مهاجرت به کشور ارمنستان

اقامت ارمنستان

اقامت ارمنستان

اقامت ارمنستان موضوعی است که به تازگی بسیاری از افراد به آن می ­اندیشند زیرا این کشور از طبیعت های زیبای به خصوصی برخوردار می ­باشند. ارمنستان کشوری در قاره­ آسیا و در همسایگی کشور ایران می­ باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم در مورد تمامی مناطق گردشگری و چگونگی اخذ ویزای توریستی ارمنستان را در اختیار تمامی عزیزان قرار می­ دهد. جمعیت کشور ارمنستان کمتر از 3.5 ملیون نفر می ­باشد. مردم این کشور به زبان ارمنی صحبت می­ کنند. ارمنستان معروف به موزه در فضای آزاد است. زیرا بر روی غارهای موجود در این کشور بیش از 5000 نقاشی طراحی گردیده است که مربوط به زمان های بسیار دور می­ باشند.

کشور ارمنستان

این کشور با نام رسمی جمهوری ارمنستان با مساحتی بالغ بر 29743 کیلومتر مربع در قفقاز جنوبی قرار گرفته است. کشور ارمنستان از شمال با کشور گرجستان، از جنوب با کشور ایران و نخجوان، از شرق با کشور آذربایجان و از غرب با کشور ترکیه همسایه و هم مرز می باشد. شهر ایروان مهم ترین شهر کشور ارمنستان بوده که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. کشور ارمنستان تقریبا 3 میلیون نفر جمعیت دارد مردم این کشور به زبان ارمنی به مکالمه می پردازند. اولین کشوری که در اوایل قرن چهارم دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور انتخاب کرد کشور ارمنستان بود. کلیسای این کشور کاملا خود مختار بوده با سایر کلیساها در دنیا متفاوت است.

اخذ اقامت ارمنستان از طریق تولد

متقاضیان به 3 طریق می ­توانند اقامت این کشور را از طریق تولد کسب نمایند:

  • اخذ تابعیت از طریق والدین
  • اخذ اقامت از طریق نسب
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق تقاضا

دولت ارمنستان به نوزادانی که در خاک این کشور متولد گردیده اند و یکی از والدین کودک تابعیت این کشور را داشته باشد تابعیت ارمنستان اعطاء می­ گردد. همچنین نوازدانی که یکی از والدین تابعیت کشوری دیگر را داشته باشند، در صورت اخذ نامه کتبی دولت برای کوک مجوز صادر می کند.

اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق نسب

دولت ارمنستان به فرزندانی که خارج از کشور ارمنستان متولد گردیده باشند و والدین وی ارمنستانی باشند تابعیت این کشور را اعطاء می نمایند. همچنان این دولت به فرزندانی والدین آنها به تازگی تابعیت این کشور را اخذ نموده باشد، قبل از سن 14 سالگی برای فرزند تابعیت صادر می­ نماید. طبق قوانین تابعیت چنانچه اتباع ارمنستانی فرزندی که تابعیت وی مشخص نیست را به فرزند خواندگی قبول نمایند، می توانند تابعیت ارمنستان را اخذ نمایند. در باب اطلاع از شرایط مهاجرت به ارمنستان می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق تقاضا

متقاضیانی که درخواست تابعیت این کشور را نموده باشند در صورتیکه دارای شرایط زیر باشند تابعیت این کشور را اعطاء می نمایند:

  • متقاضی بایستی کمتر از 18 سال باشد.
  • متقاضی بایستی به مدت 3 سال در خاک این کشور به طور مستمر زندگی نموده باشد
  • متقاضی بایستی به زبان ارمنستانی تسلط لازم را اخذ نموده باشد.
  • متقاضی باید از تمامی قوانین اساسی کشور ارمنستان آگاهی لازم را بدست آورده باشد.

همچنین جهت اطلاع از شرایط کار در ارمنستان، می توانید مقاله مذکور را از طریق سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق تقاضا

شرایط از دست دادن تابعیت کشور ارمنستان

ترک تابعیت ارمنستان به 2 صورت ارادی و غیر ارادی انجام می ­گیرد:

افرادی که دارای تابعیت ارمنستانی هستند و به مدت 7 سال در خارج از خاک این کشور زندگی نمایند و به سفارت ارمنستان نیز اطلاع نداده باشند دیگر تابعیت ارمنستان را نخواهند داشت. همچنین افرادی که بنا به درخواست خودشان تابعیت ارمنستان را اخذ نموده اند، اما مدارکی که به مقامات این کشور ارائه داده اند جعلی باشد تابعیت این کشور از وی سلب خواهد شد. افرادی که تابعیت کشور ارمنستان را دارند و خود متقاضی قصد ترک این تابعیت را دارند، دولت ارمنستان نیز با درخواست آنها موافقت خواهد نمود. مگر در برخی موارد که به دلایل امنیتی دادگاه این کشور با چنین افرادی مخالف نماید. جهت اطلاع از شرایط اخذ اقامت سایر کشورها از جمله اقامت ترکیه می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اخذ مجوز ارمنستان از طریق ثبت شرکت

یکی از راه هایی که افراد در کمترین زمان ممکن می­ توانند اقامت ارمنستان را اخذ نمایند، از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشد:

افراد با ثبت شرکت در ارمنستان می­ توانند پس از 25 روز کاری برای اخذ اقامت اقدام نمایند. دولت ارمنستان نیز در ابتدا به متقاضی اقامت یک ساله این کشور را صادر می­ نماید. در صورتیکه فرد به مدت 2 الی 4 سال دیگر اقامت خود را تمدید نماید، با کسب مهارت زبان ارمنی نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نماید. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در ارمنستان مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط ثبت شرکت در این کشور بدین صورت می باشد:

  • تحویل تمامی مدارک شرکت از جمله اساسنامه
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه پاسپورت معتبر به همراه ترجمه آن به زبان ارمنی
  • تکمیل و ارائه تمامی فرم های مربوط یه درخواست اقامت کشور ارمنستان
  • پرداخت $270 (دلار) به اداره پلیس و انجام آزمایشات در بیمارستان

اخذ اقامت ارمنستان از طریق تحصیل

ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور امکانپذیر می باشد. دانشجویان جهت ادامه تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی ارمنستان را اخذ نمایند. تحصیل در دانشگاه های کشور ارمنستان به صورت رایگان نیست. همچنین دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می ­باشند.

بطور میانگین دانشجویان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی1500$ الی 2000$ (دلار) در سال می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد 2000$ الی 2500$ (دلار) و در دوره دکترا باید 2500$ الی 4000$ (دلار) بپردازند. همچنین هزینه تحصیل پزشکی برابر با 5000$ الی 6000$ (دلار) در سال می ­باشد. هزینه زندگی در ارمنستان هم یکی از مسائلی است که باید بررسی شود.

شور به فرهنگ ایران اشاره کرد. به همین دلیل به دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، دانشگاه های ارمنستان توصیه می شود.

تابعیت و اقامت ارمنستان از طریق کار

ارمنستان شرایط بسیار مناسبی برای متقاضیان خارجی و بین المللی فراهم کرده است که این افراد بتوانند از طریق جذب شدن در بازار کار اقامت موقت 12 ماهه کشور ارمنستان را به دست آورده و از مزایای در نظر گرفته شده استفاده نمایند. در این کشور قوانین و مقررات سخت و پیچیده ای برای متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند وضع نشده است. برای کار در این کشور لازم است از کارفرما یا شرکتی در ارمنستان دعوت نامه شغلی دریافت کنید، اما نکته قابل توجه این است که کارفرمایان برای استخدام شهروندان این کشور را در اولویت قرار می دهند و اگر نیروی کار مناسبی برای شغل مورد نظر پیدا نشد متقاضیان خارجی واجد شرایط را استخدام می کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که اگر فردی دارای مهارت و تخصص در زمینه خاصی باشد به راحتی می تواند در شغلی مشغول به کار شود. پس از اخذ دعوت نامه شغلی فرد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کاری انجام دهد، شما می توانید با مطالعه مقاله کار در ارمنستان اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

بررسی ویزای توریستی ارمنستان

افرادی که قصد بازدید از کشور ارمنستان را دارند باید ویزای توریستی این کشور را اخذ نمایند. هزینه این ویزا $50 (دلار) است که در ابتدا دارای 3 هفته اعتبار می­ باشد. از این رو به صورت خودکار 2 هفته دیگر تمدید می­ گردد. همچنین امکان تمدید روزانه این ویزا برای افراد وجود دارد. با پرداخت $3 (دلار) به ازای هر روز مدت اقامت از طریق ویزای توریستی تمدید خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره راه های مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان را در اختیار علاقه مندان قرار می ­دهد:

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *