شرایط هند

هزینه زندگی در هند

هزینه زندگی در هند

آگاهی از هزینه زندگی در هند یکی از اصلی ترین مسائلی می باشد که مد نظر متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل و زندگی در این کشور قرار می گیرد. شایان ذکر است که آگاهی از این اطلاعات منجر به شناختن نیازهای مالی در کشور هند برای زندگی کاملا مناسب بوده است.

متقاضیان به واسطه محاسبه این گونه هزینه ها قادر به تطبیق درآمد های و هزینه های رایج آینده خود خواهند بود. متقاضیان برای دریافت مشاوره می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در هند

معرفی کشور هند

شبه جزیره هندوستان در مناطق جنوبی قاره آسیا واقع شده است. این کشور پهناور دومین کشور پر جمعیت جهان بوده و یکی از کشورهایی است که توانسته در زمینه های صنعتی مختلف پیشرفت مطلوبی را تجربه کند. این کشور دارای منابع و زیرساخت های مطلوب برای توسعه هر چه بیشتر خود می باشد. به عبارتی این منابع و زیر ساخت ها می توانند زمینه ساز پیشرفت کشور هند به بهترین شکل ممکن شوند. گفتنی است که کشور هندوستان همواره در حال توسعه بوده و از منابع خود به صورت بهینه استفاده نماید.

برخی از زیرساخت های موجود در این کشور عبارت اند از:

  • نیروی کار ارزان
  • منابع طبیعی لازم
  • وجود منابع انسانی فراوان در کشور هند

کشور هندوستان علی رقم تصور عموم کشوری ثروتمند بوده و متقاضیان با مطالعه در خصوص این کشور می توانند به شرایط اقتصادی موجود در این کشور اشراف پیدا کنند. گفتنی است که مردم هند دارای فرهنگ های گوناگون و مذاهب مختلفی می باشند که خود به معنی وجود تنوع در عرصه های فرهنگی هند می باشد. اما دولت این کشور ترجیح می دهد که فرهنگ عمومی کشور هند همان هندی بوده و یک فرهنگ رسمی را برای کشور خود در نظر می گیرد. گفتنی است که با بررسی شرایط اقتصادی کشور هند می توان به میزان پیشرفت های این کشور با توجه به شرایط موجود پی برد.

رشد اقتصادی کشور هند در دوره های اخیر به شرح زیر می باشد:

رشد اقتصاد در هند

زندگی در هند

زندگی در هند با رگباری از عناصر فرهنگی و اجتماعی منحصر به فرد از بازدیدکنندگانش استقبال می کند. اگرچه ناگفته نماند که زیبایی سفر تجربه یک فرهنگ و جامعه بسیار متفاوت از خودتان است، اما هند می تواند چالش برانگیز باشد. برای بسیاری از گردشگران، سفر بین ‌المللی می‌ تواند تجربه ‌ای آرامش ‌بخش و بی‌ دقت باشد که بزرگترین مشکل آن تاخیر در بار است. غیرممکن است که واقعاً یک کشور و فرهنگ جدید را بدون مواجه شدن با واقعیت ها و ایده های جدیدی که هنجارهای شما را به چالش می کشد، تجربه کنید. دهلی چهاردهمین شهر بد آلودگی جهان است. یک روز در شهر به اندازه کشیدن 50 نخ سیگار بد است. وضعیت به حدی بد است که مه دود دید ضعیفی را در جاده ها ایجاد می کند. تا جایی که تصادفات زیادی ایجاد می شود و حتی پروازها باید لغو می شوند.

زندگی در هند شامل شکاف های گسترده بین ثروتمندان و فقرا است و این کشور دومین کشور پرجمعیت جهان است. اما به همین دلیل است که از نظر فرهنگی بسیار ثروتمند است و بسیار فراتر از نامگذاری خود ایالات متحده به عنوان دیگ ذوب است. بزرگترین دموکراسی جهان و سرزمین یکی از قدیمی ترین تمدن ها، هند، کمک های قابل توجهی به هنر، علم، فلسفه و البته! غذا و تجارت، و خیلی چیزهای دیگر. تشخیص دوگانگی زندگی در هند هنگام برنامه ریزی سفر مهم است، زیرا در کشوری با چنین تفاوت های ساختاری، اقتصادی و طبقاتی، بدی ها با خوبی همراه می شوند. در نهایت، هند به خودی خود جهانی است با صدها فرهنگ، استان، زبان، اعتقاد و غیره… خلاصه کردن چنین کشور وسیع و غنی از نظر فرهنگی به سادگی غیرممکن است.

خرید در هند

Myntra یکی از سایت های منحصر به فرد خرید آنلاین در هند است که مد برای همه قابل دسترسی است. شما می توانید هر فصل در لباس های غربی، شیک ترین استایل را انتخاب کنید. اگر مجبورید یک مکان در هند را برای خرید همه چیز سنتی و قومی انتخاب کنید، باید جایپور باشد. آینه کاری، کراوات و رنگ، گلدوزی های باشکوه و رنگ های بسیار زیاد. به اقلام سنتی، پوشاک و صنایع دستی پایبند باشید، در بازارها معامله کنید، غذاهای خیابانی شگفت انگیز را استراحت کنید و آماده می شوید. شاید حتی چند عروسک سنتی بخرید. جیپور بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید در هند است. در حالی که شال پشمینا و فرش ابریشم و فقط یک مشت زعفران برای شما هزینه بسیار بالایی دارد، می توانید مطمئن باشید که این سه مورد علاقه مطلق کشمیر هستند و ارزش تمام پول را دارند.

هزینه تحصیل در هند

قطعا هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در هند به نوع تحصیل شما اعم از تمام وقت و یا پاره وقت و یا مقطع تحصیلی و دانشگاه مرتبط است. به عنوان مثال، مدرک دامپزشکی و پزشکی به طور قابل توجهی بیشتر از سایر مدارک تحصیلی هزینه دارد. برای تحصیل در هند اولین قدم این است که یک ویزای دانشجویی معتبر داشته باشید که هزینه های خاص خود را دارد. شما همچنین باید مراقبت های بهداشتی دانشجویان خارج از کشور (OSHC) خود را برای پوشش خود در مواقع اضطراری پزشکی فراهم کنید. هزینه های اسکان می توانید به عنوان مقیم در محوطه دانشگاه بمانید. با این حال، اگر نمی توانید چنین اقامتگاهی را پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید به دنبال یک اتاق اجاره ای، اقامت در خانه یا یافتن یک میزبان محلی باشید. هزینه های محل زندگی در هر شهر از هند بسیار تفاوت دارد.

هزینه زندگی  را هم باید در نظر بگیرید باید پولی را برای خرید مواد غذایی، فعالیت های اجتماعی و موقعیت های اضطراری کنار بگذارید. زمانی که در یک کشور خارجی زندگی می کنید، بهتر است هزینه های خود را زیر نظر داشته باشید تا بیش از حد خرج نکنید. هزینه های حمل و نقل هم مهم هستند. بسیاری از دانشگاه ها اتوبوس هایی را برای انتقال دانشجویان خود فراهم می کنند. با این حال، اگر کمی در شهر حرکت می کنید، باید بودجه جداگانه ای را برای استفاده از حمل و نقل عمومی کنار بگذارید.

شرح هزینه زندگی در هند

هزینه های زندگی در هند به بخش های مختلفی طبقه بندی می شوند که متقاضیان با بررسی قیمت های آنلاین می توانند به میزان بودجه مورد نیاز هر کدام از این بخش ها اشراف پیدا کنند. به عبارتی متقاضیان با بررسی نیاز های روزانه می توانند لیستی از عمده نیاز های خود تهیه کرده و برای آن به دنبال قیمت اقلام مختلف در هند باشند تا بتوانند هزینه دقیق زندگی در این کشور را محاسبه نمایند. همچنین متقاضیان با بررسی هزینه ها می توانند برنامه های مهاجرتی خود را نیز به صورت بهینه ای مدیریت نمایند.

برخی از هزینه های رایج در هندوستان عبارت اند از:

ناگفته نماند که متقاضیان برای محاسبه هر چه دقیق تر هزینه های خود در کشور هندوستان می توانند از ابزارهای مختلفی استفاده نمایند. این ابزار ها اجازه استعلام قیمت بروز اقلام مختلف را به متقاضیان می دهند. لذا محاسبه دقیق هزینه زندگی در این کشور همچنان هم سخت نبوده و متقاضیان با استعلامات بروز خود می توانند به صورتی نسبی و با در نظر گرفتن درصد خطا این هزینه ها را محاسبه نمایند. برخی از ابزار های استعلام قیمت در هند عبارت اند از:

  • فروشگاه های آنلاین هندی
  • وبسایت های اجاره مسکن
  • دوستانی که مقیم هند باشند نیز می توانند منابع خوبی برای پرسش باشند.
رستوران
عنوانهزینه به یوروعنوانهزینه به یوروعنوانهزینه به یورو
یک وعده معمولی1.9€یک وعده غذا در مک دونالد3.1€بطری آب معدنی0.18€
3 وعده غذا در رستوران متوسط برای دو نفر8.9€کاپوچینو1.33€نوشابه (0.33 لبتر)0.37€
سوپرمارکت
1 لیتر شیر
0.6€قرص 500 گرمی نان0.37€1 کیلو برنج سفید0.6€
12 عدد تخم مرغ0.8€1 کیلو گرم پنیر محلی4.3€سینه مرغ پاک شده2.75€
1 کیلو گوشت گوساله4.07€1 کیلوگرم سیب1.6€1 کیلوگرم موز0.6€

هزینه زندگی در شهرهای هند

قیمت بسیار زیاد خانه ها و آپارتمان ها در بمبئی برای کل جهان چیز جدیدی نیست. اتاق ها، صدها هزینه مانند قبض برق، کرایه ماهانه خدمتکاران، هزینه خواربار و سبزیجات و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. با افزایش جمعیت و کمبود مکان در شهر رویاها، بمبئی اکنون گرانترین شهر هند است، حتی گرانتر از زندگی در سیاتل یا فرانکفورت. درست پس از بمبئی، دهلی نو در رتبه دوم این لیست از گران ترین شهرهای هند قرار دارد. هزینه های زندگی در همه جا امری ضروری است و هزینه های دهلی نو کاملاً شبیه بمبئی است به جز اجاره مسکن. اگرچه اجاره واقعاً به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و نوع اتاق هایی که برای خود یا خانواده خود انتخاب می کنید بستگی دارد.

این هزینه ‌ها در سال‌ های آینده بسیار بالا خواهد رفت، زیرا این شهر هر سال شاهد افزایش شدید جمعیت است. Chennai اضافه شده کاملاً غافلگیرکننده ای به این لیست است، اما همان چیزی است که هست. مکان های زیادی در شهر وجود دارد که می توانید با مبلغ مشخصی در آن ها زندگی کنید، اما به راحتی که آرزو دارید، نخواهید رسید. مناطق مجلل مانند Boat Club، Besant Nagar، Poes Garden، Nungambakkam و بسیاری از شهرهای دیگر مانند این شهرها برای اقامت مجلل به مقدار زیادی پول نیاز دارند. علاوه بر این هزینه ها، غذا خوردن در بیرون، خرید بی وقفه و خیلی چیزهای زیاد دیگر نیز بخشی از یک سبک زندگی مرفه است. و این پول زیادی را هر ماه از بین می برد.

بررسی هزینه زندگی در هند

هزینه های زندگی در کشور هندوستان می تواند بسته به تمایلات متقاضیان متغییر باشند. لذا متقاضیان می توانند هزینه زندگی در این کشور را بسته به هوش مالی خود مدیریت نموده و آن را حد الامکان کاهش دهند. گفتنی است که هزینه های مختلف موجود در این کشور گاها حتی تا مرز حذف شدن نیز پیش می روند. به عنوان مثال هزینه های حمل و نقل می توانند در مواقعی با پیاده روی کاملا از بین بروند. به طور کلی هزینه زندگی در مناطق مختلف کشور هندوستان نیز متفاوت بوده و تنها راه محاسبه میانگین هزینه ها، روش استعلام آن ها از مراجع معتبر می باشد.

شایان ذکر است که هزینه های رایج در کشور هند می توانند بسته به اهداف متقاضیان تغییر کنند. برخی از هزینه های رایج در کشور هندوستان به شرح زیر می باشند:

رستورانهزینه به INR (روپیه هند)
غذا در رستوران ارزان قیمت200
غذا برای 2 نفر در رستوران میان رده (3 دوره)1000
کاپوچینو (منظم)138
بازارهاهزینه به INR (روپیه هند)
1 لیتر شیر54
قرص نان سفید تازه (500 گرم)39
1 کیلوگرم برنج سفید56
12 عدد تخم مرغ (منظم)75
1 کیلوگرم پنیر محلی417
1 کیلوگرم سیب163
1 کیلوگرم موز53
1 کیلوگرم پرتغال88
1 کیلوگرم گوجه فرنگی44

بررسی هزینه زندگی در هند

هزینه اقامت در هند

هزینه های اقامت در هندوستان هم مطابق با سایر کشورها بسته به محل اقامت دارد. در این بخش مفتخر به در اختیار گذاشتن این موارد می باشیم:

اجاره ماهانههزینه به INR (روپیه هند)
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر14545
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز9260
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر32760
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز20158

درآمد در کشور هند

درآمد و هزینه ها در کشور هندوستان را می توان در سطح مطلوبی قرار دارند. به عبارتی مردم در این کشو می توانند با میانگین درآمد خود برای امرار معاش در این کشور در سطح مطلوبی اقدام نمایند. گفتنی است که هزینه های زندگی در این کشور در خصوص خوراک در سطح پایینی است و مردم می توانند به راحتی برای خرید خوراک در هر کدام از اقشار جامعه اقدام نمایند. همچنین می توان گفت کشور هند علی رقم داشتن جمعیتی فراوان، توانسته به خوبی مسئله نیاز به خوراک در کشور را مدیریت کرده و به مشکلات موجود غلبه نماید. میانگین درآمد در این کشور به صورتی است که اقشار ضعیف جامعه نیز از سطح رفاه موجود بهره مند می باشند.

توصیه می شود متقاضیان برای سهولت در روند مهاجرتی خود اقدام به همکاری با وکلای مجرب در این زمینه نموده و به واسطه آن روند مهاجرت خود را به بهترین شکل ممکن طی نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از برجسته ترین موسسات حقوقی در زمینه مهاجرت است که توانسته لبخند رضایت را به متقاضیان ارائه کند. متقاضیان برای همکاری با مجموعه، می توانند با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایند.

4.8/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در هند

  1. سیمین گفت:

    سلام و خسته نباشید. هزینه های زندگی تو هند انگار مناسب به نظر میاد. با اون جمعیت زیادی که هند داره میشه با یه شغل کارمندی تو شرکت های هندی به صورت مرفه کار کرد؟ تورم تو هند چطوریه؟ مقاله خوبی بود در کل ممنون

    1. صادقی گفت:

      با سلام با استخدام در سمت های پردرآمد می توان به درآمد خوبی رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *