مهاجرت

مهاجرت به غنا

مهاجرت به غنا

مهاجرت به غنا از طریق تحصیل و یا سرمایه گذاری و کار در این کشور امکان پذیر است و شما می توانید برای مهاجرت و اخذ اقامت در غنا نیز برنامه ریزی کنید. اما با توجه به شرایط موجود در این کشور پناهندگی پیشنهاد نمی شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت به غنا و راه های مناسب برای مهاجران مشاور و راهنمای شماست تا بتوانید برای آینده خود یک انتخاب خوب و مناسب داشته باشید. در این مطلب به راه های قانونی و مناسب برای مهاجرت به غنا پرداخته ایم تا بتوانید خود را برای مهاجرت به غنا آماده کنید.

مهاجرت تحصیلی به غنا

یک ترم یا 1 سال را در غنا بگذرانید، کشوری در حال توسعه در غرب آفریقا با تاریخچه جذاب و سنت های فرهنگی متنوع. در کلاس های انگلیسی با دانش آموزان محلی غنا شرکت کنید. زبان Twi را یاد بگیرید، زبانی که بیش از 7 میلیون نفر در غرب آفریقا به آن صحبت می کنند. با همکاری داوطلبانه با سازمان ‌های غیردولتی محلی در زمینه ‌های حقوق بشر، توسعه و سلامت، دوره آموزشی خود را تکمیل کنید. دانشگاه غنا در سال 1948 به عنوان کالج دانشگاهی گلد کوست تأسیس شد و به عنوان کالج وابسته به دانشگاه لندن فعالیت می کرد که بر برنامه های دانشگاهی آن نظارت می کرد و مدرک اعطا می کرد. این موسسه در سال 1961 وضعیت کامل دانشگاه را دریافت کرد. دانشگاه غنا بزرگترین دانشگاه از 4 دانشگاه غنا است و در حال حاضر 26000 دانشجو ثبت نام می کند.

در اصل، تأکید برنامه درسی بر هنرهای آزاد، علوم اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی بود. با این حال، در حال حاضر یک برنامه ملی اصلاحات آموزشی برای تنوع بخشیدن به برنامه های درسی و ارائه بیشتر علم و فناوری و آموزش های تکمیلی وجود دارد. فرم درخواست ویزا را می توان از سفارت یا کنسولگری غنا در کشور خود دریافت کرد. فرم را تکمیل کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات ارائه شده دقیق و به روز هستند. برای ارسال فرم درخواست ویزای خود به همراه تمامی مدارک مورد نیاز، وقت ملاقات بگذارید. می توانید این کار را با تماس با سفارت یا کنسولگری غنا در کشور خود انجام دهید. با داشتن تمام مدارک لازم در وقت سفارت یا کنسولگری غنا شرکت کنید. ممکن است نیاز به مصاحبه داشته باشید، بنابراین آماده پاسخگویی به سوالاتی در مورد دوره تحصیلی مورد نظر، تمکن مالی و دلایل تحصیل در غنا باشید.

مهاجرت به غنا از طریق کار

معمولا مجوز کار برای مدت 1 سال با امکان تمدید معتبر است. البته لازم به ذکر است که یک خارجی که مجوز کار یا سهمیه مهاجرت اعطا شده است نمی تواند فوراً در غنا شروع به کار کند مگر اینکه توسط مدیر مهاجرت به آن فرد اجازه اقامت داده شود تا در این کشور بماند و کار کند. اگر به دنبال کمک حرفه ای در جستجوی شغل خود هستید، آژانس های استخدام قطعا می توانند کمک کنند. تعدادی از سازمان ‌ها هستند که از طریق آژانس ‌های کارگزینی استخدام می‌ کنند، زیرا به ساده ‌سازی فرآیند طولانی مکان ‌یابی و مصاحبه با نامزدها کمک می‌ کند. این آژانس ها افراد را برای پر کردن یک جای خالی خاص در یک سازمان یا یافتن موقعیتی برای کارجوئی که خدمات آنها را استخدام کرده است پیدا می کنند.

مهاجرت به غنا از طریق کار

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در غنا

براساس دستور دولت غنا تشویق سرمایه گذاران موجود برای گسترش و سرمایه گذاری مجدد در اقتصاد غنا باید ستون اصلی استراتژی سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در آینده نزدیک باشد. نقاط قوت غنا از نظر جذب FDI عمدتاً در منابع طبیعی نهفته است. با این حال، پتانسیل تشویق سرمایه‌ گذاری گسترده ‌تر در بخش ‌های غیر سنتی مانند محصولات کشاورزی و محصولات کشاورزی مبتنی بر منابع، و تولید سبک برای بازارهای محلی و منطقه‌ای نیز وجود داشت. جذب سرمایه گذاری در این زمینه ها مستلزم تلاش های متمرکز است که عبارتند از بهبود چارچوب سرمایه گذاری با اصلاح قوانین سرمایه گذاری، مالیات و زمین، نیروی کار و سیاست های رقابت و تقویت چارچوب نظارتی و نهادهای مرتبط با توسعه زیرساخت ها و خصوصی سازی.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش سرمایه گذاری در غنا هستید:

میزان افزایش سرمایه گذاری در غنا

مهاجرت از طریق ازدواج در غنا

برای دریافت مجوز اقامت نامحدود در غنا، دو راه وجود دارد: ازدواج با یک شهروند غنا و راه غیرازدواج. برای مجوز ازدواج، باید به طور قانونی با یک شهروند غنا ازدواج کرده باشید و حداقل 3 سال در غنا اقامت داشته باشید. برای مسیر غیرازدواجی، باید حداقل 6 سال در 8 سال گذشته در غنا زندگی کرده باشید و سهم قابل توجهی در اقتصاد غنا داشته باشید. اگر با یک غنا ازدواج کرده اید، ملزم به رعایت الزامات کمک قابل توجه به غنا نیستید. شرایط ممکن است تغییر کند، متقاضی باید در طول دوره دوازده ماهه بلافاصله قبل از تاریخ درخواست در غنا اقامت داشته باشد. متقاضی باید در طول 7 سال بلافاصله قبل از دوره دوازده ماهه، در غنا برای یک دوره مجموع حداقل 5 سال اقامت داشته باشد.

در بخش زیر شاهد راه های مهاجرت به غنا هستید:

راه های مهاجرت به غنا

متقاضی باید دارای شخصیت خوبی باشد که توسط دو نفر از افراد غنا که سردفتر اسناد رسمی، وکلا، افسران ارشد دولتی یا هر طبقه دیگری از افراد مورد تایید وزیر هستند، به صورت کتبی تایید شده باشد. متقاضی نباید به هیچ جرم کیفری محکوم شده باشد و به حبس 12 ماه یا بیشتر محکوم شده باشد. متقاضی باید داشته باشد یا به نظر وزیر بتواند کمک قابل توجهی به توسعه غنا داشته باشد. متقاضی باید در تاریخ درخواست دارای مجوز اقامت معتبر باشد. برای بررسی دقیق تر جهت مهاجرت به غنا پیشنهاد می کنیم با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

مهم ترین سوالات در خصوص مهاجرت به غنا

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مهاجرت به غنا از طریق کار به چه صورت است؟ معمولا مجوز کار برای مدت 1 سال با امکان تمدید معتبر است. البته لازم به ذکر است که یک خارجی که مجوز کار یا سهمیه مهاجرت اعطا شده است نمی تواند فوراً در غنا شروع به کار کند مگر اینکه توسط مدیر مهاجرت به آن فرد اجازه اقامت داده شود تا در این کشور بماند و کار کند. اگر به دنبال کمک حرفه ای در جستجوی شغل خود هستید، آژانس های استخدام قطعا می توانند کمک کنند. تعدادی از سازمان ‌ها هستند که از طریق آژانس ‌های کارگزینی استخدام می‌ کنند، زیرا به ساده ‌سازی فرآیند طولانی مکان ‌یابی و مصاحبه با نامزدها کمک می‌ کند. این آژانس ها افراد را برای پر کردن یک جای خالی خاص در یک سازمان یا یافتن موقعیتی برای کارجوئی که خدمات آنها را استخدام کرده است پیدا می کنند.
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در غنا چگونه است؟ براساس دستور دولت غنا تشویق سرمایه گذاران موجود برای گسترش و سرمایه گذاری مجدد در اقتصاد غنا باید ستون اصلی استراتژی سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در آینده نزدیک باشد. نقاط قوت غنا از نظر جذب FDI عمدتاً در منابع طبیعی نهفته است. با این حال، پتانسیل تشویق سرمایه‌ گذاری گسترده ‌تر در بخش ‌های غیر سنتی مانند محصولات کشاورزی و محصولات کشاورزی مبتنی بر منابع، و تولید سبک برای بازارهای محلی و منطقه‌ای نیز وجود داشت. جذب سرمایه گذاری در این زمینه ها مستلزم تلاش های متمرکز است که عبارتند از بهبود چارچوب سرمایه گذاری با اصلاح قوانین سرمایه گذاری، مالیات و زمین، نیروی کار و سیاست های رقابت و تقویت چارچوب نظارتی و نهادهای مرتبط با توسعه زیرساخت ها و خصوصی سازی.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *