مهاجرت کاری لیتوانی

استخدام برنامه نویس در لیتوانی

استخدام برنامه نویس در لیتوانی

شرایط استخدام برنامه نویس در لیتوانی که اخیرا حقوق آن ها افزایش یافته است هم بهبود یافته است که در این مبحث بررسی می گردد. اگر به برون سپاری یا یک مدل توسعه اختصاصی فکر می کنید، انتخاب کشور مناسب برای استخدام توسعه دهندگان اختصاصی همیشه چالش برانگیز است. لیتوانی یکی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی است که در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و در ژانویه 2015 بخشی از منطقه یورو شد. طبق گزارش بالتیک تایمز، لیتوانی ممکن است بیشترین آسیب را در بین کشورهای CEEC داشته باشد. اقتصاد لیتوانی بسیار خوب است. بر اساس گزارش اطلاعات اندازه گیری، این کشور در رتبه بندی مهارت های فناوری اطلاعات در میان کشورهای اتحادیه اروپا جایگاه شانزدهم را به خود اختصاص داده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت کاری به لیتوانی مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

بازار کار در لیتوانی

درست مانند 2 کشور بالتیک دیگر (استونی و لتونی)، لیتوانی کشور نسبتا جدیدی است. لیتوانیایی ها قرن ها در این منطقه زندگی می کنند، اما جمهوری لیتوانی در دهه 90 از اتحاد جماهیر شوروی مستقل شد. پس از استقلال لیتوانی اقتصاد خود را تغییر داد و در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. سرانجام، ارز واحد یورو را پذیرفت و تجارت منطقه ای را در کشور تسهیل کرد. مانند اکثر اقتصادهای توسعه یافته، بازار کار لیتوانی در بخش خدمات بزرگ تر است. بیشتر فرصت ها برای خارجی ها در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات است. بسیاری از شرکت های غربی در لیتوانی دفاتر دارند، زیرا هزینه های نیروی کار و مالیات بسیار کمتر از استانداردهای اروپای غربی است. بیشتر مشاغل در پایتخت ویلنیوس و برخی دیگر در کاوناس، دومین شهر بزرگ کشور هستند.

وقتی صحبت از مشاغل ماهر به میان می آید، به دست آوردن شغل برای یک خارجی غیر اتحادیه اروپا در لیتوانی نسبت به اروپا آسان تر است. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، برای شروع کار جدید در لیتوانی نیازی به مجوز کار ندارید. شما در شرایطی مشابه با اتباع اتحادیه اروپا رقابت خواهید کرد، زیرا سطح بوروکراسی پایین است. در صورت داشتن مهارت های زبانی یا فناوری اطلاعات، به دست آوردن شغل به عنوان یک خارجی غیر اتحادیه اروپا نسبتاً آسان است. بیشتر در این بخش ‌ها کمبود وجود دارد، جایی که خارجی‌ های ماهر معمولاً آن‌ ها را پر می ‌کنند.

در این بخش شاهد ویژگی های بازار کار لیتوانی هستید:

ویژگی های بازار کار لیتوانی

الزامات استخدام برنامه نویس در لیتوانی

بخش فناوری اطلاعات لیتوانی با نقاط عطف رشد در حوزه ‌های فین ‌تک، توسعه اپلیکیشن‌ های موبایل و حوزه ‌های ارزهای دیجیتال به ‌طور مداوم در حال رونق است. یک ایالت کوچک بالتیک با حدود 2.8 میلیون جمعیت نفر با 45 میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی به عنوان مرکز نوآوری، آینده نگری و نقطه روشنی برای استارت آپ های فین تک و فناوری اطلاعات ثابت شده است. لیتوانی با بهره گیری از زیرساخت های قوی ICT، اینترنت کم هزینه و نیروی انسانی متخصص در فناوری، به عنوان یک مرکز جدید برای راه حل های توسعه نرم افزار و فین تک ظاهر شده است.

بیش از 117 شرکت فین‌ تک وجود دارد که بیش از 1800 متخصص فنی را استخدام می ‌کنند. تعداد زیادی از شرکت های فناوری اطلاعات در لیتوانی برای توسعه نرم افزار و نزدیک کردن خدمات لیتوانی به کشورهای عمده اروپایی فعالیت می کنند. وقتی نوبت به استخدام توسعه‌دهندگان اختصاصی می ‌رسد، معمولاً دو فرصت برای شرکت ‌ها ارائه می‌شود: استخدام محلی یا روی آوردن به برون‌ سپاری. اکنون برون سپاری مزایای غیرقابل انکاری فراوانی دارد، بنابراین تنها قابل درک است که اکثر صاحبان مشاغل این روزها به این گزینه روی آورده اند. معمولاً استخدام‌ کنندگانی که بر برون ‌سپاری فناوری اطلاعات تمرکز می‌ کنند، سعی می‌ کنند گزینه ‌هایی را بیابند که هم ارزان و هم با کیفیت باشند. آن وقت است که برون سپاری به کشورهای دیگر یک انتخاب منطقی به نظر می رسد.

مزایا استخدام برنامه نویس در لیتوانی

یکی از جذاب ترین کشورها به این دلایل، لیتوانی است که طیف گسترده ای از متخصصان درجه یک را ارائه می دهد که نرخ های نسبتاً پایینی را طلب می کنند. یکی از صنایع در حال توسعه کشور، بخش فناوری اطلاعات است. ZDnet بیان می کند که حوزه فناوری اطلاعات در لیتوانی در حال تکامل است و نرخ های خوبی از توسعه را نشان می دهد. در واقع، 13 شرکت از 20 شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در کشورهای بالتیک در لیتوانی مستقر هستند. همانطور که ZDnet می نویسد، بسیاری از شرکت های بین المللی مانند Google، Bentley Systems، Nasdaq، AIG، Intermedix دفاتر خود را در لیتوانی نیز افتتاح کردند. با در نظر گرفتن این حقایق، ممکن است تصور کنید که ایده استخدام توسعه دهندگان در لیتوانی در مقایسه با استخدام توسعه دهندگان در استونی، لتونی یا سایر کشورهای همسایه ممکن است ایده خوبی به نظر برسد.

در جدول زیر شاهد میانگین و حداقل و حداکثر حقوق در حوزه برنامه نویسی می باشید:

میانگین حقوق به یوروحداقل حقوق به یوروحداکثر حقوق به یورو
3235€2158€6509€

مزایا استخدام برنامه نویس در لیتوانی

زمینه های استخدام در حوزه برنامه نویسی در لیتوانی

بخش برون سپاری فناوری اطلاعات در لیتوانی 60 میلیون دلار ارزش دارد. به گفته کلاچ، شرکت ‌های جهانی مانند فوجیتسو، آسترازنکا، Omnitel، Swedbank و Carlsberg به لیتوانی برون سپاری می‌ کنند. با این حال، لیتوانی و همچنین سایر کشورهای حوزه بالتیک از نظر برون سپاری استعدادها و مهارت های IT خود در مقایسه با سایر کشورهای پس از فروپاشی شوروی مانند اوکراین یا بلاروس برون سپاری نرم افزار بسیار گران تر هستند. لیتوانی یک مرکز تثبیت شده و به سرعت در حال رشد برای فناوری های اطلاعات و ارتباطات است. این شرکت دارای شایستگی های قوی در راه حل های فناوری اطلاعات، توسعه نرم افزار و فین تک است و دارای یک جامعه استارتاپی پر رونق است.

برخی از حوزه های تولید و خدمات کلیدی ارائه شده توسط شرکت های ICT در لیتوانی عبارتند از:

  • راه حل های موبایل و بی سیم
  • توسعه نرم افزار
  • راهکارهای زیرساختی
  • محصولات مدیریت کسب و کار
  • راه حل های وب
  • مشاوره و مراکز تماس
  • سیستم های مدیریت کسب و کار

شرایط استخدام برنامه نویس در لیتوانی

بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات لیتوانی نسبت به سایر مناطق در این منطقه دارای مزایای متعددی است. دارای زیرساخت های پیشرفته فناوری اطلاعات، جامعه استارتاپی پویا، تجربه قابل توجهی در دیجیتالی سازی بخش عمومی و شرکت های محلی با سطوح بالای تجربه در خدمات برون سپاری است. این بخش همچنین احساس بسیار بین المللی دارد، به طوری که اکثر شرکت های ICT از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، ایرلند، بریتانیا، آلمان، دانمارک، سوئد و قبرس می آیند. لیتوانی یک مرکز اروپایی برای توسعه فناوری اطلاعات و نرم افزار است. این کشور میزبان 13 شرکت از 20 شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در کشورهای بالتیک است و یک گنجینه واقعی برای مشاغل توسعه نرم افزار است.

جمعیت لیتوانی به شدت از فناوری آگاه هستند و سرعت های دیوانه کننده اینترنت آن کشور را به نیروانا برای خلاقان تبدیل کرده است. خیلی ساده، کار در لیتوانی رویای یک توسعه دهنده نرم افزار است. بخش توسعه نرم افزار و فناوری اطلاعات لیتوانیایی بزرگ است. این بخش 31500 متخصص فناوری اطلاعات را استخدام می کند که 10600 دانش آموز در مدارس اختصاصی فناوری اطلاعات و 2500 دانش آموز سالانه فارغ التحصیل می شوند. این کشور سرمایه گذاری های زیادی در بخش فناوری اطلاعات خود انجام داده است و این آن را به عنوان یکی از بهترین مقاصد دیجیتال در جهان متمایز کرده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه برنامه نویس در لیتوانی می باشید:

نرخ اشتغال در حوزه برنامه نویسی در لیتوانی

کار و استخدام برنامه نویس در لیتوانی

بزرگترین نقطه قوت لیتوانی در نیروی کار جوان و باهوش فناوری نهفته است. لیتوانی از نظر در دسترس بودن مهارت های دیجیتال فناوری رتبه اول را در سطح جهانی دارد و در ایجاد اپلیکیشن موبایل رتبه سوم را در سطح جهانی دارد. این یک محیط کاری باز و فراگیر دارد و از نظر سهم زنان دانشمند و مهندس در رتبه اول اتحادیه اروپا قرار دارد. برنامه نویسی در لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی است. این کشور همچنین دارای زیرساخت دیجیتال قابل اعتماد است و در برآوردن نیازهای تجاری رتبه پنجم را در سطح جهانی دارد. با سرعت بالای 65 مگابیت بر ثانیه، سریع ترین وای فای عمومی را در جهان دارد که مقرون به صرفه ترین اینترنت در اروپا نیز محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت از طریق کار در لیتوانی مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

سوالات متداول در باب استخدام برنامه نویس در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متداول در باب استخدام برنامه نویس در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • مزایا کار به عنوان برنامه نویس در لیتوانی چیست؟ لیتوانی ممکن است بیشترین آسیب را در بین کشورهای CEEC داشته باشد. اقتصاد لیتوانی بسیار خوب است. بر اساس گزارش اطلاعات اندازه گیری، این کشور در رتبه بندی مهارت های فناوری اطلاعات در میان کشورهای اتحادیه اروپا جایگاه شانزدهم را به خود اختصاص داده است.
  • حقوق در حوزه برنامه نویسی در لیتوانی چقدر است؟ حقوق برنامه نویسان در لیتوانی به صورت میانگین حدود 3000€ (یورو) است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *