحصیل در این کشور روسی است و دوره های انگلیسی در رشته طراحی لباس مگر در آکادمی های خصوصی ارائه نمی شود. هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در کشور بلاروس سالیانه 2000€ الی 3000€ (یورو) می باشد. با مشاوره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین گزینه برای تحصیل رشته طراحی لباس را پیدا کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور بلاروس

رشته طراحی لباس در بلاروس در بسیاری از موسسات و کالج های هنری تدریس می شود و هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس به آنجا می آیند. هزینه تحصیل در بلاروس برای دوره های طراحی لباس بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان خارجی مشکلی از این بابت ندارند. پس از فارغ التحصیلی از هر دانشگاه هنری در بلاروس، دانشجویان خارجی ممکن است در هر شغل از صنعت مد مشغول به کار شوند. مدرک تحصیلی طراحی لباس از بلاروس در این کشور معتبر است و در اروپا نیز به رسمیت شناخته می شود.

دانشجویان خارجی در خوابگاه ‌های دانشگاهی زندگی می‌ کنند و در بلاروس همه دانشگاه ‌های دولتی خوابگاه ‌های دانشگاهی خود را دارند و هزینه سالیانه آن بسیار مقرون به صرفه است و معمولاً شامل بسته شهریه سال اول می ‌شود که هر متقاضی خارجی در بدو ورود می ‌پردازد. کیفیت آموزش در این دانشگاه ها در بلاروس که مد را آموزش می دهند بسیار بالاست و کادر آموزشی بسیار ماهر هستند و در فضایی بسیار دوستانه به این دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها در بلاروس آموزش می دهند. رشته طراحی لباس در بلاروس برای 2 سطح تدریس می شود:

مقطعشرح
کارشناسیلیسانس در بلاروس به مدت 4 سال در هر دانشگاهی در بلاروس تدریس می شود و همه متقاضیان خارجی که می خواهند در رشته مد در مقطع لیسانس تحصیل کنند باید گواهی دبیرستان خود را برای پذیرش در این دانشگاه های هنر در بلاروس ارائه دهند.
کارشناسی ارشداین مقطع در بلاروس به مدت 2 سال در هر دانشگاهی در بلاروس تدریس می شود و برای پذیرش همه متقاضیان خارجی و داخلی باید مدرک لیسانس داشته باشند زیرا این شرط برای تحصیل طراحی لباس در بلاروس در دانشگاه های هنر است.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در بلاروس

جهت تحصیل در بلاروس در مقطع متقاضیان کشورهای آسیایی باید گواهینامه 10+2 را برای درخواست در دانشگاه های هنر در بلاروس به همراه داشته باشند. با توجه به فرآیند پذیرش، همه متقاضیان خارجی باید مدارک پذیرش خود را اسکن کنند. پس از دریافت مدارک پذیرش، کارکنان پذیرش ظرف 1 تا 2 روز از زمان صلاحیت را ارزیابی می کنند و برای همه ایمیل ارسال می کنند. آن دسته از متقاضیان خارجی که واجد شرایط تشخیص داده می شوند، هزینه های پردازش خود را ارسال می کنند و رسید انتقال هزینه پذیرش را در ایمیلی اسکن می کنند. هنگام اسکن مدارک پذیرش، متقاضیان خارجی باید مطمئن شوند که این فرمت اسکن شده برای کارکنان پذیرش قابل خواندن است.

هنگامی که رسید هزینه پذیرش توسط کارکنان پذیرش دریافت شد، مدارک پذیرش به اداره مهاجرت فدرال ارسال می شود زیرا در بلاروس پذیرش برای دانشجویان خارجی فقط توسط اداره مهاجرت صادر می شود. این فرآیند صدور در اداره مهاجرت 2 هفته طول می کشد و دعوت نامه به اداره پذیرش تحویل داده می شود.

  • ویزای دانشجویی بلاروس برای همه اتباع بدون توجه به منطقه آفریقا یا آسیا راحت ‌تر است.
  • هنگامی که دعوتنامه به تیم پذیرش تحویل داده شد، آنها این دعوت نامه را برای متقاضی ارسال می کنند زیرا برای خروج از فرودگاه کشور به آن نیاز دارد و ویزای دانشجویی بلاروس در گذرنامه در فرودگاه بین المللی مینسک مهر می شود.
  • اتباع چند کشور باید قبل از ورود ویزا دریافت کنند زیرا سفارتخانه های بلاروس در کشورهای آنها واقع شده است، این کشورها نیجریه، پاکستان، مصر و هند هستند، اما اتباع این کشورها نیز ممکن است در بدو ورود ویزا دریافت کنند.

درآمد طراحان لباس در بلاروس

میزان درآمد ماهیانه کار در بلاروس برای طراحان لباس در این کشور به صورت میانگین به میزان 2410BYN (روبل بلغارستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 29000BYN (روبل بلغارستان) در سال است. همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته طراحان لباس در بلاروس حداقل 870BYN (روبل بلغارستان) و حداکثر 5240BYN (روبل بلغارستان) در ماه درآمد دارد.

میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای بلاروس در نمودار زیر قابل مشاهده است:

درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای بلاروس

تحصیل طراحی لباس در دانشگاه ملی بلاروس

سابقه دپارتمان طراحی مد تا کنون کمی بیش از یک سال است، اما این تاریخ دپارتمان در حال توسعه و امیدوار کننده ای است که دانش مدرن در تخصص طراحی را با مطالعه عمیق در زمینه مد و طراحی به دانشجویان خود ارائه می دهد. این مفهوم از بخش به دلیل توسعه فعال در کشور در زمینه های مختلف صنعت مد است. دانشجویان با مطالعه طراحی لباس و لوازم جانبی، دانش نظری عمیقی در این زمینه و مهارت های عملی لازم برای موفقیت بیشتر کار حرفه ای طراح دریافت می کنند. وظایف اصلی واحد آموزش طراحان مجرب برای صنعت داخلی به منظور توسعه صنعت طراحی لباس در جمهوری بلاروس است. دپارتمان طراحی مد دارای پتانسیل آموزشی منحصر به فردی است.

رئیس بخش Atrahovich Elena Igorevna  نامزد تاریخ هنر و دانشیار دپارتمان است. وی با بیش از 20 سال سابقه تدریس در صنعت طراحی، مولف مقالات علمی با موضوع هنر معاصر و طراحی لباس، نویسنده کتاب ترکیب بندی در طراحی، انتشارات آموزشی و چرخه های سخنرانی برای اولین و مراحل دوم آموزش عالی، دوره های آموزشی در چرخه ویژه است. جهت مهاجرت تحصیلی به بلاروس و یا سایر کشورهای اروپایی می توانید مطالب مرتبط را در این زمینه در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید. برای دریافت خدمات نیز می توانید با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *