مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

استارت آپ بلژیک

استارت آپ بلژیک

داشتن نیروی کار ماهر، مردم چندزبانه و چند فرهنگی، محیطی عالی و مراکز فناوری از ویژگی های استارت آپ بلژیک است. این کشور در قلب اروپا واقع شده است و کشوری چند فرهنگی است. ارتباطات بین المللی در آن زیاد است و فضا برای ایجاد استارت آپ مهیا است. در واقع بلژیک جزو 30 کشور برتر از نظر استارت آپ است. بسیاری از استارت آپ های این کشور در بخش فناوری، بهداشت، رسانه و خدمات مالی هستند. بلژیک با ارتباطات گسترده با همسایه های خود فرصت ایجاد یک تجارت بین المللی را فراهم می کند. گروه وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه ایجاد کسب و کار در کشورهای اروپایی قوانین و شرایط لازم را به خوبی برای متقاضیان شرح دهند.

اینفوگرافیک استارت آپ بلژیک

بررسی استارت آپ بلژیک

اکوسیستم استارت آپی بلژیک برای چند سال مداوم قوی بوده است. طبق اطلاعات سال 2018، با 35 میلیون € (یورو) در سال جاری از نظر سرمایه گذاری در فناوری مالی در رتبه 8 از نظر سرمایه گذاری در اروپا قرار دارد. طبق گزارش کارآفرینی OECD در سال 2018، این یک محیط سالم برای استارت آپ های جدید است. در سال 2017 حدود 120 ایجاد شرکت جدید و بیش از 150 شرکت سرمایه گذاری جدید مورد حمایت در کشور وجود دارد. به طور طبیعی محبوب ترین منطقه در بلژیک برای استارت آپ ها، بروکسل است که در رتبه بندی جهانی اکوسیستم استارت آپ 2020 در رتبه جهانی 64 قرار دارد.

فناوری همچنان محبوب ترین بخش برای شرکت های نوپا است. صنایع قوی دیگر از جمله:

  • خدمات مالی
  • تبلیغات
  • بهداشت و درمان
  • تولید
  • رسانه
  • خرده فروشی
  • آموزش و امنیت.

 اکثر شرکت های نوپای بلژیکی با تجارت (B2B) هستند که بیش از نسبت 2 به 1 تعداد استارت آپ های تجاری (B2C) بیشتر است. در نمودار زیر رتبه بلژیک در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده کنید:

رتبه بلژیک در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

مزایای ایجاد استارت آپ بلژیک

کارآفرینان در بلژیک ممکن است روند آسان تری برای یافتن بودجه برای راه اندازی شرکت های نوپا داشته باشند، به ویژه با گرم شدن اکوسیستم استارت آپ در بلژیک. ایجاد مشاغل جدید و استارت آپ در بلژیک معمولاً مانند سایر کشورها به مراحل قانونی زیاد و رفع بسیاری از موانع نیاز ندارد. این امر جذابیت بیشتری را برای مهاجران به دنبال ایجاد مشاغل شخصی خود ایجاد می کند. این واقعیت که شروع کار ساده تر است، همه چیز کشور نیست. سرمایه گذاران زیادی نیز وجود دارد. در حقیقت، بلژیک در سال های اخیر افزایش قابل توجهی در بودجه معاملات فناوری مالی (fintech) و همچنین سایر موارد را داشته است. این کشور اکنون در بخش فضا اروپا را رهبری می کند.

از مزایای ایجاد استارت آپ در بلژیک:

  • حضور سرمایه گذاران زیاد
  • ارتباطات گسترده با سایر کشورها
  • کشوری چند ملیتی
  • قوی در بخش فناوری
  • موانع کم برای شروع
  • اخذ اقامت کشور بلژیک

ویزای استارت آپ بلژیک

در حال حاضر طرح ویزای استارت آپ خاص هنوز در بلژیک ایجاد نشده است. گزینه های انتقال به کشور و اخذ مجوز کار متفاوت است و به وضعیت موسس (شهروند اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا) بستگی دارد. در هر صورت متقاضیان استارت آپ می توانند از طریق برنامه کارآفرینی، اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک را دریافت کنند. از زمان درخواست تا زمان تحویل، می توان به طور متوسط ​​در 6 هفته مجوز کار در بلژیک (در مقابل در سایر کشورهای اروپایی تا 15 هفته) دریافت کرد. پروانه کار بلژیک 12 ماه اعتبار دارد اما به راحتی قابل تمدید است. برنامه کارآفرینی در واقع تحت جریان خود اشتغالی است و متقاضیان را ملزم می کند که برای منطقه ای که می خواهند در آنجا مستقر شوند، مجوز کسب و کار را درخواست کنند.

اگر خود اشتغالی دارید، باید کارت حرفه ای خود را دریافت کنید، به یک پیشخوان شرکت در بلژیک مراجعه کنید تا:

  • شماره شرکت خود را بدست آورید.
  • در بانک ثبت نام کنید.
  • ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده
  • ثبت نام در یک صندوق بیمه اجتماعی برای کارآفرینان

برای ایجاد استارت آپ در بلژیک، باید اساسنامه شرکت خود را در دفتر ثبت دادگاه تجاری محل استقرار مقر شرکت خود ثبت کنید. در این فرآیند، شرکت در Enterprise Crossroads Bank ثبت می شود و شماره شرکت خود را دریافت می کنید. علاوه بر این، اگر شرکتی به فعالیت های تجاری بپردازد، باید:

  • دسترسی به حرفه را از طریق پیشخوان شرکت بدست آورید.
  • فعالیت های خود را در پیشخوان شرکت ثبت کنید.
  • برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنید.
  • سرانجام، در صورت استخدام پرسنل، باید در اداره تأمین اجتماعی ملی ثبت نام کنید.

کارآفرینی در شهرهای بلژیک

بلژیک دارای یک محیط پویا از فعالان بهداشت، از شرکت های بیوتکنولوژی، دانشگاه ها و استارت آپ ها است. بلژیک بازاری مناسب برای استارت آپ های B2C نیست زیرا بازار کوچک اما پیچیده ای با مناطق، فرهنگ ها و زبان های مختلف دارد. آنها برای سرمایه گذاری روی بلژیک و کشورهای همسایه تمرکز کرده اند. با این وجود، امروزه یافتن بودجه برای شرکت های نوپا هنوز یک کار دشوار است، زیرا برای دوره های بعدی از کمبود سرمایه رنج می برند.

بلژیک به عنوان یک محیط تحصیل کرده، چند فرهنگی، چند زبانه محیط بسیار پویا و دارای فرصت های بسیار خوب است. بروکسل پایتخت این کشور بهترین شهر بلژیک از نظر استارت آپ است. جغرافیای بروکسل باعث می شود ارتباط بسیار خوب با اروپا و کشورهای بین المللی داشته باشد. این چند فرهنگی و چند زبانه بودن در نتیجه گسترش بین المللی استارت آپ ها قرار می گیرد.

در جدول زیر می توانید رتبه بهترین شهرهای این کشور از نظر استارت آپ را مشاهده کنید:

نام شهررتبه جهانیامتیاز کمیتامتیاز کیفیت
بروکسل640.911.19
خنت1630.280.09
آنتورپ3170.080.04
لئوون4260.050.03
واترلو5490.030.02

رشد استارت آپ بلژیک

محیط استارت آپ بلژیک طی چند سال گذشته به سرعت در حال پیشرفت است. با جمعیت بین المللی و اندازه کم، شرایط بسیار خوبی را برای استارت آپ های چند زبانه ارائه می دهد. 89% بنیانگذاران استارت آپ بلژیک مرد هستند و 84% دارای مدرک دانشگاهی هستند. استارت آپ های بلژیک را می توان در بسیاری از بخش ها مانند بهداشت و درمان و رسانه ها با جایگاه برتر اروپا برای فناوری مالی (10.1٪، در مقایسه با 5.1% میانگین در اتحادیه اروپا) یافت. استارت آپ های بلژیکی در حال حاضر 10.8 شغل ایجاد کرده اند و به دنبال استخدام 5.7 نفر دیگر طی 12 ماه آینده هستند.

بیش از 50% از شرکت های نوپا فقط با مشاغل مشترک با مشتری (36.6% متوسط ​​اتحادیه اروپا) درآمد کسب می کنند و از جمله به دلیل کوچکتر بودن بازار داخلی در بیش از 1 بازار فعالیت می کنند و می خواهند در 12 ماه آینده بین المللی شوند. با توجه به مکان های مختلف بین المللی سازی، بلژیک در ورود به بازارهای خارجی خارج از اروپا پیشتاز است. این امر با علاقه زیاد به بازار آفریقا (13.7% نسبت به 9.4% میانگین اتحادیه اروپا) یا خاورمیانه (19.6% نسبت 15.3% میانگین اتحادیه اروپا) منعکس می شود. مرکز جغرافیایی استارت آپ بلژیک بروکسل است که تقریباً 75% از شرکت های نوپای شرکت کننده را میزبانی می کند.

رشد استارت آپ بلژیک

کارآفرینی فناوری در بلژیک

بلژیک با ارائه فرهنگ غنی، زیرساخت های قوی و به عنوان دفتر مرکزی اتحادیه اروپا، شناخته شده است. بلژیک همچنین نامی را در دنیای فناوری برای خود ایجاد کرده است. محیطی مرفه که شامل نیروی کار با استعدادی باشد (که به دلیل چند زبانه بودن بلژیک و ارتباطات بین المللی اغلب با چندین زبان صحبت می کند)، حمایت هایی مانند مقررات مربوط به غول های فناوری آمریکایی و ابتکارات مختلف بودجه را در اختیار دارد. در اینجا استارت آپ ها با بلوغ اکوسیستم شکوفا می شوند و میزان موفقیت بالایی را تجربه می کنند و ارتباط خوبی با اکوسیستم های استارت آپ همسایه برای کارآفرینی در بلژیک دارند.

استارت آپ های نوین در بلژیک

در جدول زیر برخی از استارت آپ های فناوری آینده دار در این کشور معرفی شده اند:

نام استارت آپشرح
Cowboyهدف آن این است که با دوچرخه متصل به برق خود رفت و آمد روزانه خود را از نظر سرعت، راحتی و آزادی حرکت در سطح شهر به سطح بعدی برساند. از ویژگی های جالب این سرویس می توان به خدماتی مانند تشخیص تصادف و تعمیرات در منزل، کمک پدال بی صدا و موارد دیگر اشاره کرد. این شرکت نوپا در سال 2017 تاسیس شد.
Antelope Dxدر سال 2019 این استارت آپ مستقر در خنت، یک دستگاه تشخیصی به اندازه کف دست را برای آزمایش در خانه ساخته است که بر اساس یک فناوری نوآورانه آزمایشگاه بر روی تراشه ساخته شده است که می تواند آزمایش حساس روی هر مایع بدن را انجام دهد. آخرین بودجه 9 میلیون € (یورویی) در سال 2020 انگیزه ای برای آغاز توسعه بالینی خودآزمایی مبتنی بر ادرار برای عفونت های مقاربتی است.
Cakeیک برنامه بانکی است که حساب های بانکی و معاملات موجود مشتریان را با هدف ساده سازی تجربه در امور مالی، به یک مکان جمع می کند. در مرحله اول، داده ها و عادات مالی شما را تجزیه و تحلیل می کند، به شما بینشی در مورد عادت های هزینه ای خود می دهد و به شما امکان کنترل بیشتر بر امور مالی خود را می دهد. ثانیا، اگر با برخی از شرکای تجاری Cake خرید کنید، پاداش برگشت پول دریافت خواهید کرد.
Skiperاین استارت آپ در سال 2019 تأسیس شده است و به شرکت ها و کارکنان آنها ابزار برنامه ریزی و رزرو “درب منزل” دیجیتال را برای ساده سازی رفت و آمد و سایر سفرها ارائه می دهد.

کارآفرینی در آنتورپ بلژیک

آنتورپ یکی از پویاترین مراکز استارت آپ در این کشور است. از نظر تاریخی، این شهر موتور اقتصادی تدارکات، الماس و صنایع مد در اقتصاد اروپا است. علاوه بر این، شهر آنتورپ کاملاً متعهد به پرورش یک اکوسیستم برای نوآوری ها، در زمینه های:

  • بهداشت
  • شهرهای هوشمند
  • تحرک و تدارکات
  • انتقال انرژی و فناوری پاک
  • و صنعت هوشمند است.

جای تعجب نیست که محیط استارت آپ در آنتورپ به سرعت در حال توسعه است. طی سال های گذشته تعداد شرکت های نوپا و بزرگ در آنتورپ 2 برابر شده و بیش از 500 استارت آپ شمرده شده است. تعداد زیادی از بازیگران جهانی و شرکت های پیشرو فناوری دارای مقرهای مستقر در آنتورپ هستند. آنتورپ مشارکت و تجارت با انواع صنایع فناوری را برای شرکت های نوپا آسان تر از همیشه می کند. برای بررسی شرایط ثبت شرکت در بلژیک می توانید به پیشنهاد کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب استارت آپ بلژیک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ بلژیک می باشیم:

  •  مزایای ایجاد استارت آپ در کشور بلژیک چیست؟ حضور گسترده سرمایه گذاران/ ارتباط گسترده با سایر کشورها/ کشور چند ملیتی/ راه اندازی سریع برای آغاز بیزینس/ اخذ اقامت
  • بهترین شهرهای بلژیک برای راه اندازی استارت آپ کدام اند؟ بروکسل/ خنت/ آنتورب/ لئوون/ واترلو
  • سرمایه مورد نیاز برای استارت آپ در بلژیک چقدر است؟ میزان سرمایه لازم به مقدار 350.000€ الی 500.000€ (یورو) می باشد.
  • شرایط ویزای استارت آپ بلژیک چیست؟ بلژیک از جلمه کشورهای می باشد که برنامه استارت آپ را به صورت مستقیم ارائه نمی دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *