مهاجرت تحصیلی عمان

بورس تحصیلی در عمان

بورس تحصیلی در عمان

بورس تحصیلی در عمان از اهمیت بالایی برخورد است چراکه به دانشجویان بین المللی در خصوص پوشش هزینه های تحصیل و زندگی کمک شایانی می کند. بورس های تحصیلی در کشور عمان برخلاف بسیاری از کشورهای جهان در اختیار دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی قرار می گیرد. همین مسئله خود نشان از در دسترس بودن آن است.

تحصیل در عمان از سابقه چندان بالایی برخوردار نیست. کیفیت تحصیل در این کشور نیز، طبیعتا شرایط مشابهی دارد. اما پس از پایان دوره تحصیل، در صورتی که فرد بتواند در کشور عمان شغل مناسبی برای خود پیدا کند. قطعا می تواند از نظر مالی آینده بسیار خوبی داشته باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به همین موضوع، در این مقاله در رابطه با بورس تحصیلی در عمان اطلاعات مورد نیاز شما را تشریح خواهد کرد.

تحصیل در عمان

کشور عمان یکی از کشورهای نوپا در زمینه تحصیل در مقطع آموزش عالی در خاورمیانه است. اما توانسته پیشرفت چشمگیری در این مسیر داشته باشد. اولین دانشگاه این کشور در دهه 80 میلادی با نام سلطان قابوس در اواخر دهه 80 در شهر مسقط افتتاح شد. بر اساس گزارش QS این دانشگاه در سال 2019 به عنوان برترین دانشگاه کشور عمان، در رده 450 برترین دانشگاه جهان قرار دارد.

برای اینکه بتوانید سایر دانشگاه های این کشور را بیابید، باید کمی بیشتر در این لیست جستجو کنید. چراکه سایر دانشگاه های این کشور که درصد قابل توجهی از آن ها بعد از سال 2000 افتتاح شده اند جایگاهی در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان ندارند. تحصیل در عمان تنها به زبان انگلیسی ممکن است. ولی شما برای تحصیل در این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. دانشجویانی که برای اولین بار در عمان تحصیل می کنند، در سال نخست تحصیل در این کشور باید به تحصیل زبان انگلیسی بپردازند.

ویزا و بورسیه تحصیلی در عمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در عمان تحصیل در عمان را دارند، باید برای ورود به این کشور ویزای تحصیلی دریافت کنند. ویزای تحصیلی در کشور عمان در حقیقت مجوز اقامت قانونی شما در این کشور است. مدت اعتبار این ویزا متغیر است. توسط دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید مشخص می شود. در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های عمان، نامه ای دریافت می کنید که در آن ضمن تایید پذیرش و حمایت از شما، طول دوره تحصیل را نیز مشخص خواهند کرد. برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور عمان باید 20 ریال عمان پرداخت کنید. مدارک خود را به سفارت این کشور تحویل دهید. انتظار می رود که در یک بازه زمانی 20 روزه، پاسخ نهایی خود را دریافت کنید.

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور عمان

مدارک لازم جهت اخذ مجوز تحصیل در عمان

برای دریافت این ویزا باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • 2 قطعه عکس 4*6
  • کپی گذرنامه که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • کپی نمونه امضاء برای تحویل به ارگان های قانونی
  • گواهی سلامت جسمانی برای شهروندان برخی از کشورها (شهروندان ایرانی معاف از این موضوع هستند.)
  • گواهی رسمی هزینه تحصیل و طول دوره تحصیل توسط موسسه آموزشی
  • کپی مجوز صادر شده توسط مقامات ذیصلاح به اسپانسر برای انتقال دانشجو عمان
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا

علاوه بر مدارک ذکر شده، متقاضیان دریافت ویزا باید فرم درخواست صدور ویزای خود را نیز به صورت آنلاین تکمیل کنند. همراهی شما در مسیر دریافت ویزای تحصیلی تنها یکی از خدماتی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می کند. جهت کار در این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی مقاله شرایط اخذ ویزای کار عمان را بررسی بفرمائید.

هزینه ها و بورس تحصیلی در عمان

هزینه های تحصیل در عمان

اهمیت بورس تحصیلی در عمان زمانی بیش تر می شود. شما از هزینه های کلی خود در طول تحصیل در کشور عمان با خبر شوید. به طور کلی می توان گفت که شما سالیانه حداقل به 11000$ الی 12000$ (دلار) نیاز خواهید داشت. از این رو تا بتوانید یک زندگی متوسط و در سطح دانشجویی در این کشور داشته باشید.

علاوه بر این هزینه های اقامت نظیر خوابگاه دانشجویی یا یک آپارتمان اجاره ای نیز بر عهده خود شما خواهد بود. پرداخت همه این هزینه ها زمانی دشوار تر خواهد شد. بدانید امکان کار ضمن تحصیل در عمان نیز برای شما وجود ندارد. در صورتی که امکان پرداخت چنین هزینه هایی را ندارید، می توانید با کمک بورس تحصیلی در عمان بخش قابل توجهی از این هزینه ها را کاهش دهید. برای آگاهی از جزئیات هزینه های خود در کشور عمان می توانید مقاله هزینه تحصیل و زندگی در عمان را نیز مطالعه بفرمایید.

کمک هزینه دوره آموزشی در عمان

برای کاهش هزینه های خود در کشور عمان باید بتوانید از پس انداز شخصی یا بورس تحصیلی در عمان استفاده کنید. در کشور عمان تنها برخی از دانشگاه های خاص وجود دارد که با نام نویسی در آن ها می توانید برای دریافت بورس تحصیلی در عمان اقدام کنید.

هر یک از این کمک هزینه های تحصیلی شرایط خاص خود را دارد. در برخی از موارد شما تنها ممکن است از یک بورسیه 500$ (دلار) بهره مند شوید. در برخی از مواقع بورسیه شما به گونه ای است. علاوه بر این که هزینه های تحصیل و اقامت شما را به صورت کامل پوشش می دهد. ماهیانه کمک هزینه ای را نیز به شما پرداخت می کند. بیش از 250 نوع بورسیه تحصیلی در کشور عمان وجود دارد که به کمک آن شما قادر خواهید بود. تمامی یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور عمان را پرداخت کنید.

اگر چه هزینه های تحصیل در کشور عمان، از طریق کار در این کشور در ضمن تحصیل، قابلیت کاهش را ندارد. اما بورس تحصیلی در عمان به گونه ای طراحی شده است. افراد مختلف با توجه به شرایط تحصیلی خود قادر خواهند بود از آن بهره ببرند. در صورتی که در کشور عمان تحصیل می کنید و یا قصد تحصیل در عمان را دارید. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در عمان مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در دریافت بورس تحصیلی در عمان شما را یاری دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *