مهاجرت کاری فنلاند

بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند

بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند

کار در کشور فنلاند برای نیروی کار ماهر ایرانی بسیار حائز اهمیت است. ورود به بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند موضوعی می باشد که هر ساله ذهن افراد متخصص به این حرفه را به سمت خود سوق می دهد. افرادی که در رشته الکترونیک و یا رشته های مرتبط تخصص بالا دارند، با توجه به مشاغل مورد نیاز 2023 در فنلاند، می توانند با اثبات توانایی های خود و همچنین داشتن توان مالی کافی برای مهاجرت به کشور فنلاند، اقدام به مهاجرت کاری و ورود به بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند کنند. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط کار در کشور فنلاند به عنوان یک مهندس یا متخصص رشته الکترونیک آشنا شوید. مطالعه مقاله پیش رو برای متقاضیان مهاجرت به کشور فنلاند خالی از لطف نمی باشد.

شرایط کار در کشور فنلاند

به طور کلی، بیکاری در مشاغل مهندسی در کشور فنلاند به سرعت کاهش یافته است. به طور خاص، فقدان متقاضیان خوب در ساخت و ساز، ماشین آلات، مهندسی الکترونیک و مهندسی برق در این کشور وجود دارد. لازم به ذکر است که برای اشتغال در زمینه ICT نیز فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد، اما تعداد متقاضیان نیز بسیار بالا است و رقابت در این بخش زیاد می باشد. فرصت های شغلی در کشور فنلاند با توجه به شهرهای این کشور یکدست نیستند. اگر قصد مهاجرت کاری به فنلاند را دارید، کسب اطلاعات دقیق از شرایط کار و فرصت های شغلی در شهر مورد نظر بسیار مهم است. در شهرهای بزرگ فنلاند مانند هلسینکی، تامپره و اولو بهترین فرصت های شغلی برای مهاجران ماهر خارجی وجود دارد.

متقاضیان کار در رشته الکترونیک در فنلاند همچنین باید بررسی کنند که آیا تحصیلات آنها در فنلاند به عنوان مهندس پذیرفته و قابل تایید است یا خیر. علاوه بر این، در کشور فنلاند دو سطح مهندس کارشناسی ارشد علوم (دانشگاه فنی) و لیسانس علوم (دانشگاه علوم کاربردی) وجود دارد و با توجه به مدرک تحصیلی، متقاضیان باید بررسی کنند کدام یک هستند. شایان ذکر است که دانشجویانی که از دانشگاه های فنلاند فارغ التحصیل می شوند شرایط بسیار خوبی برای ورود به بازار کار این کشور دارند. پس اگر قصد تحصیل در فنلاند را دارید، با در نظر گرفتن بازار کار این کشور، بهترین برنامه تحصیلی را انتخاب کنید.

هر ساله مهاجران زیادی برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند و ورود به بازار کار فنلاند و سایر امور به کشور فنلاند مهاجرت می کنند. در نمودار زیر به جزئیات جمعیت فنلاند اشاره شده است:

شرایط کار در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند

متقاضیانی که در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند به عنوان متخصص یا مهندس رشته الکترونیک مشغول به کار می شوند می توانند قطعات الکترونیکی مورد استفاده در طیف گسترده ای از تجهیزات، از تلفن های همراه و رایانه ها گرفته تا سیستم های ناوبری هواپیما را طراحی کنند و توسعه دهند. برای مثال، این افراد می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز و رعالیت کردن الزامات در صنایع گسترده ای کار کنند مانند:

صنایعزمینه ها
ارتباطات از راه دورتلفن های همراه، رادیو، تلویزیون و ارتباطات ماهواره ای
ارتباطات دادهرایانه ها، تبلت و دستگاه های نقدی (دستگاه های خودپرداز)
تحقیقات علمیآکوستیک، اپتیک، فیزیک و فناوری نانو
ابزار پزشکیتجهیزات بالینی و آزمایشگاهی
نظامیارتباطات، ناوبری و سیستم های تسلیحاتی
هوافضاسیستم های هوایی، راداری، ناوبری و ارتباطی
ساختکنترل های منطقی قابل برنامه ریزی و ماشین آلات صنعتی

مهارت لازم کار در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند

برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند، داشتن برخی از مهارت های لازم و توانایی های برتر الزامی می باشد. افرادی که قادر به اثبات توانایی های خود باشند، شرایط بهترین برای کار در کشور فنلاند در رشته الکترونیک یا زمینه های مرتبط خواهند داشت. در اینجا به برخی از مهارت های لازم برای این شغل ذکر شده است:

  • داشتن توانایی های لازم برای تصمیم گیری و تدوین برنامه ها
  • توجه به جزئیات پروژه ها و تجزیه و تحلیل موارد لازم
  • مهارت های لازم برای برقراری ارتباط کلامی و ارتباط نوشتاری
  • داشتن توانایی های مورد نیاز برای همکاری و کار در تیم
  • داشتن مهارت های کافی در زمینه ریاضیات و حل مسئله و همچنین کار با فناوری

با اینکه اکثر مردم کشور فنلاند به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما داشتن توانایی های زبان فنلاندی نیز نقش بسیار مهمی جهت برقراری ارتباط با مردم این کشور خواهد داشت و افرادی که زبان فنلاندی را بلد باشند می توانند از فرصت های شغلی بیشتری در این کشور بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای ارتباط با سایر همکاران، مهندسان، متخصصان، مشتریان و حضور در جلسات کاری و سخنرانی ها، مهندسان و متخصصانی که قصد دارند در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند مشغول به کار شوند می باید با زبان فنلاندی آشنایی داشته باشند.

مهارت لازم کار در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند

مسئولیت های افراد در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند

برای اشتغال در بازار کار رشته الکترونیک در فنلاند، متقاضیان و مهاجران خارجی باید در نظر داشته باشند که باید مسئولیت های مختلفی را به عهده بگیرند و وظایف خود را به درستی انجام دهند. مهندسان یا متخصصان رشته الکترونیک بایستی در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت کنند و ایده هایی برای بهبود تجهیزات یا سیستم های الکترونیکی ارائه دهد. همچنین این افراد معمولا با یک تیم کار می کنند تا مؤلفه جدید را ایجاد کنند و چگونگی عملکرد آن را آزمایش کنند. برخی از رایج ترین وظایف و مسئولیت های متخصصان و مهندسانی که وارد بازار کار رشته الکترونیک در کشور فنلاند می شوند عبارتند از:

  • ایده های جدید را ارزیابی کنند تا کارایی آنها را تشخیص دهند.
  • برنامه های فنی را با استفاده از نرم افزارهای مهندسی و طراحی به کمک رایانه تهیه کنند.
  • هزینه های کار و تولید را برای یک پروژه تخمین بزنند.
  • مقادیر زمانی را برای یک پروژه تخمین بزنند.
  • کار تکنسین ها و صنعتگران را هماهنگ کنند.
  • نمونه های اولیه را آزمایش کرده و داده ها را تجزیه و تحلیل کنند.
  • اطمینان حاصل کنند که پروژه ها مقررات ایمنی را رعایت می کنند.
  • برنامه های بازرسی و نگهداری را برنامه ریزی و نظارت کنند.

لازم به ذکر است که متخصصان و مهندسان رشته الکترونیک در کار رشته الکترونیک در فنلاند معمولاً با تیمی از مهندسین، تکنسین ها و کارمندان فناوری اطلاعات (یا IT) روی یک پروژه کار می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، استارت آپ فنلاند و سایر امور می توانید با متخصصان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *