مهاجرت تحصیلی لهستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی لهستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی لهستان

در زمینه جمع آوری مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی لهستان، شما سختی هایی که برای اخذ پذیرش در فرانسه و آلمان دارید، نخواهید داشت. به عنوان مثال در زمینه ویزا، کار شما به مراتب راحت تر است، اگرچه مراحل درخواست ویزای تحصیلی لهستان بسته به کشوری که از آن آمده اید متفاوت است. با این حال، برخی از الزامات برای همه کشورها یکسان است و شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزا پر شده
  • پاسپورت معتبر
  • نامه رسمی پذیرش در یک مدرسه در لهستان
  • یک رزومه کوتاه
  • گواهینامه و مدرک تحصیلی شما
  • مدرکی دال بر مهارت زبانی که می خواهید در آن تحصیل کنید
  • تایید داشتن بودجه برای تحصیل و زندگی در لهستان
  • بیمه سلامت
  • عکس پاسپورت
  • اجازه اقامت

یکی دیگر از شرایطی که برای تحصیل در لهستان باید انجام دهید این است که اقامت خود را در قلمرو جمهوری لهستان قانونی کنید. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید و می خواهید بیش از 3 ماه در لهستان بمانید، باید اقامت خود را در این کشور ثبت کنید. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، باید قبل از ورود به لهستان در کنسولگری لهستان در کشور خود ویزا دریافت کنید. پس از ورود به لهستان، به منظور طولانی کردن مدت اقامت خود، باید 45 روز قبل از انقضای ویزا، برای کارت اقامت موقت karta czasowego pobytu درخواست دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است که پیگیر امور مربوط به اخذ ویزای تحصیلی شما را راهنمایی نماید.

رویه درخواست برای پذیرش تحصیلی لهستان

اولین نگرانی شما باید ویزا باشد. لهستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، بنابراین دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند. در همین حال، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در مورد آن مطالعه کنند و در اسرع وقت شروع به تهیه مدارک لازم و تعیین قرار ملاقات کنند. سفارت‌ خانه ‌ها به کارهای اداری شما رسیدگی می ‌کنند و وب‌ سایت وزارت امور خارجه به شما در مورد ویزای لهستان کمک می‌کند، اگر سؤالی وجود داشته باشد یا دستورالعمل ‌ها را متوجه نشده باشید. برای درخواست برنامه تحصیل در لهستان، باید به صفحه دانشگاه دسترسی داشته باشید و مراحل آنجا را دنبال کنید. برخلاف سایر کشورها، لهستان یک وب سایت متمرکز ندارد که در آن بتوانید یک درخواست عمومی ایجاد کنید، بنابراین می توانید آن را به چندین دانشگاه ارسال کنید. شما باید برای آن تلاش کنید، بنابراین پاداش در پایان حتی بهتر خواهد شد.

معرفی زمانبندی شرایط پذیرش تحصیلی لهستان

در بیشتر موارد، سال تحصیلی در دانشگاه های لهستان شامل 2 ترم 15 هفته ای است. آغاز ماه اکتبر، شروع ترم پاییز است و اواسط فوریه، زمان پایان ترم پاییز می باشد. در اواسط فوریه، شروع ترم بهار است و پایان ژوئن، زمان پایان ترم بهار فرا می رسد. تا آنجا که به مهلت درخواست مربوط می شود، آنها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت هستند. در اینجا چند مهلت متداول وجود دارد: مهلت درخواست برای دانشجویان اتحادیه اروپا در اواسط سپتامبر (آخرین) است و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا: اواسط ژوئیه تا اواسط آگوست (آخرین).

معرفی زمانبندی شرایط پذیرش تحصیلی لهستان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لهستان

فهرستی از حداقل الزامات وجود دارد که همه دانجشویان برای ورود به برنامه کارشناسی ارشد باید رعایت کنند. این لیست شامل:

  • مدرک تحصیلی یا مدرک معادل آن
  • یک دیپلم لیسانس
  • آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • مدرک کارشناسی یا جایگزین رسمی (صدور توسط دانشگاه)
  • CV با جزئیات مربوط به مدرسه و حرفه حرفه ای (اختیاری)
  • یک مرجع دانشگاهی و یک مرجع شخصی
  • فرم درخواست پر شده
  • 4 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (مگر اینکه مدرک قبلی شما به زبان انگلیسی تدریس شده باشد)
  • گواهی پزشکی بدون منع تحصیل
  • مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه پذیرش

پرسش های متداول درباره پذیرش تحصیلی لهستان

یکی از دغدغه های مهاجران تحصیلی این است که منظور از بیانیه هدف چیست؟ در پاسخ باید گفت که بیانیه اهداف یک مقاله مختصر و متمرکز در مورد اهداف شغلی و تحقیقاتی و دستاوردهایی است که تا کنون برای دستیابی به آنها انجام شده است. از طریق SOP باید به آنها بگویید که چرا این رشته را انتخاب کرده اید، چرا آن دانشگاه خاص را انتخاب کرده اید، قصد دارید بعد از دوره چه کاری انجام دهید، علایق و سایر جزئیات شخصی. ابهام دیگر دانشجویان مشتاق مهاجرت به لهستان، درباره توصیه نامه است که چگونه باید انجام شود؟ توصیه نامه در واقع نامه ای است که از طرف شخصی درخواست می شود در مورد ما نوشته شود. از آنجایی که مردم همیشه می‌خواهند بدانند دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند.

در جدول زیر در مورد گواهی های تحصیلی موردنیاز برای پذیرش تحصیلی لهستان توضیحات لازم طرح شده است:

مدارکمراحل
به همراه فرم درخواست، باید مدارک تحصیلی را برای تایید مدارک تحصیلی خود ارسال کنید.1
اگر به تازگی تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده اید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام می کنید، باید مدرک SSC و مدرک متوسطه بالاتر را به دانشگاه ارسال کنید.2
اگر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده اید، باید گواهی مدرک و برگه های نمره خود را ارسال کنید.3

مدارک تحصیلی لازم برای پذیرش تحصیلی لهستان

اولین و اساسی ترین گام برای هر دانشجو بالقوه ای که می خواهد در لهستان تحصیل کند این است که شما باید حداقل از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشید که به شما امکان می دهد تحصیلات بیشتری را در سطح آکادمیک دنبال کنید. ثانیاً، شما باید مجوز اقامت قانونی در لهستان را در طول دوره تحصیل خود دریافت کنید. در نهایت، بسته به زبان تحصیلی انتخابی خود، باید مدرکی دال بر مهارت زبان ارائه دهید که نشان دهنده دانش دقیق شما از زبان باشد، چه انگلیسی یا لهستانی. داشتن آزمون‌ های گواهینامه‌ های بیشتر مانند لیسانس بین ‌المللی یا لیسانس انگلیسی به شما این امکان را می‌ دهد که آزادانه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه لهستان درخواست دهید. با این حال، اگر شما فقط دارای مدرکی معادل از کشور خود هستید، این مدرک باید در یکی از پایگاه های دیپلماتیک لهستان به رسمیت شناخته شود.

قانونی ‌سازی به تأیید این موضوع اشاره دارد که مدرک شما مطابق با قوانین کشوری است که در آن صادر شده است. پس از آن، شما باید مطابقت آن را با قوانین لهستان تأیید کنید. این فرآیند اعطای به رسمیت شناختن مدرک از یک مؤسسه دانشگاهی خارجی را nostrification می نامند. به طور مشابه، برای قبولی در تحصیلات تکمیلی، باید یک مدرک کارشناسی از یک موسسه لهستانی یا معادل آن در خارج از کشور که در لهستان نیز شناخته شده است ارائه دهید. شما موظف هستید تا پایان ترم اول مدرک تحصیلی خارجی خود را به دانشگاه لهستان ارائه دهید. جهت شناخت بیشتر شرایط مهاجرت به کشور لهستان می توانید در بخش جست و جوی سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقالات مختلف درباره این کشور استفاده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *