مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته گوارش در ترکیه

رشته گوارش در ترکیه

رشته گوارش در ترکیه یکی از تخصص های رشته پزشکی می باشد که در این کشور به مدت 4 سال ارائه می شود. در ترکیه تعداد دانشجویان بین المللی کم نیست. بیشتر دانشجویان دارای ملیت آسیایی هستند اما از کشورهای اروپایی نیز دانشجویان برای تحصیل در ترکیه خصوصا در رشته های پزشکی مهاجرت می کنند. برای تحصیل در رشته گوارش در ترکیه باید الزامات دانشگاه های ترکیه را براورده کنید. رشته گوارش در این کشور جایگاه ویژه ای دارد و از متخصصان استقبال می شود. همچنین دانشگاه های ترکیه برای رشته گوارش بسیار معتبر هستند و می توانید به زبان انگلیسی در ترکیه تحصیل کنید. برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص به سوالات شما پاسخ می دهند.

تحصیل رشته گوارش در ترکیه

برنامه های تخصصی گوارش پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد (آموزش تخصصی یا رزیدنتی) در ترکیه در تمامی دانشگاه های پزشکی ترکیه موجود است. دانشجویان 6 ساله فارغ التحصیل پزشکی با مدرک کارشناسی ارشد پزشکی (دیپلم تحصیلات عالی در پزشکی) به تخصص پزشکی در ترکیه دسترسی دارند. علاوه بر این، آموزش تحصیلات تکمیلی شامل فعالیت هایی برای کسب صلاحیت حرفه ای برای انجام عملیات بسیار تخصصی در یک حوزه خاص از مراقبت های بهداشتی و همچنین ادامه تحصیل پس از کسب حق انجام یک حرفه خاص از جمله اجرای دوره ها، آموزش های فردی و غیره است. دانشجویان بین المللی پزشکی یا فارغ التحصیلان رشته گوارش به تخصص پزشکی در هر دانشگاه پزشکی به زبان انگلیس دسترسی دارند که منجر به کسب صلاحیت تخصصی خاص در سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه و بنابراین در اروپا و آسیا در سراسر جهان می شود.

سایر علایق تحقیقاتی در بخش عبارتند از:

  • تاریخچه طبیعی، ژنوتیپ، و درمان ویروس های هپاتیت، به ویژه در بیماران مبتلا به هپاتیت فعال مزمن ناشی از هپاتیت B، C، G، و ویروس های
  • کاربرد تست سکرتین پانکراس در بیماران مبتلا به پانکراتیت مزمن، سرطان پانکراس، دیابت، سوء مصرف مزمن الکل، کارسینوم سلولی کبدی و تالاسمی.
  • درمان زخم معده و سوء هاضمه غیر زخمی و ارتباط بین این شرایط و عفونت هلیکوباکتر پیلوری.
  • علت شناسی و درمان اسهال مزمن در تایلند.
  • مطالعات حرکتی مری و روده در شرایط مختلف بیماری.

هزینه تحصیل رشته گوارش در ترکیه

بر اساس مدرک تحصیلی عالی این موقعیت ها برای فارغ التحصیلان کارشناسی پزشکی، متخصصان حوزه خدمات بهداشتی درمانی و افراد دارای تحصیلات غیرپزشکی آزاد است. هنگامی که یک موقعیت به یک خارجی اعطا می شود، تحصیلات تکمیلی شهریه ای را به میزانی که با مصوبه هیات وزیران تعیین می شود، پرداخت می کند. هزینه تحصیل €5000 (یورو) در سال است. این حق الزحمه در ابتدای دوره تخصصی به مدت 6 ماه و پس از آن در ابتدای هر دوره 6 ماهه بعدی پرداخت می شود. هر دانشگاه علوم پزشکی ظرف مدت 3 ماه پس از صدور دستور وزیر، نسبت به اعلام مسابقه برای سمت‌های تخصصی اقدام می‌کند. پس از اعلام مسابقه، داوطلبان می توانند برای دریافت موقعیت اقدام کنند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ترکیه می باشید:

میزان افزایش هزینه های رشته پزشکی در ترکیه

مدارک لازم برای تحصیل رشته گوارش در ترکیه

دانشگاه پزشکی ترکیه فعالیت های آموزشی را برای کسب تخصص ها در سیستم مراقبت های بهداشتی سازماندهی، ثبت، هدایت، نظارت و هماهنگی می کند. شرط اصلی برای دسترسی به تخصص پزشکی یا صحبت عمومی برای تحصیلات تکمیلی پزشکی در ترکیه، داشتن تحصیلات عالی پزشکی و صلاحیت حرفه ای پزشکی توسط مقامات ذیصلاح ترکیه به رسمیت شناخته شده و دانش خوب زبان ترکی و انگلیسی (سطح B2 الزامی است). برای آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل پزشکی بین المللی که به زبان ترکی صحبت نمی کنند، باید قبل از تخصص ستاره یک دوره مقدماتی ترکی را بگذرانند. با افزایش رقابت برای استخدام در عرصه مراقبت های بهداشتی، و افزایش تخصص، هدف از دوره گوارش، ارتقا و ارتقای مهارت ها و دانش حرفه ای است که ارتباط و کاربرد مستقیمی با خواسته های نقش های کاری دارد. دانشجویان همچنین می توانند در مقطع کارشناسی ارشد گوارش پیشرفت کنند.

کاندیدای تخصص پزشکی داخلی در ترکیه باید مدارک زیر را ارسال کند:

  • فرم درخواستی که نشان دهنده تخصص آنهاست.
  • رزومه کوتاه متقاضی
  • یک کپی از مدرک تحصیلی تکمیل شده
  • گواهی پزشکی صادر شده حداکثر یک ماه قبل از تاریخ درخواست
  • گواهی تسلط بر زبان ترکی و اصطلاحات حرفه ای در زبان ترکی و یا انگلیسی
  • گواهی مدرک پزشکی به رسمیت شناخته شده پس از 6 سال تحصیل در کشور دیگری

تخصص رشته گوارش در ترکیه

دیپلم آنلاین فوق‌لیسانس گوارش، که با مشارکت Diploma MSc اجرا می‌شود، برای کمک به پزشکان در افزایش دانش خود در زمینه گوارش و بهبود قضاوت بالینی طراحی شده است. این دوره نظری آنلاین برای تسهیل درک بهتر اختلالات گوارشی رایج که معمولاً در جامعه یافت می شود طراحی شده است و دانش آموزان را قادر می سازد تا در تشخیص و مدیریت اختلالات گوارشی مهارت داشته باشند. علاوه بر این، دانش‌آموزان برای خواندن و تفسیر گزارش‌های آندوسکوپی، که یک عنصر مهم فزاینده تمرین است، مجهزتر خواهند بود. این دیپلم آنلاین روش‌های آندوسکوپی را ارزیابی یا توسعه نمی‌دهد (زیرا این امر مستلزم آموزش و نظارت ضروری است) اما برای بهبود دانش طراحی شده است که یک مکمل ضروری برای عمل بالینی است.

پس از اتمام دوره گوارش در ترکیه، شما قادر خواهید بود موارد زیرا انجام دهید:

  • بیان تصمیمات حرفه ای، با ترکیب یک دلیل مبتنی بر شواهد، در انواع موقعیت های متنوع و پیچیده مرتبط با گوارش.
  • نشان دادن کاربرد حیاتی تحقیقات گوارش در عمل بالینی.
  • استفاده از یادگیری مادام العمر و مهارت های پیشرفته حل مسئله در عمل بالینی.
  • نشان دادن رهبری در ارائه و پیشرفت مراقبت های مربوط به گوارش.
  • رهبری تیم ها را در زمینه های چند سازمانی، چند فرهنگی و/یا بین المللی نشان دهید.
  • نشان دادن مهارت های ارزیابی در ارائه مراقبت به بیماران

دانشگاه های رشته گوارش در ترکیه

دانشگاه های رشته گوارش در ترکیه

در حین تحصیل در ترکیه گروهی با 10 تا 15 دانش آموز دیگر خواهید بود. در طول آموزش شما توسط بحث و گفتگوی معلم بر اساس سناریوهای موردی غنی از نظر بالینی هدایت می شود. شما ترکیبی از پروژه‌های فردی و گروهی را انجام می‌دهید، و یک نمونه کار تمرینی انعکاسی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا دریابید که چگونه آنچه در این دوره یاد می‌گیرید می‌تواند به کار و تمرین روزمره تبدیل شود. شما از پشتیبانی یک تیم اختصاصی برخوردار خواهید بود که در هر چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید به شما کمک می کند. از کمک در پیمایش در پلت فرم یادگیری آنلاین ما گرفته تا مشاوره در مورد کارهایی که برای گذراندن دوره و رعایت ضرب الاجل ها باید انجام دهید. پس از اینکه جایگاه خود را در دوره ایمن کردید، به یک وبینار آنلاین روز معرفی دعوت خواهید شد.

دانشگاه های فارسی زبان نیز در ترکیه وجود دارند. در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته گوارش در ترکیه می باشید:

نام دانشگاهرتبه در بهترین دانشگاه های پزشکیرتبه جهانیامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه Hacettepe1658016251
دانشگاه استانبول2508015846
دانشگاه آنکارا33410015247
دانشگاه دوکوز ایلول4704636

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به ترکیه و همچنین شرایط پناهندگی در ترکیه مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *