مهاجرت به کشور هند

ازدواج در هند

ازدواج در هند یکی از راه هایی است که به افراد کمک خواهد کرد تا اقامت دائم کشور هند را طی شرایطی بدست آورند. شرایط بدست آوردن اقامت کشور هند از طریق ازدواج کمی با شرایط معمول موجود در کشور های جهان متفاوت است به گونه ای که ویزای همسر و فرزند در کشور هند وجود ندارد. افرادی که با شهروندان هندی ازدواج می کنند می توانند از طریق ویزای زندگی در این کشور، برای زندگی در کنار همسر خود اقدام کنند. یکی از مهم ترین مزایای این ویزا آن است که شما می توانید برای دریافت آن از درون کشور هند نیز اقدام کنید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با ازدواج در هند توضیحات کافی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی کشور هند

قبل از انجام ازدواج در هند و کسب اقامت این کشور، بهتر است تا اطلاعات خود در رابطه با این کشور را افزایش داده و از شرایط زندگی در این کشور با خبر شوید. هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و هیچ گونه برنامه کنترل جمعیت از طرف دولت این کشور در نظر گرفته نشده است. آن ها در حال حاضر 1.4 میلیارد نفر جمعیت را در کشور خود دارند و از نظر مساحت نیز یکی از بزرگترین کشور های جهان به حساب می آیند. وسعت سرزمین هند، به طور تقریبی دو برابر مساحت ایران است.

مردم هند زبان های زنده زیادی را در کشور خود تجربه می کنند به طوری که بیش از 400 زبان زنده دنیا در این کشور شناسایی شده است. زبان انگلیسی در این کشور به عنوان زبان دوم شناخته می شود و مردم این کشور همگی به این زبان تسلط دارند. در بخش هایی از کشور هند، به زبان فارسی صحبت می کنند. پس از استعمار کشور هند توسط بریتانیا قدرت زبان فارسی رفته رفته از بین رفت و جای خود را به زبان انگلیسی داد.

مزایای زندگی در هند

کشور هند یکی از بزرگ ترین اقتصاد های جهان را در اختیار دارد اما مسئله آن جاست که نیروی کار متخصص در این کشور محدود است. از جمله مهم ترین مزایای زندگی در هند عبارتند از؛

  • دسترسی به دستمزد بالا برای نیروی کار خارجی
  • دسترسی به مناظر طبیعی بکر و دست نخورده
  • فرصت پیشرفت سریع برای نیروی کار متخصص
  • زندگی در کنار مردمی مهمان نواز و صمیمی
  • تسلط به زبان انگلیسی و نبود مشکل برقراری ارتباط با مردم
  • هزینه های کم زندگی در کشور هند

توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر در این رابطه، مقاله هزینه زندگی در هند را مطالعه فرمایید.

معایب زندگی در هند

علاوه بر مزایای زندگی در کشور هند، توجه به معایب زندگی در این کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مهم ترین نکاتی که در این رابطه می توان به آن اشاره کرد عبارتند از؛

  • شلوغی دائمی در محیط شهری
  • پایان سریع روز و محدودیت در زندگی شبانه
  • پایین بودن سطح بهداشت عمومی
  • سیستم حمل و نقل ضعیف
  • دستمزد کم کارکنان نسبت به سایر کشور های مطرح

 

بررسی ازدواج در هند

برای آن که بتوانید به ازدواج در هند دست پیدا کنید، باید با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنید. ازدواج شما باید رسما و به صورت قانونی به ثبت برسد. در این صورت کشوری که در آن ازدواج کرده اید اهمیتی ندارد و تنها رسمیت آن دارای اهمیت است.

اشاره کردیم که شما برای پیوستن به همسر خود در کشور هند، نمی توانید از ویزای پیوستن به همسر استفاده کنید اما ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روش دیگری را برای ازدواج در هند به شما معرفی خواهیم کرد. در صورتی که دارای تخصص ویژه ای هستید، می توانید از طریق کار راهی این کشور شوید. مهاجرت از طریق کار به هند ممکن است زمان بر باشد، پس شما می توانید از طریق ویزای توریستی راهی کشور هند شوید. سپس قادر خواهید بود تا با ثبت درخواست رسمی، ویزای توریستی خود، یا سایر ویزاهای قانونی، را به ویزای X تبدیل کنید.

مدارک لازم برای ازدواج در هند

اشاره کردیم که ویزای X را باید با مراجعه به مراجع قانونی در کشور هند دریافت کنید و این نکته را نیز بیان کردیم که برای سفر به هند بهتر است از ویزای توریستی این کشور استفاده کنید. مهم ترین مدارکی که برای تغییر ویزای خود به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از؛

  • گواهی ازدواج رسمی
  • دو قطعه عکس رنگی مربوط به بازه زمانی نزدیک به درخواست
  • گذرنامه و ویزای رسمی
  • گواهی شناسایی رسمی شهروند هندی
  • گواهی اقامت معتبر فرد هندی در این کشور (اجاره نامه مسکن، گواهی پرداخت یکی از قبض های انرژی، قبض تلفن)
  • خرید یک تمبر به ارزش 100 روپیه با امضای شهروند هندی
  • تاییدیه رسمی از اداره پلیس در رابطه با وضعیت ازدواج که نشان دهنده قطعیت ازدواج افراد و زندگی آنان در کنار یکدیگر است.

از آنجا که صدور چنین ویزایی ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد، توصیه می شود که در روزهای اول سفر خود به هند برای دریافت آن اقدام کنید و همچنین شرایط تمدید ویزای توریستی خود را نیز فراهم آورید.

مهاجرت به هند

ازدواج در هند از جمله راه های قانونی مهاجرت به کشور هند است و تنها در اختیار افرادی قرار می گیرد که با یکی از شهروندان هندی ازدواج کرده باشند. افرادی که قصد دارند در کنار همسر خود در کشور هند زندگی کنند، باید از طریق اداره پلیس ثابت کنند که در کنار همسر خود زندگی می کنند و ازدواج آن ها کاملا قانونی است.

او باید از طریق یکی از راه های مهاجرت به کشور هند، راهی این کشور شود و سپس برای دریافت ویزای X اقدامات قانونی را انجام دهد. ما در این مقاله در رابطه با مدارک مورد نیاز شما برای دریافت این ویزا توضیحات کامل را ارائه کرده ایم. پس از دریافت این ویزا و اقامت دو ساله در این کشور شما قادر خواهید بود تا برای دریافت کارت شهروند خارجی هند اقدام کنید و اقامت خود را دائمی کنید. در صورتی که با یکی از شهروندان هندی ازدواج کرده اید، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به پیروزی های قبلی خود در پرونده های مهاجرتی می توانند شما را یاری کنند تا به ازدواج در هند دست پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *