متفرقه

قاره آفریقای جنوبی

قاره آفریقای جنوبی

بیشتر مناظر قاره آفریقای جنوبی از مناطق مرتفع و هموار به نام فلات تشکیل شده است. این زمین ها پوشیده از علفزارهای نورد است. که به آنها دشت خیز گفته می شود و دشت های پر درخت و به نام بوته کوه. در شرق، جنوب و غرب سرزمین های فلات منطقه ای کوهستانی به نام اسقاط بزرگ وجود دارد. دامنه شرقی، Drakensberg یا کوه اژدها نامیده می شود، پر از قله های دندانه دار است، ارتفاع برخی از آنها بیش از 11400 فوت است. جالب اینجاست که آفریقای جنوبی کشور دیگری در مرزهای خود دارد. پادشاهی کوهستانی لسوتو واقع در دراکنزبرگ است. بیشتر آب آفریقای جنوبی از قله های برف گیر این کشور کوچک و محصور در خشکی تأمین می شود. بسیاری از اقوام مختلف آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند، هر کدام زبان و تاریخ خود را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص آفریقای جنوبی اطلاعات خوبی به شما ارائه می دهد.

در نمودار زیر شاهد گروه های قومی موجود در قاره افریقای جنوبی می باشید:

گروه های قومی در افریقای جنوبی

جغرافیای قاره آفریقای جنوبی

این کشور دارای 11 زبان رسمی و بسیاری از زبان های غیر رسمی دیگر است. این ترکیب رنگارنگ فرهنگ، آفریقای جنوبی را به ملت رنگین کمان لقب داده است. آفریقای جنوبی علاقه زیادی به موسیقی دارند و غالباً از آهنگ و رقص برای بیان عقاید اجتماعی و سیاسی استفاده می کنند. آنها همچنین به دلیل مهارت در ورزش، از جمله راگبی، کریکت، گلف و فوتبال در سراسر جهان شناخته شده اند. آفریقای جنوبی از aardvarks تا گورخر مملو از حیات وحش است. این کشور تقریباً 10% درصد از گونه های شناخته شده پرندگان، ماهی ها و گیاهان جهان و حدود 6% از گونه های پستانداران و خزندگان آن را در خود جای داده است. آفریقای جنوبی برای حفظ حیات وحش خود با 10 ها منطقه حفاظت شده زمینی و دریایی از جمله پارک ملی معروف کروگر در شمال در سراسر کشور تلاش می کند.

دریاهای اطراف آفریقای جنوبی نیز مملو از حیات وحش است. در طول سال در حدود 2000 گونه دریایی از آب های آفریقای جنوبی بازدید می کنند. همچنین هر ماه ژوئن ساردین مشهور جهانی در سواحل شرقی اجرا می شود که هزاران کوسه گرسنه، دلفین و پرنده را به سمت خود می کشد. با این وجود، بسیاری از حیوانات آفریقای جنوبی در اثر شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه صدمه می بینند و ده ها گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند، از جمله کرگدن سیاه، یوزپلنگ و سگ وحشی آفریقایی. آفریقای جنوبی از زمان برگزاری اولین انتخابات واقعاً آزاد در 27 آوریل 1994 یک جمهوری دموکراتیک بوده است. منابع طبیعی، کشاورزی، گردشگری و تولید باعث شده است که آفریقای جنوبی بزرگترین اقتصاد قاره باشد. اما مشکلات بیکاری، فقر و ایدز چالش های بزرگی را برای دولت ایجاد می کند.

قدمت قاره آفریقای جنوبی

در شمال آفریقای جنوبی در نزدیکی ژوهانسبورگ، سازند غاری وجود دارد که Sterkfontein نامیده می شود. در داخل این غارها، باستان شناسان اولین بقایای فسیل انسان را کشف کرده اند. قدمت برخی از آنها بیش از 2 میلیون سال است. این کشف به منطقه لقب گهواره بشریت داده است. حدود 24000 سال پیش، قبیله ای از جمع آوری شکارچیان معروف به سان، یا بوشمن ها، به آفریقای جنوبی نقل مکان کردند. بسیاری از سن سانان، تقریباً مانند نیاکانشان، در اطراف کویر کالاهاری در شمال غربی زندگی می کنند. در دهه 1400 کشتی های اروپایی که به شرق دور می رفتند در سواحل آفریقای جنوبی برای تأمین تجهیزات توقف کردند. در سال 1652 هلند شهر جنوبی کیپ تاون را تأسیس کرد و کشاورزان هلندی بنام Boers شروع به اسکان در مناطق اطراف شهر کردند.

در جدول زیر برخی از مهم ترین اطلاعات را در خصوص قاره آفریقای جنوبی مشاهده می کنید:

نام رسمیجمهوری آفریقای جنوبی
نوع دولتجمهوری
پایتخت هاسرمایه ها: پرتوریا (اداری)، کیپ تاون (قانونگذاری)، بلومفونتاین (قضایی)
جمعیت55380210
زبان های رسمیآفریقایی، انگلیسی
دامنه های مهم کوهدراکنزبرگ
رودخانه های بزرگلیمپوپو

شهرهای قاره آفریقای جنوبی

شهرهای قاره آفریقای جنوبی

درباره آفریقای جنوبی باید گفت که دارای 3 شهر است که به عنوان پایتخت خدمت می کنند: پرتوریا (مجری)، کیپ تاون (قانونگذاری) و بلومفونتاین (قضایی) و هرکدام وظایف و فضای خاص خود را دارند. ژوهانسبورگ، بزرگترین منطقه شهری در کشور و مرکز تجارت، در قلب استان پرجمعیت گائوتنگ قرار دارد. دوربان، بندری در اقیانوس هند، یک مرکز بزرگ صنعتی است. در قسمت شرق و پورت الیزابت در امتداد ساحل جنوبی این قسمت مراکز مهم تجاری و صنعتی و فرهنگی نیز وجود دارند. امروز آفریقای جنوبی از یک اقتصاد مختلط نسبتاً پایدار برخوردار است که از زمین های حاصلخیز کشاورزی، منابع معدنی فراوان، جاذبه های گردشگری و سرمایه های فکری بسیار تکامل یافته بهره می برد. برابری سیاسی بیشتر و ثبات اقتصادی لزوماً به معنای آرامش اجتماعی نیست.

جامعه آفریقای جنوبی در آغاز قرن بیست و یکم همچنان با چالش های بزرگی روبرو بود:

  • افزایش نرخ جرم
  • تنش های قومی
  • اختلافات زیاد در مسکن
  • فرصت های آموزشی محدود
  • بیماری همه گیر ایدز

تاریخ قاره South Africa

در سال 1806، جنگ ها در اروپا انگلیس را تحت کنترل مستعمره کیپ تاون قرار داد. در سال 1910، انگلیس 4 مستعمره را در منطقه متحد کرد و آفریقای جنوبی را ایجاد کرد. آنها قوانینی وضع کردند که سفیدپوستان را از آفریقای جنوبی سیاه پوست جدا می کند، این عمل جدایی به نام آپارتاید است که منجر به چندین دهه درگیری شد. در سال 1963، نلسون ماندلا، رئیس کنگره ملی آفریقا ضد آپارتاید، به دلیل فعالیت های تروریستی به حبس ابد محکوم شد. در سال 1990، پس از 27 سال پشت میله های زندان، توسط رئیس جمهور دبلیو دبلیو آزاد شد. در سال 1994، ماندلا به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی انتخاب شد. آفریقای جنوبی، جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا، به دلیل توپوگرافی متنوع، زیبایی طبیعی بسیار زیاد و تنوع فرهنگی مشهور است. این کشور را به یک مقصد مورد علاقه مسافران تبدیل کرده است.

دور بودن آفریقای جنوبی هزاران مایل از شهرهای بزرگ آفریقا مانند لاگوس و قاهره و بیش از 6000 مایل (10 هزار کیلومتر) از بیشتر اروپا، آمریکای شمالی و شرق آسیا، جایی که شرکای تجاری عمده آن واقع شده اند ، فاصله دارد کمک کرد سیستم رسمی آپارتاید را برای بخش عمده ای از قرن 20 تقویت کنید. با استفاده از این سیستم، دولت تحت کنترل اقلیت سفیدپوست، تفکیک بین نژادهای تعریف شده توسط دولت در مسکن، آموزش و پرورش و تقریباً در تمام حوزه های زندگی را اعمال کرد و در واقع 3 کشور ایجاد کرد: یکی از سفیدپوستان متشکل از مردمی که در درجه اول از انگلیس و هلندی که برای به دست آوردن برتری سیاسی برای نسل ها تلاش می کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی شما را یاری می کند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *