مهاجرت به کشور آلمان

تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد از سایر موضوعاتی می باشد که در دنیای امروزه ذهن زیادی از افراد را به سمت خود سوق داده است. برای طی نمودن این 2 مسیر بایستی شرایط و مدارک خاصی را دارا بود که در ادامه می خوانید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی نموده اند با ارائه اطلاعات در این نوشتار ذهن شما را از سوالات به وجود آمده تهی می سازند.

کشور آلمان دارای شرایط اقتصادی بسیار مناسب با کیفیت آموزشی بالا و مردم از سطح زندگی بالا و رفاه بسیار مناسبی برخوردار می ­باشند. به همین دلیل اکثر افراد در پی یافتن تابعیت این کشور هستند. ما در این مقاله به بررسی اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد می­ پردازیم. افراد با دریافت تابعیت هر کشوری، مستلزم دریافت حقوقی در این کشور می ­شوند. البته این حقوق به صورت 2 طرفه بین شخص و دولت است. همچنانکه دولت برای فرد حقوقی از لحاظ معنوی، سیاسی و بین المللی قرار می­ دهد. در مقابل فرد نیز دارای حقوق و وظایفی نسبت به دولت می ­باشد.

انواع تابعیت در کشورهایی نظیر آلمان

در مجموع 2 نوع تابعیت وجود دارد که به طور خلاصه جزئیات آن ذیلا آمده است:

  • تابعیت از طریق خون: این نوع از تابعیت به تابعیت شخص از سوی پدر و مادر برمی ­گردد. فرد تابعیت همان کشوری را دارد که والدین وی دارند. در کشور آلمان تابعیت خون اصل شناخته شده است. بنابراین در صورتیکه فرزندی در هر نقطه از دنیا متولد شود و پدر و مادر وی آلمانی باشد او نیز دارای تابعیت آلمانی خواهد بود.
  • تابعیت از طریق خاک: در این نوع از تابعیت محل تولد فرد، تابعیت وی را مشخص می­ کند. کشور آلمان در صورتیکه طفلی در این کشور بدنیا بیاید و والدین او مخشص نباشد به وی تابعیت آلمانی اعطاء می­ نماید. به طور کلی می­ توان گفت کسب تابعیت یک موضوع تحمیلی است و خود فرد در آن نقشی ندارد.

نوزادانی که از پدر و مادر خارجی متولد شده اند با داشتن شرایط زیر می ­توانند تابعیت کشور آلمان را داشته باشند:

  • فرد درخواست کننده تابعیت آلمان تا سن 21 سالگی حداقل 8 سال مقیم کشور آلمان بوده باشد.
  • فرد خواهان تابعیت باید به مدت 6 سال در مدارس آلمان تحصیل نموده باشد.
  •  والدین فرد نیز در صورتیکه قصد تابعیت کشور آلمان را دارند باید اقامت دائم را بدست آورند. به مدت 8 سال در کشور آلمان زندگی نموده باشند.
  • فرد درخواست دهنده تابعیت از مدارس و یا دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده باشد.
  • فرد باید دارای سوابق کاری حرفه ایی باشد.
  • فرد دارای سابقه کیفری نباشد.

شرایط تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

ازدواج در آلمان معمولا یک روش نسبتا ساده برای ارسال مدارک مورد نیاز به اداره ثبت محلی شما (Standesamt) است. با این حال، اگر شما یا شریک زندگیتان خارج از اتحادیه اروپا باشید، یا اگر یکی از شما قبلا ازدواج کرده باشید، درخواست شما برای ازدواج ممکن است پیچیده تر شود. حتی قبل از شروع کار اداری، برای اینکه بتوانید در آلمان ازدواج کنید، باید معیارهای زیر را رعایت کنید:

  • شما قبلا ازدواج نکرده اید.
  • شما بالای 18 سال سن دارید.
  • شما نمی خواهید با یک خویشاوند خونی ازدواج کنید.
  • حداقل 21 روز در آلمان زندگی کرده اید.

 شرایط تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد به شرح تصویر زیر می باشد:

شرایط تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

اقامت جهت تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

اقامت در لغت به معنای سکونت گزیدن در مکان می ­باشد. اقامت به 2 گونه است:

  • اقامت موقت
  • اقامت دائم

افرادی که از طریق ویزای توریستی به کشورهای دیگر سفر می ­نمایند دارای اقامت موقت هستند. اما افرادی که از طریق سایر ویزاها مانند ویزای کاری، ویزای ثبت شرکت وسرمایه گذاری، ویزای تحصیلی به کشورهای دیگر سفر می­ نمایند. از این رو می توانند با در نظر گرفتن شرایط اقامت دائم آلمان نسبت به تابعیت خود اقدام نمایند. طبق قوانین بین المللی که سایر کشورها آن را رعایت می­ کنند، تابعیت افراد از 2 طریق صورت می ­گیرد.

اقامت جهت تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

اقامت و تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

شاید اطلاع داشته باشید که تولد در آلمان می تواند شانس افراد را برای دریافت اقامت افزایش دهد. در کشور آلمان با تولد فرزند، نوزاد شهروند کشور آلمان محسوب می­ شود. در صورتی که والدین نوزاد خارجی باشند، اگر تنها یکی از والدین به مدت 8 سال مقیم این کشور باشد، نوزاد متولد شده نیز از شهروندان کشور آلمان به شمار می­ رود. در کشور آلمان کودکانی که در این کشور بدنیا آمده اند، می­ توانند شهروندی والدین خود را دریافت نمایند. این کودکان در سنین 21 الی 23 سالگی اقدام به دریافت تابعیت خود در این کشور می ­کنند.

افرادی که از دیگر کشورها به کشور آلمان سفر نموده اند، با زندگی در آلمان به مدت 8 سال می­ توانند اقامت دائم و شهروندی این کشور را کسب نمایند. در طول این مدت افراد می ­توانند از طریق تولد فرزند ازدواج این 8 سال را کاهش دهند. افراد از طریق تولد و ازدواج می­ توانند پس از مدت 5 سال تابعیت کشور آلمان را دریافت نمایند.

بررسی شرایط اخذ اقامت و تابعیت آلمان

افراد از راه های گوناگونی برای دریافت تابعیت کشور آلمان اقدام می­ نمایند که همه­ این راه ها مستلزم اقامت چند ساله در این کشور است. افرادی که قصد تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد را دارند، براحتی زمان اقامت خود را از 8 سال به 5 سال تقلیل داده است. همچنین می تواند جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام نماید.

بطور کلی افرادی که با اتباع آلمانی ازدواج می­ نمایند پس از اینکه با صدور ویزای ازدواج وارد خاک این کشور شدند، با گذشت 3 سال از زمان ازدواج می ­توانند اقدام به دریافت تابعیت این کشور نمایند. افرادی که با اشخاص مقیم کشور آلمان ازدواج می کنند، پس از گذشت 2 سال از مدت زمان ازدواج می ­توانند تابعیت کشور آلمان را دریافت کنند. البته ناگفته نماند که فرد مقیم کشور آلمان قبل از ازدواج باید به مدت 3 سال در این کشور مقیم بوده باشد.

بررسی اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج

بررسی اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج بدین صورت است:

مزایاموارد الزامی
اجازه کار در آلمان تمام وقتمدرک زبان آلمانی در سطح A1
حقوق مساوی با شهروندان آلمانیاشتغال به همراه درآمد بالا همسر
اخذ تابعیت به صورت قطعی پس از 3 سالاقامت پس از ازدواج در آلمان به میزان 18 ماه

افراد معمولا در رابطه با تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد سوالات زیادی دارند:

  • آیا با تولد فرزند در کشور آلمان تابعیت والدین نیز امکان پذیر است؟
  • آیا کشور آلمان از کسانی که در این کشور ازدواج می ­کنند حمایتی می­ کند؟
  • مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای ازدواج چیست؟
  • زندگی در آلمان چه هزینه هایی دارد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به متقاضیان جهت مهاجرت به آلمان می­ باشد. افراد می­ توانند جهت مشاوره و راهنمایی به کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

4.8/5 - (9 امتیاز)

5 دیدگاه برای “تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد

  1. ارشاد گفت:

    لیست مدارک مورد نیاز برای مراجعه به سفارت برای ویزای ازدواج رو میشه بهم بگین چیه ؟ باید وکیل گرفت حتما ؟ چون من خیلی از مدارک رو نمی دونم باید چجوری ترجمه کنم

  2. منوچهر گفت:

    برای ازدواج حتما باید از این کشور نشون بدیم درآمد داریم؟ آیا راه های دیگه ای هست برای اثبات این پشتوانه مالی ؟

  3. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تابعیت آلمان از طریق ازدواج و تولد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد موسسات کاریابی آلمان هم مطلب بذارید

  4. قراری گفت:

    ممنون از اطلاعات جامعتان

  5. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *