مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی زمانی ممکن خواهد بود که فرد پس از فارغ التحصیلی قانونی قصد تبدیل ویزای تحصیلی خود را داشته باشد. با توجه به نیاز متقاضی می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا سایر ویزاها تبدیل نماید. همین پس از چند سال زندگی قانونی در این کشور امکان اخذ اقامت دائم میسر خواهد بود. برای درک بهتر مفهوم موضوع،‌ مقاله نوشته شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بخوانید.

بررسی اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

افرادی که در حال تحصیلی در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی هستند، از روش های مختلفی قادر به اخذ اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی هستند. این روش ها به شرح ذیل هستند:

  • زمانی که از سوی کارفرمایی در کشور آفریقای جنوبی پیشنهاد شغلی داشته باشد.
  • اگر شغل مرتبط با رشته تحصیلی دانشجوی فارغ التحصیل در فهرست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی وجود داشته باشد، فرد در صورت دارا بودن شرایط اخذ ویزای Critical Skills work Visa مجاز است نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام کند دنبال کار بگردد.
  • افراد مشغول تحصیل در آفریقای جنوبی ممکن از حین تحصیل با یکی از اتباع آفریقای جنوبی و یا شخص مقیم این کشور آشنا شده و تصمیم به ازدواج یا پارتنری داشته باشند. در این صورت مجاز به ارائه تقاضاء ویزای اقامت دائم یا موقت می باشد.

 

اقامت پس از تحصیل برای همراه متقاضی در آفریقای جنوبی

دارندگان ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی این امکان را خواهند داشت که خانواده خود (همسر و فرزندان) را برای مهاجرت تحصیلی به همراه داشته باشند. بنابراین صدور ویزای همراه مجاز بوده و مدت اعتبار آن 3 سال می باشد. لازم است بدانید اشخاص همراه پس از ورود اجازه کار، تحصیل و یا کارآفرینی را ندارند. همچنین اجازه تغییر ویزا به ویزای دیگر را نخواهند داشت. در صورت تغییر ویزا، شخص همراه بایستی به کشور مبدا بازگشته و درخواست ویزای مورد نظر را بدهد. مدت اعتبار ویزای تحصیلی دانشجویان در آفریقای جنوبی مطابق با مدت دوره تحصیلی دانشجو است. برای مثال چنانچه طول مدت تحصیلی وی به مدت 2 سال است، مدت اعتبار ویزای تحصیلی نیز برای 2 سال صادر می گردد.

اقامت پس از تحصیل برای همراه متقاضی در آفریقای جنوبی

ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند، در قدم اول بایستی در راستای اخذ ویزای تحصیلی (Study Permit) در سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی در کشور مبدا اقدام نمایند. مدت زمانی که طول می کشد تا ویزای تحصیلی برای فرد متقاضی صادر گردد، به مدت 6 هفته می باشد. متقاضیان تحصیل و اقامت پس از تحصیل بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

مدارکی که برای این منظور مورد نیاز بوده و باید تهیه و ارائه گردد، به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت متقاضی
  • تکمیل و ارائه فرم BI-1738
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه انتخابی که مدت زمان دوره تحصیلی نیز در آن ذکر شده باشد.
  • گواهی تمکن مالی که توانایی پرداخت مخارج تحصیلی و هزینه زندگی
  • ارائه بیمه نامه درمانی
  • ارائه نامه سلامت پزشکی 6 ماهه اخیر و گزارش رادیولوژی
  • اسناد و مدارک مشخص دال بر محل اقامت دانشجو
  • داوطلبانی که سن آنها کمتر از 18 سال است، بایستی گواهی رضایت والدین را داشته باشند.
  • اما چنانچه داوطلب، سن بالاتر از 18 سال داشته باشد باید از کلیه کشورهایی که در هر یک از آنها به مدت 12 ماه یا بیشتر زندگی کرده است، گواهی عدم سوء پیشینه ارائه نماید.
  • در صورتی که فرد دارای فرزند باشد و قصد به همراه بردن او را نیز دارد، بایستی اسناد و مدارک مربوط به گاردین شیب را ارائه دهد.

راه های اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

پیش تر گفتیم که افراد دارنده ویزای تحصیلی حق کار در کشور مقصد را دارند. ممکن است دانشجو بخواهد در طول یک هفته بیشتر از 20 ساعت به کار بپردازد. برای این منظور بایستی به صورت جداگانه ویزای کار در آفریقای جنوبی را دریافت کند. نکته مهم اینجاست که با توجه به شرایط فعلی دانشجو، تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار امکان پذیر است. یکی از انواع روش های اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی محسوب می گردد.

به عبارت دیگر،‌ فرد دانشجو پس از اخذ ویزای تحصیلی به ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی می پردازد. پس از پایان تحصیلات می تواند شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابد. بدین طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نماید. در نهایت پس از چند سال و طی شرایطی موفق به اخذ اقامت پس از تحصیل را اخذ نماید.

مزایای ویزای تحصیلی آفریقای‌جنوبی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های ویزای تحصیلی در کشور آفریقای جنوبی، می تواند این باشد که فارغ التحصیلان دانشگاه های آفریقای جنوبی می توانند برای تغییر ویزا در خاک همین کشور اقدام کنند و نیازی به ترک کشور نداشته باشند. همچنین می تواند از همین روش برای تمدید ویزای تحصیلی نیز اقدام کند. از دیگر مزیت های ویزای تحصیلی این کشور عدم هرگونه محدودیت در تعداد دفعاتی که ویزای تحصیلی تمدید می شود، است.

بنابراین تا زمانی که شخص به تحصیل در این کشور مشغول است، هر چند بار که لازم باشد می تواند ویزای تحصیلی خود را تمدید نماید. برای پیگیری سایر روش های مهاجرت به آفریقای جنوبی و یا مهاجرت تحصیلی و اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی با کارشناسان معتبر و ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *