مهاجرت تحصیلی اوکراین

هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین

هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین

کسب اطلاعات درباره شرایط و هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین یک امر مهم برای ادامه تحصیل در این کشور در زمینه پزشکی می باشد. هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد، اما دانشجویان بین المللی باید علاوه بر هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین، از هزینه های اقامت دانشجویی در این کشور نیز اطلاعات کافی داشته باشند. با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان عزیز می توانند از تمامی شرایط و هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین و همچنین مزایای تحصیل در دوره های پزشکی در این کشور مطلع شوند.

شرایط و هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین

هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در برنامه های تحصیلی مختلف اقدام به مهاجرت تحصلی می کنند. هنگامی که صحبت از پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی می شود، مدارس پزشکی در این کشور یکی از بهترین گزینه ها هستند. دانشجویان زیادی از سراسر جهان مانند انگلستان، آلمان، اسکاندیناوی، هند، آفریقا و غیره به دلیل هزینه بسیار پایین زندگی، شهریه کم می باشد. کیفیت دانشگاه های کشور اوکراین قصد تحصیل در رشته های مختلف پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، جراحی زیبایی و پرستاری و غیره) در این کشور را دارند. به فکر مهاجرت به این کشور می باشند. با تحصیل پزشکی، دانشجویان از کیفیت بالای تحصیلی برخی دانشگاه ها، با شهریه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه بهره مند می شوند. بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین دوره های MD و MBBS، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

با اینکه زبان های اصلی آموزش در دانشگاه های روسی و اوکراینی باشند. اما برخی از دانشکده های پزشکی مشهور در این کشور به دانشجویان خارجی دوره های و برنامه های تحصیلی به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند. بنابراین، برای تحصیل پزشکی در اوکراین، اکثر دانشجویان خارجی پس از گذراندن 1 سال از دوره مقدماتی زبان مربوطه، به زبان روسی یا اوکراینی تحصیل می کنند. از این رو می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند. این دانشگاه است که دوره پزشکی مربوطه را به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل می کند. هزاران دانشجو بین المللی از بیش از 110 کشور مختلف امروزه مشغول به تحصیل در برنامه های مختلف در بهترین دانشگاه های اوکراین هستند. موسسات پزشکی این کشور با دانشگاه های آلمان، فرانسه، ایتالیا، لهستان، انگلیس، ایالات متحده و اتریش از همکاری می کنند.

مزایای تحصیل پزشکی در اوکراین

به دلیل دلایل بسیاری از دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه های اوکراین جذب می شوند. جهت تکمیل اطلاعات خود در بخش تحصیل در اوکراین مقاله مربوطه را مطالعه بفرمائید.

از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دولت اوكراين هميشه در مواقع نياز به موسسات كمك مي كند. هميشه راهی برای حفظ استاندارد آموزش در اين گونه موسسات وجود دارد.
  • هزینه خوابگاه و شهریه در کشور اوکراین بسیار مناسب است.
  • برای پذیرش دانشجویان در کالج های اوکراین، برنامه پذیر خاصی نیاز نیست.
  • به غیر از مطالعات، بسیاری از موسسات اوکراینی دوره های مختلف زیادی مانند ورزش و بازی و فعالیت های دیگر ارائه می دهند.
  • برای حضور در سمینارها و سایر رویدادهای سازمان یافته بین المللی در کالج های اوکراین دانشجویان بین المللی از فرصت های زیادی بهره مند می شوند.
  • زیرساخت ها و کیفیت آموزش در دانشگاه های اوکراین بسیار خوب است.

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

همچنین لازم به ذکر است که برنامه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور اوکراین به صورت زیر است:

دوره تحصیلیمدت زمان تحصیل در دوره
دوره پزشکی6 سال
دوره دندانپزشکی5 سال
دوره پزشکی اطفال6 سال
دوره پرستاری2 سال
دوره ارتوپدی دندانپزشکی2 سال
تحصیلات تکمیلی2 تا 3 سال

بررسی هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین

تحصیل پزشکی در کشور این کشور یکی از ارزان ترین گزینه ها در اروپا و خارج از کشور است. زیرا هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین بسیار پایین می باشند. برای برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی، شهریه سالانه از $2800 الی 3900$ (دلار) متغیر است. ترکیبی از هزینه زندگی ارزان (به عنوان مثال محل اقامت حدود 760$ (دلار) در سال، غذا و خوراک حدود 160$ (دلار) در سال) و کیفیت آموزش پزشکی است. این کشور دانشجویان بین المللی پزشکی را که به دنبال تحصیل در خارج از کشور می باشند، جذب می کند.

تحصیل پزشکی در اکثر رشته های تحصیلی که در دانشگاه های این کشور انجام می شود. شهریه حضور در برنامه های پزشکی در این کشور معمولا از $1200 الی 5000$ (دلار) است. در بسیاری از موسسات، شهریه برنامه های مقدماتی از 1000$ الی 2000$ (دلار) است. جهت اطلاع از هزینه‌ های مربوطه مقاله هزینه زندگی در اوکراین را بررسی بفرمائید.

هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی

هزینه دانشگاه های پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در یک دوره پزشکی ​​به زبان انگلیسی در یک دانشگاه در این کشور به طور متوسط از $4000 الی 5000$ (دلار) است. در حالی که تحصیل در دوره پزشکی مشابه به زبان محلی (زبان روسی و اوکراین) کمتر از $2000 الی 3500$ (دلار) هزینه دارد. هزینه دانشگاه های پزشکی در این کشور به دانشگاه بستگی دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه از کیف که در پایتخت این کشور واقع شده است. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور می باشد. به طور معمول از دانشگاه های سطح پایین تر بالاتر می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در بیشتر دوره های کارشناسی بین 2000$ الی 3500$ (دلار) است.

در دوره کارشناسی ارشد، فرد برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور باید مبلغی در حدود 6600$ (دلار) بپردازد. شامل هزینه اقامت و شهریه نیز می شود. مدت زمان تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور 2 سال می باشد.

هزینه اقامت در اوکراین

یکی از مهمترین موضوع ها برای افرادی که قصد دارند در یک کشور خارجی مشغول به تحصیل شوند. انتخاب محل اقامت با در نظر گرفتن توان مالی می باشد. اگر فردی جهت تحصیل پزشکی در این کشور در یک خوابگاه بماند. هزینه اقامت سالانه وی حدود 300$ الی 1000$ (دلار) خواهد بود. شایان به ذکر است که هزینه های اقامت به کیفیت و امکانات محل سکونت دانشجویان بستگی دارد. جهت اطلاع از شرایط اقامت در اوکراین مقاله مربوطه را مطالعه بفرمائید.

اجاره آپارتمان ها، خانه ها و انواع دیگر محل های اقامتی خارج از محوطه دانشگاه با در نظر گرفتن مساحت، اندازه، محل و شرایط محل اقامت حدودا 200$ (دلار) در ماه هزینه خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات کامل تر از شرایط و هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور و یا تحصیل و شرایط کسب اقامت در سایر کشورهای اروپایی می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *