مهاجرت تحصیلی فیلیپین

هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین نسبت به هزینه تحصیل در کشورهای دیگر پایین است. بسیاری خواهان تحصیل در این رشته های پزشکی هستند. علاوه بر این از آنجایی که زبان آموزش و تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی است و این کشور مکانی برای تحصیل رشته های پزشکی است. به طور کلی هزینه شهریه دانشگاه های فیلیپین از هم متفاوت می باشند. اما تقریبا هزینه تحصیل پزشکی در این کشور در رنج ثابتی می باشند. دانشگاه های این کشور علاوه بر رشته های پزشکی نیز رشته های دیگری را با هزینه پایین ارائه می کنند. به همین دلیل تعداد دانشجویان خارجی در این کشور افزایش یافته است. در ادامه این مقاله که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده درباره هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین بیشتر توضیح داده شده است.

میزان هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

تحصیلات پزشکی در کشور فیلیپین در رشته های متنوع شامل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و رشته های دیگر می باشد. هزینه نهایی تحصیل در آن با توجه به تعداد سال های تحصیل می باشد. هر سال تحصیلی در فیلیپین از 2 ترم تشکیل می شود. هزینه تحصیل دوره پزشکی در این کشور شامل 4 سال کارشناسی پزشکی و 4 سال تخصصی و بالینی است. بدین ترتیب هزینه تحصیل در دوره های پیش پزشکی در فیلیپین در حدود $700 الی 1500$ (دلار) در هر سال تحصیلی است. این در حالی است که هزینه دوره های بالینی پزشکی در حدود 2000$ (دلار) در هر ترم تحصیلی است. البته این هزینه ها به صورت میانگین اعلام شده ست. برخی از دانشگاه ها هزینه کم تر و یا بیشتری را برای این رشته دریافت می کنند.

میزان هزینه ها بدین قرار هستند:

دورهشهریه سالانه به دلار
کارشناسی پزشکی$700 الی 1500$
بالینی$4000

هزینه تحصیل رشته های پزشکی در فیلیپین

نظام آموزش در فیلیپین یکی از بهترین سیستم های آموزشی در آسیا است. این کشور یکی از بهترین مکان ها برای دانشجویان انگلیسی زبان است. تا با قیمت های مناسب و آموزش با کیفیت بالا در رشته های مختلف به خصوص رشته های پزشکی تحصیل کند. بیش از 90% جمعیت این کشور با سواد هستند. همچنین بزرگترین کشور انگلیسی زبان در منطقه جنوب شرقی آسیا است. انگلیسی به عنوان زبان آموزش عالی در این کشور است. دانشگاه های این کشور به دلیل سطح آموزشی بالا شناخته شده هستند. مدارک پزشکی صادر شده مورد تایید سازمان های جهانی مانند WHO می باشد. این کشور صادر کننده اساتید، پرستاران، پزشکان و کارگران ماهر انگلیسی زبان به خارج از کشور است.

این کشور مدرک پزشکی را که معادل MBBS در جهان است ارائه می دهد. همچنین مدارک دیگر رشته های پزشکی مانند DMD برای دندانپزشکی و مدارک دیگر از جمله داروسازی و پرستاری را آموزش می دهد. هزینه تحصیل در هر کدام از این رشته های بایستی سالانه پرداخت شوند.

در نمودار زیر مدت زمان تحصیل این رشته ها در فیلیپین را مشاهده می کنید:

تحصیل این رشته ها در فیلیپین

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های فیلیپین

دانشگاه های پزشکی در فیلیپین دارای زیرساخت های عالی و امکانات مناسبی هستند. این دانشگاه ها همچنین توسط موسسات پزشکی مشهور در سراسر جهان شناخته شده اند. علاوه بر آموزش کیفیت، دانشگاه های برتر پزشکی همچنین فرصت هایی را برای تمرین پزشکی در سایر کشورها ارائه می دهند. کالج های پزشکی در این کشور با دانشگاه هایی در ایالات متحده، انگلستان، هند، چین و کانادا و سایر کشورها ارتباط برقرار کرده اند و همکاری دارند. دانشگاه های علوم پزشکی فیلیپین دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می دهند. هزینه آنها متفاوت می باشد. لازم به ذکر است این دوره ها هم برای دانشجویان داخلی و هم بین المللی ارائه می شود.

دانشگاه ها همچنین دوره هایی از قبیل پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی عمومی را ارائه می دهند که مدت زمان و برنامه درسی دوره بسته به انتخاب شما متفاوت است. رد جدول زیر برخی از دانشگاه های پزشکی معتبر در فیلیپین معرفی شده اند و هزینه کل تحصیل پزشکی در آنها نیز ذکر شده است:

نام دانشگاههزینه کل تحصیل پزشکی به دلار
دانشگاه بانو فاطیما (OLFU)$39600
دانشگاه پزشکی دالتا$22200
مدرسه پزشکی AMA$18000
دانشگاه لوسیوم شمال غرب$18000
دانشگاه سبو$22000
دانشگاه مرکزی مانیل$22000
کالج پزشکی بیکول$13000

بورسیه تحصیلی در فیلیپین

دانشگاه های پزشکی در فیلیپین بر توسعه دانش متمرکز هستند و راه را برای استفاده از دانش به دست آمده از طریق کارآموزی فراهم می کنند. دانشجویان برتر دانشکده های پزشکی این شانس را دارند که برای مطالعات بیشتر به ایالات متحده آمریکا و انگلیس بروند. یکی از بهترین موارد برای کاهش هزینه تحصیل در فیلیپین در مورد دانشگاه های این کشور این است که این دانشگاه ها بورسیه تحصیلی در فیلیپین را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. لذا دانشجویان می توانند با مسئولان دانشگاه ها تماس بگیرند تا جزئیات بیشتری راجع به این موضوع بدانند. دانشگاه های پزشکی دولتی در این کشور نیز کمک های مالی از دولت دریافت می کنند. کمک ها و وام های مالی را به دانشجویان کم بضاعت ارائه می کنند. شایان ذکر است این وام ها و بورسیه ها از 1000$ الی 5000$ (دلار) شامل می شوند.

تحصیلات تکمیلی پزشکی در فیلیپین

دانشجویان می توانند برای تحصیلات تکمیلی خود در فیلیپین رشته های مختلفی را انتخاب کنند و در آن تحصیل کنند. در اینجا چندین رشته مناسب پزشکی برای تحصیل در این کشور معرفی شده است.

  • داروسازی: داروسازی یکی از رشته های مهم پزشکی در دنیا است. دانشجویان می توانند با تحصیل داروسازی در فیلیپین آن هم با هزینه مناسب به مدرک معتبری دست پیدا کنند. داروسازان برای کشف، توسعه، ارزیابی، تولید و نظارت بر انواع داروها تلاش می کنند. این رشته یکی از فیلدهای پرتقاضا در این کشور است.
  • رادیولوژی: سلامتی انسان بیش از آن چیزی است که با چشم غیر مسلح دیده شود لذا رادیولوژی مطرح می شود. به عنوان یک رشته خاص از تصویربرداری پزشکی مانند سی تی اسکن ، MRI و اشعه X برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود. اگرچه ممکن است این رشته یکی از زمینه های کمتر معروف در پزشکی باشد. اما تقاضاء فزاینده ای برای رادیولوژیست ها را تا سال های اخیر در فیلیپین پیش بینی می شود.
  • فناوری پزشکی: به نظر می رسد تکنسین های پزشکی یکی از حرفه های پر تقاضا در این کشور هستند. از آنجا که آسیب شناسی به بررسی بیماری ها و دلایل آن می پردازد، با استفاده از فناوری پزشکی همکاری می شود از تشخیص مناسب برخوردار شد.
  • تغذیه و رژیم غذایی: متخصصان افرادی هستند که به ما کمک می کنند تا با استفاده از نوع تغذیه و رژیم در سلامت باشیم. این رشته امروز یکی از فیلدهای مناسب برای کار در فیلیپین است.
  • روانپزشکی: اگر شما علاقه مند به دانستن نحوه عملکرد ذهن و چگونگی تأثیر آن بر رفتار افراد هستید، بایستی روانپزشکی را دنبال کنید. این رشته پزشکی بر روی اختلالات روانی و پیچیدگی های آن متمرکز است.

مزایا و هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

مزایا و هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین

هزینه پایین تحصیل پزشکی در فیلیپین یکی از مزایای تحصیل در فیلیپین در این رشته است. همانطور که می دانید تحصیل رشته های پزشکی با توجه به محبوبیت این رشته و نیاز به کارورزی و آموزش عملی در بیمارستان ها و کلینیک ها بسیار پر هزینه است. لذا هزینه مناسب تحصیل پزشکی یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در این کشور است. علاوه بر این نیز دیگر مزایای تحصیل رشته های پزشکی در فیلیپین عبارتند از:

  • دانشجویان می توانند در برخی از شناخته شده ترین دانشگاه های آسیا به تحصیل بپردازند.
  • دانشگاه های معتبر این کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش معتبر هستند.
  • برنامه درسی دوره های پزشکی در این کشور مبتنی بر دانش نظری و عملی است. بر طبق نظام آموزشی آمریکا دنبال می شود.
  • بهترین دانشگاه های پزشکی در فیلیپین توسط MCI و WHO معتبر شناخته می شوند.
  • دانشجویان می توانند پس از گذراندن دوره های پزشکی در این کشور کار کنند. اقامت پس از تحصیل را بدست آورند.
  • آموزش به زبان انگلیسی است لذا نیازی به یادگیری زبان فیلیپینی نیست.

شرایط تحصیل پزشکی در فیلیپین

دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته های پزشکی در این کشور بایستی شرایط و مواردی را رعایت کنند. به صورت کلی روند پذیرش و تحصیل پزشکی در فیلیپین به صورت زیر است.

  • دانشجویانی که مایل به تحصیل در بهترین کالج های فیلیپین هستند ، باید ماه ها قبل برنامه ریزی کنند.
  • جهت پذیرش آزمون پذیرش پزشکی ملی برگزار می شود.
  • دانشجو باید در آزمون NMAT شرکت کند و نمره لازم را کسب کند.
  • دانشجو باید به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و نسبت به پذیرش اقدام کند.
  • فرم درخواست باید با مشخصات علمی و شخصی مربوطه پر شود.
  • اگر دانشگاه درخواست شما را بپذیرد، نامه پذیرش را دریافت خواهید کرد.
  • پس از دریافت نامه پذیرش، دانشجویان باید نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل اقدام کنند.
  • مرحله بعدی درخواست ویزای دانشجویی فیلیپین از سفارت می باشد.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار اطلاعات لازم درباره هزینه تحصیل پزشکی در فیلیپین را بدست آورده باشید. لازم به ذکر است علاوه بر هزینه تحصیل دانشجویان بایستی هزینه زندگی در فیلیپین را نیز بررسی کنید. برای کسب مشاوره نیز می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *