مهاجرت به کشور فنلاند

اقامت فنلاند

اقامت فنلاند

فنلاند کشوری زیبا در اروپا است که امروزه جایگاه ویژه ای در این قاره سبز یافته است. اقامت فنلاند از راه های مختلفی امکانپذیر است. مطابق قوانین سال 2024، امکان مهاجرت به فنلاند و کسب اقامت آن از روش های مختلفی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره وجود دارد. افرادی که خواستار مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت این کشور هستند، می توانند از این راه ها اقدام نمایند.

ولی هر کدام از آن ها سازوکار خود را دارند و توفیق در آن ها نیازمند آگاهی کامل و تجربه است. وکلا و مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می توانند ضمن ارائه خدمات مشاوره در اخذ اقامت فنلاند شما را تا رسیدن به هدفتان همراهی خواهند کرد. مقاله پیش رو نیز دارای اطلاعاتی جامع در باب مهاجرت به فنلاند و اقامت در این کشور است که مطالعه آن برای علاقه مندان، خالی از لطف نیست.

اینفوگرافی اقامت فنلاند

درباره کشور فنلاند

فنلاند روزگاری سرزمینی سرد و دور افتاده بود و جمعیت کمی را در خود جای داده بود. اما چند سالی است که جهش خیره کننده ای یافته است. تا جایی که به مقصد بسیاری از مردمان از سراسر دنیا مبدل گشته است. افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت فنلاند شده اند. فنلاند عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شنگن است. افرادی که تابعیت یا اقامت دائم فنلاند را دارند می توانند آزادانه در سراسر منطقه اتحادیه اروپای تردد کرده و به رایگان تحصیل کنند یا به راحتی کاری بیابند.

برای آشنایی بیشتر در مورد کشور فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشور فنلاند در شمال قاره اروپا و در حوزه اسکاندیناوی واقع شده است.
  • فنلاند از شرق با روسیه، از غرب با سوئد مرز طولانی دارد.
  • فنلاند سرزمین پهناوری است که بیشتر قسمت های شمالی آن جمعیتی بسیار اندکی دارد.
  • جمعیت این کشور حدودا 5.5 میلیون نفر است.
  • حدود یک پنجم فقط در پایتخت آن یعنی هلسینکی که در قسمت جنوبی این کشور واقع شده است زندگی می کنند.
  • آب و هوای کشور فنلاند، سرد و خشک ولی تمیز و پاک است.
  • مناطق شمالی تر، سردتر هستند و با انبوهی از جنگل های سردسیری پوشیده شده اند.
  • به عنوان یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان چوب در دنیا شناخته شود.

اقامت در بهترین شهر فنلاند

هلسینکی که در بالتیک واقع شده است، به راحتی در صدر فهرست مشهورترین شهرهای فنلاند قرار دارد. این مقصد باورنکردنی هر آنچه را که می ‌توانید از یک استراحت در شهر بخواهید، با هزاران معماری شگفت ‌انگیز که میراث غنی کشور را برجسته می ‌کند، دارد. خواه به مدرنیسم، ساختمان ‌های چوبی سنتی یا چیز دیگری علاقه ‌مند باشید، هلسینکی شما را پوشش می‌دهد. بلوارهای هلسینکی مملو از فروشگاه ‌ها، بوتیک‌ ها و گالری ‌ها هستند که طرح ‌های خلاقانه و مبتکرانه را در زمینه مبلمان، مد و موارد دیگر به نمایش می ‌گذارند. اگر می خواهید در لبه برش صحنه خلاقانه مورد علاقه خود بمانید، هلسینکی می تواند کمک کند.

طبیعت در همه جا در هلسینکی وجود دارد، و اگر دوست دارید سوار قایق شوید، می‌ توانید در اطراف جزایر مجاور حرکت کنید، بنابراین چیزهایی برای کاوش کم ندارید. سواحل و جنگل ها در تمام فصول زیبا هستند. بنابراین می توانید در هر زمانی از سال از آنها لذت ببرید. مکان‌ هایی برای اقامت یا کارهایی برای انجام دادن در هلسینکی پیدا کنید.

در این قسمت از مطلب شاهد نام شهرهایی برای اقامت در فنلاند هستید:

نام شهرهایی برای اقامت در فنلاند

نحوه درخواست اقامت در فنلاند

اتباع خارجی که قصد دریافت اقامت در فنلاند را دارند، باید قبل از اقدام، با نحوه درخواست اقامت در این کشور به خوبی آشنا شوند. نحوه درخواست اقامت در فنلاند، به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن از روند پیچیده ای برخوردار نمی باشد. در قدم اول اگر شغل، محل تحصیل یا یکی از اعضای خانواده شما در فنلاند زندگی می کند، می توانید برای مجوز اقامت در فنلاند اقدام نمایید. به طور کلی قبل از سفر به فنلاند برای اجازه اقامت این کشور درخواست دهید.

از دیگر مراحل مهم در نحوه درخواست اقامت در فنلاند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای مجوز اقامت در فنلاند باید به صورت الکترونیکی یا در روی کاغذ اقدام نمایید.
  • بر اساس دلیل آمدن به فنلاند که شامل شغل، محل تحصیل یا عضو خانواده می شود، فرم درخواست صحیح را انتخاب کنید.
  • متقاضیان باید درخواست اقامت در فنلاند را با دقت تکمیل نمایند. همچنین از صحت ضمائم نیز اطمینان حاصل نمایید.
  • پس از تکمیل درخواست خود، دریابید که برای شناسایی و ارسال شناسه های بیومتریک می توانید به کدام کنسولگری فنلاند یا کدام مرکز مراجعه کنید.
  • یک کنسولگری یا مرکز درخواست ممکن است در کشور دیگری از محل اقامت شما واقع شده باشد.
  • به ماموریت بروید، خود را احراز هویت کنید در نهایت نیز هرینه ای را که برای درخواست اجازه اقامت جمع آوری شده است را بپردازید.
  • پس از گذرداندن این مراحل، درخواست اقامت شما به صف پردازش در اداره مهاجرت فنلاند منتقل می شود.

مدارک مورد نیار جهت درخواست مجوز اقامت در فنلاند

متقاضیانی که به دنبال دریافت مجوز اقامت در فنلاند هستند، حین درخواست باید اسناد و مدارکی را به اداره مهاجرت فنلاند ارائه دهند. اسناد و مدارک مورد نیاز جهت درخواست مجوز اقامت فنلاند به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست مجوز اقامت در فنلاندتوضیحات
ارائه 2 قطعه عکسمتقاضیان باید 2 قطعه عکس هویتی ارائه دهند که بیش از شش ماه از آن پیروی می کند.
کپی پاسپورتامروزه متقاضیان هنگام درخواست اقامت باید کپی پاسپورت خود را نیز ارائه دهند.
اسناد مدنیاین مدارک شامل شناسنامه، جواز ازدواج، طلاق و اوراق فرزند خواندگی می باشد.
اثبات تمکن مالیمتقاضیان باید مدارکی را دال بر توانایی مالی بالا در طول اقامت در فنلاند ارائه دهند.
مدرک ثبت ناممتقاضیان باید مدارکی را دال بر توانایی مالی بالا در طول اقامت در فنلاند ارائه دهند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اقامت در فنلاند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اقامت در فنلاند را طی سال های اخیر

مزایای اخذ اقامت دائم فنلاند

همانطور که می دانید، کشور فنلاند یکی از بهترین کشور های اروپایی می باشد و زندگی و اقامت در این کشور با مزایای بی شماری می توان همراه باشد. کشور فنلاند سومین کشور ثروتمند در دنیا می باشد و اقتصاد آن در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. افرادی که مجوز اقامت دائم فنلاند را کسب می کنند می توانند از همان حقوق شهروندی و مردم کشور بهره مند شوند. با کسب مجوز اقامت دائم فنلاند، متقاضیان می توانند بدون محدودیت به کشور های اتحادیه اروپا سفر کنند و در این کشورهای بمانند. کسب اقامت دائم در صورتی که افراد بتوانند 5 سال بی وقفه در کشور فنلاند سکونت داشته باشند تبدیل به تابعیت فنلاند می شود. لازم به ذکر است که برای کسب تابعیت فنلاند ترک تابعیت کشور قبلی الزامی نیست، زیرا طبق قانون فنلاند تابعیت دوگانه یا چندگانه در این کشور مجاز است.

افرادی که اقامت دائم فنلاند را کسب می کنند می توانند از مراقبت های بهداشتی و درمانی رایگان در این کشور بهره مند شوند. با کسب اقامت دائم کشور فنلاند، افراد می توانند از همسر و فرزندان خود برای مهاجرت به فنلاند حمایت کنند. تمام موارد ذکر شده باعث افزایش تعداد مهاجران در کشور فنلاند شده است و هر ساله مهاجران جدیدی برای کسب اقامت فنلاند وارد خاک این کشور می شوند. در نمودار زیر به تعداد مهاجران خارجی اشاره شده است:

تعداد مهاجرین خارجی در فنلاند

انواع اقامت فنلاند

برای آن هایی که به دنبال اخذ اقامت فنلاند هستند، لازم است که تصور و درک صحیحی از معنای اقامت و شرایط آن داشته باشند. اقامت یک کشور، عبارت است از مجوزی که به یک فرد خارجی داده می شود تا برای مدت معینی در آن کشور حضور داشته باشد، زندگی کند و به کار و تحصیل در آن بپردازد. این مجوز می تواند برای مدت موقت و محدودی باشد. هم چنین می تواند نامحدود و برای مدت نامعلومی باشد. اقامت دائم، پیش زمینه و مقدمه کسب تابعیت برای افراد خارجی است و با یکدیگر فرق می کنند. البته فردی که اقامت دائم کشوری را دارد، تقریبا از تمامی مزایای شهروندی آن کشور برخوردار است. مگر حق مشارکت در امور سیاسی یعنی کاندیدا شدن یا رای دادن به کاندیداها.

بنابراین اگر فردی خارجی به دنبال به دست آوردن اقامت فنلاند و تابعیت آن باشد:

  • نخست باید از طریق یکی از امور تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در فنلاند و سایر روش ها اقامت موقت آن کشور را به دست آورد.
  • سپس با طی کردن این پروسه و گام به گام ظرف چند سال نهایتا به آن چه که در نظر دارد برسد.
  • پیمودن این پروسه اولا نیازمند آگاهی کامل و تسلط بر همه جوانب آن می باشد.
  • ثانیا نیازمند صبر و حوصله است.

اخذ تابعیت خودکار فنلاند

یکی دیگر از روش هایی که موجب دریافت تابعیت این کشور می شود، کسب تابعیت خودکار این کشور است. براساس موارد زیر، تابعیت این کشور به صورت خودکار اخذ می شود:

پارامترشرح
تولدکسب تابعیت خودکار این کشور از طریق تولد به شهروندی والدین کودک و همچنین وضعیت زناشویی آنها .بستگی دارد
مشروعیتکودکی که در خارج از کشور فنلاند متولد می شود می تواند در صورتی که والدین وی در زمان تولد .ازدواج کرده باشند و پدر وی شهروند فنلاند باشد تابعیت خودکار فنلاند را کسب کند
فرزندخواندگیاین موضوع فقط در مورد کودکان زیر 12 سال اعمال می شود. فرزندان بالای 12 سال باید از طریق .درخواست (برنامه) تابعیت کشور فنلاند را به دست آورند
محل تولد.کودک می تواند در صورتی که در فنلاند به دنیا آمده باشد، تابعیت کشور فنلاند را به دست آورد

در نمودار زیر به جمعیت فنلاند براساس تابعیت و شهروندی اشاره شده است:

ویزای فنلاند

اجازه اقامت و ویزا، هر دو برای اجازه ورود و ماندن در یک کشور هستند اما با هم تا حدودی تفاوت دارند که ذیلا به آن می پردازیم:

پارامترشرح
ویزای فنلاندبرای مهاجرت و اقامت های کوتاه مدت (کمتر از 3 ماه) کاربرد دارد. مثلاً افرادی که برای شرکت در یک کنفرانس، فعالیت تجاری یا به عنوان توریست از کشوری وارد کشور دیگر می­شوند، نیاز به ویزا دارند، مگر اینکه توافقاتی در این خصوص بین 2 کشور صورت گرفته باشد.
اجازه اقامت فنلاندبرای اندن بیشتر از 3 ماه در این کشور است. البته اگر فرد مهاجر قصد کارکردن در فنلاند را داشته باشد، برای مدت کمتر از 3 ماه نیز به اجازه اقامت نیاز دارد. برای کسب اجازه اقامت فنلاند یا ویزای آن، به یک پاسپورت معتبر نیاز است.

زندگی و تبدیل اقامت به تابعیت در فنلاند

گذشته از این که فنلاند شادترین کشور جهان است، این کشور برای دانشجویان، مسافران، مهاجران و خانواده ها مقصدی بسیار مناسب است. یکی از لذت بخش ترین چیزها در مورد زندگی و تحصیل در خارج از کشور، آشنایی با یک فرهنگ جدید خارج از کشور است. اگر می خواهید یک تغییر واقعی در زندگی خود ایجاد کنید و مسیر جدید زندگی خود را انتخاب کنید، تبدیل اقامت به تابعیت در فنلاند می تواند یک گزینه عالی باشد. با توجه به جمعیت اندک فنلاند، این کشور در حال حاضر با کمبود نیروی کار روبرو است. زیرا نسل های جوان فنلاند قادر به پر کردن مشاغلی نیستند که نسل های قدیمی تر در بازار کار رها می کنند. در سال های آینده نیاز به جذب افراد خارج از کشور وجود دارد. هر ساله افراد زیادی برای تبدیل اقامت به تابعیت در فنلاند به فنلاند مهاجرت می کنند.

اگر نرخ اشتغال در سطح فعلی باقی بماند، تا سال 2024 بیش از 90000 شغل در زمینه IT و فناوری وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر، فنلاند از نیروی کار فعلی کافی برای پر کردن این مشاغل جدید یا جایگزین کردن مشاغلی که افراد در آن بازنشسته می شوند برخوردار نیست. به همین دلیل، دولت این کشور به افراد واجد شرایط این فرصت را می دهد تا مجوز اقامت فنلاند را کسب کنند و با زندگی در کشور فنلاند، تابعیت این کشور را نیز به دست آورند.

اخذ اقامت دائم فنلاند از طریق تحصیل

شرایط تحصیل در فنلاند بدین گونه است که نظام آموزشی این کشور، مطابق استانداردهای آموزشی جهانی در 2 سطح عمومی و دانشگاهی می باشد. فرد خارجی امکان اخذ پذیرش و تحصیل در تمامی مقاطع را دارد. زبان تحصیل در این کشور، زبان فنلاندی و سوئدی است. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دوره های به زبان انگلیسی نیز یافت می شود. متقاضی به منظور اخذ پذیرش، درخواست خود را به همراه رزومه به مرکز آموزشی مورد نظر می فرستند.

بررسی درخواست صورت می گیرد و پاسخ داده می شود. در صورت اخذ پذیرش، به همراه مدارک لازمه به سفارت مراجعه می کند. درخواست ویزای تحصیلی یا همان مجوز اقامت موقت بلند مدت در فنلاند را بدهد. اقامت تحصیلی از طریق اخذ ویزای تحصیلی فنلاند امکان پذیر است. این ویزا حقوق و مزایای زیر را برای دانشجو ایجاد می کند:

  • امکان کار در حین تحصیل
  • امکان اقامت پس از تحصیل برای یافتن شغل
  • ویزای همراه
  • اخذ بورسیه

اقامت فنلاند از طریق کار

به دست آوردن کار و کار در فنلاند هم اکنون عمدتا از طریق یافتن کارفرما و اخذ دعوت نامه کاری از او امکان پذیر است. ولی این فرآیند، سخت بوده و امکان موفقیت در آن نیز بسیار پایین است. فنلاند بر اساس قوانین مشترک اعضای اتحادیه اروپا در سال 2024، در چنین مواردی و به منظور حمایت از نیروی کار داخلی مقرر کرده است که:

  • آن کارفرما ابتدا آن موقعیت شغلی را به مدت 3 ماه در فنلاند
  • در صورت نیافتن نیروی کار واجدالشرایط، در مرحله دوم هم به مدت 3 ماه در حوزه اتحادیه اروپا آگهی دهد.
  • در صورت نیافتن نیرو در آن مرحله، قادر به دعوت از نیروی خارجی مورد نظر خویش می باشد.

نیروی کار خارجی باید درخواست خود را برای کار در کشور فنلاند در سایت های کاریابی ارائه دهد. در صورت رضایت بخش بودن رزومه ایشان کارفرما می تواند با کسب اجازه از وزارت کار و اداره مهاجرت او را استخدام کند. با استخدام، شخص خارجی با دریافت حقوق تعیین شده و پرداخت بیمه و مالیات به مدت 3 تا 5 سال می تواند به اقامت دائم این کشور دست یابد.

ذیلا به بررسی برترین مشاغل در فنلاند و میزان حدودی درآمدهای آن می پردازیم:

مشاغل مهممیزان درآمدها به یورو
جراح€22400
پزشک هسته ایی€12900
چشم پزشک€9640
مدیر بازاریابی€8570
مهندسی شیمی€8020
مدیریت فناوری و اطلاعات€7890
حسابداری€7110

در کنار مهاجرت از طریق کار به کشور فنلاند، پیشنهاد ما به شما مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی فنلاند می باشد.

مزایای اقامت در فنلاند از طریق کار

متقاضیان کار در فنلاند مانند متقاضیان سایر روش ها مشمول مزایای مختص به خود می شوند. از این رو تشخیص شیوه صحیح مهاجرت به عهده متقاضیان می باشد. متقاضیان کار در فنلاند در صورتی که خواهان کسب درآمد و دارا بودن شغل در این کشور باشند می توانند از روش کاری اقامت دائم را نیز کسب کنند. برخی از مزایای اقامت کاری در فنلاند عبارتند از:

  • حقوق ماهیانه مطلوب
  • بهره مندی از جایگاه مطلوب اجتماعی
  • بهره مندی از مزایای کار و حقوق کاری در فنلاند

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

ازدواج همیشه یک انتخاب داوطلبانه است و هیچ کس را نمی توان تحت فشار قرار داد و یا مجبور به ورود به آن شد. به عنوان مثال، به والدین اجازه داده نمی شود فرزند خود را تحت فشار یا زور قرار دهند. مجبور کردن کسی برای ازدواج یک جرم در فنلاند است. شهروندان همه کشورها ممکن است در فنلاند ازدواج کنند.

شرایط برای ازدواج در فنلاند به شرح زیر است:

  • حداقل 18 سال سن
  • سابقه تاهل نداشته باشد
  • طبق قانون فنلاند، اجازه ازدواج محارم وجود ندارند.

اگر همسر شما به طور دائم در فنلاند زندگی می کند، ممکن است شما بر اساس ازدواج واجد شرایط دریافت اجازه اقامت در فنلاند باشید. اما، ازدواج اجازه اقامت را تضمین نمی کند. لازم به ذکر است که تابعیت فنلاند را نمی توان از طریق ازدواج به دست آورد. ازدواج با شخص خارجی تا زمانی که در سیستم اطلاعات جمعیتی فنلاند ثبت نشده باشد، در کشور فنلاند رسمی نیست. در این بخش جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله هزینه زندگی در فنلاند را مطالعه بفرمائید.

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند

دولت فنلاند از سیستم خون تبعیت می کن. فرزندی که از ازدواج شهروند خارجی با یک تبعه فنلاندی به وجود بیاید، تحت شرایطی اقامت دریافت خواهد کرد. درخواست اولین اجازه اقامت فنلاند، برای فرزند زیر 18 سال، بر اساس روابط خانوادگی، برای فرزند امکان پذیر است. هدف از این برنامه این است که کودک قصد دارد به فنلاند مهاجرت کند و زندگی خود را با سرپرست خود ادامه دهد. اگر فرزند در فنلاند به دنیا آمده باشد، باید ظرف 3 ماه از زمان تولد، درخواست اجازه اقامت برای کودک ارائه شود. حتی اگر درخواست تابعیت فنلاند برای کودک انجام شده باشد، درخواست اجازه اقامت الزامی است. در غیر این صورت فرزند حق اقامت فنلاند را ندارد.

اگر فرزند تازه متولد شده در فنلاند باشد، در موارد زیر تابعیت فنلاندی دارد:

  • مادر کودک یک شهروند فنلاندی باشد.
  • پدر کودک یک شهروند فنلاندی باشد.
  • پدر کودک یک شهروند فنلاندی باشد و کودک در فنلاند از ازدواج قانونی متولد شده باشد و پدر بودن شخص تأیید شود.
  • پدر کودک قبل از زایمان درگذشته باشد، اما وی تبعه فنلاندی بوده و قبل از مرگ با مادر کودک قانونی ازدواج کرده باشد.

اقامت دائم فنلاند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

با توجه به سیاست گذاری های توسعه محور دولت فنلاند در سال های گذشته، این کشور توانسته است که سرمایه های خارجی زیادی را جذب نماید. این نشان دهنده امنیت سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری نیز عمدتا از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت صورت می پذیرد که قوانین و روند خاص و پیچیده خود را دارد. مانند سایر اقتصادهای توسعه یافته، در فنلاند اشکال حقوقی متفاوتی وجود دارد. برای مشاغل بسیار کوچک یا برای کسانی که هنوز نمی توانند استخدام کارمند کنند، بهتر است که که به عنوان کارآفرین خصوصی شروع به کار کنند.

با ثبت شرکت در فنلاند اقامت به صورت زیر ایجاد می گردد:

  • امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال
  • امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم

آشنایی با انواع شرکت در فنلاند

اما برای شرکت های متوسط ​​و بزرگ گزینه های دیگری برای ثبت شرکت وجود دارد:

انواع شرکتتوضیحات
شرکت با مسئولیت محدودهیچ مبلغ حداقلی برای سرمایه اولیه وجود ندارد. به میزان هر سهم قدرت رأی دهی هر شریک مشخص می شود. ثبت نام آنلاین، حدود 330€ (یورو) هزینه دارد.
 مشارکت عمومیحداقل توسط 2 نفر با امضای قرارداد مشارکتی تأسیس می شود. حداقل سرمایه وجود ندارد و کلیه شرکا در تمام فعالیت های شرکت از وضعیت برابر برخوردارند.
مشارکت محدودشامل حداقل یک شریک محدود است که به نقش سرمایه گذار را دارد. برای ایجاد یک مشارکت محدود حداقل به 1 شریک عمومی و یک شریک محدود با ورودی مالی نیاز است.
شرکت محدود با مالکیت عمومیاین شرکت معمولاً توسط شرکت های بزرگتر حمایت می شوند. اوراق بهادار عمومی با سهام یک شرکت به عنوان مثال در بورس سهام معامله شود.
شرکت سهامی عامحداقل تعداد شرکا برای تشکیل شرکت سهامی عام یک نفر است و سرمایه سهم حداقل باید 80000€ (یورو) باشد.
انجمن تعاونسازمانی متعلق به اعضای آن است. عضویت و سرمایه از قبل مشخص نشده است. هدف آن حمایت از فعالیت های اقتصادی یا معیشت اعضای آن از طریق پیگیری فعالیت های اقتصادی توسط اعضای تعاونی با استفاده از خدمات ارائه شده توسط خود تعاونی است.

الزامات اخذ اقامت فنلاند

اقامت در فنلاند برای متقاضیان دارای برخی الزامات کلی در کنار الزامات هر کدام از روش ها می باشد. متقاضیان برای بهره مندی از اقامت در این کشور و مزایای مربوطه، بایستی الزامات را رعایت نمایند. الزامت بسیاری به صورت جزئی وجود دارد. اما به طور کلی تعداد کمی از الزامات برای طرق مهاجرت مشترک می باشند. برخی از الزامات کلی برای اقامت در فنلاند عبارتند از:

الزامات کلی برای اقامت در فنلاند

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم فنلاند

برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم فنلاند، متقاضیان باید حداقل 4 سال در کشور فنلاند اقامت داشته باشند و شرایط کسب اقامت دائم کشور فنلاند را رعایت کنند. در صورتی که متقاضیان مرتکب جرم شده باشند، ممکن است با درخواست اقامت دائم آنها مخالفت شود. کسب اقامت دائم کشور فنلاند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان بتوانند شرایط ذکر شده در جدول زیر را رعایت کنند:

آیتمشرح
شرایط مالی مورد نیازارائه قرارداد کاری یا اثبات درآمد کافی
ارائه مدارکی برای اثبات داشتن محل زندگی مناسب
ارائه مدارک لازم برای اثبات نداشتن بدهی به دولت
شرایط شخصی مورد نیازاثبات داشتن توانایی های زبان فنلاندی و سوئدی
آشنایی با تاریخ و فرهنگ فنلاند
داشتن سلامت جسمی، روحی و ذهنی
شرایط اقامتاقامت بی وقفه حداقل 4 سال در فنلاند
رعایت تمام قوانین اقامت در فنلاند
رعایت قوانین پرداخت مالیات

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در باب اقامت فنلاند

در این بخش از مقاله به بررسی سوالات پرتکرار در باب اقامت فنلاند می پردازیم:

  • ارائه درخواست اجازه اقامت فنلاند به چه صورتی است؟ درخواست اجازه اقامت بایستی توسط هر یک از متقاضیان (به صورت حضوری) به سفارت ارائه شود. ارائه درخواست طی وقت قبلی انجام می ‌شود و دریافت نوبت از طریق ایمیل و یا تلفن صورت می‌ گیرد.
  • اجازه اقامت برای شاغلین در کشور فنلاند چه پروسه ای است؟ ارائه اجازه اقامت کاری توسط کارفرما به دفتر محلی اشتغال یا اداره پلیس فنلاند و یا توسط متقاضی کار به سفارت فنلاند. کلیه مدارک باید یک جا تحویل داده شود، بطور مثال چنانچه ارائه درخواست به سفارت باشد، کارفرما اصل فرم اداره کار را (چه اداره کار قبول و یا آن را رد کرده باشد) بایستی به متقاضی ارسال نمایید.
  • شرایط اقامت در کشور فنلاند از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ سرمایه گذاری از طریق خرید ملک/ سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت/ سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی/ سرمایه گذاری از طریق خربد اوراق قرضه.
  • آیا می توان از راه ازدواج اقامت دائم فنلاند را دریافت کرد؟ بله، مهاجرت از راه ازدواج از راحت ترین و ارزان ترین راه های مهاجرت به فنلاند است و پس از سه سال اقامت موقت منجر به اخذ اقامت دائم خواهد شد.
3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *