مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته پرستاری در فنلاند

رشته پرستاری در فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند برای ایرانیان بسیار ارزشمند است. به خصوص مهاجران علاقه مند به تحصیل رشته پرستاری در فنلاند هستند. مراکز آموزش عالی مختلفی در این زمینه در فنلاند وجود دارد. متقاضیان علاقه مند بایستی از این شرایط به صورت کامل مطلع باشند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با شرایط تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های کشور فنلاند آشنا سازند و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه در اختیار شما بگذارند. مقاله پیش رو در باب شرایط تحصیل در رشته پرستاری در سال 2023 تدوین گردیده است که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی ازلطف نمی باشد.

شرایط تحصیل در کشور فنلاند

سیستم آموزش عالی پیشرو در فنلاند بیش از 400 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را در 13 دانشگاه و 22 موسسه تحصیلی علوم کاربردی (UAS) ارائه می دهد. دانشگاه های فنلاند همچنین ارائه دهنده برنامه های مدرک دکترا به زبان انگلیسی هستند که باعث افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور می شود. مؤسسات آموزش عالی فنلاند بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در چندین نقاط در سراسر فنلاند مشغول به تحصیل هستند. لازم به ذکر است که کلیه دانشگاه ها و موسسه های علوم کاربردی برای دانشجویان بین المللی فرصت بورسیه تحصیلی دارند. هزینه های زندگی ماهانه دانشجویان (از جمله غذا، اقامت، مسافرت، بیمه و…) بسته به محل زندگی و عادات زندگی شخصی آنها در حدود 700€ تا 900€ (یورو) است. لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در فنلاند معمولاً در شهرهای بزرگتر از شهرهای کوچکتر بیشتر است.

دانشجویان دانشگاه های فنلاند ملزم به پرداخت هزینه سالانه اتحادیه دانشجویی هستند که تقریباً 80€ تا 100€ (یورو) است. به یاد داشته باشید که اتحادیه های دانشجویی مشابه ای در موسسات تحصیلی علوم کاربردی فنلاند وجود دارد، اما عضویت در انها اختیاری است. هنگامی که دانشجویان و متقاضیان به اتحادیه دانشجویی دانشگاه خود می پیوندند، کارت دانشجویی دریافت می کنند که در مکان هایی مانند رستوران های دانشجویی و هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ار تخفیف های مختلف بهره مند می شوند.

دلایل انتخاب تحصیل رشته پرستاری در فنلاند

برای تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های فنلاند و همچنین تحصیل سایر رشته ها در این کشور دلایل و مزایای بی شماری وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به فنلاند با داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط، هزینه ها و الزامات تحصیل در فنلاند امکان پذیر می باشد. پس از هم ترازی سیستم های آموزشی اروپا به عنوان بخشی از اصلاحات بولونیا، بسیاری از دانشگاه های فنلاند و دانشگاه های علوم کاربردی تعداد برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان انگلیسی را افزایش داده اند. فنلاند دارای حدود 40 موسسه آموزش عالی است که معمولاً در هر 2 دانشگاه (موسسات تحقیقاتی و تدریس کلاسیک) یا پلی تکنیک طبقه بندی می شوند که گاهی اوقات دانشگاه های علوم کاربردی (با رویکرد عملی تر به تدریس) خوانده می شوند.

در دانشگاه های فنلاند بیش از 300000 دانشجو وجود دارد كه حدود 20000 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند. در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان بین المللی در سال های اخیر اشاره شده است:

درباره رشته پرستاری در فنلاند

وظیفه افراد به عنوان یک پرستار پشتیبانی از سلامت عمومی مردم و خانواده های آنها است. مهمترین زمینه های تخصص در شغل پرستار شامل حمایت از سلامت و توانایی عملکردی، پیشگیری و معالجه بیماری ها و ناتوانی ها، پشتیبانی از بهبود و توانبخشی و کاهش درد و رنج است. فارغ التحصیلان رشته پرستاری در فنلاند به عنوان یک متخصص پرستاری بر وضعیت بیمار نظارت خواهند کرد، داروهای مختلف را تجویز خواهند کرد، کلیت درمان را هماهنگ و راهنمایی هایی را برای بیماران و اعضای خانواده آنها ارائه می دهند. برخورد با بیماران و مهارت های خوب اجتماعی نیز زمینه های مهم کار پرستاری در کشور فنلاند است.

برای تحصیل در دوره کارشناسی در رشته پرستاری در فنلاند، دانشجویان مشغول به تحصیل به زبان انگلیسی در پلی تکنیک ها می شوند. درمورد مطالعات تکمیلی، دانشجویان پرستاری می توانند زبان تحصیل خود را در مراکز آموزش عالی فنلاند انتخاب کنند. این رشته تحصیلی نیز مانند اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی و فنلاندی تدریس می شود. در زمان تحصیل رشته پرستاری در فنلاند، دانشجویان مهارت های مورد نیاز پرستاری را در دوره های مختلف تئوری، کارگاه ها و تمرین های شبیه سازی مطالعه خواهند کرد.

در جدول زیر به دانشگاه های فنلاندی برای تحصیل پرستاری اشاره شده است:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه علوم کاربردی نوویا2008
دانشگاه علوم کاربردی لورا1992
دانشگاه علوم کاربردی متروپولیا2007
دانشگاه فنلاند شرقی2010
دانشگاه علوم کاربردی سنتریا1995
دانشگاه علوم کاربردی آرکادا1996

شرایط تحصیل رشته پرستاری در فنلاند

شرایط تحصیل رشته پرستاری در فنلاند

در فنلاند پرستاران تحصیلات خود را در دانشگاه های علوم کاربردی (که به آن پلی تکنیک نیز می گویند) دریافت می کنند. پرستاران بهداشت عمومی، ماماها و پیراپزشکان نیز از طریق تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی می توانند رشته مورد علاقه خود را دنبال کنند و برای اشتغال در کشور فنلاند و یا سایر کشورهای دنیا آماده شوند. مدرک کسب شده از طریق تحصیل پرستاری در فنلاند در دانشگاه های علوم کاربردی این کشور شامل صلاحیت کار به عنوان پرستار در فنلاند می شود. برای تکمیل مطالعات و تحصیل پرستاری در فنلاند متقاضیان و دانشجویان باید موفق به کسب 210 تا 270 اعتبار شوند؛ زیرا سیستم آموزش دانشگاهی فنلاند همانند اکثر کشورهای دنیا براساس سیستم امتیازبندی ECTS می باشد.

در جدول زیر به صورت دقیقتر به شرایط کسب اعتبار و تحصیل پرستاری در هلند اشاره شده است:

نوع دوره تحصیلیمدت زمان تحصیلاعتبار مورد نیاز
پرستار بهداشت عمومی و پیراپزشکی3.5 تا 4.5 سال تحصیلی240
پرستار ماماها3.5 تا 4.5 سال تحصیلی270

برای تحصیل در فنلاند در رشته پرستاری در دانشگاه های علوم کاربردی (پلی تکنیک) دانشجویان داخلی (شامل دانشجویانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا) ملزم به پرداخت شهریه نیستند اما باید هزینه های مسکن و وعده های غذایی خود و سایر هزینه ها را بپردازند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی نیز می توانند از کمک هزینه های مختلف برای تحصیل پرستاری در فنلاند بهره مند شوند. همچنین دانشجویان غیر فنلاندی حق دارند در صورت زندگی در فنلاند به طور دائم (برای هدفی غیر تحصیلی) از طرف دولت فنلاند کمک مالی دریافت کنند و هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند را نیز پوشش دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشورهای مخلتف دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *