مهاجرت کاری آمریکا

بازار کار دندانپزشکی در امریکا

بازار کار دندانپزشکی در امریکا

دندانپزشکان و متقاضیان برای ورود به بازار کار دندانپزشکی در امریکا می باید از مهارت زبان بالایی برخوردار بوده تا بتوانند در آزمون USMLE اقدام نمایند. آزمون فوق دارای 3 مرحله می باشد که مرحله 2 آن خود از 2 بخش تشکیل گردیده که به صورت عملی برگزار می گردد. اگر چه آزمون تعیین صلاحیت پزشکی و دندانپزشکی آمریکا دشوار است. اما دندانپزشکانی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون گردند. با اخذ پروانه کار در این کشور به درآمدهای بالایی دست خواهند یافت.

بطور کلی میزان حقوق و درآمد در این کشور بالاست. رشته های پزشکی و دندانپزشکی از جمله مشاغلی هستند در لیست بالاترین درآمدها در ایالات متحده قرار دارند. دوستانی که قصد مهاجرت کاری به ایالات متحده و یا دیگر کشورها را دارند، جهت آگاهی از شرایط و بازارهای کاری در کشورهای مختلف می توانند با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. در زمینه های مختلف از تجارب مفید این مجموعه بهره مند گردند.

دانشگاه های معتبری در این کشور موقعیت دارد. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانیده اند، به راحتی می توانند به بازار کار دندانپزشکی در ایالات متحده وارد گردیده و کسب درآمد نمایند. از همین رو دانشجویانی که قصد انجام کار و اخذ اقامت کشور آمریکا را دارند، سعی می نمایند تا تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور بگذرانند. به راحتی می توانند به بازار کار دندانپزشکی در این کشور وارد گردند.

بررسی بازار کار دندانپزشکی در امریکا

دندانپزشکی از جمله مشاغل با درآمد بالا در آمریکا می باشد. ورود به بازار کار دندانپزشکی متقاضیان زیادی دارد. از آنجائیکه مدارک تحصیلی که از دانشگاه های آمریکا صادر می گردد‌. از اعتبار بالایی در میان کشورهای مختلف برخوردار است. دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته دندانپزشکی به اتمام رسانیده اند، برای انجام کار در این کشور و سایر کشورهای جهان نیازی به تعیین صلاحیت و اعتبار سنجی مدارک تحصیلی خود نداشته است. به راحتی می توانند به انجام کار بپردازند. اما افرادی که تحصیلات خود را در خارج از آمریکا گذرانده اند. برای ورود به بازارهای کاری آمریکا ملزم به تعیین صلاحیت و اعتبار سنجی مدارک تحصیلی خود می باشند. دندانپزشکان نیز همانند سایر مشاغل نیاز به اخذ مجوز کاری دارند که بدین منظور می باید در آزمون USLME آمریکا ثبت نام نمایند.

این آزمون از مراحل زیر تشکیل گردیده است:

  • Step 1 USLME
  • Step 2 USLME
  • Step 2 Ck
  • Step 2 CS
  • Step 3 USLME

متقاضیان انجام کار دندانپزشکی با کسب نمره قبولی در مراحل 1 و 2 می توانند پروانه کار در این کشور را اخذ نمایند. در برخی موارد لازم است تا دندانپزشکان بین المللی برخی از دوره های رزیدنتی در آمریکا را برای معادلسازی مدرک تحصیلی خود با معیارهای آموزش دندانپزشکی بگذرانند. آن دسته از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در گرایش های تخصصی را دارند. ملزم به اخذ نمره قبولی در مرحله سوم نیز هستند. شرایط ویزای کار آمریکا در این بخش مشخص شده است.

بررسی آزمون USLME پزشکی در آمریکا

دانشجویان دندانپزشکی برای ورود به بازار کار دندانپزشکی در امریکا و یا ادامه تحصیل در رشته های تخصصی ملزم به کسب نمره قبولی در آزمون USMLE هستند. این آزمون هر ساله در کشورهای مختلفی همچون ترکیه و امارات متحده عربی طی 3 مرحله برگزار می گردد. مرحله نخست این آزمون مرتبط با مباحث علوم پایه مانند فیزیولوژی، آناتومی و ایمونولوژی و سایر است. با هدف سنجش اطلاعات پایه ای مرتبط با مباحث بالینی دانشجویان اخذ می گردد. مرحله دوم آزمون از 2 مرحله تشکیل گردیده است. متقاضیان با کسب نمره قبولی در مرحله CK .می توانند شرایط ورود به دوره های رزیدنتی را برای خود فراهم نمایند.

از این رو تعداد دانشجویان در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

مرحله دوم آزمون CS در این مرحله دانشجو می باید در شرایط اورژانسی نسبت به درمان بیمار اقدام نماید. متقاضیان با کسب نمره قبولی در مراحل ذکر شده می توانند مجوز کار در آمریکا را دریافت و در بازار کار دندانپزشکی مشغول به فعالیت گردند. اما دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در گرایشات تخصصی دندانپزشکی را دارند می باید Step 3 این آزمون را نیز گذرانده اند. با کسب نمره قبولی اجازه ورود به دوره های تخصصی را دریافت نمایند.

درآمد و بازار کار دندانپزشکی در امریکا

دندانپزشکان در مقایسه با دیگر مشاغل پزشکی بالاترین درآمدها را در بازار کار این رشته دریافت م نمایند. ناگفته نماند میزان حقوق و دستمزد دندانپزشکان در ایالت ها و مناطق مختلف این کشور متغیر است. معمولا دندانپزشکان و پزشکان می توانند در مناطق روستایی در آمریکا درآمدهای بالاتری را دریافت نمایند.

در جدول زیر متوسط درآمد دندانپزشکان در برخی از ایالت های این کشور نشان داده شده است:

نام ایالتمتوسط درآمد دندانپزشکان سالانه به دلار
شهر لافایت ایالت ایندیانا (Indiana)246500$
شهر برانزاویل در ایالت تگزاس (Texas)256870$
ایالت ویسکانسین (Wisconsin)255670$
شهر کالج استیشن در ایالت تگزاس (Texas)253600$

درآمد و بازار کار دندانپزشکی در امریکا

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

بدون شک تحصیل دندانپزشکی از رویاهای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های این کشور از امکانات پیشرفته آموزشی برخوردار می باشند. شرایط پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی همانند پذیرش در رشته پزشکی در آمریکا است. دانشجویان می باید ابتدا در یکی از رشته های علوم پایه مدرک کارشناسی خود را اخذ نمایند. با شرکت در آزمون MCAT پزشکی و کسب نمره قبولی در این آزمون امکان ادامه تحصیل در این رشته را بدست خواهند آورند. تحصیل در این کشور در مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

از دیگر شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی عبارتند از:

  • برخورداری از معدل بالا در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 و یا تافل با نمره 511
  • کسب نمره قبولی در آزمون MCAT

شهریه تحصیل دندانپزشکی آمریکا بالاست. متقاضیان می باید با ارائه مدارکی تمکن مالی خود را برای اخذ ویزای تحصیلی و ورود به کشور آمریکا اثبات نمایند. از طرفی هیچ حمایت مالی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته از سوی دولت آمریکا در نظر گرفته نشده است. هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی بیش از 35000$ (دلار) در سال می باشد. در دانشگاه های خصوصی این کشور بیش از 50000$ (دلار) در سال برآورد شده است. دوستان عزیز جهت آگاهی از شرایط تحصیل در دیگر رشته ها می توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از چگونگی آزمون LAST رشته حقوق در آمریکا مطلع گردند.

3/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه برای “بازار کار دندانپزشکی در امریکا

  1. حسین موسوی گفت:

    سپاس از مقاله خوبتون

  2. جواد محرابی گفت:

    سلام . مدرک زبان و دندان پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد رو دارم .درامد خوبی هم دارم . ولی چطور میشه که توی کشور امریکا پذیرش بگیرم و ازمون uslme رو بدم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مشاوره و بررسی شراط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. عفت گفت:

    این حقوق ها که گفتید
    حقوق ماهانه دندانپزشکان است یا حقوق سالانه ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب
      میزان حقوق برای درج شده سالانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *