مهاجرت کاری آمریکا

بازار کار داروسازی در امریکا

بازار کار داروسازی در امریکا

داروسازی از جمله زیر شاخه های مهم رشته پزشکی است که متقاضیان زیادی دارد. بازار کار داروسازی در امریکا از شرایط بسیار مناسبی برای متقاضیان بین المللی برخوردار می باشد. داروسازان در ایالات متحده امکان انجام کار در داروخانه ها، شرکت های داروسازی، بیمارستان ها، درمانگاه و غیره را خواهند داشت.دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانیده اند، براحتی می توانند به انجام کار در این کشور بپردازند، اما دانشجویان فارغ التحصیل خارج از کشور آمریکا ملزم به تعیین صلاحیت و معادلسازی مدرک تحصیلی خود هستند. زیرا داروسازان همانند سایر مشاغل برای انجام کار می باید مجوز کار آمریکا را دریافت نمایند. دوستان عزیز جهت آگاهی از مراحل اخذ مجوز کار می توانند از راهنمایی ها و تجارب مجموعه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

دانشگاه های آمریکا در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. از همین رو دانشجویان بین المللی زیادی در صدد آن هستند تا تحصیلات خود را در این کشور به اتمام برسانند تا بتوانند براحتی وارد بازار کار داروسازی در امریکا گردند. داروسازان بین المللی جهت معادلسازی مدرک تحصیلی خود می باید در آزمونی موسوم به FPGEC شرکت نموده است. پس از کسب نمره قبولی در دوره های آموزشی RMP شرکت نمایند. در این دوره آزمون های دیگری نیز از داروسازان و متقاضیان ورود به بازار کار داروسازی در امریکا اخذ می گردد. لازمه شرکت در این دوره برخورداری از مدرک زبان انگلیسی تافل می باشد.

بررسی بازار کار داروسازی در امریکا

پزشکی و زیرشاخه های این رشته تحصیلی از شرایط بازار کاری بسیار مناسبی در آمریکا برخوردار هستند. از همین رو در سال های اخیر مهاجرت داروسازان به آمریکا افزایش یافته است. طبق قوانین کشور آمریکا متقاضیان انجام کار که تحصیلات دانشگاهی را در خارج از این کشور گذرانده اند. ملزم به تعیین صلاحیت و معادلسازی مدرک تحصیلی خود می باشند. همانطور که در مقدمه اشاره شد داروسازان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بدین منظور ابتدا می باید در آزمون FPGEC نمره قبولی را کسب نمایند تا مجاز به شرکت در دوره های RMP گردند. این دوره ها با هدف تقویت مهارت و آموزش به داروسازان برای ورود به بازار کار داروسازی برگزار می شوند. دانشجویانی که مدرک کارشناسی در رشته داروسازی را اخذ نموده اند، مجاز به شرکت در آزمون FPGEC خواهند بود. این آزمون تنها یکبار در سال در شهر شیکاگو برگزار می گردد.

هدف از اخذ این آزمون صدور مجوز کار داروسازی به داروسازان و سنجیدن مهارت متقاضیان در علوم زیر است:

  • علوم فیزیک
  • علوم زیستی
  • ریاضیات
  • داروسازی
  • علوم بیوزیستی
  • علوم رفتاری
  • مدیریت خدمات داروسازی

تعیین صلاحیت داروسازان برای انجام کار در آمریکا

در کشور آمریکا نهادی بنام ASHP مشغول به فعالیت است که موظف به تعیین صلاحیت مدارک داروسازانی است. تحصیلات خود را در خارج از آمریکا به اتمام رسانیده اند. این نهاد مدارک دانشجویان را با توجه به کیفیت آموزشی تحصیل داروسازی در آمریکا اعتبار سنجی می نماید. اعتبار سنجی مدارک دانشجویان بر 2 نوع است. مدارک دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را در این رشته اخذ نموده اند. دانشجویانی که تحصیلات داروسازی را بطور تخصصی در دیگر کشورها به اتمام رسانیده اند. در برخی موارد این نهاد دوره های رزیدنتی را برای هر یک از گروه های فوق الزامی می داند. ناگفته نماند داروسازان برای تعیین صلاحیت خود می باید پروانه کار (مجوز کار) داروسازی از کشور مبدأ خود را برای شرکت در دوره های رزیدنتی ارائه نمایند.

در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان در این کشور خواهیم پرداخت:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

دوره های زیدنتی تخصصی که برای دانشجویان بین المللی متخصص برگزار می گردد، شامل برنامه های زیر می باشند:

  • پیراپزشکی
  • مطالعه بالینی و تاثیر داروها بر فعل و انفعالات بدن
  • مراقبت از بدن در وضعیت های بحرانی
  • اطلاعات دارویی
  • داروسازی هسته ای
  • مراقبت های اولیه و داروشناسی روانی
  • پزشکی کودکان
  • حمایت های تغذیه ای

برنامه های ارائه شده در دوره های رزیدنتی تخصصی بسیار نزدیک به برنامه های ارائه شده در دانشگاه های داروسازی آمریکا می باشند. جهت کار در این کشور ابتدا مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل و بازار کار داروسازی در امریکا

داروسازان بین المللی برای ورود به بازار کار داروسازی ملزم به تعیین صلاحیت و گذراندن دوره های رزیدنتی داروسازی در این کشور هستند. از همین رو بسیاری از دانشجویان سعی می نمایند تا تحصیلات داروسازی را در آمریکا بگذرانند. براحتی وارد بازار کار داروسازی گردند. اگر چه داروسازی یکی از زیرگروه های پزشکی در آمریکا است. دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی می باید نمره قبولی در آزمون MCAT را کسب نمایند. اما برای تحصیل داروسازی نیازی به شرکت در این آزمون نمی باشد.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیل داروسازی عبارتند از:

  • برخورداری از معدل بالای 16 در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه تحصیل داروسازی در آمریکا

لازم به ذکر است طول دوره تحصیل در این رشته معمولا 4 ساله است. اما برخی از دانشگاه های این کشور جنبه پژوهشی دارد. طول تحصیل در رشته داروسازی در این دانشگاه ها ممکن است تا 6 سال نیز به طول انجامد. دانشجویانی که مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته داروسازی اخذ نموده اند، از شانس بیشتری برای ورود به حرفه داروسازی در آمریکا برخوردار خواهند بود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

دانشجویان در مقطع دکترا می توانند در هر از گرایشات زیر به ادامه تحصیل بپردازند:

ردیفگرایش تخصصی در داروسازی
1داروسازی هسته ای (Nuclear Pharmacy)
2داروسازی انکولوژی (Oncology Pharmacy)
3دارو درمانی (Pharmaco Therapy)
4داروسازی روانپزشکی (Psychiaeric Pharmacy)

شرایط تحصیل و بازار کار داروسازی در امریکا

هزینه های تحصیل داروسازی در آمریکا

بطور کلی هزینه های تحصیل در تمامی رشته ها در آمریکا در مقایسه با سایر کشورها گران است. معمولا هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی نسبت به دیگر رشته ها در این کشور بیشتر می باشد. از همین رو متقاضیان تحصیل در این کشور می باید تمامی هزینه ها به خصوص هزینه زندگی در آمریکا را مد نظر داشته باشند. هزینه تحصیل داروسازی به همراه هزینه های زندگی دانشجویی 30000$ الی 40000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. معمولا هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا بیشتر از دانشگاه های دولتی و ایالتی این کشور است.

طبق آمارهای بدست آمده هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی تا $60000 (دلار) در سال نیز می رسد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند جهت آگاهی از شرایط تحصیل در دیگر رشته ها همچون تحصیل پزشکی در آمریکا با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجارب این مجموعه حقوقی بهره مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *