مهاجرت کاری لیتوانی

اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

مزایای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

هدف از این مقاله تحلیل وضعیت کارآفرینی و کسب اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی در سال 2024، می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. مانند سایر کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا هستند. این کشور نیز آماده پذیرش سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی برای رشد و توسعه اقتصاد کشور خود می باشد. اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور تنها یکی از راه های مهاجرت به این کشور و کسب اقامت این کشور می باشد. اما به عنوان یک روش سریع جهت مقیم شدن و سپس کسب شهروندی این کشور به شمار می رود. در این کشور فرصت های مختلفی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی وجود دارد. افرادی که دارای شرایط لازم و سرمایه کافی می باشند می توانند به راحتی با کارآفرینی و سرمایه گذاری در این کشور کسب و کار خود را در یک کشور اروپایی گسترش دهند.

معرفی کشور لیتوانی

این کشور قدمتی نزدیک به 800 سال دارد. برای اولین بار بیش از 1000 سال پیش، در 1009 ذکر شده است. این کشور که در آستانه تقسیم تمدن های غربی و شرقی قرار گرفت. به خاطر استقلال و بقاء خود به طرز چشمگیری جنگید. در قرون وسطی، این کشور بزرگترین کشور در کل اروپا شرقی بود. صنایع دستی و تجارت خارج از کشور رونق گرفت. امروز این کشور یکی از سریع ترین کشورهای در حال رشد اروپا است. ساکنین آن مردم دوست و تحصیل کرده، طبیعت آن زیبا، هوای آن تازه و شهرهای لیتوانی ترکیبی از مزایای زندگی مدرن و میراث فرهنگی می باشند. اینها تنها چند توصیف از این کشور هستند. در طول استقلال چند دهه گذشته، این کشور در علم (به عنوان مثال فیزیک، فناوری اطلاعات و فناوری نانو)، اقتصاد، مراقبتهای بهداشتی، ورزش، کیفیت زندگی و محیط کسب و کار به موفقیت های زیادی رسیده است.

این کشور از نظر افرادی که دارای تحصیلات عالی هستند. یکی از کشورهای برتر اروپا می باشد. لازم به ذکر است که آموزش در لیتوانی از سنت دیرینه برخوردار است. یکی از اولین دانشگاه های اروپای مرکزی و شرقی در سال 1579 در ویلنیوس تأسیس شد. این کشور با جنگل های عظیم سبز، دریاچه ها و رودخانه های شفاف، سواحل طلایی در بخش بالتیک، قلعه های قرون وسطایی و میراث فرهنگی بیش از هزار سال طبیعت منحصر به فردی و دست نخورده دارد. سیستم دولت دموکراسی پارلمانی می باشد. رئیس دولت در این کشور رئیس جمهور است.

  • مراحل و شرایط کارآفرینی در این کشور چگونه می باشد؟
  • مزایای اخذ اقامت این کشور از طریق روش فوق در سال 2024 چه مواردی خواهد بود؟

شرایط کارآفرینی در لیتوانی

این کشور حوزه بالتیک در اکوسیستم کارآفرینی اروپا به شهرت رسیده است. لیتوانی مکانی هیجان انگیز برای نوآوران، کارآفرینان و سرمایه گذاران است. این مکان جنگل ‌های افسانه ‌ای، شهر قدیمی تاریخی باشکوه ویلنیوس، و فرصت ‌های فراوان برای ماجراجویی، مکانی است که الهام بخش و خلاقیت است. اکوسیستم کارآفرینی لیتوانی در سال ‌های اخیر با نرخ رشد چشمگیر و دوره های سرمایه‌ گذاری رکوردشکنی در حال پیشرفت بوده است. در واقع، بین سال‌ های 2017 تا 2024، استارت ‌آپ ‌های لیتوانیایی شاهد افزایش قابل ‌توجهی 16.8 برابری در ارزش سازمانی بودند که آن را به یکی از سریع ‌ترین مراکز استارت ‌آپ در اروپای مرکزی و شرقی تبدیل کرد.

لیتوانی از 18 انکوباتور، 11 شتاب دهنده و 10 سازمان سرمایه گذاری بهره می برد و سومین نرخ مالیات بر سود پایین در اتحادیه اروپا را دارد که زیرساخت بسیار توسعه یافته ای را برای راه اندازی و جذب کارآفرینی های جدید و مرتبط با فناوری به آن می دهد. آزمایشگاه GovTech نمونه ‌ای برجسته از چنین برنامه‌ هایی است که اکوسیستم را رشد می ‌دهد، و همچنین حمایتی برای رشد نوآوری هوش مصنوعی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. کارآفرینی در لیتوانی منحصر به هوش مصنوعی و فناوری ها نیست، اما شما می توانید در حوزه مهارت خود و یا در بخش مورد علاقه خود مشغول به کار شوید.

در این بخش شاهد بخش های مهم در کارآفرینی در لیتوانی هستید:

بخش های مهم در کارآفرینی در لیتوانی

شرکت های بین المللی در لیتوانی

در سال 2019، 47 پروژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی به لیتوانی جذب شدند. سال گذشته، میزان علاقه به این کشور در بین شرکت های بین المللی رشد فوق العاده را تجربه کرد. افزایش پروژه ها و تعداد مشاغل با ارزش افزوده بالا و همچنین افزایش کارآفرینی در سال 2024 در این کشور قابل ملاحظه بود. در سال 2019، این کشور در فهرست جهانی Fintech رتبه چهارم و در سهولت انجام کسب و کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی رتبه یازدهم را کسب کرد.

سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی این کشور را به 5 دلیل اصلی انتخاب می کنند:

  • نیروی کار تحصیل کرده و ماهر
  • زیرساخت های کلاس جهانی و استانداردهای زندگی بالا
  • نسبت قیمت و کیفیت عالی
  • محیط تجاری مناسب
  • مشوق های مالی عالی

تعداد زیادی از کارآفرینان و شرکت های بزرگ انگلیسی در این کشور سرمایه گذاری کرده اند. استارتاپ بریتانیا Arrival Ltd UAB Thor Motors که عمده فعالیت آنها توسعه و تولید گیربکس، موتور الکتریکی و ماژول های باتری برای حمل و نقل تجاری است. این شرکت قطعات خودروهای برقی Kia و Hyundai را تولید و تأمین می کند. در دهه اخیر 4 میلیون € (یورو) در یک کارخانه جدید سرمایه گذاری کرده است و لازم به ذکر است که در آینده نیز مجددا 5 میلیون € (یورو) دیگر در این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد، که موجب  کاهش نرخ بیکاری در این کشور می شود.

شرکت RGE بالتیک فعالیت خود را در این کشور از سال 2007 آغاز کرد. محصولات این شرکت در بخش های مختلفی از جمله لوازم خانگی، مبلمان اداری و ظروف انبار استفاده می شود. تمامی شرکت های ذکر شده از بزرگترین شرکت های مستقر در این کشور هستند که به عنوان سرمایه گذاری و کارآفرینی مستقیم خارجی شناخته می شوند. در این بخش مقاله سرمایه گذاری در لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

مزایای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

این کشور دارای نیروی کار واجد شرایط در بخش های فلز، پلاستیک، الکترونیک و مهندسی مکانیک است. این کشور از نظر جذابیت شرکت های تولید کننده در رتبه دوم جهان است و 19% تولید ناخالص داخلی توسط بخش تولید تولید می شود. با استفاده از فناوری امضاء الکترونیکی، ثبت شرکت جدید در این کشور تنها 1 روز به طول می انجامد. لازم به ذکر است که در این کشور موسسات تجاری و دانشگاهی از نزدیک همکاری می کنند. در این کشور، زیرساخت های مناسب در حال ساخت است. کمک های جامع به سرمایه گذاران ارائه می شود. قوانین این کشور نسبت به سرمایه گذاری های خارجی کاملاً مطلوب است. این کشور در تلاش است تا سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی را جذب کند.

با مشاهده نمودار زیر می توانید با ترکیب تولید ناخالص داخلی لیتوانی آشنا شوید:

موارد زیر از جمله دلایل جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به این کشور است:

  • یک رژیم سیاسی با روابط خارجی عالی و ثبات
  • یک مکان استراتژیک که کشورهای اتحادیه اروپا را به کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق
  • این کشور به عنوان یکی از کشورهایی با سریعترین میزان سرمایه گذاری خارجی در اروپای مرکزی و شرقی در نظر گرفته شد.
  • زیرساخت عالی
  • نیروی کار ماهر و با هزینه بسیار کم (دستمزد ماهانه در این کشور بسیار پایین تر از استاندارد اتحادیه اروپا و حتی پایین تر از کشورهای اروپای شرقی است.)

مراحل کسب اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور، متقاضیان باید ابتدا برنامه تجاری داشته باشند. همانطور که می دانید، مهاجرت به لیتوانی از طریق کارآفرینی روش سریع و عالی برای کسب اقامت لیتوانی می باشد. سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی بایستی با دنبال کردن مراحل زیر، اقدام به کسب اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور کنند:

مراحلامور
1بررسی شرایط اقتصادی، نقاط ضعف و قوت سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور
2تهیه برنامه تجاری و کارآفرینی در این کشور
3تهیه مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای کوتاه مدت لیتوانی یا کار آبی اروپا
4تکمیل درخواست ویزای کوتاه مدت این کشور یا کارت آبی اروپا
5کسب ویزا و مجوز ورود به خاک این کشور
6ثبت هویت و کسب مجوز اقامت از طریق کارآفرینی در خاک این کشور
7شروع فعالیت تجاری

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

شرایط اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

به طور کلی، برای ورود به خاک این کشور، کارآفرینان بایستی از طریق ویزا کوتاه مدت و کارت آبی اروپا اقدام کنند. کارت آبی اروپا توسط اداره مهاجرت تایید و صادر می شود. برای ورود به خاک این کشور از طریق این کارت متقاضیان بایستی اقدام به رسمی کردن آن کنند. تکمیل فرم درخواست، داشتن پاسپورت معتبر و داشتن ویزای شنگن نوع C برای کسب کارت آبی اروپا و رسمی کردن آن الزامی می باشد. این کارت به افرادی که دارای مهارت خاص در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری و کارآفرینی هستند ارائه می شود تا بتوانند در کشورهای اروپایی اقدام به کارآفرینی و انجام فعالیت های تجاری کنند.

روش های مهاجرتی به این کشور متفاوت و با مدارک ویژه ای خواهد بود. در این میان روش تحصیلی و کاری بیشتر از سایر روش ها مورد توجه بوده اند. تحصیل رایگان در لیتوانی یکی از مقالاتی پیشنهادی ما به شما می باشد. کارآفرینی یک روش عالی برای مهاجرت به همراه اعضاء خانواده به این کشور و سایر کشورهای اروپایی می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان می توانند پس از 5 سال اقامت در این کشور، مقیم دائمی و سپس شهروند این کشور شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی از روش های مختلف می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مکرر در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر شما در خصوص اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در لیتوانی چیست؟ به طور کلی، برای ورود به خاک این کشور، کارآفرینان بایستی از طریق ویزا کوتاه مدت و کارت آبی اروپا اقدام کنند. کارت آبی اروپا توسط اداره مهاجرت تایید و صادر می شود. برای ورود به خاک این کشور از طریق این کارت متقاضیان بایستی اقدام به رسمی کردن آن کنند. تکمیل فرم درخواست، داشتن پاسپورت معتبر و داشتن ویزای شنگن نوع C برای کسب کارت آبی اروپا و رسمی کردن آن الزامی می باشد. این کارت به افرادی که دارای مهارت خاص در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری و کارآفرینی هستند ارائه می شود تا بتوانند در کشورهای اروپایی اقدام به کارآفرینی و انجام فعالیت های تجاری کنند.
  • شرط لازم برای کارآفرینی و اقامت در لیتوانی چیست؟ برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور، متقاضیان باید ابتدا برنامه تجاری داشته باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *