مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

بسیاری به امید تحصیل رایگان در ترکیه راهی این کشور می شوند اما در این میان چگونگی دستیابی به این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه بسیاری ترکیه را به عنوان یک کشور توریستی می شناسند، اما باید اشاره کرد که تحصیل در این کشور نیز متقاضیان زیادی دارد.

با وجود اینکه شرایط ورود به دانشگاه های کشور ترکیه برای علاقمندان به این امر متفاوت از بسیاری از کشورهای جهان است. افزایش فرصت تحصیل در کشور ترکیه برای انگلیسی زبان ها سبب شده است تا رشد چشمگیری در جمعیت دانشجویان خارجی در کشور ترکیه ایجاد شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار با توجه به حقایق موجود، راه های دستیابی به تحصیل رایگان در ترکیه را به شما معرفی خواهند کرد.

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه

همه افرادی که قصد دارند تا تحصیل در ترکیه را تجربه کنند، باید در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند. بتوانند حداقل نمره تعیین شده را بدست آورند. علاقمندان به ورود به مقطع کارشناسی در کشور ترکیه باید در آزمون YOS شرکت کنند. آزمون YOS یک آزمون چند گزینه ای است.

در باب آزمون YOS می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آیتمشرح
سوالاتریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، هوش و استعداد
تعداد سوال80 سوال

علاقمندان به تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی نیز باید در آزمون های ALES و GRE شرکت کنند. در این صورت می توانند از ط امکان تحصیل را فراهم آورند. طول دوره تحصیل کارشناسی در کشور ترکیه (به جزء در رشته های معماری و پزشکی)، 4 ساله است. دانشجویان پس از آن می توانند وارد مقطع 2 ساله کارشناسی ارشد شوند. دوره کارشناسی ارشد در کشور ترکیه به 2 صورت پژوهش محور و آموزش محور ارائه می شود. مخاطبین باید توجه داشته باشند که دوره های آموزش محور در بسیاری از موارد محدودیت هایی نظیر امکان ادامه تحصیل و کاریابی را به همراه خواهد داشت. بازه زمانی تحصیل در مقطع دکتری در این کشور نیز به عواملی از جمله رشته تحصیلی بستگی دارد. اما به طور معمول می توان گفت که این دوره 3 تا 5 سال به طول خواهد انجامید.

هزینه تحصیل در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه به خودی خود امکان پذیر نخواهد بود. همه دانشگاه های ترکیه اعم از خصوصی و دولتی از دانشجویان بین المللی شهریه دریافت می کنند. توجه به نوع دانشگاه در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ترکیه یک امر ضروری برای همه افرادی است که قصد تحصیل در ترکیه را دارند. مطالعه مقاله مدارک و شرایط لازم برای پذیرش ترکیه به مخاطبان تحصیل در این کشور کمک خواهد کرد. با شیوه اخذ پذیرش به عنوان قدم اول مهاجرت تحصیلی به ترکیه آشنا شوند. دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه از قوانین مالی خاصی پیروی نمی کنند. طبیعتا شهریه دانشگاهی بسیار زیادی را دریافت می کنند.

جهت اطلاع از سایر هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه به زبان دوره انتخابی وابسته است. به گونه ای که تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه گاهی بیش از 2 برابر تحصیل به زبان ترکی هزینه در بر خواهد داشت. هزینه تحصیل زبان انگلیسی برای هر سال تحصیلی €500 الی 1500€ (یورو) اعلام کرد. تحصیل به زبان ترکی می تواند هزینه های سالیانه در حدود 300€ الی 700€ (یورو) را در برداشته باشد. راه های مختلفی وجود دارد تا دانشجویان کشور ترکیه به کمک آن بتوانند از پرداخت این هزینه ها خودداری کرده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط و ضوابط تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه به خودی خود امکان پذیر نیست. همه دانشجویان خارجی در این کشور باید با توجه به نوع دانشگاه، نام دانشگاه و زبان آموزشی خود، شهریه کامل آموزشی در کشور ترکیه را پرداخت کنند. با وجود این مسئله، روش های مختلفی وجود دارد که به افراد کمک خواهد کرد. از این رو تا بتوانند هزینه های تحصیل خود در این کشور را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

اولین روش کاهش هزینه های تحصیل، استفاده از بورسیه های تحصیلی این کشور است. همه دانشجویان کشور ترکیه قادر به استفاده از این بورسیه های تحصیلی نیستند. دانشجویان ممتاز تنها افرادی هستند که می توانند از این بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. به کمک بورسیه های تحصیلی بیشتر برای دانشجویان مقاطع بالاتر تحصیلی فراهم شده است. علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های تحصیل، به صورت ماهیانه نیز مبلغی به عنوان کمک هزینه به دانشجویان پرداخت می شود. در مقاله اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه جزئیات دستیابی به این فرصت مناسب را تشریح کرده ایم.

در روش دوم افراد می توانند از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنند. منظور از کمک هزینه های مالی چیزی مشابه با یک وام بلند مدت است که در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. برخلاف بورسیه تحصیلی دانشجویان پس از پایان تحصیل باید نسبت به بازپرداخت این کمک هزینه اقدام کنند. در بسیاری از موارد دانشجویان تا زمان اشتغال به کار از بازپرداخت اقساط کمک هزینه های مالی معاف هستند.

هزینه های زندگی در ترکیه

ترکیه یکی از ارزان قیمت ترین کشورهای اروپایی برای دانشجویان است. هزینه های تحصیل در این کشور نیز به مراتب کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. محل زندگی هر فرد در میزان هزینه های زندگی او تاثیر بسزایی خواهد داشت. هزینه زندگی در شهرهای توریستی این کشور بسیار بیشتر از سایر شهرهای این کشور است. به طور کلی بیان یک عدد مشخص به عنوان هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه کار درستی نیست. اما می توان اشاره داشت که به صورت متوسط هر دانشجو برای زندگی در سطح بسیار خوب به 500€ الی 800€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت.

در صورتی که دانشجویان موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شوند، قادر خواهند بود تا مبلغی را به صورت ماهیانه نیز دریافت کنند. هزینه های زندگی آنان در این کشور را نیز کاهش دهد. استفاده از سالن های غذاخوری در دانشگاه، زندگی در خوابگاه های دانشجویی و بهرمندی از بورسیه های تحصیلی عالی در این کشور می تواند تجربه بسیار مناسبی را برای دانشجویان به ارمغان آورد. جهت شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را مطالعه بفرمائید.

شهرهای دانشجویی ترکیه

بهترین شهرهای دانشجویی ترکیه برای متقاضیان خارجی عبارتست از:

  • استانبول
  • انکارا
  • ازمیر
  • آنتالیا
  • بورسا
  • ترابزون

در صورتی که اندیشه تحصیل رایگان در ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را در سر می پرورانید. حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در مسیر دستیابی به این خواسته یاری نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *