مهاجرت به کشور آلمان

اقامت از طریق پناهندگی در آلمان

اقامت از طریق پناهندگی در آلمان

اخذ اقامت از طریق پناهندگی در آلمان مبحثی می باشد که به دلیل عدم آگاهی افراد از این رویه غیرقانونی مورد توجه قرار گرفته است. ما در این مقاله به بررسی پناهندگی در آلمان نیز خواهیم پرداخت. کشور آلمان جمعیت پناهندگان را متناسب با جمعیت و مساحت ایالت ها تقسیم بندی می­ نماید. به طوری که ایالت­ هایی که دارای مساحت بزرگتر و جمعیت کمتری هستند، پناهجویان بیشتری را در این ایالت ها انتقال می ­دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مسیر پناهندگی را به هیچ وجه پیشنهاد نمی دهد. ناگفته نماند که موسسه ما خدماتی در این باب ندارد. این مقاله صرفا در خصوص اطلاعات شما نگارش شده است.

پذیرش پناهندگان و اقامت از طریق پناهندگی در آلمان

کشور آلمان با برنامه ریزی هایی که در مورد پناهندگان نموده، پناهنده از بدو ورود خود به این کشور دارای حداقل جای خواب می باشد. ابتدا افراد در مراکزی همانند سالن های ورزشی، مدارس قدیمی و غیره جای داده می­ شوند. سپس با بررسی پرونده و قانون سهمیه بندی پناهجویان در آلمان به شهرها و مکان های دیگر انتقال داده می ­شوند. پناهجویان در ابتدا به مدت 6 ماه در یک مکان مستلزم رعایت قانون اقامت اجباری این کشور می ­باشند. در این مدت فرد اجازه دور شدن از اقامتگاه خود را طبق حدودی که این دولت معین نموده است را ندارد.

همچنین پناهجویان در این مدت اجازه سفر به سایر ایالت های کشور آلمان را نیز ندارند. پس از گذشت 3 الی 6 ماه فرد از مکان اولیه به مکان های دیگر منتقل می شود. ممکن است برخی پناهنده ها با تمکن مالی خود به خانه های شخصی منتقل می ­شوند. البته این روند در ایالت های مختلف آلمان با یکدیگر متفاوت است.

پروسه پناهندگی و اقامت از طریق پناهندگی در آلمان

پناهندگی در کشور آلمان شامل 2 مرحله می­ باشد. پناهندگان در مرحله نخست باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • در این مرحله پناهجویان در اقامتگاه هایی نگهداری می ­شوند که برای هر فرد 6.5 متر مربع فضای شخصی در نظر می گیرند.
  • این اقامتگاه ها دارای امکاناتی همچون پزشک، سالن غذاخوری، سالن های خواب با ظرفیت زیاد و همچنین پلیس ­است.
  • در این مرحله از پناهجویان عکس و اثر انگشت گرفته می­ شود و پرونده پناهندگی برایشان تنظیم می­ گردد.
  • سپس پرونده آنها به سازمان فدرال جنایی فرستاده خواهد شد.
  • همچنین در این مرحله از پناهجویان دلیل ترک زادگاه پرسیده می­ شود.
  • در نهایت برای تشکیل پرونده پناهجویی تصمیم گیری می ­نمایند.
  • سازمان فدرال جنایی پرونده پناهجویان را بررسی می کند.
  • در صورتیکه فرد در کشور دیگری از اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی داده باشد به همان کشور ارجاع داده خواهد شد.

مرحله دوم فرآیند پناهندگی و اقامت آلمان از طریق پناهندگی دارای شرایط ذیل است:

  • پناهجویانی که پرونده پناهجویی برای آنها ایجاد شده است به این مرحله خواهند رسید.
  • در این مرحله پناهجویان طبق قوانین سهمیه بندی به ایالت های مختلف کشور آلمان فرستاده می­ شود.
  • در ابتدا به آنها اسکان های گروهی داده می ­شود.
  • بسیاری از پناهجویان درخواست اقامت در شهرهایی را می ­دهند که بستگان آنها هستند. با این درخواست فقط در مورد افراد زیر 18 سال موافقت می­ شود.
  • در این مرحله از ابتدای سال میلادی اجازه سفر به دیگر ایالات آلمان به پناهجویان داده می­ شود.
  • از جمله اجازه کار تردد در دیگر شهرهای آلمان پرداخت 352€ (یورو) در ماه از سوی دولت به افراد بیکار و همچنین هزینه سکونت و گرمایش آنها نیز از سوی نهادهای ایالتی در کشور آلمان پرداخت خواهد شد.

وضعیت اقامت از طریق پناهندگی در آلمان

آلمان سخت کار می کند تا دلایل مهاجرت اجباری را کاهش دهد و از پناهندگان محافظت کند. یکی از عناصر کلیدی سیاست خارجی احتیاطی آلمان شامل ایفای نقش فعال تر در زمینه تقویت صلح و امنیت در سراسر جهان است. دیپلماسی نقش مهمی در این زمینه دارد. آلمان در راستای منافع ملی و اروپایی خود و مطابق با تعهدات بشردوستانه بین ‌المللی خود، خواستار هدایت و شکل‌ دهی فعالانه جنبش‌ های مهاجرتی است. وضعیت حمایت از پناهندگان در آلمان به شکل زیر است:

وضعیت پناهنده ها در المانآلمان در تماس دائمی با شرکای اروپایی خود با هدف یافتن راه حلی مشترک برای مسائل پناهجویان و مهاجرت بر اساس همبستگی و مسئولیت مشترک است. برای این منظور، هم حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و هم مشارکت های متناسب در سطح اروپا با کشورهای اصلی مبدا و ترانزیت ضروری است. علاوه بر این، آلمان به طور قابل توجهی در پذیرش پناهندگانی که نیاز به حمایت ویژه در چارچوب برنامه اسکان مجدد اتحادیه اروپا دارند، مشارکت دارد. در سال 2021، آلمان تا 6800 مکان را برای اسکان مجدد، طرح پذیرش بشردوستانه با ترکیه و همچنین برنامه های پناهندگی زمینی فراهم کرده است. در 25 سال گذشته، آلمان به پناهندگان کمک کرده است تا تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور میزبان خود از طریق ابتکار آکادمیک پناهندگان آلمانی آلبرت اینشتین (DAFI) کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) آغاز کنند.

بررسی اقامت از طریق پناهندگی در کشور آلمان

افرادی که تقاضاء پناهندگی به کشور آلمان را داده اند باید منتظر پاسخ پذیرش خود از سوی اداره فدرال مهاجرین بماند. در صورت موافقت این اداره به فرد اجازه اقامت داده خواهد شد. اقامت از طریق پناهندگی در آلمان طولانی می­ باشد. پناهجویان در بدو ورود به خاک کشور آلمان باید خود را به اداره­ ای که پناهجویان خود را معرفی می ­نمایند مراجعه نماید. پس از آن فرد درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرین و پناهندگان در این کشور می­ فرستد. پناهجویان در اداره فدرال مهاجرین کشور آلمان طی مصاحبه ای باید دلایل خروج از کشور خود و عدم برگشت به کشور خویش را بیان نماید. در صورت پذیرش دلایل وی از سوی اداره مهاجرین کشور آلمان به فرد اجازه اقامت این کشور داده خواهد شد.

پس از اینکه اداره مهاجرین و پناهجویان کشور آلمان با پرونده پناهجو موافقت نمود. از آن پس به فرد اجازه اقامت در این کشور داده خواهد شد. پناهنده از حقوقی همچون اجازه کار، سفر نمودن به دیگر شهرهای آلمان بهره خواهد برد. دولت آلمان به پناهجویان از طریق پرداخت هزینه های کلاس زبان آلمانی در جهت یادگیری زبان این کشور کمک می­ نماید. همچنین پس از قبول شدن پرونده پناهجویان ماهانه مبلغی حدود 530€ (یورو) به افراد بیکار پرداخت می­ نمایند. پروسه اقامت از طریق پناهندگی در آلمان زمانبر است. اما افراد در جهت به دست آوردن حقوق و به رسمیت شناختن خود در این مدت تلاش می­ نماید.

بررسی اقامت از طریق پناهندگی در کشور آلمان

قوانین پناهندگی در آلمان

کشور آلمان غالبا در طی 3 ماه به پرونده پناهجویان این کشور رسیدگی می­ کند. اما در برخی موارد ممکن است این رسیدگی 1 سال و یا بیشتر به طول انجامد. یکی از دلایل افزایش درخواست پناهندگی در سال های اخیر در این کشور طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده پناهجویان است. پس از تصمیم گیری در مورد پرونده پناهجویان نامه ای کتبی در رابطه به این موضوع (پذیرش و یا عدم پذیرش پناهجو) برای پناهجو ارسال می­ گردد.

در سال های اخیر به دلیل افزایش درخواست پناهندگی در کشور آلمان، این کشور سخت گیری های زیادی در مورد پذیرش پناهجویان اعمال نموده است. در برخی موارد پناهجویان درصورت عدم پذیرش، باید ظرف مدت 3 ماه کشور آلمان را ترک نمایند. طبق آماری در فوریه 2018 موجود است آمار پناهجویان در ژانویه همین سال 6% کاهش داشته است. این رقم در سال 2019 کاهش یافته است. جهت اطلاع از شرایط اقامت آلمان می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

در مجموع 4 نوع پناهندگی وجود دارد:

  • حفاظت در برابر پیگرد سیاسی
  • حفاظت به عنوان پناهنده
  • حفاظت ثانوی
  • حکم منع اخراج

رد شدن تقاضای پناهندگی در آلمان

هنگامی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت نشود افراد یا این کشور را ترک می­ نمایند. برخی از آنها در مقابل این عدم پذیرش مقاومت می­ نماید. افرادی که نسبت به عدم پذیرش در این کشور اعتراض دارند می ­توانند طی یک هفته به دادگاه این کشور نسبت به رای اداره مهاجرین شکایت نماید. پس از شکایت فرد دولت آلمان پس از 2 هفته به پرونده رسیدگی می نماید. در ضمن فرد بایستی دلایل اصلی ماندن خود را در آلمان به صورت کتبی در اختیار دادگاه این کشور قرار دهد.

افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق پناهندگی در آلمان را دارند سوالات زیادی در این مورد دارند از جمله:

  • آیا با درخواست پناهندگی در کشور آلمان می ­توان به ادامه تحصیل در این کشور پرداخت؟
  • آیا حقوقی که دولت آلمان به پناهندگان این کشور در نظر می­ گیرد برابر با حقوق سایر شهروان است؟
  • چقدر طول خواهد کشید که از طریق پناهندگی اقامت خود را دریافت نمود؟

طرق مهاجرت به آلمان

مهم ترین راه های مهاجرت قانونی که افراد می توانند از طریق آن اقدام به مهاجرت قانونی کنند، این موارد است:

  • مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ویزای کار
  • مهاجرت از طریق ویزای ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی و مشاوره برای کسانی که قصد دریافت اقامت آلمان را دارند می باشد. این افراد در قدم اول باید با هزینه اقامت آلمان آشنا شوند. افرادی نیز که بخواهند از طریق تحصیلی اقدام کنند باید با هزینه تحصیل و زندگی در آلمان آشنا شوند. متقاضیان جهت مشاوره با کارشناسان می­ توانند با این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *