مهاجرت کاری ایسلند

اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کشور ایسلند از طریق کار و استغال هستید باید برای اخذ ویزای کار در کشور ایسلند اقدام کنید. علاوه بر این نیز افراد متقاضی باید مجوز کار در این راستا را دریافت کنند. البته افرادی که دارای اقامت در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند نیازی به دریافت مجوز کار ندارند. ایسلند یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته در منطقه شمال اروپا است و میزان دستمزد و حقوق در رده بالایی قرار دارد البته به همان میزان نیز هزینه زندگی در آن بالاست. برای بررسی بیشتر و جزئیات درباره اخذ ویزای کار در کشور ایسلند مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطالب را ارائه کرده اند.

اخذ ویزای کار در کشور ایسلند برای شهروندان اروپا

براساس توافق نامه های منطقه اقتصادی اروپا EEA، دولت ایسلند موظف است به کارگران کشورهای عضو این منطقه اولویت اول برای ورود بازار کار داخلی را بدهد و آنها به هیچ گونه اجازه کار در ایسلند نیازی ندارند. کشورهای اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، بلغارستان، استونی، ایسلند، فرانسه، آلمان، هلند، انگلیس، یونان، مجارستان، ایرلند، فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لتونی، لیختن اشتاین، قبرس، نروژ، مالتا، سوئد، لهستان، اسپانیا، رومانی، اسلواکی، اسلوونی و پرتغال شامل این منطقه می شوند. البته شهروندان سوئیس در ایسلند از حقوق مشابه شهروندان کشور های EEA برخوردارند. در هر صورت چنانچه دارای اقامت یکی از این کشورها هستید می توانید در ایسلند بدون نیاز به مجوز کار، کار کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

ویزای کار در ایسلند نوعی ویزای طولانی مدت است که اجازه کار را می دهد. این برای کارگران بسیار ماهر، متخصصان واجد شرایط، مربیان ورزشی و ورزشکاران، کارگران برای کمبود نیروی کار، و اخیرا کارگران از راه دور شرکت های مستقر در بریتانیا صادر می شود. برای درخواست، باید قبلاً یک شغل در ایسلند در انتظار شما باشد و همچنین پیش نیازهای زیر را داشته باشید:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشید
  • دانش تخصصی داشته باشند یا مهارت بالایی داشته باشد
  • کارفرمای شما نتوانسته باشد در ایسلند نیرویی از داخل برای کار شما پیدا کند
  • شما یک تجربه استثنایی دارید که به شرکت کمک می کند
  • کار برای کمبود نیروی کار (در صورت وجود)

اگر واجد شرایط هستید، می توانید شروع ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور ایسلند کنید:

  • فرم درخواست کاملا تکمیل شده
  • پاسپورت با حداقل 2 صفحه خالی و 3 ماه پس از تاریخ بازگشت شما اعتبار داشته باشد
  • 2 عکس با فرمت پاسپورت
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • برنامه پرواز (بلیط رفت و برگشت)
  • مدرک اقامت
  • نامه همراه با بیان هدف سفر
  • قرارداد کار (شامل عنوان شغل، شرح و سهم صندوق بازنشستگی)
  • مدارک تحصیلی و صلاحیت های حرفه ای (مانند دیپلم، گواهی اشتغال و غیره)
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • گواهی پلیس (اثبات عدم سوء پیشینه کیفری)
  • رسید هزینه پردازش
  • گواهی ازدواج و شناسنامه، در صورت درخواست همراه با خانواده

اخذ ویزای کار در کشور ایسلند برای سایر شهروندان

شهروندان کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا EEA قبل از مهاجرت و کار در ایسلند باید اجازه کار محدود بگیرند. اگر فردی در حال درخواست برای اولین بار برای اجازه کار محدود در ایسلند باشد، به طور معمول لازم است که کشور خود را ترک کند. اداره کار می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد. لازم به ذکر است این کارفرما است که درخواست اجازه کار می کند، نه کارمند. کارفرما درخواست خود را برای اجازه کار، همراه با درخواست کارمند برای اجازه اقامت، به اداره مهاجرت ارسال می کند. سپس اداره مهاجرت درخواست اجازه کار را به اداره کار می فرستد، که ارزیابی می کند که آیا برای صدور مجوز کار محدود آیا هر شرطی وجود دارد یا خیر.

ویزای کار در ایسلند به 3 صورت ارائه می شود:

پارامترشرح
ویزای کار ماهربرای کارهای خاص صادر می شود.
ویزای کار ورزشکارانبرای ورزشکاران، مربیان و افراد ورزشکار صادر می شود.
ویزای کار موقتبه نیروی کاری داده می شود که ایسلند دارای کمبود باشد.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

جهت اخذ ویزای کار در کشور ایسلند در ابتدا باید یک پیشنهاد کاری در این کشور دریافت کنید. در صورت دریافت این پیشنهاد و اخذ مجوز کار از سوی کارفرما می توانید به اداره مهاجرت مراجعه کنید و ویزای کار بدست آورید. از جمله شرایط و مدارک لازم شامل:

  • قرارداد کار کتبی: قرارداد بین کارفرما و شخصی که اجازه کار برای او درخواست شده است. دستمزد باید مطابق با قرارداد فعلی دستمزد باشد. در ایسلند حداقل دستمزد توسط قانون تعیین شده است.
  • بیمه درمانی: اثبات بیمه درمانی، که کارفرما باید برای فردی که اجازه کار محدود برای او درخواست شده ارائه دهد.
  • گواهی پزشکی: گواهی پزشکی از یک پزشک، بیانگر وضعیت پزشکی فردی که اجازه کار محدود برای او درخواست شده است. گواهینامه های پزشکی باید به 2 زبان ایسلندی یا انگلیسی باشد.

در خصوص مهاجرت به ایسلند و کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مشخص شده می باشد.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

تمدید و اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

درخواست های تمدید مجوزهای کار محدود باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ انقضا اجازه فعلی به اداره کار برسد. کارفرما درخواست خود را برای تمدید اجازه کار به همراه درخواست کارمند خارجی برای تمدید اجازه اقامت در ایسلند به اداره مهاجرت می فرستد. سپس اداره مهاجرت درخواست تمدید اجازه کار محدود را به اداره کار ارسال می کند. کارفرما وظیفه ارسال درخواست برای مجوزهای کار محدود را به اداره مهاجرت بر عهده دارد. ویزای کاری ایسلند و مجوز کاری معمولا برای دوره های یک ساله اعطاء می شود، اگرچه هرگز از اعتبار اجازه اقامت بیشتر نیست. شایان ذکر است مجوزهای کار از دیگر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا در ایسلند معتبر نیستند. همچنین در صورت تغییر کارفرما باید مجوز کار جدیدی دریافت شود و مجوز کار قبلی معتبر نیست.

وضعیت اقتصاد و کار در ایسلند

ایسلند با نرخ رشد اقتصادی بالا یکی از پیشرفته ترین و تولیدکننده ترین کشورها در جهان است. این کشور شمالی با جمعیتی پراکنده در حدود 342،000 نفر در 103،000 کیلومتر است. به دلیل جمعیت کم، اقتصاد ایسلند در مقایسه با سایر کشورهای شمال اروپا از تنوع کمتری برخوردار است. همچنین کوچک است و در معرض نوسان زیادی است. مهاجران متقاضی کار در بخشهای خاص اقتصادی این را راحت می دانند. اگر ترجیح می دهید در حالی که بالاترین سطح زندگی را دارید، هزینه های زیادی را صرف کنید، ایسلند مکان مناسبی است. واحد پولی مورد استفاده در این کشور کرونا ایسلند است.

کارمندان ایسلندی متوسط ​​درآمد ناخالص سالانه 66460$ (دلار)، ماهیانه 5537$ (دلار) و هر ساعت 31$ (دلار) دارند. پس از کسر، متوسط ​​حقوق و دستمزد به حدود $3278 (دلار) در ماه کاهش می یابد و حقوق ایسلند را در بالاترین میزان حقوق در اروپا قرار می دهد. بیشترین متوسط ​​حقوق خالص در شهرهای هافنارفجورور، ریکیاویک و آکرانس با حدود 5058$ (دلار)، 3240$ (دلار) و 3194$ (دلار) در هر ماه است.

در نمودار زیر میزان نرخ بیکاری در ایسلند قابل مشاهده است:

 

بازار کار در کشور ایسلند

اقتصاد و بازار کار ایسلند چندین بخش اقتصاد ایسلند را هدایت می کنند و همه آنها به افراد محلی و خارجی اشتغال ارائه می دهند. در اینجا نگاهی عمیق به برخی از بخش هایی می پردازیم که باید شغل خود را بر روی آنها متمرکز کنید:

  • صنعت گردشگری: این بخش با تأمین بیش از 10% از کل درآمد تولید شده به اقتصاد ایسلند کمک زیادی کرده است. در سال گذشته این کشور پذیرای بیش از 2 میلیون گردشگر بوده است. رقمی که شش برابر کل جمعیت کشور است. با کم بودن جمعیت ایسلند، ناگفته نماند که مهاجران خارجی می توانند فرصت های زیادی را در این بخش پیدا کنند.
  • بخش شیلات: دومین بخش بزرگ اقتصاد است. در واقع در شمال شرقی اقیانوس اطلس، ایسلند دومین کشور بزرگ ماهیگیری پس از نروژ است. حدود 20% از نیروی کار برای امرار معاش خود به این بخش بستگی دارند.
  • انرژی و برق: ایسلند بزرگترین سرانه تولید کننده برق در جهان است. این عمدتا انرژی برق آبی و زمین گرمایی تولید می کند که منبع انرژی صنعت تولید است. در دسترس بودن انرژی سبز فراوان، سرمایه گذاران خارجی را به این صنعت جذب کرده است.

اخذ ویزای کار و کاریابی در ایسلند

شما می توانید قبل از نقل مکان و مهاجرت به ایسلند یاد بگیرید که کدام حرفه ها مورد نیاز هستند و کدام یک از آنها به زبان ایسلندی تسلط دارند. به عنوان مثال، مشاغل مربوط به گردشگری و مهمان نوازی آسان است و انگلیسی صحبت کردن کافی است. با این حال به دست آوردن یک کار به اصطلاح یقه سفید یا یک کار اداری بدون صحبت کردن به ایسلندی دشوارتر است. اگر برنامه های شغلی بزرگتری دارید، آماده سازی ذهنی و تعیین اهداف مهم است.

در لیست زیر می توانید سایت های کاریابی را در ایسلند ببینید:

  • Atvinna.is
  • Vinna.is
  • Storf.is
  • Alfred.is
  • Capacent.is
  • Northstack.is
  • Ninnukot.is

جهت مهاجرت به این کشور و انتخاب سایر روش های قانونی مانند تحصیل در ایسلند یکی از مقالات پیشنهادی ما به شما می باشد.

درباره اخذ ویزای کار در کشور ایسلند

در حالی که ایسلندی زبان رسمی این کشور است، 98% از ایسلندی ها انگلیسی را روان صحبت می کنند بنابراین مورد دوم برای شروع زندگی جدید در ایسلند کافی است. اگر بومی زبان نیستید، توجه داشته باشید که تسلط بر زبان کاملا ضروری است اگر می خواهید در ایسلند کار کنید. لذا شما به مهارت های پایه ای تا متوسط ​​انگلیسی نیاز خواهید داشت. یادگیری زبان ایسلندی اگر می خواهید بیش از چند ماه بمانید، شغل خود را ادامه دهید و دوستان محلی داشته باشید، بسیار مهم است. ایسلندی ها می دانند که زبان آنها نادر و چالش برانگیز است، بنابراین آنها از تلاش شما برای یادگیری آن بسیار قدردانی می کنند. برای یادگیری زبان ایسلندی هرگز زود نیست.

ایسلند از سطح زندگی بسیار بالایی برخوردار است. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و دستمزد در مقایسه با سایر کشورها فوق زیاد است. نکته کمتر شناخته شده این است که ایسلند نیز یکی از گران ترین کشورها در جهان است. فراموش نکنید که قبل از حرکت، نگاهی به هزینه زندگی در ایسلند بیندازید تا تصویر بهتری از واقعیت بگیرید. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره شرایط کار در ایسلند و اخذ ویزای کار در هر یک از کشورهای اروپایی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *