مهاجرت کاری ایسلند

شرایط کار در ایسلند

شرایط کار در ایسلند

با توجه به تعداد درخواست ها برای اخذ ویزای کار و مهاجرت، شرایط کار در ایسلند آسان نمی باشد. در این مقاله به این مبحث پرداخته می گردد. اگر شما متقاضی دریافت اقامت از کشور ایسلند در سال 2023 از طریق کار هستید. به شما توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید و با آگاهی اقدامات لازم را انجام دهید.

طبیعت کشور ایسلند خیره کننده است و شهروندان این کشور بسیار خون گرم می باشند. زبان رسمی و اول این کشور ایسلندی می باشد ولی اکثریت مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. کشور ایسلند جزء کشور های عضو شنگن می باشد، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند. اگر فردی خارجی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد باید اجازه اقامت این کشور را دریافت کند و از شرایط کار در ایسلند این است که فرد باید ویزا کاری دریافت کند. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

اینفوگرافیک کار در ایسلند

بررسی شرایط کار در ایسلند

دو روند اجتماعی در قرن 20 میلادی توانست بر شرایط کار در ایسلند تاثیر بگذارد:

  • مشارکت بیشتر زنان در فعالیت های اجتماعی و شاغل شدن
  • در آموزش و پرورش این کشور تغییراتی انجام شد.

کارفرما باید آگهی استخدام برای شغل مورد نظر را به اداره کار کشور ایسلند ارائه دهد. درخواست نیرو به طور کلی برای مدت 6 ماه آگهی می شود. که 3 ماه از این 6 ماه، کار در کشور ایسلند آگهی می شود و در صورت اینکه نیرویی از کشور ایسلند برای کار مورد نظر جذب نشد، 3 ماه دیگر این آگهی در کل اتحادیه اروپا ارائه می شود.

در صورت جذب نشدن نیرو از اتحادیه اروپا، نیروهای کار خارجی که مهارت و شرایط لازم برای کار مورد نظر را دارد، دعوت نامه کاری دریافت می کنند. بعد از دریافت دعوت نامه کاری فرد می تواند با اخذ ویزا به کشور ایسلند سفر کند. متقاضیان دقت نمایند که باید قبل از ورود به کشور ایسلند درخواست ویزا کاری خود را ارائه داده باشند. و اگر متقاضی قبل از موافقت با ویزا کاری وارد کشور ایسلند شود پروسه رسیدگی به درخواست ویزا کاری لغو می شود.

شرایط ویزای کار در ایسلند برای ورزشکاران

این ویزا برای مربیان و ورزشکاران جهت کار در باشگاه های ورزشی یا انجمن ها و المپیک های ملی صادر می شود. مدت ویزا کاری به مدت 1 سال می باشد. بعد از 1 سال اگر فرد در کار خود موفق باشد و واجد شرایط های لازم باشد می تواند ویزا را تمدید کند. این نکته مورد توجه است که ورزشکاران با اقامت کاری نمی توانند اقامت دائم را دریافت کنند و فرد ورزشکار می تواند با خانواده خود در این کشور اقامت داشته باشد. فرد باید 1 ماه قبل از پایان یافتن اعتبار ویزا نسبت به تمدید آن اقدام کند.

شرایط ویزای کار در ایسلند برای متخصصان حرفه ای

اجازه اقامت می تواند در زمینه های مختلفی برای افراد صادر شود. متقاضی باید در شغل مورد نظر مهارت هایی که مد نظر کارفرما می باشد را داشته باشد. همچنین متقاضی باید مدرک تحصیلی معتبری را ارائه دهد و متخصصان می توانند بعد از گذشت زمان تعیین شده اقامت دائم کشور ایسلند را دریافت کنند.

شرایط ویزای کار در ایسلند برای متخصصان حرفه ای

شرایط ویزای کار در ایسلند برای کارگران موقت

استخدام کارگران بدون تخصص در صورتی انجام می شود که:

  • در اتحادیه اروپا، کشور ایسلند و جزیره فارو با کمبود نیروی کار مواجه شوند.
  • خانواده کارگران نمی توانند ویزا برای همراهی فرد دریافت کنند.
  • کارگران نمی توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل نمایند.
شرایط ویزای کار در ایسلند برای کارگران موقت

شرح شرایط کار در ایسلند

مدارک ویزای کاری ایسلند

یکی از شرایط کار در ایسلند دریافت ویزا کاری می باشد. و فرد برای دریافت این ویزا باید مدارک خواسته شده را ارائه دهد. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • پرداخت هزینه ویزا و ارائه فیش پرداختی
  • متقاضی باید فرم درخواست اقامت را تکمیل نماید.
  • ارائه یک قطعه عکس 4.5 * 3.5
  • ارائه پاسپورت متقاضی و کپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک اجاره محل مناسبی در ایسلند برای زندگی
  • فرد باید بتواند مدارکی ارائه دهد که ثابت کند تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی را دارد.
  • ارائه گواهی بیمه خدمات درمانی
  • ارائه قرار داد کاری که کارفرما برای فرد ارسال کرده است.

دستمزد کار در ایسلند

برای پرداخت دستمزد در کشور ایسلند قانونی در نظر گرفته نشده است. و این حقوق با توجه به توانایی های فرد، موقعیت کاری فرد میزان حقوق هر فرد متفاوت می باشد. و حقوق افراد برای کاره ای تمام وقت در ماه نباید کمتر از 260000ISK (کرون ایسلند) باشد.

طبق بررسی های انجام گرفته در رابطه با حقوق افراد در سال 2023:

  • در ماه مبلغی بالاتر از 913713ISK (کرون ایسلند)برای 46% از افراد پرداخت شده است.
  • در ماه مبلغی کمتر از 913713ISK (کرون ایسلند) برای 36% از افراد پرداخت شده است.

لغو ویزا اقامتی در ایسلند

مدت اقامت موقت هر فردی 1 سال می باشد. اگر فردی 3 ماه از هر سالی را خارج از کشور ایسلند باشد، اقامت فرد به طور اتوماتیک لغو خواهد شد. اگر فردی برای اخذ اقامت اشتباهات نادرستی را ارائه داده باشد. اگر این اشتباهات برای مجوز اقامت جزء موارد اساسی بوده باشد. مجوز فرد لغو خواهد شد و فرد باید کشور ایسلند را ترک کرده و برای اخذ دوباره اقامت مراحل را از اول طی کند.

زمانی که فردی اجازه شروط اولیه اقامت را از دست بدهد مجوز اقامت وی لغو می شود. به طور مثال بعد از طلاق فرد از همسر متخصص اقامت لغو خواهد شد. و این لغو اقامت از رایج ترین دلیل لغو می باشد. اگر فردی که مجوز اقامت موقت را دارد بیشتر از 18 ماه خارج از کشور ایسلند باشد مجوز لغو خواهد شد.

شرایط اخذ اقامت دائم کشور ایسلند

افرادی که به کشور ایسلند مهاجرت می کنند و اقامت موقت این کشور را دریافت می کنند. بعد از گذشت 5 سال و تمدید های اقامت موقت در هر سال، می توانند اقامت دائم ایسلند را دریافت نمایند. و بعد از گذشت 2 سال از دریافت اقامت دائم می توانند تابعیت کشور ایسلند را دریافت کنند.

یکی از شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق این می باشد که بعد از شاغل شدن فرد می تواند اقامت دائم را دریافت نماید. افرادی که اقامت دائم کشور ایسلند را دارند می توانند برای خانواده دعوت نامه ارسال کنند. خانواده فرد نیز می تواند در این کشور اقامت داشته باشند. شما عزیزان می توانید با مشاوران با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا مشاوران شما را در خصوص شرایط کار در ایسلند راهنمایی نمایند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *