مهاجرت به شیلی

تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی

تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی

اکثر متقاضیان پس از اخذ اقامت جویای اخذ تابعیت و پاسپورت ملی کشور مورد نظر خود می باشند. مقاله تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده اطلاعاتی در این باب در اختیار شما قرار میدهد. روش های مهاجرتی به این کشور مانند مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور می باشد. در هر کدام از این روش های مهاجرتی، پس از 5 سال زندگی و اشتغال به کار در این کشور، امکان اخذ تابعیت در این کشور میسر خواهد بود.

روش های رایج تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور، از طریق روش های قانونی مهاجرت می باشد که به شرح زیر می باشد:

  • اقامت از طریق اخذ ویزای تحصیل شیلی
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق خرید ملک

بررسی تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی

قانون کلی در این کشور و اکثر کشورهای مطرح دنیا به این شکل می باشد که متقاضی پس از 5 سال زندگی در این کشور می تواند در ابتدا اقامت این کشور به دست آورد، و بدین ترتیب برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نماید. در این کشور طبق قوانین جدید، نیازی به لغو تابعیت اول متقاضی نمی باشد. متقاضی می تواند در این کشور دارای 2 تابعیت باشد. برای دریافت تابعیت این کشور 2 راه اصلی وجود دارد، که به شرح نمودار زیر می باشد:

دریافت تابعیت شیلی

راه اول که مختص متقاضیان بین المللی می باشد، از طریق راه های متداول قانونی مهاجرت به این کشور قابل اخذ خواهد بود. روش دوم روش متداول تر برای افراد مقیم این کشور می باشد که نمونه رایج این نوع اخذ تابعیت از طریق تولد خواهد بود.

شرایط درخواست تابعیت در شیلی

متقاضی پس از 5 سال اقامت دائم در این کشور، با توجه به شرایط و مدارک مستند می تواند برای اخذ تابعیت در این کشور اقدام نماید. شرایط لازم برای درخواست تابعیت در این کشور در جدول زیر شرح داده است:

مراحلشرایط
1ارائه گواهی لازم جهت اخذ اقامت دائم در این کشور
2ارائه گواهی عدم سو پیشینه
3ارائه تمکن مالی و گردش حساب کافی
4تکمیل فرم درخواست متقاضی جهت اخذ تابعیت با امضای متقاضی
5ارائه نامه ای دال بر علت اخذ تابعیت این کشور
6ارائه 1 فتوکپی از گذرنامه متقاضی
7ارائه 2 عکس پرسنلی در ابعاد عکس پاسپورتی

تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی از طریق تحصیل

یکی از روش های اقامتی، اخذ اقامت و تابعیت از طریق تحصیل خواهد بود. متقاضی پس از اتمام تحصیل در این کشور می تواند برای به سفارت مربوطه در این کشور مراجعه نماید. در این حالت متقاضی می تواند در صورت تمایل به تحصیل در درجات بالاتر اقدام کند و یا در صورت یافتن شغل مناسب و پیشنهاد کاری، به اشتغال زایی و زندگی در این کشور بپردازد و اقامت خود را تمدید نماید. کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در شیلی از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما امکان پذیر خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی در این کشور در لیست جدول زیر طبقه بندی شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر
2ارائه عکس پرسنلی مناسب
3تکمیل فرم درخواست به زبان انگلیسی
4ارائه نامه پذیرش از دانشگاه معتبر این کشور
5ارائه گواهی عدم سو پیشینه

تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی از طریق سرمایه گذاری

تبدیل اقامت به تابعیت در شیلی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از شرایط تبدیل اقامت به تابعیت از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد. پس از درخواست سرمایه گذاری در این کشور، در صورت اقامت متوالی در این کشور به مدت 185 روز در طول 1 سال و پرداخت مالیات اقامت دائم این کشور اخذ خواهد شد. پس طی مراحل قانونی و ارائه مدارک مستند متقاضی می تواند برای تابعیت این کشور اقدام نماید. سرمایه گذاری در این کشور هر 5 سال یک بار قابل تمدید خواهد بود.

تبدیل اقامت به تابعیت از طریق اشتغال در شیلی

متقاضیانی که پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای معتبر در این کشور دریافت می کنند، می توانند برای کار در این کشور اقدام نمایند. پس از چند سال کار در این کشور، اقامت این کشور اخذ خواهد شد. در مبحث کار و اقامت در این کشور مطالعه مقاله حقوق ماهیانه کار در شیلی پیشنهاد داده می شود.

شرایط کار در این کشور به شرح زیر می باشد:

مراحلمدارک
1ارائه پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای معتبر در این کشور
2ارائه 1 فتوکپی از قرارداد متقاضی و کارفرما، به زبان اسپانیایی
3ارائه مدرک تحصیلی معتبر متقاضی
4ارائه گواهی مبنی بر سلامت کامل جسم و روان متقاضی
5فرم درخواست به زبان انگلیسی و تایپ شده باشد

نرخ استخدام در این کشور حدود 45.70% در آگوست 2020 میلادی رو به رشد بوده است، نمودار رشد اشتغال در این کشور به شرح زیر می باشد:

نرخ استخدامی در شیلی

تفاوت اقامت و تابعیت در شیلی

بین 2 واژه اقامت و تابعیت در این کشور تفاوت های محسوسی وجود خواهد داشت. اقامت این کشور پس از طی مراحل قانونی که در مطالب فوق ذکر شده است، پس از 5 سال زندگی و کار در این کشور به دست خواهد آمد. پس از گذشت 5 سال متقاضی می تواند با توجه به شرایط موجود، مدارک مستند و یادگیری زبان بومی این کشور تابعیت این کشور را اخذ نمایند. از مزایای تابعیت در این کشور داشتن حق رای و اخذ گذرنامه ملی این کشور خواهد بود. تفاوت اصلی بین اقامت دائم و تابعیت در این کشور به مدت زمان زندگی در این کشور باز می گردد. در صورتی که متقاضی به طور پیوسته 5 سال در این کشور اقامت نداشته باشد و به مدت 1 سال از از خاک این کشور خارج شود، ویزا متقاضی مخدوش می شود.

امروزه هدف اصلی مهاجرین به کشورهای اروپایی و سایر کشورها اخذ اقامت و تابعیت می باشد. در این هدف می باید متقاضی به اصول و قواعد قانون کشور مورد نظر آگاهی کامل پیدا کند. بررسی پذیرش تابعیت در بسیاری از کشورها قبل از اقدامات اولیه برای مهاجرت می باید در نظر گرفته شود. در مقاله تبدیل اقامت به تابعیت با توجه به روش های متداول از طریق بررسی های دقیق کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرداخته شد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر برای بررسی راه های مهاجرت به شیلی با مشاورین ما در بخش مشاوره تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *