مهاجرت تحصیلی اوکراین

آموزش عالی در اوکراین

آموزش عالی در اوکراین

آموزش عالی در اوکراین شامل مقاطع مختلفی است که دانشجویان مقاطع بالاتر، آن را سپری می نمایند و شرط پذیرش قبولی مقطع تحصیلی متوسطه است. در آزمون ورودی دانشگاه نیز قبول شده، وارد مرحله آموزش عالی می‌گردد. این مقاله جهت بررسی و تجزیه و تحلیل این موضوع ارائه شده است. اگر مایل به تحصیل در خارج از کشور هستید، با ما همراه باشید. جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص مقاله پیشرو را تا انتها مطالعه بفرمائید. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به این کشور در مقاطع مختلف راهنمای شما همراهان همیشگی خواهد بود.

سیستم آموزش عالی در اوکراین

آموزش عالی در اوکراین از سوی وزارت آموزش و علوم این کشور نظارت و اداره می گردد. سطوح آموزش عالی در کشور اوکراین به شرح ذیل است:

  • دوره کارشناسی
  • دوره کارشناسی ارشد و دیپلم تخصصی
  • دوره نامزد علوم (با دوره PHD برابری می کند)

دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور اوکراین

دوره کارشناسی در این کشور حدود 4 سال می باشد. پس از اتمام این دوره تحصیلی متقاضی پس از طریق 1 الی 2 سال دوره کارشناسی ارشد را نیز به اتمام می رساند. مشروط بر این که دفاع از پایان نامه و سپری نمودن امتحانات نهایی توسط دانشجو انجام گردیده باشد. مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را می توان از 2 طریق اخذ نمود:

  1. به مدت 5 الی 6 سال تحصیلات پیوسته پس از دیپلم متوسطه
  2. به مدت حداقل 1 سال پس از اخذ مدرک کارشناسی

دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، می توانند در مقاطع بالاتر مانند دکترا ادامه تحصیل دهند. همچنین می توانند به عنوان یک متخصص در رشته تحصیلی خود به فعالیت شغلی نیز بپردازند. دانشجویان پس از دفاع از پایان نامه و کسب نمره قبولی در امتحانات نهایی موفق به اخذ این مدرک می شوند.

 دوره علوم تحقیقاتی (PHD) در اوکراین

دانشجویان می باید حداقل به مدت 3 سال در این دوره تحصیل نمایند. مشروط بر این که دارای مدارک تحصیلی لیسانس یا کارشناسی ارشد باشند. آشنایی در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی از جمله خصوصیات تحصیل در این دوره است. درنهایت پس از قبولی در امتحانات دروس مربوطه و دفاع از رساله دکترا و پایان نامه، مدرک PHD‌ اعطاء می‌گردد. جهت تکمیل اطلاعات خود در بخش تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در اوکراین از اطلاعات شاخصی برخوردار می باشد.

در این نمودار به شرح آمار میانگین تعداد دانشجویان در این کشور خواهیم پرداخت:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

نحوه ارزشیابی آموزش عالی در اوکراین

این مدرک به صورت حداقل 4 سال تحصیل در دانشگاه های معتبر اوکراین ارزشیابی می گردد. مشروط بر اینکه دیپلم 12 ساله متوسطه یا پیش دانشگاهی با حداقل معدل 14 در رشته موردنظر اخذ گردیده باشد. مدارک تحصیلی غیر حضوری و یا نیمه‌ حضوری، اگر آغاز دوره تحصیلی پس از نوامبر سال 2008 میلادی باشد، ارزشیابی نخواهد شد. همچنین متقاضی الزام به حضور در تاریخ ذکر شده در گذرنامه و همچنین ارائه گواهی آغاز سال تحصیلی می باشد.

مدرک دیپلم تخصصی در کشور اوکراین

می بابد حداقل به مدت 5 تا 6 سال تحصیلات پیوسته از سوی دانشجو انجام شده باشد. به شرط این که دیپلم 12 ساله متوسطه و پیش دانشگاهی را دارا باشد. همچنین در صورتی که مدرک کارشناسی داشته باشد. سال تحصیلی به مدت 1 الی 2 سال است. مدارک تحصیلی غیر حضوری و یا نیمه‌ حضوری، اگر آغاز دوره تحصیلی پس از نوامبر سال 2008 باشد، ارزشیابی نخواهد شد. همچنین متقاضی الزام به حضور در تاریخ ذکر شده در گذرنامه و همچنین ارائه گواهی آغاز سال تحصیلی می باشد.

مرکز آموزش عالی علوم تحقیقاتی در اوکراین

مدرکCandidate Nuuk به صورت حداقل 3 سال تحصیل در دانشگاه های معتبر اخذ می گردد. مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد با معدل حداقل 15 در رشته مربوطه. همچنین متقاضی می باید 2 مقاله علمی نیز در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی ارائه نماید. مدارک تحصیلی غیرحضوری و یا نیمه‌ حضوری، اگر آغاز دوره تحصیلی پس از نوامبر سال 2008 میلادی باشد، ارزشیابی نخواهد شد. همچنین متقاضی الزام به حضور در تاریخ ذکر شده در گذرنامه و همچنین ارائه گواهی آغاز سال تحصیلی می باشد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به اوکراین را بررسی بفرمائید.

مرکز آموزش عالی علوم تحقیقاتی در اوکراین

زبان های تحصیلی و آموزش عالی در اوکراین

دوره های تحصیلی در اوکراین به 3 زبان اوکراینی، روسی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می گردد. دانشجویان بین المللی و خارجی که قصد تحصیل به زبان روسی یا اوکراینی را دارند. از این رو می باید در دوره های مقدماتی یادگیری این زبان ها شرکت نمایند. در پایان این دوره، پس از کسب نمره قبولی، موفق به اخذ گواهی دوره زبان می شوند.

ضوابط و مقررات مصوب در دستورالعمل‌ های آموزش عالی در اوکراین در سطح یکسان برای دانشجویان بومی و خارجی اجرا می‌گردد. برای دانشجویان خارجی شرایط دیگری نیز وجود دارد. دانشجوی فارغ التحصیل در رشته مورد نظر بایستی مدرک خود را در وزارت امور خارجه کشور اوکراین به ثبت برساند. هزینه زندگی در اوکراین و آموزش عالی نسبت به سایر کشورها از حداقل هزینه برخوردار است.

شروع سال تحصیلی در کشور اوکراین

سال تحصیلی دانشجویان از اول سپتامبر آغاز گردیده است. تا 31 ژوئن ادامه می یابد. هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم بندی می گردد. مدت زمان تعطیلات دانشجویان به صورت تعطیلات زمستانه و تابسته است. تعطیلات زمستانه در بازه زمانی 24 دسامبر الی 9 ژانویه می باشد. تعطیلات تابستانه نیز از اول ژوئیه شروع و در تاریخ 31 آگوست پایان می یابد. دوره های مقدماتی که در دانشکده‌ ها به دانشجویان ارائه می گردد. به‌ صورت 1 ساله و حدودا 10 ماه طول خواهد کشید.

انواع دوره های عالی تحصیلی کشور اوکراین

مدت زمان دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال می باشد. در این مدت می باید تعداد 247 واحد درسی توسط دانشجو گذرانده شود. مدت زمان دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز شامل 2 سال در نظر گرفته شده است. در این مدت دانشجو باید تعداد 120 واحد درسی را در دانشگاه بگذراند. تحصیل در مقطع دکترا شامل 3 سال می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب کار در این کشور مقاله ویزای کار اوکراین را مطالعه بفرمائید.

چنانچه به فکر گذراندن آموزش عالی در اوکراین هستید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید. این موسسه با بهره‌ گیری از متخصصین در زمینه‌ های مهاجرت به اروپا، مشاوره های حرفه ای به شما ارائه می نمایند. از این رو، برقراری ارتباط با وکلاء و کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری قابل انجام است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *