مهاجرت

اقامت در غنا

اقامت در غنا

مجوز اقامت در غنا به یک تبعه خارجی اجازه می دهد تا برای مدت مشخصی در غنا اقامت کند. یک تبعه خارجی که قصد دارد برای مدت قابل توجهی در غنا بماند باید برای این منظور مجوز بگیرد. ممکن است در وهله اول مجوزی با اعتبار حداکثر 4 سال به آنها اعطا شود. یک تبعه خارجی که مایل به تحصیل در غنا، یا دنبال کردن هر نوع تجارت، حرفه یا شغلی است باید برای این منظور اجازه اقامت دریافت کند. اجازه اقامت در غنا به تنهایی ارائه نمی شود. همیشه باید به یک هدف خاص گره خورده باشد.

بنابراین، مجوز اقامت ممکن است برای اتباع خارجی که کارهای تبلیغی انجام می دهند یا برای پرسنل سازمان های غیردولتی یا سهامداران یک شرکت یا دانشجویان، کارمندان، مشاغل آزاد، بازنشستگان و افراد تحت تکفل صادر شود. اجازه اقامت به شرطی اعطا می شود که دارنده آن نتواند کار، شغل، تجارت، تجارت یا حرفه ای را دنبال کند مگر آنچه در مجوز مشخص شده است. در این مطلب در مورد شرایط اخذ اقامت غنا و تمدید و هزینه های اقامت در غنا توضیحاتی ارائه کرده ایم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسان و متخصصانی دارد که برای مهاجرت و اخذ اقامت غنا پاسخگوی سوالات شماست و همراه و مشاور شما در این مسیر است.

نحوه درخواست مجوز اقامت در غنا

برای ارائه درخواست اقامت باید به سرویس مهاجرت این کشور جهت اخذ اقامت مراجعه نمایید. متقاضی باید در تاریخ درخواست در وضعیت قانونی باشد. به عبارت دیگر، آنها باید مجوز زندگی در غنا را داشته باشند. درخواست باید در فرم E باشد و باید شامل یک نامه درخواستی خطاب به کنترل کننده کل باشد که درخواست کمک مالی را می دهد. در نامه باید مشخصات شخصی، دلایل مجوز و مدت زمان مورد نظر ذکر شود. برای کارمندان، این کار ممکن است از طرف آنها توسط کارفرما در لوازم التحریر رسمی آنها انجام شود. اگر بر اساس مجوز کار یا سهمیه مهاجرت اقدام می کنند، باید تاییدیه خود، مدارک ثبت شرکت، ترخیص مالیاتی شرکت و نامه استخدامی یا قرارداد متقاضی با شرکت را ارائه دهند.

آنها همچنین باید مدارک خود مانند گواهینامه های حرفه ای و CV را نشان دهند. لیستی از مدارک مورد نیاز عبارت است از:

  • نامه درخواست برای اعطای مجوز اقامت
  • مدارک ثبت شرکت (در صورت داشتن مجوز کار/ دارنده سهمیه
  • مجوز کار، سهمیه GIPC یا نامه های تایید سهمیه مهاجر
  • گواهی ترخیص مالیات از شرکت
  • قرارداد کار
  • رزومه یا رزومه
  • گزارش پلیس از کشور محل اقامت متقاضی
  • گزارش معاینه پزشکی در دفتر مرکزی خدمات مهاجرت غنا (GIS) انجام می شود
  • کپی گواهینامه های حرفه ای

تمدید مجوز اقامت در غنا

دارنده اجازه اقامت می تواند برای تمدید مجوز اقدام کند. آنها باید نشان دهند که شرایط را نقض نکرده اند یا از هیچ یک از امتیازات مرتبط با مجوز قبلی سوء استفاده نکرده اند. نقض هر یک از شرایط کمک هزینه ممکن است مبنایی برای امتناع باشد. به عنوان مثال، دارنده مجوز اقامت صادر شده بر اساس کار ممکن است در طول تمدید رد شود، اگر افسر متوجه شود که آنها در کار، شغل، حرفه یا تجارتی غیر از آنچه در مجوز مشخص شده است، مشغول هستند. اجازه اقامت در وهله اول تا 4 سال و در مجموع بیش از 8 سال پس از تمدید ممکن است صادر شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش اقامت در غنا در سال های اخیر هستید:

نرخ افزایش اقامت در غنا

هزینه های مجوز اقامت در غنا

هزینه مجوز اقامت ممکن است بر اساس نوع مجوز متفاوت باشد. همچنین ممکن است بر اساس ملیت متفاوت باشد زیرا اتباع ECOWAS و غنائیان دارای پاسپورت خارجی ممکن است هزینه ای متفاوت از سایر اتباع بپردازند. هزینه ها برای مجوزهای معتبر برای 1 سال است. همچنین هزینه اضافی GHS900 (سدی غنا)برای معاینه پزشکی در GIS وجود دارد. گزارش های پزشکی از کشور متبوع متقاضی یا هر مرکز بهداشتی دیگری دیگر قابل قبول نیستند. آنها باید کارت شناسایی غیرشهروندی غنا را با هزینه 120$ (دلار) دریافت کنند که 1 سال اعتبار دارد و با 60$ (دلار) قابل تمدید است.

در جدول زیر شاهد هزینه های تمدید اقامت در غنا هستید:

انواع اقامتهزینه به دلار
اتباع مجوز اقامت/اجازه کاری$500
مجوز اقامت/اجازه کاری (سایر اتباع خارجی)$1000

هزینه های مجوز اقامت در غنا

اقامت نامحدود در غنا

اقامت نامحدود یا اقامت دائم ممکن است به یک تبعه خارجی برای ماندن در غنا برای مدت نامحدود اعطا شود. اقامت نامحدود همچنین به افراد اجازه می دهد بدون محدودیت وارد غنا و خارج شوند و بدون نیاز به دریافت مجوز کار، به صورت خوداشتغالی یا کارمند مشغول به کار شوند. افرادی که واجد شرایط اقامت نامحدود هستند می توانند برای همسران و افراد تحت تکفل خود تحت همان دسته درخواست دهند. یکی از الزامات کلیدی برای اعطای اقامت نامحدود، حداقل شرایط اقامت است. متقاضی باید قبل از اینکه واجد شرایط درخواست باشد، برای چندین سال در غنا اقامت داشته باشد. آنها همچنین باید وزیر را متقاعد کنند که می توانند سهم قابل توجهی در توسعه غنا داشته باشند.

به طور قابل توجهی، آنها ممکن است واجد شرایط درخواست باشند اگر برای مدت زمان نسبتاً کوتاه تری در غنا اقامت داشته باشند، برخلاف وضعیت استاندارد اقامت نامحدود. علاوه بر این، آنها نیازی به نشان دادن توانایی آنها برای کمک به توسعه غنا ندارند.اقامت نامحدود به عنوان یک فرصت قابل توجه توسط غنا برای خارجی ها ارائه می شود و به آنها امتیاز اقامت نامحدود در این کشور را می دهد. این وضعیت نه تنها به افراد اجازه می دهد تا بدون نیاز به مجوز کار به دنبال خوداشتغالی یا کار به عنوان کارمند باشند، بلکه مزیت را به همسر و افراد تحت تکفل خود برای درخواست مجوز اقامت به عنوان افراد تحت تکفل گسترش می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه اخذ اقامت و مهاجرت به غنا کارشناسان متخصصی دارد که می توانید با آن ها مشورت نمایید.

سوالات متداول در مورد اقامت در غنا

در این بخش از مقاله به سوالات رایج در خصوص اقامت در غنا پاسخ داده ایم:

  • مدت اقامت در غنا چند سال است؟ اجازه اقامت در وهله اول تا 4 سال و در مجموع بیش از 8 سال پس از تمدید ممکن است صادر شود.
  • نحوه درخواست اقامت در غنا چگونه است؟ برای ارائه درخواست اقامت باید به سرویس مهاجرت این کشور جهت اخذ اقامت مراجعه نمایید. متقاضی باید در تاریخ درخواست در وضعیت قانونی باشد. به عبارت دیگر، آنها باید مجوز زندگی در غنا را داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *