شرایط ترکیه, مهاجرت به کشور ترکیه

ساعت آنتالیا ترکیه

ساعت آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا مرکز استان آنتالیا و یک مقصد گردشگری مهم است که در جنوب مدیترانه ترکیه قرار دارد. بررسی ساعت آنتالیا ترکیه به دلیل اینکه مقصدی جذاب در خصوص گردشگری می باشد حائز اهمیت و حتی برای افرادی که قصد اقامت دارند حائز اهمیت می باشد. آنتالیا یک شهر جذاب و استراحتگاه اصلی در منطقه مدیترانه است که توسط کوه ها، جنگل ها، دریای مدیترانه احاطه شده است. از آنجایی که در دهه 1970 به عنوان یک استراحتگاه بین المللی اعلام شد، پیشرفت زیادی در گردشگری داشته و به همین دلیل این شهر در حال رشد مداوم است. جمعیت آن برای آخرین سرشماری در سال 2000، 603190 نفر بود، اما در تابستان در اوج فصل توریستی به 2 میلیون نفر افزایش می یابد. این شهر توسط پادشاه پرگامون، آتالوس دوم، در قرن دوم قبل از میلاد تأسیس شد. که نام شهر را Attaleai گذاشت.

پس از رومیان، بیزانسی ها، سلجوقیان و سرانجام عثمانی ها شهر را اشغال کردند. در اطراف شهر بقایای فرهنگی و باستانی زیادی از آن تمدن ها به جا مانده است. از جمله این شهر می توان به مناره شیاردار زیبای مسجد یولی منارلی واقع در مرکز شهر که توسط سلطان سلجوقی علاالدین کیکوبات در قرن سیزدهم ساخته شد، کاراتای مدرسسی، برج هیدرلیک، آهی یوسف مسیدی، مسجد ایسکله، اشاره کرد. مسجد مورات پاشا، مسجد تکلی مهمت پاشا، مسجد بالی‌بی، مسجد مسلم، مسجد سیه سنان افندی و مسجد عثمان افندی از دیگر مکان‌های مهم این شهر هستند. ساحل لارا در شرق و ساحل کنیالتی در غرب شهر برای شنا ایده آل هستند. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشمار دیگری درباره مناطق گردشگری ترکیه می توانید پیدا کنید.

سرنوشت تاریخی آنتالیا در ترکیه

در طول قرون وسطی، این شهر یک دژ بیزانس و یک نقطه مهم برای نیروهایی بود که در طول جنگ های صلیبی به فلسطین می رفتند. در سال 1207 توسط حاکم سلجوقی ترکیه، کی خسرو تصرف شد و به زودی به مهم ترین شهر و بندر منطقه تبدیل شد. اگرچه در سال 1391 برای اولین بار توسط سلطان عثمانی بایزید اول اشغال شد، اما الحاق آن به امپراتوری عثمانی تا اواخر قرن پانزدهم به تعویق افتاد، زیرا در اثر حمله تیمور (تامرلان) اختلال ایجاد شد. در قرارداد سه جانبه 1917 برای تقسیم امپراتوری عثمانی پس از جنگ بین ایتالیا، فرانسه و بریتانیا، ایتالیا مدعی آنتالیا و مناطق داخلی آن شد. نیروهای ایتالیایی این منطقه را در سال 1919 اشغال کردند اما در ژوئیه 1921 توسط نیروهای ملی گرای ترکیه بیرون رانده شدند.

امروزه، شهر قدیمی که توسط دیوارهای مستحکم احاطه شده در دوره روم، بیزانس و سلجوقی احاطه شده است، قله یک صخره کم ارتفاع مشرف به بندر را اشغال می کند. بناهای تاریخی قابل توجه در شهر عبارتند از یک برج باستانی که احتمالا زمانی به عنوان فانوس دریایی استفاده می ‌شده است و یک دانشکده مذهبی سلجوقی و مسجد مربوط به سال 1250، کلیسای بیزانسی سابق که به مسجد سلجوقی تبدیل شده است، اکنون موزه باستان‌ شناسی محلی را در خود جای داده است.

در شکل زیر به بخشی از جذابیت های شهر آنتالیا پرداخته شده است:

جذابیت های شهر آنتالیا

وضعیت آب و هوایی در آنتالیا ترکیه

در آنتالیا تابستان ‌ها گرم، مرطوب، خشک و صاف و زمستان‌ ها طولانی، سرد، مرطوب و نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 41 درجه فارنهایت تا 94 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت کمتر از 34 درجه فارنهایت یا بالاتر از 102 درجه فارنهایت است. بهترین زمان‌های سال برای بازدید از آنتالیا برای فعالیت ‌های هوای گرم، از اوایل ژوئن تا اواخر جولای و از اواسط آگوست تا اواخر سپتامبر است. فصل گرم از 14 ژوئن تا 19 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 87 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم ترین ماه سال در آنتالیا آگوست است که میانگین دمای آن 93 درجه فارنهایت و کمینه آن 73 درجه فارنهایت است. فصل خنک از 28 نوامبر تا 25 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 65 درجه فارنهایت ادامه دارد. سردترین ماه سال در آنتالیا ژانویه است.

در آنتالیا، میانگین درصد آسمان پوشیده از ابرها در طول سال تغییرات فصلی قابل توجهی را تجربه می کند. فصل روشن تر سال در آنتالیا از 22 می آغاز می شود و به مدت 4.6 ماه ادامه می یابد و در حدود 8 اکتبر به پایان می رسد. صاف ترین ماه سال در آنتالیا جولای است که در طی آن به طور متوسط ​​آسمان صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری در 99% مواقع است. قسمت ابری سال از حدود 8 اکتبر آغاز می شود و در حدود 22 می به پایان می رسد.

در جدول زیر سایر اطلاعات مرتبط با هوای آنتالیا روسیه شرح داده شده است:

شرایط آب و هوایی آنتالیا در ترکیه
ابری ترین ماه سال در آنتالیا دسامبر است.ژانویه ماه بیشترین بارندگی است.فصل خشک‌ تر از 27 آوریل تا 26 اکتبر 6 ماه طول می‌ کشد.

اختلاف زمانی بین ایران و آنتالیا ترکیه

متأسفانه، زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. بهترین کاری که می ‌توانیم با برنامه ریز جلسه انجام دهیم این است که محدوده را از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما (تهران، ایران) پوشش دهیم. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در آنتالیا، ترکیه خواهد بود. اگر در تهران، ایران زندگی می کنید و می خواهید با یکی از دوستان خود در آنتالیا، ترکیه تماس بگیرید، می توانید از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید.

این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا آنتالیا ترکیه 1 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می ‌خواهید در محل کار با شخصی در آنتالیا، ترکیه تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 10:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است.

اختلاف زمانی بین ایران و آنتالیا ترکیه

دلایل جذابیت سفر به آنتالیا ترکیه

آنتالیا یکی از آن نقاط داغ مدیترانه ای است که اغلب توسط گردشگران غربی نادیده گرفته می شود، حتی اگر دارای برخی از بهترین سواحل و حتی برخی از چشمگیرترین نقاط دیدنی لیگ باشد. این مکان که در جنوب ترکیه واقع شده است، گاهی اوقات به عنوان جواهر تاج این کشور در نظر گرفته می شود، و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. اولین دلیل جذابیت به تاریخ شگفت انگیز در اطراف آنتالیا باز می گردد. آنتالیا باستانی است. در واقع 2172 سال قدمت دارد! همچنین، اگر شما همکار گیک تاریخ هستید، ممکن است تعجب کنید که بدانید، در حالی که امروزه بخشی از ترکیه است، شهر فعلی در واقع توسط یونانی ها در حدود 150 سال قبل از میلاد تاسیس شد و توانست بسیاری از آن را حفظ کند. جوهر یونانی در سراسر وجود خود. غروب خورشید بر فراز معبد آپولو در سای دیده می شود.

موضوع دیگر این است که آتتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای مدیترانه ای است، اگر به دنبال یک مقصد تابستانی بین‌ المللی هستید که به ضرر شما نباشد، آنتالیا مطمئناً انتخاب مناسبی برای شماست. ترکیه در کل از نظر استانداردهای اروپایی و خاورمیانه بسیار مقرون به صرفه است و آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر جایی است که مسافران با بودجه کم می توانند به وسایل تجملی دسترسی داشته باشند که لزوماً در سایر کشورهای مدیترانه مانند فرانسه و اسپانیا قادر به خرید آن نیستند. بله، ما در مورد هتل های همه جانبه، صبحانه معروف ترکی مجلل، وعده های غذایی سه وعده در رستوران های سطح بالا و حتی راهنمای خصوصی صحبت می کنیم.  اگر شما تمایل به برنامه ریزی در جهت سفر به ترکیه دارید، می توانید حل مسائلی همچون ویزای ترکیه را به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *