شرایط اسلواکی, مهاجرت به کشور اسلواکی

ساعت به وقت اسلواکی

ساعت به وقت اسلواکی

زمان یکی از چالش های هر مهاجر است و این موضوع در مورد اسلواکی نیز صدق می کند و به همین جهت ساعت به وقت اسلواکی موضوع اصلی این نوشتار است. کشور کوچکی که در شرق اروپا بین 47 تا 49 درجه عرض شمالی واقع شده است، آب و هوا در دشت ها نسبتاً قاره ای است، در حالی که با افزایش ارتفاع در مناطق کوهستانی سردتر می شود. غرب اسلواکی مسطح است، در شمال، منطقه وسیعی وجود دارد که توسط کوه‌ های تاترا اشغال شده است، در حالی که بقیه این کشور پوشیده از تپه ‌ها و کوه‌ های کم ارتفاع است که (مانند همان تاتراها) به این منطقه وسیع تعلق دارند. در بخش غربی اسلواکی، جایی که براتیسلاوا واقع شده است، آب و هوای معتدل قاره ای، با زمستان های سرد و تابستان های گرم است.

بارندگی در طول سال نسبتاً مکرر است، اما در اواخر بهار و تابستان که می‌تواند به صورت رعد و برق رخ دهد بیشتر است، در حالی که در زمستان اغلب به صورت برف خفیف رخ می‌دهد. در طول روز. در طول زمستان، منطقه براتیسلاوا می تواند روزهای کسل کننده و مرطوب را تجربه کند، اما همچنین یخبندان های شدید را در هنگام شیوع هوای سرد از روسیه تجربه می کند، زمانی که دما می تواند تا 20- درجه سانتیگراد (4- درجه فارنهایت) کاهش یابد، در حالی که در تابستان، گاهی اوقات ممکن است. روزهای گرم و گل آلودی را تجربه کنید، زمانی که توده های هوای جنوبی غالب هستند، با اوج دمای 35 درجه سانتی گراد (95 درجه فارنهایت). در اینجا میانگین دما آورده شده است. این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده در تلاش است تا اطلاعات شما را درباره اسلواکی افزایش دهد.

وضعیت فصلی و هوای اسلواکی

اسلواکی عمدتاً دارای آب و هوای معتدل قاره ای با زمستان های نسبتاً خنک و تابستان های گرم است. نواحی پایین ‌تر اسلواکی دارای آب و هوای قاره‌ای گرم ‌تر با زمستان نسبتاً معتدل‌ تر و تابستان ‌های کمی گرم‌ تر است. قسمت‌ های مرتفع کوه‌ های تاترا دارای آب و هوای کوهستانی بلند با زمستان‌ های خنک، تابستان ‌های خنک‌ تر و بارش ‌های کمی است که در طول سال پخش می‌ شود. در اسلواکی میانگین دمای سالانه 10 درجه سانتیگراد (51 درجه فارنهایت) است. ژانویه، قلب زمستان، سردترین ماه با میانگین 3- درجه سانتیگراد (26 درجه فارنهایت) در براتیسلاوا است. در طول تابستان می توانید حداکثر میانگین دمای 27 درجه سانتیگراد (80.6 درجه فارنهایت) را در ماه های جولای و آگوست انتظار داشته باشید. میزان بارندگی سالانه در اسلواکی در مجموع حدود 649 میلی متر (25 اینچ) است.

به طور کلی، دوره بین اواسط می تا پایان سپتامبر بهترین زمان برای سفر به اسلواکی است. با این حال می تواند در تابستان بسیار گرم شود. کسانی که می خواهند به پیاده روی بروند بهتر است از این ماه ها دوری کنند. در کوهستان کمی خنک تر است، اما احتمال بارش ناگهانی باران یا رعد و برق بیشتر است.

در جدول زیر، تغییرات آب و هوایی بر حسب درجه سانتیگراد در ماه های مختلف اسلواکی اشاره شده است:

ماهکمترین دمابیشترین دمامیانگین دما
ژانویه-33.10
فوریه-1.95.71.9
مارس1.510.86.2
آپریل5.817.111.5
می10.321.515.9
ژوئن14.125.419.8
جولای1627.621.8
آگوست15.627.421.5
سپتامبر11.221.716.5
اکتبر6.315.510.9
نوامبر2.48.95.6
دسامبر-1.73.71
سالانه6.415.811.0

معرفی تاریخ و جغرافیای قومی اسلواکی

اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. کشورهای همسایه عبارتند از: اتریش، جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اوکراین. جغرافیای اسلواکی به خاطر کوه ‌هایش شناخته می ‌شود و کوه‌ های کارپات در بیشتر نیمه شمالی این کشور گسترده شده‌ اند. نظام حکومتی این کشور یک دموکراسی پارلمانی است. رئیس دولت رئیس جمهور است و رئیس دولت نخست وزیر است. اسلواکی دارای یک سیستم اقتصادی مختلط است که در آن آزادی های خصوصی متنوعی همراه با برنامه ریزی اقتصادی متمرکز و مقررات دولتی وجود دارد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. از نظر پوشش گیاهی و جانوری، علی رغم کوچکی، توپوگرافی متنوع آن از پوشش گیاهی متنوعی پشتیبانی می کند. کشاورزی و چوب بری پوشش جنگلی اصلی جمهوری را کاهش داده است، اما تقریباً دو پنجم از مساحت آن هنوز جنگلی است. جنگل‌ ها در نواحی کوهستانی گسترده‌ تر هستند.

جنگل ‌های غربی کوه ‌های Beskid در مرز چک و اسلواکی و جنگل‌ های مرکز اسلواکی در نزدیکی Žiar nad Hronom از جمله جنگل‌های در معرض خطر هستند. انواع جنگل ‌های اصلی شامل مجموعه ‌های درختان بلوط در دشت Podunajská، جنگل‌ های راش در ارتفاعات پایین ‌تر Carpathians، و جنگل ‌های صنوبر دامنه ‌های میانی و بالایی هستند. حیات وحش اسلواکی فراوان و متنوع است. پارک ملی تاتری مجموعه ای استثنایی از حیوانات وحشی از جمله خرس، گرگ، سیاه گوش، گربه وحشی، مارموت، سمور سمور، مارتنس و راسو را در خود جای داده است. شکار در پارک ها ممنوع است و برخی از حیوانات مانند درخت بابونه در سراسر کشور محافظت می شوند. بیش از چهار پنجم جمعیت اسلواکی قومی اسلواکی هستند. مجارها، متمرکز در مناطق مرزی جنوبی، بزرگترین اقلیت را تشکیل می دهند که کمتر از یک دهم جمعیت است.

سایر ویژگی های کشور اسلواکی در شکل زیر توضیح داده شده است:

ویژگی های کشور اسلواکی

اختلاف شهرهای نیترا و براتیسلاوا به ساعت اسلواکی

هر دو شهر از نظر زمانی دارای همپوشانی ساعت هستند، بنابراین کسانی که قصد ارتباط کاری از طریق تلفن دارند، دچار مشکل زمانی نمی شوند، اما فاصله براتیسلاوا تا نیترا از نظر جغرافیایی با رانندگی بدون توقف: 55 مایل یا 89 کیلومتر است و مدت زمان رانندگی 1 ساعت و 4 دقیقه است. حتی اگر می ‌توانید این مسافت را مستقیماً طی کنید، ممکن است توقف در مسیر جالب‌ تر باشد. حالا فرض کنیم شما یک جت شخصی دارید و می توانید در سریع ترین خط مستقیم ممکن بین Nitra، اسلواکی و براتیسلاوا، اسلواکی پرواز کنید. به دلیل انحنای زمین، کوتاه ترین فاصله در واقع فاصله “دایره بزرگ” یا “همانطور که کلاغ پرواز می کند” است که با استفاده از فرمول وینسنتی تکراری محاسبه می شود که فاصله پرواز 46 مایل یا 74 کیلومتر است و مدت زمان پرواز 36دقیقه طول می کشد.

مسافت پرواز خط مستقیم 9 مایل کمتر از رانندگی در جاده ها است، به این معنی که مسافت رانندگی تقریباً 1.2 برابر مسافت پرواز است. هواپیمای شما بسیار سریعتر از یک ماشین پرواز می کند، بنابراین زمان پرواز تقریباً 1/2 زمان رانندگی است. این یک پرواز نسبتا کوتاه در یک هواپیمای خصوصی است، اما ممکن است قصد رزرو یک پرواز تجاری را داشته باشید. در این صورت، زمان سفر شما واقعاً باید شامل چند دقیقه باشد تا به فرودگاه محلی خود برسید، منتظر نگهبانی، سوار شدن و تاکسی در باند فرودگاه باشید، در فرودگاه دیگر فرود آمده و به مقصد برسید.

اختلاف شهرهای نیترا و براتیسلاوا به ساعت اسلواکی

اختلاف ساعت ایران با ساعت به وقت اسلواکی

متأسفانه، زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. به همین جهت برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8:00 صبح تا 3:30 بعد از ظهر در Zvolen، اسلواکی خواهد بود. اگر ساکن تهران، ایران هستید و می ‌خواهید با یکی از دوستان خود در زولن، اسلواکی تماس بگیرید، می‌ توانید بین ساعت 9:30 صبح تا 1:30 بامداد به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا زولن، اسلواکی 2 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در Zvolen، اسلواکی دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 11:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. علاوه بر موضوعات طرح شده در این مقاله، شما برای دانستن هزینه اقامت اسلواکی، می توانید از مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *