مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته پرستاری در بلغارستان

رشته پرستاری در بلغارستان

دوره های تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان از ارزانترین دوره های اروپا است. تحصیل پرستاری در بلغارستان همواره از مزایای زیادی برخودار است. برنامه های تحصیل پرستاری در دانشگاه های بلغارستان با هزینه های ارزان زندگی، محیط زندگی دوستانه و اعتبار بالای مدرک پرستاری دانشگاه های این کشور که توسط موسسات پزشکی بین المللی تایید می شود. دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند. به طور کلی، کشور بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که با پیشرفت در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی موجب جذب دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف دنیا شده است. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های کشور بلغارستان بیشتر آشنا شوید.

تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

برنامه تحصیل پرستاری در بلغارستان یک دوره 4 ساله پرستاری تمام وقت است. از این رو منجر به دریافت مدرک کارشناسی پرستاری می شود. همانطور که تمام مدرک های پرستاری از اروپا (اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معتبر است، مدرک پرستاری کسب شده از دانشگاه های کشور بلغارستان نیز در تمام اروپا معتبر است. در اکثر نقاط دنیا به رسمیت شناخته می شود. تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان برای کسانی که به دنبال مشاغل پرستاری ملی و بین المللی در خارج از کشور (در آلمان، ایرلند و انگلستان و غیره) هستند، طراحی شده است. آموزش رشته پرستاری در بلغارستان توسط کلیه دانشگاه های علوم پزشکی بلغارستان (Sofia، Pleven، Plovdiv و Varna) و کالج ها ارائه می شود.

برنامه های تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان در 5 ترم تحصیل نظری و عملی در دانشگاه های پزشکی یا سایر موسسات مناسب و 1 ترم کارآموزی دولتی (عمل بالینی) انجام می شود. دانشجویان بین المللی که قصد دارند در دانشگاه های کشور بلغارستان مشغول به تحصیل رشته پرستاری شوند بهتر است در نظر داشته باشند. اکثر برنامه ها در دانشگاه های این کشور به زبان بلغاری ارائه می شوند. بنابراین، برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه ها موسسات آموزش عالی بلغارستان، دانشجویان باید قبل از شروع برنامه تحصیلی (یا با شرکت در کلاس های خصوصی و یا با شرکت در دوره های زبان دانشگاهی) زبان بلغاری را یاد بگیرند.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

به طور کلی، هزینه تحصیل در بلغارستان نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بسیار کم است. با این حال، دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پرستاری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلغارستان را دارند حتما باید با هزینه های تحصیل در این کشور آشنا باشند. قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور بلغارستان از توان مالی مالی خود برای پرداخت هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور اطمینان حاصل کنند.

در جدول زیر به طور دقیقتر به هزینه تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان اشاره شده است:

مقطع تحصیلیبرنامه تحصیلیطول دوره (سال)هزینه تحصیل به یوروهزینه تحصیل به لوا بلغارستان
Undergraduateبرنامه کارشناسی پرستاری43000€5866BGN
Graduateبرنامه کارشناسی ارشد پرستاری33600€7039BGN
Postgraduateبرنامه دکترا پرستاری34500€8800BGN
برنامه یادگیری زبان بلغاری13500€6843BGN

هزینه تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

شرایط پذیرش برای تحصیل پرستاری در بلغارستان

مانند کلیه دوره های پرستاری در اروپا، برای پذیرش در دوره پرستاری در بلغارستان، داوطلب باید حداقل دیپلم دبیرستان را با نتایج خوب در زیست شناسی (برای دوره کارشناسی)، کارشناسی (برای مقطع کارشناسی ارشد) و مدرک کارشناسی ارشد (برای برنامه های تخصصی یا برنامه دکترای پرستاری) ارائه دهد. علاوه بر این، دانشجویان باید برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشکده ها قبل از مهاجرت به بلغارستان مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست همراه با یک CV مختصر
  • گواهی اتمام دوره متوسطه با بیانیه ای از جمله موضوع زیست شناسی (نمرات زیست شناسی و میانگین دیپلم دبیرستان باید حداقل 62% از حداکثر نمرات ممکن در کشور باشد.)
  • گواهی مبنی بر اینکه متقاضی براساس دیپلم دبیرستان خود حق ادامه تحصیل در یک مسسه آموزش عالی در کشور خود را دارد.
  • گواهی پزشکی صادر شده مبنی بر اینکه متقاضی از هیچ بیماری واگیرداری رنج نمی برد. از نظر جسمی و روانی برای ادامه تحصیل از سلامت کافی برخوردار است.
  • گواهی زبان بلغاری (در سطح B2)
  • 6 قطعه عکس رنگی با فرمت پاسپورت
  • کپی پاسپورت معتبر با حداقل 18 ماه اعتبار

مدارک ذکر شده باید به زبان بلغاری به صورت رسمی ترجمه شوند.

با در نظر گرفتن اینکه پرستاران و ماماها بزرگترین گروه کارکنان در بخش بهداشت ملی را تشکیل می دهند. بخشی اساسی از یک تیم مراقبت های بهداشتی در کشورهای اروپا و سراسر جهان هستند. مطابق با بحران رو به رشد بین المللی نیروی کار بهداشت (به عنوان به عنوان مثال، منطقه اروپایی WHO در حال حاضر با کمبود جدی پرستار و مامای کاملا واجد شرایط روبرو است)، تحصیل در رشته پرستاری در بلغارستان یکی از بهترین گزینه ها برای تضمین شغل شما در زمینه مراقبت های بهداشتی است.

دلایل تحصیل پرستاری در دانشگاه های بلغارستان

دلایل زیادی برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بلغارستان وجود دارد. برجسته ترین آنها مناسب بودن هزینه زندگی در بلغارستان، کیفیت و سطح آموزش بسیار بالا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین معتبر بودن مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های کشور بلغارستان می باشند. تمام این مزایای موجب جذب دانشجویان بین المللی به کشور بلغارستان می شوند. هر ساله به تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و کالج های این کشور افزوده می شود.

با مشاهده نمودار زیر می توانید از رشد تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های بلغارستان آگاه شوید:

رشد تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های بلغارستان

اکثر دانشجویانی که از دانشگاه های بلغارستان فارغ التحصیل می شوند. به فکر کسب اقامت در این کشور هستند. شرایط زندگی در کشور بلغارستان که یک کشور توسعه یافته اروپایی می باشد. تقریبا برای همه مناسب است. فارغ التحصیلان خارجی می توانند به راحتی در بلغارستان زندگی کنند. هزینه های مختلف اقامت در این کشور را بپردازند. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در بلغارستان و همچنین روش های مهاجرت به این کشور اروپایی به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *