مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک

اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک

بلژیک یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا و به عنوان پایتخت مالی این قاره محسوب می گردد. از ثبات اقتصادی و سیاسی پایداری برخوردار می باشد. اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک یکی از راه های سرمایه گذاری است. نرخ بیکاری در بلژیک در سال 2022 برابر با 5.4% گزارش گردیده است. این رقم در مقایسه با نرخ بیکاری در دیگر کشورهای اروپایی نسبتاً بالا است. از همین رو دولت بلژیک از کارآفرینانی که موجب ایجاد شغل و سودآوری در اقتصاد این کشور می شوند، حمایت می نماید.

مردم این کشور از استانداردهای کیفی بالایی در زندگی برخوردار هستند. سالانه افراد زیادی با اخذ ویزا به این کشور مهاجرت می نمایند. دوستان عزیز می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با کارشناسان خبره این مجموعه از بهترین گزینه های مهاجرتی آگاهی یابید.

امروزه کارآفرینی، ابتکار و نوآوری در بازارهای کاری کشورهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این کشور نیز در طی 10 سال اخیر با حمایت های مالی و تشویق کارآفرینان سعی در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته است. طبق بررسی های انجام گرفته بلژیک پنجمین کشور کارآفرین در جهان معرفی شده است. بیش از 30% شرکت های کارآفرین در شهر بروکسل پایتخت این کشور واقع گردیده است. با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی در جهان اکثر کارآفرینان در بلژیک در این حوزه سرمایه گذاری نموده و موجب ایجاد مشاغل زیادی در این بخش شده اند.

بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک

بلژیک از سیستم اداری بسیار امنی برخوردار است. در حال حاضر کشور بلژیک در لیست 30 کشور امن جهان در بخش کارآفرینی قرار دارد. با توجه به موارد بیان شده اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک طرفداران زیادی دارد. کارآفرینان با انجام پروژه های مختلفی می توانند به ایجاد کسب و کار در این کشور بپردازند. سرمایه پروژه های کاری می تواند از طریق جمع آوری سرمایه افراد مختلف بوجود آید و معمولاً پروژه های قدرتمند شانس بیشتری برای دریافت کمک های مالی از سوی دولت بلژیک و شرکت های مختلف خواهد داشت.

یکی از روش های اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک ثبت شرکت در این کشور است. رویه میزان سرمایه در کارآفرینی به شرح زیر است:

آیتمسرمایه به یوروشرح
سرمایه اولیه350000€میزان سرمایه را در باید در مدت 5 سال وارد این کشور نمود.
افتتاح حساب بانکی200000€در سال اول سرمایه گذاری
مرحله دوم100000€در سال دوم
مرحله سوم50000€در سال سوم

ناگفته نماند سرمایه های ذکر شده می تواند از طریق اسپانسرهای مختلف به حساب کارآفرینان واریز گردد.

مدارک لازم اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک

می توان گفت کارآفرینی در این کشور فرصت مناسبی برای اخذ اقامت این کشور به شمار می رود. افراد پس از 3 سال موفقیت در کسب و کار خود امکان اخذ اقامت دائم بلژیک را خواهند داشت. افراد در بخش های مختلفی می توانند به کارآفرینی در این کشور بپردازند. از جمله مهمترین حوزه های کارآفرینی در بلژیک عبارتند از:

  • مهندسی IT
  • صنایع شیمیایی
  • علوم زیستی
  • استفاده از انرژی های تجدید پذیر
  • تجارت الکترونیک
  • صنعت توریسم
  • تولید

یکی از مهمترین ملزومات ایجاد کسب و کار و اخذ اقامت از طریق کارآفرینی دریافت اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری است. در ابتدا کارآفرینان بایستی طرح تجاری و یا ایده کاری خود را به اداره بازرگانی این کشور ارائه نمایند. این اداره با بررسی همه جانبه ایده های متقاضیان، آن دسته از طرح هایی که موجب سودآوری در اقتصاد این کشور می شوند را انتخاب می نمایند. پس از آن کارآفرینان می توانند با اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور به این کشور مراجعت نمایند. در این بخش توجه شما را به رشد سرمایه گذاری در این کشور جلب می داریم:

رشد سرمایه گذاری در بلژیک

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور به قرار زیر است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس رنگی
  • یک نسخه کپی از مدارک هویتی متقاضی
  • مدارک مربوط به وضعیت تأهل متقاضی
  • ارائه مدارکی که دال بر تمکن مالی کارآفرین
  • ارائه ایده و برنامه های اقتصادی فرد
  • ارائه آدرس و شماره تلفن محل اقامتی فرد در بلژیک

مزایای اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک

همان طور که در بخش های قبل بیان نمودیم بلژیک کشوری امن در جهان است. فساد اداری در این کشور به ندرت مشاهده می شود. اخذ اقامت بلژیک از طریق کارآفرینی تنها یکی از مزایای کارآفرینی در این کشور بشمار می رود. در این بخش دیگر مزایای کارآفرینی در بلژیک را بر می شمریم:

  • امکان دسترسی به بازار جهانی 500 میلیون نفری
  • دسترسی به بازار اقتصادی اروپا
  • امکان استخدام نیروهای حرفه ای
  • سیستم مالیات تشویقی
  • امکان افتتاح حساب
  • هزینه های مناسب زندگی و مسکن در بلژیک
  • زندگی در کشوی امن و مرفه و با کیفیت

کارآفرینان در بلژیک می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی ابتدا اقامت دائم این کشور را اخذ و پس از آن تابعیت و دریافت پاسپورت بلژیک را دریافت نمایند. روش اقامت از طریق کارآفرینی یکی از روش های معتبر و استانداردی است که مسیر اقامت دائم بلژیک را برای شما هموار می کند.

مزایای اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک

مراحل کارآفرینی در بلژیک

آن دسته از افرادی که قصد کارآفرینی در کشور بلژیک را دارند، بهتر است ابتدا از طرح های پیشنهادی دولت بلژیک در زمینه کارآفرینی آگاه گردند. پس از آن با شناسائی بازارهای کاری مورد نیاز این کشور می باید طبق موارد زیر عمل نمایند:

آیتمشرح
شناسایی مخاطبان محصول و خدمات ارائه شدهافراد در ابتدا می باید محصولاتی را به مخاطبان خود ارائه نمایند تا بتوانند نظرات مثبت آنان را جلب نمایند. صادقانه عمل نمودن یکی از مهمترین رموز موفقیت کارآفرینان می باشد.
ثبت کسب و کارکارآفرینان برای شروع کسب و کار خود ملزم به ثبت و دریافت شماره شناسایی برای کسب و کار خود می باشند. ثبت شرکت در بلژیک 8250€ (یورو) هزینه در بر خواهد داشت.
استخدام حسابدارپیگیری امور مالی و مالیاتی شرکت یکی از مهمترین موارد ایجاد کسب و کار در این کشور است.
ایجاد فضای اداری مناسبکارآفرینان برای انجام پروژه های خود نیازمند خرید و یا اجاره مکانی می باشند.
دیدار و ملاقات با افراد همسر در شبکهبهتر است کارآفرینان در بلژیک با دوستان و افرادی که دارای اهداف مشترکی هستند. جهت آگاهی از مسائل روز در زمینه کسب و کار تعامل داشته باشند.

تمامی دوستان و متقاضیان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در بلژیک می توانند از مشاوره های مفید کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردیده و از شرایط اخذ ویزای کاری بلژیک نیز آگاهی یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *