مهاجرت سرمایه گذاری در برزیل

استارت آپ برزیل

استارت آپ برزیل

استارت آپ برزیل با اقتصاد پرقدرت این کشور عجین شده و جزو 20 استارت آپ برتر جهان است. برزیل فرصت های فراوانی را برای ایجاد شغل ایجاد می کند. استارت آپ برزیل بین 202 کشور بررسی شده در رده 20 جهان قرار دارد. برزیل همچنین یکی از کشورهای پیشتاز در بخش فناوری است جایی که استارت آپ های امروزی بسیار به آن متکی هستند. در سال 2019، برزیل پس از ایالات متحده و چین به عنوان کشوری در جهان با بیشترین استارت آپ های فناوری که به جایگاه یونیکورن می رسند، در رتبه سوم قرار گرفت. Unicorns استارت آپ هایی هستند که ارزشی معادل 1 میلیارد $ (دلار) یا بیشتر دارند. برزیل این رده را با آلمان به اشتراک گذاشت.

برخی از این غول های فناوری برزیل از فناوری های بازی موبایل، فناوری مالی، ارائه خدمات، مراقبت های بهداشتی و املاک و مستغلات استفاده می کنند. چندین غول فناوری در شهر سائوپائولو مستقر هستند. تیم نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب استارت آپ برزیل را بیشتر مورد بررسی قرار داده است.

اقتصاد برزیل

برزیل به عنوان بزرگترین بازار آمریکای لاتین، با بیش از 210 میلیون نفر جمعیت ، همچنان برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب ترین کشور برای سرمایه گذاری و رشد در منطقه است. با وجود رکود اقتصادی، سرمایه گذاران بین المللی معمولاً وقتی می خواهند وارد بازار آمریکای لاتین شوند ابتدا به برزیل نگاه می کنند. بسیاری از غول های فناوری مانند گوگل، اوبر، Airbnb و آمازون، قبل از انتقال به بازارهای دیگر آمریکای لاتین، در سائو پائولو دفاتر خود را ایجاد کرده اند. بسیاری از کارآفرینان نیز به دنبال سرمایه گذاری در برزیل برای استراتژی های رشد طولانی مدت خود هستند.

اقتصاد برزیل طی دهه گذشته فراز و نشیب هایی را تجربه کرد. در سال 2012، برزیل وارد یکی از فاجعه بارترین بحران های اقتصادی در منطقه شد. لذا داستان هایی درباره فساد سیاسی، تورم پولی و کاهش قیمت کالاها بزرگترین کشور آمریکای لاتین را آزار داده است. برزیل کشور پرتناقض است. در سه ماه اول سال 2018، برزیل 3 غول استارت آپ جدید تولید کرد. مورد اول 99 بود که توسط دیدی چاکسینگ با قیمت 1 میلیارد $ (دلار) خریداری شد. سپس سریعاً پشت سر هم، PagSeguro در ژانویه 2018 به 2.7 میلیارد $ (دلار) رسید و Nubank با یک دوره 150 میلیون $ (دلاری) در مارس 2018 به سومین شاخدار 2018 تبدیل شد.

در نمودار زیر رتبه برزیل در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده کنید:

رتبه برزیل در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

بررسی استارت آپ برزیل

در برزیل 12000 استارت آپ فعال وجود دارد که بیشتر آنها از مدل تجاری SaaS پیروی می کنند و بخش B2B را هدف قرار می دهند. منطقه جنوب شرقی کشور بیشترین تعداد شرکت های نوپا را به دلیل اکثریت نمایندگی اقتصادی در شهر سائو پائولو شامل می شود. اما مراکز فناوری نیز وجود دارند که در جنوب مانند Florianópolis و در شمال شرقی مانند Recife خودنمایی می کنند. مهمترین چالش هایی که استارت آپ های برزیلی با آن روبرو هستند کمبود استعداد و بار مالیاتی زیاد یا دیوان سالاری در جنبه های حقوقی است. برزیل در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری آمریکای لاتین را شامل می شود، از سال 2019 حدود 2.49 میلیارد $ (دلار) و به طور فزاینده ای توجه صندوق های بزرگ بین المللی را به خود جلب می کند.

در حال حاضر برزیل دارای 9 یونیکورن است که بیشتر آنها در بخش B2C فعالیت می کنند. مشارکت در شروع فعالیت روند بسیار مناسبی است که هم اکنون با شرکت های بزرگ برزیل در جریان است. در حال حاضر بیش از 140 برنامه اشتغال نوپای فعال وجود دارد و نیمی از این برنامه ها با صندوق های سرمایه گذاری استارت آپ همراه است. ابتکاراتی برای حمایت از کارآفرینی در حال ظهور است و دسترسی به آموزش کارآفرینی به طور فزاینده ای تشویق می شود.

در جدول زیر ویژگی ها و چالش های استارت آپ برزیل را مشاهده می کنید:

ویژگی هاچالش ها
بازار بزرگ مصرفی که به دلیل افزایش فناوری و دسترسی به اینترنت همچنان در حال گسترش است.نرخ مالیات بالا
یکی از اصلی ترین بازیگران جهانی در تجارت کشاورزینابرابری اجتماعی
نرخ بالای بیکاری مردم را به سمت کارآفرینی سوق می دهد.فقدان زیر ساخت های اساسی
آموزش مقدماتی منسوخ شده

ویزای استارت آپ برزیل

دولت برزیل برای مهاجرت به آمریکای جنوبی ویزا و بودجه به شرکت های خارجی ارائه می دهد. ویزای استارت آپ برزیل برنامه جدیدی است که سرمایه گذاری برای شرکت های با تکنولوژی پیشرفته داخلی و خارجی ارائه می دهد. شرکت های مشارکت کننده مجبور به نقل مکان در برزیل و استخدام کارمندان محلی می شوند. پرداخت وجوه از طریق یک سری شتاب دهنده های یارانه ای دولت که در سائوپائولو و ریودوژانیرو متمرکز شده اند صورت می گیرد.

برنامه برزیل از بسته مشابه بودجه و ویزا به نام ویزای استارت آپ شیلی الگو گرفته شده است. اما در حالی که برنامه شیلی برای شرکت های خارجی طراحی شده است تا به طور موقت در خارج از کشور فعالیت کنند و برای کارآفرینان محلی با دره سیلیکون، نیویورک و برلین ارتباط برقرار کنند، برزیل به دنبال شرکت هایی است که مایلند به طور دائم به کشور نقل مکان کنند. شرایط این ویزا شامل:

  • حداقل 150000BRL (رئال برزیل) سرمایه گذاری انجام دهید.
  • ارائه یک طرح سرمایه گذاری یا تجارت برای اجرا در یک بازه زمانی 3 ساله

حداقل یکی از شرایط زیر را انجام دهید:

  • شما بودجه یا منابعی را برای حمایت از نوآوری از یک نهاد دولتی دریافت کرده اید.
  • شما در یک مرکز فناوری کار می کنید.
  • شرکت شما در حال حاضر روند کارآفرینی را طی می کند یا آن را به پایان رسانده است.
  • شما در برنامه دولتی که از استارت آپ ها پشتیبانی می کند جزو برترین ها بوده اید.
  • یا از یک شتاب دهنده راه اندازی در برزیل بهره مند شده اید.

اگر سرمایه گذار تازه تأسیس نشان دهد که راه حل فناوری ارائه شده دارای درجه ای نوآورانه از نوآوری، نفوذ در اکوسیستم، تأثیر و پتانسیل ارزش تجمیعی است، ممکن است مجوز قبلی اقامت برزیل تایید شود.

فرصت های کارآفرینی در برزیل

برزیل با اقتصاد قدرتمند خود در بسیاری از زمینه ها به خصوص زمینه های زیر فرصت های کارآفرینی خوبی ارائه می کند:

بخششرح
فناوری کشاورزیبرزیل یک رهبر جهانی در تولید، صادرات و واردات محصولاتی مانند نیشکر، قهوه، دانه های سویا ، گندم و ذرت است. تجارت کشاورزی 25٪ از تولید ناخالص داخلی برزیل را نشان می دهد و در حال حاضر به دلیل اکوسیستم استارت آپ، از یک تحول فناوری برخوردار است.
فناوری مالیبانک های دیجیتال به طور فزاینده ای در بازار برزیل شتاب می گیرند و با نرخ متوسط ​​147% در سال رشد می کنند. این رشد ناشی از تمرکز زیادی در بانکداری در بانک های بزرگ است و این واقعیت که درصد بالایی از مردم دسترسی ندارند به خدمات بانکی سنتی سایر بخش های جذاب فناوری مالی که ارزش دنبال کردن را دارند شامل وام و بیمه هستند.
فناوری بهداشتی و پزشکییک فرصت عظیم برای ایجاد رشد در صنعت فناوری بهداشتی به دلیل ناکارآمدی یک سیستم عمومی وجود دارد که نمی تواند تقاضای زیاد و تمرکز صنعت داروسازی و بیمارستان ها را برآورده کند. فناوری های جدید در حال توسعه هستند تا هم بهره وری عملیاتی و هم مالی را افزایش دهند.

رتبه استارت آپ برزیل

رتبه استارت آپ برزیل

برزیل در لیست 20 کشور برتر در رتبه بندی جهانی اکوسیستم های نوپا قرار گرفت. این کشور در نظرسنجی که کمیت و کیفیت شرکت های نوپا، موسسات پشتیبانی کننده و کل اکوسیستم نوآوری را شامل می شود، 17 پله صعود کرد. این نظرسنجی توسط شرکت StartupBlink انجام شده است. 1000 شرکت در 100 شهر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. همراه با برزیل، کشور دیگری که صعود کرد و وارد رده بندی شد، سنگاپور بود و در جایگاه 16 قرار گرفت. علاوه بر ورود به جمع 20 تیم برتر، برزیل در بهترین موقعیت آمریکای لاتین قرار داشت و از آرژانتین (40)، مکزیک (41) و کلمبیا (46) جلوتر بود.

برزیل در معیارهای کیفیت استارت آپ ها و فضای کسب و کار عملکرد بهتری داشت. اما از نظر کمی، هنوز از بهترین کشورها فاصله دارد. سائو پائولو مرکز اصلی نوآوری است که در رتبه 18 در رتبه بندی شهر قرار دارد. علاوه بر پایتخت سائوپائولو، سایر شهرهای ذکر شده:

  • ریودوژانیرو (مقام 93)
  • بلو هوریزونته (رتبه 101)
  • و کوریتیبا (رتبه 183)

با توجه به پتانسیل گسترده بازار کار در برزیل و جمعیت بیش از 200 میلیون نفر، اکوسیستم فناوری همه شرایط رشد سریع را دارد.

کارآفرینی در سائوپائولو

سائوپائولو نه تنها بزرگترین شهر برزیل است، بلکه پنجمین شهر بزرگ جهان و پرجمعیت ترین شهر در نیمکره جنوبی است. سائوپائولو با بیش از 22 میلیون سکنه، ترافیک سنگینی دارد. سائوپائولو مرکز مالی برزیل است. این شهر به تنهایی 50٪ از حجم را به بخش بانکی برزیل کمک می کند. این مکان همچنین محل بورس سهام برزیل است. حتی قبل از اینکه گوگل سائوپائولو را برای اولین دفتر خود در آمریکای لاتین در سال 2002 انتخاب کند، این شهر بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات در آمریکای لاتین در سال 2005 بود. غول های فناوری مانند Uber ، Airbnb و MercadoLibre دفاتر خود را در سائوپائولو، الهام بخش نسل بعدی کارآفرینان قرار داده اند.

شرکت های نوپا در سائوپائولو از طرف تعدادی از ابتکارات کارآفرینی دولتی و با بودجه خصوصی واقع در شهر پشتیبانی می شوند، از جمله شتاب دهنده Google Campus ، Innovatech ، SEBRAE و اکثر شرکت های سرمایه گذاری محلی و بین المللی نیز در سائوپائولو دفتر دارند. جهت بررسی شرایط ثبت شرکت در برزیل می توانید به مقاله ارائه شده توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *