مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک

تحصیل رشته طراحی لباس در بلژیک دارای سابقه زیادی است. این کشور از گذشته به هنر و نوع پوشش توجه قائل شده و امروز دوره های تحصیلی طراحی لباس در موسسات مختلفی در بلژیک ارائه می شود. بلژیک کشوری تلاقی از فرهنگ های مختلف دارای ریشه هنری از دیرباز است. این کشور چند زبانه دوره های آموزشی مختلفی را به زبان های بلژیکی، فرانسوی، هلندی و آلمانی به خود می بیند. همه اینها در کنار زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است نیز ارائه می شود. به صورت کلی شرایط تحصیل دانشجویان ایرانی برای تحصیل در بلژیک سخت است. هم شرایط زبانی دشوار است و هم صدور ویزا. لذا قبل از اقدام حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص صحبت کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور بلژیک

رشته طراحی لباس در بلژیک در آکادمی ها و موسسات مختلفی در این کشور ارائه می شود. دوره ها اغلب به صورت دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا دوره های کوتاه مدت است. دانشجویان در این برنامه ها از طریق تمرین‌ ها و پروژه ‌های خاص، به کار بر روی بیانیه ‌های عینی و ایجاد مجموعه به مجموعه، سبک شخصی ‌تر هدایت می ‌شوند. از طریق تحقیقات خود آنها به طور اجتناب ناپذیری با زبانی سرشار از نشانه ها روبرو می شوند که باید یاد بگیرند که چگونه در پرتو زمینه اجتماعی فرهنگی آن رمزگشایی کنند.

از این رویکرد است که آنها عناصری را ترسیم می کنند که به آنها امکان می دهد سبک شخصی و نوآورانه را توسعه دهند. جدای از شناخت درست از آنچه در دنیای مد می گذرد، یک زمینه عمومی خوب از نظر هنری، تاریخی، ادبی و سینمایی و همچنین باز بودن ذهن و کنجکاوی بی حد و حصر برای آنها ضروری خواهد بود.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته طراحی لباس در بلژیک عبارتند از:

ردیفنام دانشگاه
1آکادمی سلطنتی هنرهای آنتورپ
2مدرسه طراحی آنتورپ
3موسسه طراحی لکمبره
4دانشگاه علوم کاربردی لاهتی
5مدرسه هنر سنت لوک

تحصیل رشته طراحی لباس در آنتورپ بلژیک

آنتورپ، یک شهر بلژیکی با جمعیتی بیش از 500000 نفر، بیشتر به دلیل بندر دریایی، منطقه الماس، آبجو و محل زندگی پیتر پل روبنس، نقاش باروک، شناخته شده است. اما این شهر کوچک اروپایی همچنین منبع پربار طراحان مد مشهور جهانی است از جمله:

  • مارتین مارگیلا
  • حیدر آکرمان
  • کریس ون آسشه
  • دمنا گواسالیا

و صدها فارغ التحصیل ناشناس که در تیم های طراحی در سراسر جهان کار می کنند. دوره مد آنتورپ که در دهه 1960 راه اندازی شد، زمانی که دانشگاه های اروپایی تحت تأثیر روحیه سرکش اعتراضات دانشجویی قرار گرفتند، برای اولین بار در دهه 1980 با تولید 6 آنتورپ به شهرت رسید. ون بیرندونک، که خود یکی از 6 نفر است، می‌ گوید: این قبیله از طراحان، که شامل دریس ون نوتن و آن دمولیمستر می ‌شد، از بلژیک به صحنه صنعت جهانی راه یافتند و نامزدهای بین ‌المللی زیادی را برای تحصیل در آنتورپ جذب کردند. از آن زمان، امواج فارغ التحصیلان به خارج از شهر و شهرهایی مانند پاریس و لندن ادامه یافت. این شهر امروز میزبان موسسات معتبری مانند مدرسه طراحی آنتورپ است.

دپارتمان طراحی در آکادمی هنرهای زیبای آنتورپ بلژیک

دپارتمان طراحی آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا در سال 1963 تأسیس شد. در سال‌ های اولیه، آکادمی عمدتاً بر روی هنرهای زیبا متمرکز بود، اما تحت راهنمایی مری پریژوت و مارته ون لیمپوت، به سرعت به یک آموزش مد کامل تبدیل شد. 2 نقطه عطف مهم تاریخ مد را برای همیشه تغییر داده است:

ردیفشرح
1ظهور 6 طراح برجسته آنتورپ که همراه با مارتین مارجیلا گروهی از طراحان عجیب و غریب بودند. آنها در اوایل دهه 1980 با دیدگاه های متضاد خود در مورد مد، نامی برای خود دست و پا کردند و از آنچه مد تجاری دیکته می کرد و محدود می کرد، بیزار بودند. موفقیت و شهرت بین المللی آنها نقطه اوج چشم انداز و رویکرد بخش مد بود که شهرت بین المللی به دست آورد.
2از سال 1985، دپارتمان مد وارد دوره جدیدی تحت رهبری لیندا لوپا شد. او نه تنها بر بیان فردی بیشتر دانشجویان، بلکه بر گرایش بین المللی و به ویژه بر خلاقیت مفهومی بی حد و حصر تأکید داشت. با تشکر از او، آموزش مفهومی و تجربی مورد تاکید قرار گرفت. از سال 2006 و تا به امروز، دپارتمان مد آنتورپ به تولید تعداد بی‌ شماری از طراحان مفهومی با استعداد پرداخته است.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی بلژیک در اینجا شرح داده شده است.

لیسانس طراحی لباس آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای آنتورپ بلژیک

لیسانس طراحی لباس آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای آنتورپ بلژیک

لیسانس در طراحی لباس حول 3 موضوع اصلی هنری تشکیل شده است.

  • مهمترین دوره آموزش طراحی لباس است.
  • 2درس اصلی دیگر گرافیک و خیاطی یا طراحی الگو هستند.
  • علاوه بر این 3 موضوع اصلی، برنامه درسی شامل 2 موضوع خاص است. یکی از اینها تاریخچه لباس است که با اولین دوره های طراحی شروع می شود.

دوره پیش بینی مد و نساجی دانشجویان را با اشکال مختلف ارتباط در صنعت مد آشنا می کند: اصطلاحات تخصصی حرفه ای، نمودارهای نمونه مواد و رنگ و شرح گرایش ها و برداشت های کلی است. در همه این رشته های هنری تکالیف مختلفی داده می شود. از دانشجویان انتظار می رود با استفاده از خلاقیت هر چه بیشتر و با تأکید بر مدل آزمایشی، رشته ای منحصر به فرد که در تمامی بخش ها و سال ها تدریس می شود، روی آنها کار کنند. برنامه درسی همچنین شامل دروس نظری است که علوم انسانی و علوم هنری-نظری مانند تاریخ هنر، ادبیات جهان، فلسفه، جامعه شناسی و روانشناسی را پوشش می دهد. همان 3 رشته اصلی هنری در سال دوم تدریس می شود.

از تاریخ غنی لباس تا سال 1940، هر یک از دانشجویان باید یک شخصیت تاریخی را با لباسی معمولی برای آن دوره انتخاب کنند. سپس باید در مورد شخصیت تاریخی که انتخاب کرده ‌اند و در مورد دوره او، از جمله ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن زمان، تحقیق کاملی انجام دهند و همچنین به بررسی دقیق پارچه ‌ها، مصالح، نقش ‌ها و ویژگی ‌های آن بپردازند. دانشجویان سال سوم موظفند تا پایان سال مجموعه ای از 8 طرح را ارائه دهند. این مجموعه باید بر اساس مطالعه مقدماتی فرهنگ اروپایی یا غیر اروپایی باشد.

درآمد طراحان لباس در بلژیک

میزان حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای طراحان لباس در بلژیک صورت میانگین به میزان 5140€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 61700€ (یورو) در سال است. همچنین طراحان لباس در بلژیک بازه درآمدی در حدود 2140€ الی 10600€ (یورو) در ماه را دارند.

میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای بلژیک در زیر آمده است:

میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای بلژیک

مشاغل در این صنعت متفاوت است و شامل:

  • مدیر طراحی
  • تصویرگر
  • طراح لباس
  • طراحی لباس آقایان/ بانوان/ کودکان
  • مدیر توسعه محصول
  • بازاریاب مدلینگ
  • طراح لباس صحنه و سایر

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله اعزام دانشجو به بلژیک را مطالعه کنید و درباره ویزای تحصیلی این کشور بیشتر بدانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *