مهاجرت تحصیلی عمان

رشته چشم پزشکی در عمان

رشته چشم پزشکی در عمان

رشته چشم پزشکی در عمان بسیار گسترده است. تحصیلات در رشته چشم پزشکی در دانشگاه های عمان به مدت 4 ساله است و جراحی نیز 3 ساله است. رشته جراحی در عمان بیشتر مورد نیاز است و اگر برای تحصیل این تخصص به عمان مهاجرت می کنید این تصمیم هوشمندانه ای است. در کشور عمان که یک کشور عرب زبان آسیایی است می توانید به زبان عربی تحصیل کنید که زبان چندین کشور بزرگ و مهم در آسیا است. تحصیل پزشکی در عمان موجب می شود شما تجربیاتی خوب در زمینه پزشکی و چشم پزشکی در این کشور به دست بیاورید و همواره بتوانید یک پزشک عالی باشید. در ادامه در خصوص شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در عمان بیشتر توضیح می دهیم. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در عمان به سوالات شما پاسخ می دهد.

کالج رشته چشم پزشکی در عمان

کالج پزشکی عمان اولین کالج خصوصی علوم بهداشتی در این کشور است که در سال 2001 تأسیس شد. این کالج یک دوره 7 ساله MD دکتر پزشکی و یک دوره 5 ساله و همچنین رشته چشم پزشکی را ارائه می دهد. کالج پزشکی عمان به دلیل برتری در آموزش، تحقیقات و تلاش‌های خدمات اجتماعی شناخته شده است. مطابق با استانداردهای آکادمیک عمان برای برنامه های بنیاد عمومی، برنامه بنیاد OMC به چهار حوزه کلیدی مورد نیاز برای موفقیت تحصیلی می پردازد: انگلیسی، فناوری اطلاعات، ریاضیات و مهارت های مطالعه. علاوه بر این ماژول ها، این برنامه همچنین به نیازهای زبانی خاص دانشجویان علوم بهداشتی می پردازد. به دانش‌آموزانی که در برنامه‌های OMC پذیرفته می‌شوند، در طول هفته جهت‌یابی، آزمون‌هایی در زبان انگلیسی، ریاضی و IT داده می‌شود.

این آزمایش‌ها به ارزیابی و قرار دادن شما در برنامه بنیاد یا برنامه‌های ورود مستقیم به پزشکی و چشم پزشکی کمک می‌کنند.

ماموریت COMHS آموزش پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی آینده است که در موارد زیر صلاحیت داشته باشند:

  • ارائه مراقبت با کیفیت انسانی و بیمار محور برای رفع نیازهای بهداشت منطقه ای و جهانی
  • با انجام تحقیقات مرتبط با نیازهای بهداشتی جامعه، دانش علمی را ارتقا دهید.
  • اصول یادگیری مادام العمر را از طریق برنامه های تحصیلات تکمیلی و آموزش پزشکی مداوم دنبال کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در کالج پزشکی عمان می باشید:

نرخ پذیرش در کالج پزشکی عمان

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در عمان

کالج پزشکی و علوم بهداشتی که قبلاً به عنوان کالج پزشکی عمان شناخته می شد، در سال 2001 تأسیس شد. اولین و تنها ارائه دهنده خصوصی آموزش پزشکی در کشور است. یک برنامه 6 ساله دکترای پزشکی را با مشارکت دانشگاهی با دانشگاه ویرجینیای غربی (ایالات متحده آمریکا) ارائه می دهد. آموزش بالینی در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت واقع در صحار و رستاق تکمیل می شود. کلاس های مجهز، آزمایشگاه های پیشرفته، وای فای، کتابخانه، خوابگاه های دخترانه، رستوران ها و کافی شاپ ها، مناطق ورزشی و تفریحی از امکانات این کالج می باشد. بیش از 800 دانش آموز از 22 کشور ثبت نام کرده اند. بیش از 500 اقامت در خوابگاه تحت نظارت کالج هستند. 168 کارمند در 12 بخش دانشگاهی و واحد اداری مستقر هستند.

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دارای بخش های زیر در پردیس سوحار می باشد.

  • آناتومی و علوم اعصاب
  • عملکرد انسان
  • فارماکولوژی
  • میکروبیولوژی
  • پاتولوژی
  • علوم اجتماعی و رفتاری
  • داخلی
  • عمل جراحي
  • زنان و زایمان
  • بیوشیمی
  • اطفال
  • سلامت عمومی
  • پزشکی خانواده

مدارک لازم برای تحصیل رشته چشم پزشکی در عمان

شرایط پذیرش رشته چشم پزشکی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و به دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد. اما به طور کلی، اکثر دانشگاه ‌های برتر جهان از دانشجویان بین‌المللی که برای دکتری پزشکی در آنجا درخواست می‌کنند، این موارد را می‌خواهند: فرم درخواست تکمیل شده و مدرک لیسانس و با مدرک کارشناسی ارشد معتبر در یک رشته مرتبط با نمرات قوی و توانایی و پتانسیل تحقیقاتی اثبات شده و ریز نمرات برای مدرک یا دوره های دانشگاهی شما و همچینین بیانیه ای از هدف و نمرات GMAT یا GRE و توصیه نامه ها و نتیجه آزمون زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل ارائه شود. ارائه هزینه درخواست و ارائه فیش مالی نیز از مدارک لازم محسوب می شود.

موسسات معتبر کاریابی در عمان به شما در جهت یافتن شغل مناسب کمک می کنند. در جدول زیر شاهد هزینه های تحصیل در رشته چشم پزشکی در کشور عمان هستید:

هزینه هامبلغ به یورو
محل اقامت€250-€1000
غذا300€-800€
هزینه زندگی€100

مدارک لازم برای تحصیل رشته چشم پزشکی در عمان

تحصیل دکترای فلسفه پزشکی در عمان

یک فرصت عالی دیگر مانند رشته چشم پزشکی و رشته گوارش در عمان فرصت تحصیل دکترای فلسفه پزشکی در عمان است. برای تمام پزشکانی که به دنبال مدرک بالاتر در رشته تحصیلی خود هستند، امروز از طریق IDP برای دکتری پزشکی به صورت آنلاین درخواست دهید. اصطلاح دکتر به شخصی اطلاق می شود که بالاترین مدرک دانشگاهی، مدرک دکترا را از یک دانشگاه کسب کرده باشد. معمولاً دکترای فلسفه نامیده می شود و به اختصار PhD نامیده می شود. پزشکی که تخصص های مختلفی مانند ایمونولوژی، میکروبیولوژی، تولید مثل، ژنتیک، اختلالات رشدی، نورولوژی و ارتوپدی را در بر می گیرد. این برنامه درجه برای پزشکان مشتاقی طراحی شده است که می خواهند به طور یکسان در تحقیقات یا دانشگاه کار کنند.

برنامه درسی شما می تواند شامل کارهای آزمایشگاهی و تحقیقات بالینی باشد. داوطلبانی که مدرک دکترای پزشکی را دنبال می کنند معمولاً باید یک پایان نامه یا پایان نامه را بر اساس تحقیقات خود تکمیل کنند. دوره های دکترا محققان را آماده می کند تا اساتید دانشگاه، پزشکان بیمارستان، مدیران مراقبت های بهداشتی، دانشمندان زیست پزشکی، اپیدمیولوژیست ها، شیمی دانان زیست پزشکی، آمار زیستی و بسیاری از مشاغل دیگر باشند. به خاطر داشته باشید که در اکثر کشورها، داشتن مدرک دکترا در پزشکی به دانشجو اجازه نمی‌دهد که به صورت عمومی طبابت کند. به طور معمول، یک پزشک باید ابتدا یک دوره آموزش رزیدنتی را به مدت حداقل 3 سال طی کند و از طریق معاینه مجوز عمل را دریافت کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرانی که می خواهند در عمان کار و زندگی کنند و در خصوص مهاجرت به عمان از طریق تحصیل مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *