مهاجرت به کشور کلمبیا

کار در کلمبیا برای پناهندگان

کار در کلمبیا برای پناهندگان

یکی از چالش های پناهندگی در کلمبیا، کار در کلمبیا برای پناهندگان است. اکثر پناهندگان و پناهجویان در کشور کلمبیا از کشور ونزوئلا هستند. به دلیل تعداد زیاد این افراد مشکل کار در کلمبیا برای پناهندگان وجود دارد. البته بخشی از این پناهندگان در کلمبیا توانسته اند مجوز کار را دریافت کنند و در فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها و غیره مشغول به کار شوند. در هر صورت توجه داشته باشید که کلمبیا کشور مناسبی از نظر اقتصادی برای مهاجرت و یا پناهندگی نیست و مشاورین ما علاوه بر منع پناهندگی به دلیل خطرات آن، مهاجرت به کشورهای بهتر آن هم از طریق قانونی را پیشنهاد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پناهندگی در کلمبیا

کلمبیا 50 میلیون نفر جمعیت دارد. حدود 10% از این افراد به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند. مردم کلمبیا از دهه 1960 با درگیری ها، با بازیگران غیر دولتی، قاچاقچیان مواد مخدر و ارتش برای کنترل مبارزه می کنند. با وجود توافقنامه صلح سال 2016 با یک گروه مسلح، خشونت، آوارگی و بی ثباتی همچنان ادامه دارد. حدود 5.5 میلیون کلمبیایی آواره داخلی هستند. بسیاری از جمعیت حاشیه نشین، روستایی، بومی و آفریقایی کلمبیایی هستند و حتی قادر به تأمین اساسی ترین نیازهای خود نیستند. درگیری مسلحانه خشونت و آوارگی تجارت مواد مخدر در کلمبیا وجود دارد. دولت کلمبیا، با تعامل شدید ایالات متحده، به مبارزه با مقادیر بالای تولید کوک برای جلوگیری از جریان کوکائین از این کشور ادامه می دهد.

کلمبیا همزمان با درگیری داخلی خود، بحران ونزوئلا را نیز احساس کرده است زیرا پناهجویان به دنبال ایمنی، غذا، دارو و فرصت های شغلی به مرز می روند. بیش از 4.5 میلیون نفر از سال 2016 از آشفتگی اقتصادی، اجتماعی و نهادی در ونزوئلا فرار کرده اند. کلمبیا بیشترین تعداد را دریافت کرده است. این کشور در حال حاضر میزبان بیش از 1.8 میلیون مهاجر و پناهنده ونزوئلائی است. فرصت های اقتصادی برای کلمبیایی ها که مهاجران در آنها مستقر شده اند از قبل کم بود. رقابت فزاینده برای مشاغل و منابع، چالش های بی شماری را تشدید می کند که جامعه آنها از قبل با آن روبرو هستند.

در نمودار زیر می توانید نحوه کاریابی پناهندگان برای کار در کلمبیا را در سال های اخیر مشاهده کنید:

نحوه کاریابی پناهندگان در کلمبیا

ضرورت کار در کلمبیا برای پناهندگان

1% از جمعیت جهانی اکنون آواره هستند. از جمله 26 میلیون پناهنده، 4.2 میلیون پناهجو و 3.6 میلیون ونزوئلایی در خارج از کشور از جمله کلمبیا قرار دارند. اکثریت قریب به اتفاق در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​زندگی می کنند، جایی که آنها اغلب با موانع قانونی و عملی برای ورود به بازار رسمی کار روبرو هستند. این موانع نه تنها بر اعتماد به نفس و رفاه پناهندگان تأثیر می گذارد، بلکه طیف گسترده ای از هزینه ها و مزایای صرفه جویی شده از جمله بهره وری اقتصادی پایین برای کشور میزبان و بخشش درآمدهای مالیاتی را ایجاد می کند. با توجه به طولانی بودن ماهیت بحران های پناهندگان، نیاز به افزایش رفاه اقتصادی اجتماعی پناهندگان مورد توجه سال های اخیر بوده است.

حضور بازیگران جدید، مانند بانک جهانی و بخش خصوصی، منجر به تمرکز فزاینده بر پناهندگان به عنوان مشارکت کنندگان اقتصادی در جوامع میزبان آنها شده است. این تأکید بر معیشت پایدار و مداخلات اعتماد به نفس در کشورهای میزبان یکی از محورهای اصلی مجمع جهانی پناهندگان بود جایی که شرکت کنندگان توافق کردند که گسترش دسترسی به بازار کار برای پناهندگان گامی ضروری است. در حالی که اکنون زمینه جهانی با بیماری همه گیر COVID-19 تغییر کرده است همچنان اهمیت دسترسی گسترده بازار کار برای پناهندگان و مهاجران اجباری را تأیید می کند.

شرایط کار در کلمبیا برای پناهندگان

کلمبیا، پرو، کنیا و اتیوپی همه در 15 کشور میزبان پناهندگان برتر قرار دارند که در مجموع میزبان تقریبا چهار میلیون پناهنده، پناهجو و ونزوئلایی های آواره هستند. کلمبیا گام های اساسی برای ادغام ونزوئلایی های آواره در اقتصاد خود برداشته است. تا ماه می 2019، حدود 784.234 ونزوئلایی از طریق ادامه استفاده از مجوزهای ویژه اقامت به طور منظم تنظیم شده و در ژوئن 2019، مجوز جدیدی را ارائه داد که به خارجیان اجازه می دهد کار رسمی را حتی اگر وضعیت مهاجرت آنها نامنظم باشد، بدست آورند. با وجود این پیشرفت، بسیاری از ونزوئلایی ها هنوز برای دستیابی به بازار رسمی کار تلاش می کنند. با اذعان به این چالش، در اکتبر 2019، دولت کلمبیا استراتژی را برای ارتقا ادغام اقتصادی ونزوئلایی آماده کرد.

  • این استراتژی 45 موانع سیاسی، نهادی و مالی را شناسایی می کند که مانع پیوستن ونزوئلایی ها به بازار کار کلمبیا می شود.
  • این برنامه راه حلهای مبتنی بر اشتغال و کارآفرینی در کلمبیا را پیشنهاد می کند و 85 اقدام را برای اجرا در زمینه های دارای اولویت تعیین می کند.
  • این استراتژی گامی مهم در جهت ورود اقتصادی ونزوئلا در کلمبیا است.

با این حال، بیماری همه گیر کووید19 چالش های جدیدی را ارائه می دهد. کلمبیا وارد قرنطینه و وضعیت اضطراری شد و بسیاری از ونزوئلایی ها را بیکار کرد. در حالی که دولت کلمبیا یک برنامه عملیاتی شش ماده ای برای گنجاندن ونزوئلایی ها در پاسخ ملی COVID-19 ایجاد کرد، بسیاری هنوز هم رنج می برند و سفر غیرقابل تصور به خانه خود را انجام می دهند. علاوه بر این، افزایش تنش های اجتماعی و حمایت بین المللی محدود، نهادهای کلمبیا را تحت فشار قرار می دهد، که همزمان با بحران اقتصادی جهانی، گسترش استراتژی ادغام کلمبیا در قبال ونزوئلا را تهدید می کند.

کار در کلمبیا برای پناهندگان ونزوئلایی

کار در کلمبیا برای پناهندگان ونزوئلایی

کلمبیا برای ونزوئلایی هایی که به دلیل ناامنی، بی ثباتی و خشونت کشور خود را ترک کرده اند، مقصد حیاتی است. حداقل 4 میلیون ونزوئلایی برای پناه بردن از مرزها عبور کرده اند و این تعداد همچنان رو به افزایش است. سازمان های پناهندگی در کلمبیا برای تأمین حمایت نجات بخشی از نیازمندان، اقدام به پاسخ اضطراری کرد. خشونت و بحران اقتصادی بیش از 4 میلیون ونزوئلایی را مجبور به ترک کشور از سال 2014 کرده است. تخمین زده می شود که 1.3 میلیون نفر در کلمبیا به دنبال امنیت بوده اند و حداقل 35000 نفر روزانه برای خرید مواد غذایی و دریافت کمک های پزشکی ضروری به نقاط رسمی عبور می کنند. تقریباً 5000 نفر برنمی گردند. برخی دیگر به طور غیرقانونی عبور می کنند و در معرض استخدام و سرقت توسط گروه های جنایت سازمان یافته کلمبیا هستند.

از در حالی جمله چالش های اساسی پناهندگان:

  • که درگیری های سیاسی و آشفتگی اقتصادی همچنان بر ونزوئلا غلبه دارد، این بحران پایانی ندارد. ونزوئلایی هایی که در کلمبیا باقی مانده اند بسیار کم یا بی پول و فرصت های فوری و ایمن برای کسب درآمد ندارند. در نتیجه، بسیاری از آنها مورد سو استفاده گروه های خشن قرار می گیرند.
  • زنان و کودکان در هنگام حمل و نقل آسیب پذیرترین افراد هستند. آنها اغلب از خانواده های خود جدا می شوند، آنها در گروه های استخدام شده، مورد خشونت جنسی قرار می گیرند در خیابان زندگی و کار می کنند.
  • ونزوءلا همچنان گرفتار سو تغذیه، کمبود تجهیزات پزشکی، میزان بالای قتل و شیوع بیماری هایی مانند مالاریا و سرخک است.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به جای استفاده از روش خطرناک پناهندگی روش های مهاجرت ارزان و مطمئن را به شما معرفی کنند. لذا برای این کار با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *