مهاجرت کاری آمریکا

بازار کار پزشکی در آمریکا

بازار کار پزشکی در آمریکا

بازار کار پزشکی در آمریکا مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است و پزشکان بین المللی برای انجام کار ملزم به احزار صلاحیت هستند. آمریکا یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی در جهان است و با توجه به شرایط بازارهای کاری هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می نمایند. بدین منظور می باید در آزمونی موسوم به USLME ثبت نام نموده است. پس از کسب نمره قبولی در این آزمون مجوز کار در این کشور را دریافت خواهند نمود. این آزمون طی 3 مرحله و در کشورهای ترکیه و دبی برگزار می گردد. دوستان می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

کار پزشکی در آمریکا بگونه ای است که پزشکان در این کشور بیشترین درآمدها را دریافت می نمایند. دانشگاه های پزشکی در آمریکا در لیست برترین دانشگاه ها در جهان قرار دارند. دانشجویان با تحصیل در مراکز آمورشی این کشور براحتی می توانند برای انجام کار در سایر کشورها و بدون تعیین صلاحیت به انجام کار بپردازند. دانشگاه های این کشور مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی در جهان هستند. دانشجویان می توانند از باکیفیت ترین آموزش های پزشکی در آمریکا بهره مند گردند. علاوه بر این پزشکان امکان مهاجرت کاری به همراه اعضاء خانواده خویش را داشته است. از این طریق می توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را برای خود و اعضاء خانواده دریافت نمایند.

بررسی شرایط بازار کار پزشکی در آمریکا

پزشکانی که تحصیلات خود را خارج از آمریکا به اتمام رسانیده اند. برای انجام کار در این کشور می باید با اخذ ویزای کاری به این کشور مراجعت نمایند. علاوه بر این دریافت مجوز کاری آمریکا برای انجام کار ملزومات کار پزشکی در این کشور محسوب می شود. از آنجائیکه پزشکی یکی از حساس ترین شغل ها بشمار می رود. پزشکان بین المللی برای انجام کار در این کشور می باید از طریق ثبت نام در آزمون USMLE نسبت به تعیین صلاحیت خود اقدام نمایند. این آزمون 3 مرحله ای به صورت چند گزینه ای و عملی برگزار می گردد. اکثر پزشکان برای کسب آمادگی و موفقیت در این آزمون دوره هایی را می گذرانند. شهریه این دوره های 20000$ (دلار) در سال می باشد.

مراحل آزمون USLME به قرار زیر است:

  • مرحله 1 آزمون USMLE
  • مرحله 2 آزمون USMLE
  • مرحله 3 آزمون USLME

مرحله دوم این آزمون از 2 مرحله دیگر تشکیل شده است که بصورت بالینی برگزار می گردد. در مرحله نخست CK متقاضیان می باید حداقل 90 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت نمایند. در مرحله دوم CS پزشکان در می باید در شرایط اورژانسی به تشخیص و درمان بیماران بپردارند. مرحله دوم در مقایسه با مرحله CK نسبتا دشوار است. پزشکان با موفقیت در مرحله دوم مجوز کار را اخذ خواهند نمود. موفقیت در مرحله سوم مختص افرادی است که قصد ادامه تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی در آمریکا را دارند.

درآمد پزشکان در بازار کار کشور آمریکا

شغل پزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در این کشور بشمار می رود. میانگین درآمد پزشکان در بازار کار پزشکی $141402 (دلار) در سال تخمین زده است. البته تخصص و میزان تجربه کاری این افراد نیز بر میزان درآمد سالانه پزشکان موثر می باشد. جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور مقاله ویزای تحصیلی آمریکا را مطالعه بفرمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

در جدول زیر میانگین درآمد سالانه پزشکان با توجه به تخصص آنها نشان داده شده است:

تخصصمیانگین درآمد به دلار
آلرژی و ایمونولوژی$296705
بیهوشی$357116
قلب و عروق$436849
جراحی کولون$343277
پوست$400898
پزشکی اورژانس$320419
غدد درون ریز$217610
پزشک خانواده$227541
هماتولوژی$376660
بیماری عفونی$205570
طب داخلی$223175
ژنتیک پزشکی$597158
نفرولوژی$306302
اعصاب$243105
انکولوژی$341701
چشم پزشکی$343144
جراحی ارتوپدی$535668
آسیب شناسی$302610

ناگفته نماند درآمد پزشکان با توجه به مناطق مختلف این کشور متغیر است. معمولا حقوق و دستمزد پزشکان در مناطق روستایی و دور افتاده آمریکا بیشتر از مناطق شهری می باشد. شرایط ویزای کار آمریکا در اینجا توضیح داده شده است.

شرایط تحصیل و بازار کار پزشکی در آمریکا

ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی آمریکا متفاوت از تحصیل در دانشگاه های پزشکی دیگر کشورها است. متقاضیان می باید ابتدا دوره ای 2، 3 و یا 4 ساله را برای دریافت مدرک کارشناسی در یکی از رشته های حرکت شناسی، علوم تجربی، روانشناسی و یا یکی از رشته های علوم پایه اخذ نمایند. دانشجویان در در سال سوم تحصیلی خود در این دوره در آزمون ورودی پزشکی (MCAT) شرکت نموده است.

با کسب نمره قبولی امکان ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا را خواهند داشت. برخورداری از معدل بالا در مقطع کارشناسی و رزومه های قوی از دیگر شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا بشمار می روند. برنامه های پزشکی در آمریکا معمولا به مدت 5 الی 6 سال طول خواهد کشید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

ناگفته نماند دانشجویان برای ورود به دوره های کارشناسی علوم پایه برای تحصیل پزشکی می باید دارای شرایط زیر باشند:

  • برخورداری از معدل بالای 15 در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 و یا 511 در مدرک تافل

دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه های آمریکا برگزار می گردد. امکان اخذ مدرک زبان برای آندسته از دانشجویانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار نیستند، وجود دارد. دانشجویان در آزمون MCAT می باید حداقل نمره 55 را کسب نمایند.

شرایط تحصیل و بازار کار پزشکی در آمریکا

 

معرفی دانشگاه های مناسب بازار کار پزشکی آمریکا

با توجه به بازار کار پزشکی در آمریکا دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور هستند، تا بتوانند با یافتن شغل در بازار کار پزشکی در آمریکا به درآمدهای بالایی دست یابند. علاوه بر این پزشکان امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خویش و اخذ پاسپورت آمریکا را برای خود، همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود را خواهند داشت.

دانشگاه های پزشکی آمریکا رتبه های بالایی را در جهان کسب نموده اند. برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور به قرار زیر است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه هاروارد1
دانشگاه جان هاپکینگز15
دانشگاه نیویورک24
دانشگاه کالیفرنیا- سانفرانسیسکو17
دانشگاه واشنگتن16

کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجارب مفیدی در زمینه های مختلف مهاجرتی به آمریکا و دیگر کشورها برخوردارند. متقاضیان مهاجرت می توانند در زمینه هزینه زندگی در آمریکا با این مجموعه مشاوره نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بازار کار پزشکی در آمریکا

  1. مائده گفت:

    سلام خسته نباشید یک سوال داشتم ایا دانشگاه استنفورد هم دانشکده پزشکی خوبی داره؟!

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. خیر این دانشگاه، دانشکده پزشکی ندارد.

  2. علیرضا گفت:

    مطمئنید درامد ژنتیک پزشکی ۵۹۰ هزار دلار در ساله؟ اخه توی هیچ وب سایت خارجی ایی همچین مقدار رو ننوشته
    میشه توضیح بدید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. میزان درآمد به صورت حدودی و در سال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *