مهاجرت به کشور آلمان

تولد در آلمان

تولد در آلمان

اقامت از طریق تولد در آلمان از سایر موضوعاتی می باشد که مورد استقبال والدین خارجی در خصوص تولد فرزندان در این کشور صنعتی قرار گرفته است. آثار و شرایط تولد در آلمان برای اتباع خارجی در بعضی کشورها همراه با اقامت یا پاسپورت این کشور هموار می باشد. اگر شما مصمم به اخذ اقامت برای خود در اروپا یا آلمان هستید این اتفاق مسیر مهاجرتی محسوب نمی شود. حال اگر نیاز به اطلاعات در باب تولد یک فرزند از اتباع خارجی در آلمان هستید در ادامه همراه ما باشید. مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است.

امکانات آلمان برای تولد فرزندان 

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای تولد در آلمان به گونه ای است، که مهاجرانی که قصد این را دارند که فرزندان خود را در این کشور متولد کنند بسیار مناسب می باشد. برنامه ریزی این کشور در این خصوص برای مهاجران، توسعه یافته است. هر ساله متقاضیان این امر بیشتر می شود. به طوری که از لحاظ مراقبت های بالینی و سازمانی و شرایط زایمان تا اتمام دوره مشخصی از نگهداری فرزند، تحت درمان و پوشش افراد متخصص این موضوع در این کشور قرار می گیرد. کشور آلمان دارای بهترین و بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا در این خصوص می باشد. این کشور در حال حاضر نیاز به مهاجران جوان که دارای تخصص هستند نیز دارد. تولد در آلمان از موضوعاتی است که این کشور مصرانه به اتباع خود جهت افزایش و رشد جمعیت مثبت توصیه می کند.

به طور کلی 2 شیوه برای اعطاء تابعیت از طریق تولد وجود دارد:

نظام تابعیتاعطاء تابعیت
اصل خاکبر اساس تولد در قلمرو یا سرزمین
اصل خونبر اساس ملیت والدین یا یکی از آنها

شرایط زایمان و تولد در آلمان

افرادی که مقیم کشور آلمان هستند اگر می خواهند هزینه های زایمان تحت پوشش بیمه قرار گیرد، باید برای یک دوره از بیمه بهداشتی کشور آلمان ثبت نام انجام داده باشند. اگر شما جزء شاغلین در کشور آلمان هستید، هزینه های تامین اجتماعی را می پردازید می توانید برای دریافت مرخصی زایمان والدین اقدام کنید. در دوران بارداری ماماها نقش بسزایی ایفا می کنند. آن ها با پزشکان عمومی، تیم ماماها و متخصصان زنان هماهنگی های لازم را انجام می دهند. ماماها قرارهای ملاقات با پزشکان و دیگر متخصصین در بیمارستان که باید وضعیت شما را بررسی کنند. جواب آزمایش های شما را بررسی کرده و به اطلاع شما می رسانند. شرایط و هزینه مهاجرت به آلمان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

تولد فرزند در آلمان

حتی اگر والدین نوزاد متولد شده آلمانی هم نباشند، نوزاد بعد از تولد بدون ارائه درخواستی ملیت کشور آلمان را دریافت خواهد کرد. البته اگر یکی از والدین نوزاد متولد شده اقامت دائم در آلمان داشته باشد، یا بیش از 8 سال در آلمان ساکن بوده باشد، فرزند آنها هم اقامت را دریافت خواهد کرد. به طور خلاصه می توان گفت این کشور همانند برخی کشورهای آمریکایی نمی باشد. اما با توجه به نیاز این کشور به جمعیت جوان امکان آینده ای روشن برای فرزند در این کشور وجود دارد. قبل از زایمان جامعه مامایی فرد برای او قرار ملاقاتی با مشاور بیمارستان را هماهنگ می کند. در این قرار که حدودا یک ساعت طول می کشد. فرد پروسه ثبت نام برای زایمان را انجام می دهد. فرد با انجام این پروسه در هنگام تولد فرزندش بدون انجام اقدامات دیگری به بخش زایمان منتقل می شود.

ثبت تولد در آلمان

مدارکی که برای پروسه ثبت نام در بیمارستان لازم است، به شرح زیر می باشد:

  • گواهی ازدواج
  • گواهی تولد شما
  • پرونده زایمان
  • پرونده سلامت نوزاد

گواهی تولد در آلمان

در بیمارستان های کشور آلمان بر خلاف دیگر کشورها نام نوزاد بعد از تولد از والدین پرسیده می شود. در بیمارستان های آلمان از نوزاد آزمایش هایی برای اینکه مشخص شود نوزاد دارای ناهنجاری یا نقص است یا خیر گرفته می شود. مادران بعد از تولد نوزاد تا 5 روز در بیمارستان بستری می شوند. والدین باید قبل از ترخیص گواهی تولد را که (Geburtsmeldung) نام دارد را دریافت کنند. با در دست داشتن این مدارک مشخصات نوزاد برای گرفتن ملیت آلمانی ثبت می شود. البته این اتفاق بعد از مدت ها در صورتی که پدر و مادر هیچ کدام تابعیت یا اقامت ندارند انجام می شود.

مرخصی زایمان پس از تولد در آلمان

کشور آلمان برای مقابله با کمبود جمعیت، والدین را برای داشتن فرزند بیشتر تشویق می کند. به همین منظور راهکارهایی را در نظر گرفته که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. اگر یکی از والدین که شاغل می باشد، از کار خود جهت نگه داری از کودک استعفا دهد. 67% از درآمد فرد به او پرداخته می شود. این مبلغ چیزی حدود 1800€ (یورو) در ماه می باشد. والدین این حق را دارند که کار خود را ترک کنند. بعد از ترک آنها می توانند، از دولت کشور آلمان ماهانه کمک های مالی دریافت کنند. این کمک ها برای افرادی است که در این کشور دارای اقامت یا تابعیت هستند.

مرخصی زایمان پس از تولد در آلمان

مزایای تولد در آلمان 

تولد در کشور آلمان مزایایی برای افراد دارد. برای ورود به این بحث لازم است در مورد کلیات آن اطلاعات کلی به دست بیاوریم. به طور خلاصه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آلمان کشور مناسب برای تولد فرزند
  • مراقبت های لازم قبل از تولد و در بدو تولد برای نوزاد و مادر
  • کمک های مالی والدین

اگر شما هنوز در ایران هستید و می خواهید از این طریق به اقامت در آلمان برسید این مسیر درستی نیست. با توجه به نیاز این کشور به افراد متخصص شما می توانیدن جهت اخذ ویزای کار این کشور اقدام نمائید. با توجه به شرایط تحصیل رایگان در این کشور همچنین می توانید از سنین پایین وارد این کشور شوند.

دوران بارداری و تولد در آلمان

اولین قدم برای هر مادر باردار باید این باشد که مطمئن شود که تحت پوشش بیمه درمانی آلمان هستید. بیمه درمانی قانونی پوشش جامعی را برای مادران باردار فراهم می کند، از معاینه تا زایمان. اگر بیمه درمانی خصوصی دارید، باید با ارائه دهنده خود مشورت کنید تا ببینید دقیقاً چه چیزی تحت پوشش قرار می گیرد. اگر متوجه شدید باردار هستید، اولین قدم شما باید یک قرار ملاقات با متخصص زنان (Frauenarzt) باشد. شما معمولاً می توانید مستقیماً با آنها وقت ملاقات بگیرید، اما ممکن است نیاز به ارجاع از پزشک معمولی خود (GP) داشته باشید. این قرار معمولاً حدود 8 هفته پس از لقاح انجام می شود. اگر در آلمان کار می کنید، می توانید درخواست تایید بارداری (Schwangerschaftsbestätigung) کنید تا به کارفرمای خود ارائه دهید.

پس از این، در 12 نوبت معاینه منظم شرکت خواهید کرد: هر 4 هفته 1 بار تا هفته 32 و سپس هر 2 هفته یک بار. کارفرمای شما موظف است برای شرکت در این قرار ملاقات ها به شما مرخصی بدهد. مراقبت های معمول معمولاً شامل موارد زیر است:

  • سونوگرافی ها
  • تجزیه و تحلیل ادرار
  • فشار خون را چک می کند
  • وزن کشی ها
  • آزمایشات خون
  • معاینات لگنی

هزینه درمانی در آلمان

برخی هزینه های درمانی در کشور آلمان به شرح ذیل است:

آیتمهزینه به یورو
ویزیت پزشک عمومی در آلمان به صورت آزاد50€
هزینه آزمایشگاه های پاراکیلینیکی در آلمان€80 الی 250€
هزینه ویزیت یک پزشک فوق تخصص در آلمان250€
جراحی های اصلی و آزاد18000€

به منظور زندگی در کشور آلمان باید دید مناسبی نسبت به هزینه های زندگی در آلمان داشته باشید. میزان هزینه ها به شرح زیر است:

شهراجاره ماهانه به یوروشهراجاره ماهانه به یورو
آخن53465€دوسلدروف67222€
آیسبورگ61357€فرانکفورت86891€
برلین79590€هامبورگ83894€
بوخوم40667€هانوفر591€
بن65375€انگلشتات70833€
برمن56000€لایپزیگ49080€
کولن72714€ماینز66800€
دورتموند46000€مونیخ1,09430€
درسدن53333€پادربورن 51250€
اسن45183€اشتوتگارت84643€

برای تشکیل خانواده و صاحب فرزند شدن در این کشور زمینه را فراهم سازید. اگر بعد از مطالعه این مقاله نیاز به مشاوره بیشتر برای موضوعات اخذ تابعیت از طریق تولد در آلمان، مزایای بیمارستان ها و دیگر مسائل دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته، جواب سوالات خود را دریافت کنید و با اتخاذ مسیر مناسب به این کشور مهاجرت نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *