مهاجرت تحصیلی آذربایجان

تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است و هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. بر خلاف اکثر کشور های اروپایی و آمریکایی، تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان همراه با هزینه های مقرون به صرفه و بسیار کم می باشد. این موضوع شرایط خوبی را برای تحصیل متقاضیان خارجی در کشور آذربایجان ایجاد کرده است. در 2 دهه اخیر سیستم آموزشی و پرورشی جمهوری آذربایجان رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. سطح آموزش و تدریس در دانشگاه های این کشور نیز به طور باور نکردنی بالا رفته است.

جمهوری آذربایجان یکی از کشور های اروپایی می باشد که در بخش شرقی این قاره قرار گرفته است. بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا با ارائه این نوشتار شما را از شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان مطلع سازند.

دوره های تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

سیستم آموزشی آذربایجان در سال های اخیر به طور چشمگیری پیشرفت کرده است. این امر باعث شده است تا تعداد متقاضیانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان را دارند افزایش یابد. همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان ایرانی زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مرکز های تحصیلی آذربایجان به این کشور مهاجرت می کنند. زیرا دانشگاه های این کشور نسبت به قیمت، هزینه های تحصیلی و شهریه های تعیین شده، کیفیت و سطح بسیار بالایی دارند. شرایط زندگی مطلوب و مخارج دانشجویی ناچیز باعث شده است تا هر ساله تعداد بی شماری از دانشجویانی که موفق به کسب قبولی در دانشگاه های ایران نمی شوند، به آذربایجان مهاجرت کنند و وارد دانشگاه های این کشور شوند.

متقاضیانی که تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های آذربایجان را دارند باید در نظر داشته باشند که اتمام دوره های تحصیلی این رشته حداقل 5 سال طول می کشد. دوره ها و برنامه های تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور آذربایجان شامل جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان، ارتودنسی می شود. لازم به ذکر است که تحصیلات دندانپزشکی در کشور آذربایجان در 3 بخش اصلی زیر صورت می گیرد:

  • علوم سلامت عمومی (بخش اول)
  • آموزش و روش های استفاده از علوم سلامت برای مراقبت از بیمار (بخش دوم)
  • مدیریت یک جراحی از طریق ارتباط مستقیم با بیمار و سلامت جامعه (بخش سوم)

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

دانشجویان می توانند برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور آذربایجان یکی از زبان های روسی و آذری را انتخاب کنند. در برخی از موارد دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به زبان انگلیسی نیز ادامه دهند. جهت اثبات توانایی های زبان، دانشجویان باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنند و یا مدرک معتبر زبان ارائه دهند. دانشجویان متقاضیانی که توانایی کافی در زبان ندارند، می توانند قبل از ورود به دانشگاه، در دوره زبان یک ساله شرکت کنند. به صورت کامل زبان مورد نظر خود را یاد بگیرند. شایان ذکر است که مدرک زبان انگلیسی متقاضیان و دانشجویان تافل با نمره 500 و یا آیلتس با نمره 6 و یا بالاتر باید باشد.

دانشجویان می توانند جهت شرکت در دوره های دندانپزشکی در دانشگاه های کشور آذربایجان از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. همچنین دانشجویانی که به فکر کاهش هزینه های تحصیل و اقامت خود هستند می توانند به صورت پارت تایم (10 ساعت در هفته) مشغول به کار شوند و درآمد زایی کنند. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی که هزینه های بسیار کمی دارند ساکن شوند. دانشگاه های کشور آذربایجان و مدرک کسب شده از دانشگاه های این کشور در سطح جهان معتبر می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به نوشتار کارت آبی اتحادیه اروپا از شرایط کسب این کارت به صورت کامل آگاه و مطلع شوید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان

مخارج و هزینه های تحصیل دندانپزشکی در کشور آذربایجان

هزینه های تحصیل در کشور آذربایجان به طور کلی مقرون به صرفه می باشد. اما به طور کلی هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور آذربایجان به صورت زیر می باشد:

هزینه به دلارپارامتر
5300$هزینه کامل دندانپزشکی (سال اول)
4300$هزینه کامل دندانپزشکی (از سال دوم به بعد)
2500$دوره آمادگی زبان (9 ماهه)
200$ الی 500$سکونت در خوابگاه

شرایط تحصیل در کشور آذربایجان

متقاضیانی که قصد تحصیل در  آذربایجان را دارند و همچنین می خواهند اقدام به کسب قبولی در این دانشگاه ها کنند. حتما باید به یکی از 2 زبان روسی و یا آذری مسلط باشند. لازم به ذکر است که متقاضیانی که نیاز به یادگیری زبان های روسی و آذری دارند، می توانند قبل از ورود به دانشگاه مورد نظر، در دوره های یادگیری زبان شرکت کنند. هزینه شرکت در این دوره 500$ (دلار) در یک سال می باشد. متقاضیان می توانند در 2 بخش آن را پرداخت کنند. تحصیلات عالی در دانشگاه های کشور آذربایجان در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

در برخی از رشته های دانشگاه های کشور آذربایجان متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی نیز مشغول به تحصیل شوند. هزینه خوابگاه در دانشگاه های کشور آذربایجان به طور متوسط 150$ (دلار) در ماه می باشد. میانگین هزینه ها و شهریه های تحصیل در دانشگاه های کشور آذربایجان به صورت زیر می باشد:

شهریه به دلارمقطع تحصیلی
500$ الی 1500$کارشناسی
900$ الی 1700$کارشناسی ارشد
1400$ الی 2800$دکترا

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در کشور آذربایجان را دارند باید در نظر داشته باشند که تمامی دانشگاه های این کشور توسط وزارت علوم کشور ایران مورد تایید قرار نگرفته اند. همچنین دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور آذربایجان مشغول به تحصیل شوند باید در نظر داشته باشند که دانشگاه مورد نظر توسط وزارت بهداشت کشور ایران نیز مورد تایید قرار گرفته باشد.

مهاجرت به کشور آذربایجان

علاوه بر مهاجرت تحصیلی متقاضیان عزیز می توانند از سایر راه های مهاجرت به کشور آذربایجان نیز بهره مند شوند. هر ساله متقاضیان زیادی برای مشغول به کار شدن در کمپانی های کشور آذربایجان، سرمایه گذاری و کارآفرینی در زمینه های مختلف در کشور آذربایجان، تاسیس کمپانی در کشور آذربایجان، ازدواج در کشور آذربایجان و همچنین تولد فرزند در کشور آذربایجان اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. همچنین شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط پذیرش در ترکیه به مقاله مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در ترکیه مراجعه کنید. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کمال میل آماده خدمت به هموطنان عزیز در زمینه های مختلف حقوقی و مهاجرتی می باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *