مهاجرت به کشور آرژانتین

تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین

تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین

متقاضیانی که به دنبال تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین هستند بایستی در ابتدا نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. افرادی که موفق به اخذ مجوز اقامت دائم در آرژانتین می شوند، بر اساس شرایط خاص، می توانند اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین کنند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با شرایط کامل تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین در سال 2023 آشنا خواهند ساخت.

انواع روش ها و هزینه اقامت آرژانتین

همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، برای مهاجرت به آرژانتین و کسب اقامت این کشور، راه های مختلفی وجود دارد. همه هزینه اقامت آرژانتین با توجه به این روش ها مختلف می باشد. مسیرهای اقامت موقت در آرژانتین بسیار زیاد است. پس از دستیابی به این وضعیت، توصیه می شود هیچ وقت را در گرفتن کارت شناسایی ملی خود تلف نکنید.

این کار فعالیت های ساده و روزمره (مانند ثبت نام برای تلفن همراه، افتتاح حساب بانکی، ساماندهی کابل برای آپارتمان و هزینه زندگی در آرژانتین را بسیار آسان می کند. برای کسب اقامت دائم آرژانتین، متقاضیان باید حداقل 3 سال مداوم در این کشور زندگی کرده باشند و سپس با جمع آوری مدارک لازم، اقدام به اخذ اقامت دائم آرژانتین کنند. پس از اخذ اقامت دائم، افراد می توانند برای مدت نامحدود در کشور آرژانتین کار و زندگی کنند.

انواع روش های مهاجرت و اقامت در آرژانتین عبارتند از:

روش هاتوضیحات
از طریق تحصیلثبت نام در یک دانشگاه آرژانتینی
از طریق کارعقد قرارداد با کافرمای معتبر در آرژانتین
از طریق سرمایه گذاریسرمایه گذاری در یکی از بخش های اصلی اقتصاد آرژانتین
از طریق ازدواجازدواج با 1 شهروند آرژانتینی
از طریق کارآفرینیایجاد کسب و کار و راه اندازی استارت آپ های خلاقانه در آرژانتین

شرایط کسب اقامت دائم در آرژانتین

اخذ اقامت در آرژانتین بسیار آسان است. شرط اصلی این است که شما ثابت کنید حداقل 74.000ARS (پزوی آرژآنتین) در ماه درآمد در این کشور درآمد دارید. اما کارشناسان ما توصیه می کنند برای انجام این کار بهتر است درآمد بیشتری داشته باشید. برای گرفتن اقامت دائم آرژانتین، مراجعه به اداره مهاجرت به آرژانتین (ملی) با داشتن مدارک و مدارک مناسب ضروری است. مستندات مورد نیاز بسته به نوع برنامه، اعم از شخصی، برای مشاغل یا هر موقعیت دیگر متفاوت است. این روند همچنین بسته به اینکه متقاضی تبعه انجمن کشورهای آمریکای جنوبی باشد نیز متفاوت است.

شرایط لازم برای اخذ اقامت کامل (دائمی) آرژانتین برای اتباع خارجی به شرح زیر است:

  • فرد متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • یک متقاضی باید حداقل 2 سال در آرژانتین اقامت موقت داشته باشد و مدارکی برای اثبات این موضوع داشته باشد که توسط اداره مهاجرت ملی تأیید شده باشد.
  • اگر یک تبعه خارجی با یک شهروند آرژانتینی ازدواج کند، آنها واجد شرایط درخواست اقامت دائم هستند.

کلیه مدارک مورد نیاز باید حداکثر 30 روز قبل از انقضاء ویزای قبلی ارسال شود، مگر در مورد اتباع کشورهای MERCOSUR که شامل کشورهای بولیوی، برزیل، شیلی، پاراگوئه، اروگوئه، کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری دومنیکن، اکوادور، ال سالوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پرو و ونزوئلا می شود. برای اتباع این کشورها، کلیه مدارک باید حداکثر 60 روز قبل از انقضاء ویزای قبلی ارسال شود. به یاد داشته باشید که کلیه اسناد و مدارک به زبان خارجی باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده و توسط محضر تایید شوند. کلیه اسنادی که در خارج از کشور صادر می شوند باید توسط کنسولگری آرژانتین کشور صادرکننده یا با مهر apostille کنوانسیون لاهه تأیید شوند. اگر اسناد به زبان اسپانیایی نیستند، باید توسط مترجم معتبر ترجمه شوند و همچنین توسط انجمن مترجمان امضا شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم آرژانتین

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم آرژانتین عبارتند از:

  • گواهی تولد که توسط کنسولگری آرژانتین در کشور مبدا تایید شده است.
  • فتوکپی اسناد شناسایی
  • اثبات اقامت در کشور قبلی
  • اثبات امنیت مالی مانند قرارداد کار و فیش حقوقی یا کپی صورت های بانکی در مورد خوداشتغالی
  • شناسنامه های کودکان

در صورت نیاز، متقاضیان باید مدارک اضافی ارائه دهند. مدارک اضافی بسته به شرایط شخص متقاضی اقامت آرژانتین متفاوت است. مدارک مورد نیاز برای کلیه متقاضیان عبارتند از:

  • سند شناسایی ملی (DNI)
  • پرونده سوابق کیفری
  • 2 قطعه عکس پرسنلی 4 در 4
  • اثبات اقامت یا قبض تسهیلات اقامت قبلی در کشور خارجی

اسناد اضافی برای برنامه های مختلف مورد نیاز است. برای مثال، این مدارک عبارتند از:

  • اسناد شناسایی همسر آرژانتینی در صورت ازدواج با شهروند آرژانتینی
  • در صورت کار در آرژانتین، قرارداد کاری که توسط دفاتر اسناد رسمی آرژانتین با مشخصات کارفرما، اطلاعات مربوط به حقوق و آخرین فیش حقوقی امضاء شده توسط کارفرما تایید شده است.
  • در صورت اشتغال مستقل، ارائه 1 کپی مصدق از مالیات بر درآمد سال مالی گذشته و رسید مربوطه و جزئیات درآمد ماهانه الزامی است.
  • اگر فرد بازنشسته باشد، نسخه اصلی یا کپی تایید شده فیش پرداخت بازنشستگی خود را باید ارائه دهد.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین

به طور کلی، آمریکای جنوبی گزینه های عالی پاسپورت دوم بسیار عالی را ارائه می دهد. یکی از آنها آرژانتین است که سریعترین راه برای گرفتن تابعیت در منطقه را ارائه می دهد. تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین تنها پس از گذشت چند سال (به علاوه مدت پردازش چندین ماه اضافی) می تواند درخواست شود. برای تبدیل شدن به یک شهروند آرژانتین، شما باید به مدت 2 سال در آرژانتین اقامت دائم مداوم داشته باشید و شرایط خاصی را داشته باشید. گذرنامه آرژانتین نیز با دسترسی بدون ویزا به بیش از 150 کشور از جمله تمام اروپا و روسیه، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی، 1 سند مسافرتی کاملاً معتبر است. تنها اشکال عمده این است که گذرنامه آرژانتینی به شما امکان دسترسی بدون ویزا به ایالات متحده یا کانادا را نمی دهد.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین به شرح زیر است:

شرایطتوضیحات
سنحداقل 18 سال
اقامت2 سال مداوم در آرژانتین
مدارک شناساییشناسنامه تایید شده توسط سفارت آرژانتین در کشور مبدا
کپی پاسپورت
کپی DNI

به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین شرط های تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین داشتن محل اقامت مناسب در این کشور می باشد. علاوه بر این، متقاضی باید ثابت کند که درآمد کافی برای پرداخت هزینه زندگی در آرژانتین را دارد. اگر فرد فرزندان آرژانتینی داشته باشد، باید 1 نسخه کپی از شناسنامه و 1 گواهی اخذ شده از اداره مهاجرت ارائه دهد. شایان ذکر است که برای تبدیل شدن به یک شهروند آرژانتینی، تمام متقاضیان باید ثابت کنند که تسلط کامل بر زبان اسپانیایی دارند و با تاریخ و فرهنگ این کشور به طور کامل آشنا می باشند. بعد از دریافت تابعیت، شهروندان آرژانتین می توانند به راحتی اقدام به دریافت پاسپورت آرژانتین کنند.

زندگی و تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین

شرایط اقتصادی آرژانتین در سال های اخیر رو به بهبود بوده است اما این کشور در مقایسه با بهترین کشورها و مقاصد دنیا برای مهاجرت ممکن است گزینه مناسبی به شمار نرود. با این حال، هر ساله به تعداد مهاجرانی که وارد خاک آرژانتین می شوند افزوده می شود. زیرا در این کشور تمام افراد می توانند از سیستم آموزش و پرورش توسعه یافته، مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا، هزینه های زندگی مناسب و سایر مزایا بهره مند شوند. اما یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد دارند به آرژانتین مهاجرت کنند، نرخ بیکاری در این کشور می باشد.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در آرژانتین اشاره شده است:

نمودار زیر به نرخ بیکاری در آرژانتین

شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره بهترین مقاصد مهاجرتی از روش های مختلف مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *