مهاجرت تحصیلی کلمبیا

تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

یکی از رشته های مهم در میان رشته های پزشکی در کلمبیا دندانپزشکی است و تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا در دانشگاه های معتبر امکان پذیر است. کلمبیا کشور نسبتا معتبر از نظر دانشگاهی است و در منطقه آمریکای جنوبی شناخته شده است. با تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا می توانید مدرک لازم برای ورود به بازار کار در کلمبیا را کسب کنید و از حقوق مناسبی برخوردار شوید. لازم به ذکر است قبل از تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا باید مواردی را در این باره بدانید که در این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آنها را شرح داده اند.

درباره کلمبیا

جمهوری کلمبیا در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است و تقریباً 52 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت بوگوتا بزرگترین شهر با جمعیت تقریبی 10 میلیون نفر است و در مرکز کشور واقع شده است. مساحت کلمبیا در کل 2.074.408 کیلومترمربع است. کلمبیا با ونزوئلا در شمال شرقی، برزیل در جنوب شرقی، پرو و ​​اکوادور در جنوب و پاناما در شمال غربی همسایه است. کلمبیا تنها کشوری در آمریکای جنوبی است که دارای سواحل در اقیانوس آرام و دریای کارائیب است که در آن جزایر مانند San Andresand Providencia دارد.

کلمبیا توسط آلونسو اوژدا اسپانیایی در سال 1499 فتح شد و بخشی از منطقه سلطه اسپانیایی گرانادای جدید شد که اکوادور، پاناما کلمبیا و ونزوئلا را در بر می گرفت. کلمبیا در سال 1813 از اسپانیا استقلال یافت. اولین رئیس جمهور آن سیمون بولیوار بود. زبان رسمی اسپانیایی است و واحد پول رایج پزو است. کلمبیا به دلیل قهوه، گل، زمرد، زغال سنگ و نفت در سراسر جهان شناخته شده است.

تکامل دندانپزشکی کشور کلمبیا

قبایل بومی که قبلا در جمهوری فعلی کلمبیا زندگی می کردند هرگز دندانپزشکی پیشگیرانه یا ترمیمی نداشتند و بیشترین مشکلات دندان، فرسودگی دندان و دندانپزشکی را داشتند. در طول تسخیر اسپانیا و استعمار بعدی، علم دندانپزشکی به این کشور راه یافت. در سال 1564، در بیمارستان سن خوان دو دیوس، پدرو پابلو دو ویلامور اولین پزشک دندانپزشکی مجاز به تمرین در یک موسسه شد. بعد از او، از جمله انریکه آندره و فری دلگادو اولین دندانپزشک بومی کلمبیا بودند. برخی از دندانپزشکان از فرانسه و ایالات متحده آمدند، مانند جوزف واتسون ور والن در سال 1847؛ ارنستو بینگلی (1852)، که از دانشکده جراحی دندان بالتیمور فارغ التحصیل شد.

در سال 1880، گیلرمو وارگاس پریدس، که به عنوان پدر علم پزشکی کلمبیا شناخته می شود، از کالج دندانپزشکی نیویورک آمد. در 27 مارس 1887 ، پریدس و همکارانش انجمن دندانپزشکی کلمبیا را تأسیس کردند. وی در اول ژوئن همان سال اولین ژورنال دندانپزشکی کلمبیا را ترتیب داد. در 2 ژانویه 1888، همراه با دکتر نیكولاس روچا كایسیدو و الخاندرو سالسدو، پریدس دانشكده دندانپزشكی بوگوتا را تاسیس كرد كه به عنوان موسسه برتر در آمریكای جنوبی شناخته شده است. دانشکده دندانپزشکی بوگوتاو پیشرو بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی در سراسر کشور است.

از جمله دانشکده دندانپزشکی دیگر شامل:

نام دانشکدهسال تاسیس
دانشکده کارتاگنا در سال1891
دانشکده ملی دندانپزشکی مدیناسلی1912
موسسه پلی تکنیک مارتینز اولیر1914
دانشکده دندانپزشکی مدلین1919
دانشکده دندانپزشکی کارتاگنا1920
انستیتو دندانپزشکی کلمبیا1923
کالج دندان پزشکی مدلین1932

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

وزارت بهداشت و انجمن دندانپزشکی کلمبیا با هم همکاری می کنند تا آموزش مبتنی بر علم و یک برنامه درسی استاندارد را ارتقا دهند. با این حال، اکثر موسسات از برنامه درسی یکسان استفاده نمی کنند. تمام کلاس های آموزش مدرسه عمدتا به زبان اسپانیایی است. برنامه 5 ساله دانشکده دندانپزشکی با درجه دکترای جراحی دندان (D.D.S) به اوج خود می رسد. ترم اول از اواسط ژانویه شروع می شود و در اواسط ژوئن پایان می یابد، ترم ثانویه از اواسط ماه جولای شروع می شود و تا اواسط دسامبر به پایان می رسد. بین 2 ترم تعطیلات کریسمس وجود دارد. در هر هفته، دانشجویان تقریباً 30 ساعت را از دوشنبه تا جمعه و بعضی اوقات در روز شنبه نیز می گذرانند.

برنامه درسی 5 ساله دانشکده دندانپزشکی در کلمبیا شامل 2 سال یا 4 ترم دوره های آموزشی و آزمایشگاهی و 3 سال یا 6 ترم آموزش بالینی است که توسط اعضای هیئت علمی نظارت می شود.

  • سال سوم این دوره، یعنی ترم های پنجم و ششم، شامل سخنرانی ها، سمینارها و مقدمه های مربوط به دندانپزشکی بالینی و همچنین کارهای اولیه در مورد پروژه های دانشجویی است.
  • در سال چهارم (ترم های 7 و 8)، دانشجویان با فعالیت های بالینی، پروژه ها و سخنرانی ها ادامه می دهند.
  • در دوره پنجم (ترم 9 و 10)، دوره انترنی در برخی بیمارستان ها و موسسات بهداشتی، از جمله برخی در خارج از کلمبیا رقم می خورد.

چندین برنامه تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در کلمبیا در دسترس است. اینها گرایش به دندانپزشکی بالینی دارند و مدت زمان متفاوتی دارند. در نمودار زیر می توانید دوره های مختلف پزشکی در کلمبیا را مشاهده کنید:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در کلمبیا

پذیرش دندانپزشکی از کلمبیا

کلیه متقاضیان دانشکده دندانپزشکی باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند. قبل از پذیرش هیچ دوره پیش پزشکی قبل از دندانپزشکی لازم نیست. پذیرش دانشکده دندانپزشکی در کلمبیا مستلزم اتمام موفقیت آمیز آزمون (ICFES) و همچنین آزمون برگزار شده توسط دانشکده دندانپزشکی است. آزمون ICFES دانش دانشجویان در دبیرستان را ارزیابی می کند. برخی از دانشکده های دندانپزشکی به متقاضیانی که بالاترین امتیاز را در آزمون ICFES دارند بورسیه تحصیلی در کلمبیا می دهند. اگر نمرات ارائه شده و کار دوره دبیرستان رضایت بخش باشد، برای مصاحبه با متقاضی تماس گرفته می شود.

در حال حاضر، هر ساله تقریبا 10 هزار دانشجوی سال اول دندانپزشکی در موسسات مختلف معتبر دندانپزشکی کلمبیا پذیرش می شوند. توزیع برنامه ها نشان می دهد که زنان 65% از برنامه ها را پذیرش شده اند. اگرچه داده های دقیق در دسترس نیست، اما در سال های آغازین تخمین زده می شود که بیش از 70% متقاضیان در سراسر کشور زن هستند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

شهریه برای دانشکده های دندانپزشکی دولتی هزینه کمتری نسبت به دانشکده های دندانپزشکی خصوصی دارد. به عنوان مثال، دانشگاه دولتی ملی کلمبیا، یک دانشگاه دولتی، با توجه به درآمد والدین دانشجو هزینه دریافت می کند. بنابراین، اگر درآمد خانواده کم باشد، دانشجو کمتر از یک دانشجو در یک دانشکده خصوصی دندانپزشکی هزینه پرداخت می کند. در نتیجه، یک دانشجو در دانشگاه ملی کلمبیا ممکن است $2000 (دلار آمریکا) در سال بپردازد، در حالی که یک دانشجو در یک دانشگاه خصوصی ممکن است $5000 (دلار) یا بیشتر در سال پرداخت کند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کلمبیا

دانشگاه های پزشکی کلمبیا

در حال حاضر، 21 دانشکده دندانپزشکی معتبر کلمبیا وجود دارد و برخی از این دانشکده ها در شهرهای مختلف شعبه دارند. به عنوان مثال، دانشگاه نارینو دارای 10 دانشکده و Universidad Cooperativa دارای 9 سایت است. از 21 دانشگاه، 16 موسسه خصوصی و 5 دانشگاه دولتی است. همه نیاز به حضور تمام وقت دارند. اکثریت این دانشکده های دندانپزشکی فعال هستند، بدین معنی که آنها کلیه الزامات وزارت بهداشت را که بر روند اعتباربخشی نظارت می کند، برآورده می کنند و بنابراین این موسسات قادر به ادامه کار هستند. با این حال، برخی از موسسات ممکن است غیرفعال در نظر گرفته شوند، اگر آنها الزامات فعلی وزارت بهداشت را برآورده نکنند. این مدارس تا زمانی که شرایط لازم را نداشته باشند باید تعطیل شوند.

برای دریافت مجوز، دانشجویان دندانپزشکی کلمبیا باید 5 سال تحصیل در دانشکده دندانپزشکی را بگذرانند، دیپلم بگیرند و به مدت 1 سال در دولت کار کنند. تقریباً 41.400 دندانپزشک در کلمبیا وجود دارد و تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است. با این وجود، نرخ بیکاری در بین دندانپزشکان بسیار بالا است، حتی اگر فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی بسیار دشوار باشد. اگرچه نسبت 1100: 1 شهروندان به دندانپزشکان رضایت بخش تلقی می شود، اما دسترسی به خدمات دندانپزشکی به دلیل نرخ بالای فقر محدود است. برای بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کلمبیا به مقاله ارائه شده در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *