شرایط فیلیپین

هزینه زندگی در فیلیپین

هزینه زندگی در فیلیپین در سال 2020

هزینه زندگی در فیلیپین آنچنان مقرون به صرفه می باشد که توانسته این کشور را به یک گزینه جذاب برای متقاضیان در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت تبدیل کند. این کشور به دلیل هزینه زندگی مناسب همچنین به مقصدی مناسب برای بازنشستگان تبدیل شده است. چرا که این کشور گزینه اقامت را برای افرادی که بازنشسته هستند و حقوق بازنشستگی دارند فراهم کرده است و این افراد با استفاده از هزینه مناسب زندگی در این کشور به فیلیپین مهاجرت می کنند.

فیلیپین همچنین یکی از کشورهای توریستی در جهان است و جزایر فراوان آن همراه با طبیعت زیبای خود بسیاری را جذب خود می کند. افراد علاقه مند به زندگی و سفر به این کشور برای اطلاع از هزینه زندگی در فیلیپین می توانند این مقاله را که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنند.

زندگی در فیلیپین

تجربه زندگی در جنوب شرقی آسیا با توجه به فرهنگ متنوع و آداب و رسوم آن می تواند تجربه ای منحصر به فرد باشد. بسیاری از بازدیدکنندگان از فیلیپین از تفاوت آب و هوایی آن و طبیعت این کشور شگفت زده شده اند. فیلیپین دومین مجمع الجزایر بزرگ در جهان با بیش از 7000 جزیره است. این کشور دارای سواحل گوناگون با جنگلهای گرمسیری و کوه های آتشفشانی است. فیلیپین که بیش از 100 میلیون نفر را در خود جای داده است تجربه ای متفاوت را برای مهاجرین رقم می زند. هزینه کم زندگی در این کشور به علاوه رایج بودن زبان انگلیسی در میان مردم آن، بسیاری را برای زندگی و مهاجرت به فیلیپین سوق داده است. این کشور دارای شهرهای بسیار پرجمعیت و متراکم است و بهترین شهرهای فیلیپین مانیل، سبو و داوائو  کشور هستند. علاوه بر پایتخت، شهر کوئزون نیز از شهرهای تحصیلی این کشور است.

خرید کردن در فیلیپین

اگر می ‌پرسید چه چیزی برای خرید در فیلیپین معروف است، می ‌توانید چیزهای زیادی مانند مروارید فیلیپین، محصولات بامبو، محصولات ابریشم، سبدهای چرتکه، دانه‌ های قهوه باراکو و موارد دیگر را خریداری کنید. گرین ‌بلت 4 و 5 در مرکز آیالا و خیابان بونیفاسیو، مراکز خرید و مجتمع ‌های زیادی را در خود جای داده است. سبو به خاطر انبه خشک خوشمزه و خوشمزه اش که یکی از میان وعده های میوه ای مورد علاقه فیلیپینی ها pasalubong  است، چه در اینجا و چه در خارج از کشور، معروف است. انبه های خشک جویدنی و شیرین هستند و آنها را بهترین پاسالوبانگ برای همه می کند. آنها را می توان به عنوان میان وعده یا دسر مصرف کرد یا به عنوان مواد تشکیل دهنده برای مخلوط بستنی و تاپینگ استفاده کرد. آنها نیز مقرون به صرفه هستند. برندهای محبوب انبه خشک انبه خشک و برندهای فیلیپینی و گوادالوپ هستند.

مرکز عمده فروشی یوری که در فیلیپین مستقر است برای پاسخگویی به نیازهای فروشندگان ساخته شده است. یکی از ویژگی ‌های شگفت ‌انگیز عمده ‌فروش، توانایی آنها برای ارسال سریع به هر نقطه از جهان و پاسخ سریع آنها به درخواست ‌های مشتریان است. این واقعاً آنها را در ذهن اکثر فروشندگان فیلیپین محبوب کرده است. مرکز عمده فروشی یوری واقعا متعهد است تا با مجموعه وسیعی از محصولات پوشاک خود با قیمت مناسب، تجربه خریدی راحت و به یاد ماندنی را برای مشتریان خود فراهم کند. پیشرفت‌های فناوری به نفع کسانی است که خرید اقلام مختلف را از خانه‌هایشان ترجیح می ‌دهند. این امر از طریق خرید آنلاین امکان پذیر است که حتی برای دانش آموزان در موسسات عالی نسبتاً مقرون به صرفه است. تریپ ادوایزر نمونه ای است که به شما یک تجربه خرید آنلاین فراموش نشدنی را می دهد.

خرید وسایل منزل در فیلیپین

اگر قصد خرید مبلمان را دارید، هوم کارت مانداو فوم ممکن است پیشنهاد جالبی برای شما باشد. با خرید اجناس با قیمت معمولی آنها، %20 تخفیف به شما تعلق می گیرد. Mandaue Foamکه در سال 1971 به عنوان یک تولید کننده فوم در شهر سبو شروع به کار کرد، اکنون محصولات خود را به مبلمان سفارشی و سایر اقلام خانگی گسترش داده و متنوع کرده است. این مغازه های مبلمان مقرون به صرفه به زیبایی خانه شما کمک می کنند بدون اینکه نیازی به صرف هزینه زیادی داشته باشید. قطعات مبلمان شما در واقع لازم نیست خیلی گران باشند تا زمانی که از نظر کیفیت، ارزش پول خود را بدست آورید. اما اگر بودجه شما اجازه می دهد مجموعه ای از مبلمان گران تری داشته باشید، می توانید آنها را مطابق میل قلبی خود خریداری کنید.

هزینه زندگی در فیلیپین در سال 2023

هزینه زندگی در فیلیپین در سال 2023 به بخش های مختلفی تقسیم می شود. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی در فیلیپین بسیار مقرون به صرفه است. واحد پول کشور فیلیپین پزو است که هم اکنون هزار پزو برابر با 17.91$ (دلار) است. طبق آمارهای گرفته شده در سال 2023 هزینه زندگی به طور متوسط در کشور فیلیپین برای یک نفر ماهانه حدود 66600PHP (پزو) می باشد. این در حالی است که هزینه زندگی در کشور فیلیپین برای یک خانواده 4 عضوی ماهیانه به میزان 125680PHP (پزو) می باشد. لازم به ذکر است شاخص زندگی در این کشور طبق اعلام نامبئو در حالت متوسط قرار دارد و آب و هوای فیلیپین، هزینه زندگی کم و سیستم مراقبت های درمانی و بهداشتی از نکات مثبت زندگی در فیلیپین است.

در نمودار زیر میزان مشارکت هزینه های زندگی در کشور فیلیپین را ملاحظه می فرمایید:

مواد غذایی و هزینه زندگی در فیلیپین

همانطور که ملاحظه کردید هزینه مواد غذایی در فیلیپین بخش زیادی از هزینه ها را شامل می شود. در اینجا هزینه برخی از مواد خوراکی در فیلیپین را آورده ایم:

اقلامهزینه به PHP (پزو)
1 لیتر شیر پرچرب91
1 قرص نان64
1 کیلوگرم برنج50
1 کیلوگرم سیب96
1 کیلوگرم سیب زمینی96
1 کیلوگرم گوجه78
1 کیلوگرم پیاز105
1 بطری 1.5 لیتری آب39
1 شانه تخم مرغ95
1 کیلوگرم گوشت مرغ218
1 کیلوگرم موز77
1 کیلوگرم پرتقال131

اقامت و هزینه زندگی در فیلیپین

همانطور که ملاحظه کردید هزینه اقامت و اجاره خانه در فیلیپین حدود 20% از هزینه ها را شامل می شود. لازم به ذکر است خرید خانه در فیلیپین برای اتباع خارجی فقط 40% از کل خانه امکان پذیر می باشد و مابقی بایستی به نام یک شهروند فیلیپینی باشد. اجاره آپارتمان در فیلیپین حداقل $100 (دلار) در ماه در شهر هزینه دارد. اما اگر تنها هستید و یا ترجیح می دهید در یک خانه مسکونی یا ویلایی زندگی کنید بسته به منطقه شهر می توانید یک خانه با اجاره ماهیانه حداقل 100 الی 250$ (دلار) پیدا کنید. همچنین برای یک آپارتمان بزرگتر برای خانواده خود در فیلیپین بایستی حداقل 300$ (دلار) در ماه بپردازید. در حال حاضر هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان 3 تخته در مرکز شهری در کشور فیلیپین در بازه 15.000 الی 110.000PHP (پزو) می باشد.

در اینجا هزینه میانگین اجاره و هزینه اقامت در فیلیپین را مشاهده می کنید:

آیتمهزینه میانگین به PHP (پزو)
کرایه ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر18770
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر42911
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر10480
کرایه ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر22530
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر132034
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر68693

هزینه حمل و نقل در فیلیپین

سیستم حمل و نقل در فیلیپین آنقدرها خوب نیست و عمده حمل و نقل در شهرهای فیلیپین با استفاده از LRT (حمل و نقل ریلی سبک)، MRT (حمل و نقل ریلی مترو)، اتوبوس، تاکسی و جیپنی است. کرایه LRT بسته به مسافت از 0.4$ (دلار) شروع می شود. در مناطق روستایی دوچرخه و موتور سیکلت عمده ترین روش های حمل و نقل هستند. جیپنی ها که نوعی مینی بوس شهری در فیلیپین هستند رایج ترین شکل حمل و نقل عمومی در فیلیپین است. این مینی بوس ها دارای پنجره های باز هستند و معمولاً بیش از حد مسافر سوار می کنند به طوری که دو مسافر کنار راننده و 20 نفر در خود آن سوار می شوند. ترافیک شایع ترین مشکل در کشور فیلیپین است و استفاده از تاکسی و وسایل شخصی پر هزینه تر است.

در جدول زیر هزینه حمل و نقل در فیلیپین را مشاهده می کنید:

آیتمهزینه میانگین به PHP (پزو)
حمل و نقل ماهانه600
1 لیتر بنزین73
تعرفه تاکسی40
تعرفه یک کیلومتر تاکسی15
تعرفه یک ساعت تاکسی120
یک بلیت تک سفره حمل و نقل عمومی15
خرید ماشین تویوتا کورولا سدان1.22 میلیون

اقامت و هزینه زندگی در فیلیپین

هزینه زندگی در مانیل فیلیپین

شهر مانیل (Manila) پایتخت فیلیپین است و در کنار شهرهای ماکاتی (Makati)، داوائو (Davao) و سبو (Cebu) جزو گران ترین شهرهای فیلیپین به حساب می آیند. با این حال این شهر در میان شهرهای مختلف در جهان از ارزان ترین ها می باشد. مهاجرینی که قصد زندگی در مانیل را دارند باید بدانند در یکی از شلوغ ترین شهرهای فیلیپین زندگی خواهند کرد. بیشتر دفاتر دولتی، شرکت ها، امکانات و دانشگاه ها در این شهر مستقر هستند. خیابان ها همیشه مملو از جمعیت و وسایل نقلیه است. اطراف مانیل به دلیل ترافیک شهر به ویژه در جاده های اصلی، صبر زیادی را می خواهد و در ساعات شلوغی تقریبا غیر قابل تحمل است. جیپنی نوعی وسیله نقلیه عمومی است که محبوب ترین شیوه حمل و نقل در سطح شهر است و به عنوان نمادی از فرهنگ فیلیپین در نظر گرفته می شود. کرایه معمولی این وسیله برای 4 کیلومتر اول 7PHP (پزو) است.

بررسی درآمدها در حوزه مدیریت هزینه ها مهم است. هزینه زندگی در مانیل فیلیپین به طور میانگین برای هر نفر ماهانه 79000PHP (پزو) تخمین زده شده است. در لیست زیر هزینه برخی از اقلام در شهر مانیل فیلیپین را می بینید:

  • هزینه 3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده در مانیل: 1400PHP (پزو)
  • هزینه 1 لیتر شیر در شهر مانیل: 91PHP (پزو)
  • هزینه 1 شانه تخم مرغ در شهر: 94PHP (پزو)
  • هزینه 1 کیلوگرم برنج: 51PHP (پزو)
  • هزینه 1 کیلوگرم سیب زمینی: 91PHP (پزو)
  • هزینه 1 کیلوگرم گوجه: 79PHP (پزو)
  • هزینه 1 کیلوگرم گوشت مرغ: 215PHP (پزو)
  • هزینه اجاره ماهانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر مانیل: 30.685PHP (پزو)
  • هزینه اجاره ماهانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر مانیل: 109.545PHP (پزو)
  • هزینه حمل و نقل ماهیانه در شهر مانیل: 665PHP (پزو)

هزینه زندگی در کوئزون فیلیپین

کوئزون (Quezon)، یکی از شهرهای دانشجویی فیلیپین است و بسیاری به دلیل تحصیل در فیلیپین به شهر کوئزون مهاجرت می کنند و در این شهر زندگی می کنند. هزینه زندگی در شهر کوئزون از شهر پایتخت یعنی مانیل ارزان تر است. برای چندین دهه، کوئزون به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته شده است. به این دلیل است که سه موسسه اصلی در فیلیپین شامل دانشگاه فیلیپین، دانشگاه آتنهو د مانیلا و کالج میریام همگی در این شهر واقع شده اند و تا به امروز به عنوان یک منطقه محبوب برای دانشجویان باقی مانده است. در مقایسه با شهر مانیل هزینه اقامت در کوئزون 170% ارزان تر است و فقط هزینه مواد غذایی حدود 2% گران تر میباشد.

در جدول زیر هزینه برخی از اقلام را در این شهر مشاهده میکنید:

آیتمهزینه میانگین به PHP (پزو)
3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده در کوئزون500
1 لیتر شیر در شهر کوئزون88.53
1 شانه تخم مرغ در شهر کوئزون88.50
1 کیلوگرم برنج در کوئزون50
1 کیلوگرم سیب زمینی در کوئزون83.33
1 کیلوگرم گوجه در کوئزون56.67
1 کیلوگرم گوشت مرغ در شهر کوئزون283.23
اجاره ماهانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر کوئزون14.300
اجاره ماهانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر کوئزون29.666
حمل و نقل ماهیانه در شهر کوئزون500
1 لیتر بنزین در کوئزون52.2

سایر هزینه های زندگی در فیلیپین

شهرهای فیلیپین مملو از مکان های فرهنگی برای اوقات فراغت شامل سینما، تئاتر و غیره هستند. بلیط فیلم در یک سینما در فیلیپین حدود 5.5$ (دلار) برای شما هزینه خواهد داشت. هزینه ورزش و تناسب اندام مانند بسیاری از کشورها در فیلیپین نیز گران تر است. اگر می خواهید به یک باشگاه بدنسازی بروید حدود 30$ (دلار) ماهانه باید هزینه کنید. غذا خوردن در بیرون قطعا گران تر از پخت و پز در خانه است، اما فیلیپین غذاهای بسیار خوبی را ارائه می دهد و آنطور که انتظار می رود گران نیست. البته بسیاری از رستوران های لوکس سطح بالا در فیلیپین وجود دارند و آنها ارزان نیستند، اما می توانید در یک رستوران ارزان قیمت با هزینه کمتر از 3$ (دلار) غذا بخورید. همچنین فقط در حدود 14$ (دلار) در یک رستوران میان رده می توانید شام بخورید.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای هرگونه روش مهاجرتی آماده ارائه اطلاعات به شما و شرح شرایط آن هستند. برای مهاجرت به فیلیپین و ارتباط با این موسسه کافی است از طریق تلفن و یا مراجعه حضوری اقدام کنید. جهت اقامت تحصیلی در فیلیپین می توانید مقاله ویزای دانشجویی فیلیپین را مطالعه کنید.

سوالات پرتکرار هزینه زندگی فیلیپین

در این بخش از مقاله در خصوص هزینه های زندگی در فیلیپین سوالات پرتکرار شما را پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در فیلیپین چقدر است؟ واحد پول کشور فیلیپین پزو است که هم اکنون هزار پزو برابر با  1791$ (دلار) است. طبق آمارهای گرفته شده در سال 2023 هزینه زندگی به طور متوسط در کشور فیلیپین برای یک نفر ماهانه حدود66660 PHP (پزو) می باشد. این در حالی است که هزینه زندگی در کشور فیلیپین برای یک خانواده 4 عضوی ماهیانه به میزان 125680 PHP (پزو) می باشد.
  • اجاره آپارتمان در فیلیپین چقدر است؟ اجاره آپارتمان در فیلیپین حداقل 100$ (دلار) در ماه در شهر هزینه دارد. اما اگر تنها هستید و یا ترجیح می دهید در یک خانه مسکونی یا ویلایی زندگی کنید بسته به منطقه شهر می توانید یک خانه با اجاره ماهیانه حداقل 100 الی 250$ (دلار) پیدا کنید. همچنین برای یک آپارتمان بزرگتر برای خانواده خود در فیلیپین بایستی حداقل 300$ (دلار) در ماه بپردازید. در حال حاضر هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان 3 تخته در مرکز شهری در کشور فیلیپین در بازه 15000 الی 110000 PHP )پزو) می باشد.
  • هزینه حمل و نقل در فیلیپین چقدر است؟ کرایه LRT بسته به مسافت از 0.4$ (دلار) شروع می شود. در مناطق روستایی دوچرخه و موتور سیکلت عمده ترین روش های حمل و نقل هستند. جیپنی ها که نوعی مینی بوس شهری در فیلیپین هستند رایج ترین شکل حمل و نقل عمومی در فیلیپین است.
  • دلایل زندگی در فیلیپین چیست؟ هزینه کم زندگی در این کشور به علاوه رایج بودن زبان انگلیسی در میان مردم آن، بسیاری را برای زندگی و مهاجرت به فیلیپین سوق داده است. این کشور دارای شهرهای بسیار پرجمعیت و متراکم است و شهرهای مانیل، سبو و داوائو از جمله شهرهای بزرگ این کشور هستند.
4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *