مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته همه گیرشناسی در اوکراین

رشته همه گیرشناسی در اوکراین

کشوری همچون اوکراین گرچه به لحاظ اقتصادی و تجاری شاید حائز اعتبار شده باشد. در طی یک دهه گذشته از حیث آکادمیک، حوزه رشته های پزشکی و رشته همه گیرشناسی در اوکراین جایگاه خود را یافته است. به خصوص تاییدشدن مدارک پزشکی این کشور از سوی سازمان بهداشت جهانی موجب شده که نه تنها اعتبار مدارک پزشکی در اوکراین افزایش یابد، بلکه یافتن جایگاه شغلی راب رای فارغ التحصیلان پزشکی از دانشگاه های اوکراین آسان تر کرده است. دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی برای یافتن شهر و دانشگاه مطلوب در اوکراین برای تحصیل، می توانند از نظرات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند و همچنین امور مهاجرتی مربوط به تحصیل خود را از طریق این موسسه پیگیری نمایند.

دانشگاه های رشته همه گیرشناسی در اوکراین

اوکراین دارای طیف وسیعی از دانشکده های پزشکی است که پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند و مسیرهای تحصیلی را ارائه می دهند که به سطح آموزش عالی اروپایی ارتقا می یابد. دانشگاه پزشکی دولتی Zaporozhye دانشگاه Zaporozhye یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اوکراین با مسیرهای MBBS و MD و تعدادی مسیر مطالعاتی درمانی است. دانشگاه ملی خارکف یکی از معروف ترین دانشگاه های خارکف در اوکراین است که تعدادی دانشجوی بین المللی دارد که به دنبال ادامه تحصیل در رشته های پزشکی مانند MBBS و MD هستند. دانشگاه ملی پزشکی خارکف دانشگاه ملی پزشکی خارکف یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های اوکراین در جهان است و یکی از اعضای انجمن بین المللی دانشگاه ها، شریک رسمی یونسکو است. این دانشگاه چندین رشته از جمله پزشکی عمومی، اطفال، پزشکی پیشگیری و دندانپزشکی را ارائه می دهد.

دانشگاه ملی بوگومولتس بهترین دانشگاه با موسسات پزشکی عالی است که در اوکراین و اروپا شهرت خوبی دارد. این دانشگاه دانشجویان بین المللی را با مدارک MBBS، BDS، MD، MDS، MS و پرستاری جذب می کند. پیوند درخواست به دانشگاه ملی بوگومولتس دانشگاه بین المللی پزشکی خارکف دانشگاه بین المللی خارکف یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اوکراین است که توسط کمیته بین المللی رسانه عمومی، بنیاد آموزش پزشکی و تحقیقات پزشکی بین المللی و همچنین بسیاری از مقاصد بین المللی دیگر شناخته شده است. این دانشگاه علاوه بر جمع آوری تجربیات میدانی با معاینه و درمان بیماران، دانشجویان خود را به شرکت در کنفرانس های علمی در اوکراین تشویق می کند. دانشگاه پزشکی کیف UAFM یک دانشگاه دولتی واقع در پایتخت اوکراین کیف. این دانشگاه بیش از 1100 دانشجو دارد و توسط بسیاری از موسسات پزشکی به رسمیت شناخته شده است.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در اوکراین

اوکراین در حال تبدیل شدن به محبوب ترین مقصد برای تحصیل MBBS در کشورهای آسیایی است و هر ساله، بین اوت تا ژانویه، بیش از 4000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی عمومی در اوکراین می آیند. چراکه همه دانشگاه های پزشکی در اوکراین با MBBS توسط سازمان بهداشت جهانی در “سازمان های سنجرشگر اعتبار جهانی پزشکی تایید شده اند. از سوی دیگر، تحصیل پزشکی در دانشگاه‌ های اوکراین از نظر هزینه‌ ها، ارزان‌ تر و از نظر فناوری آزمایشگاهی بسیار مشهور است و مدرک پزشکی که توسط دانشگاه های اوکراین اعطا می شود معتبر است و هر قسمت پذیرفته می شود. موضوع دیگر این است که آزمایشگاه‌ ها و زیرساخت‌ های دانشگاه‌ های اوکراین به مراتب بهتر از بسیاری از کالج‌ های پزشکی دولتی در آسیا و آفریقا هستند.

معلمان، پروفسورها و پزشکان اوکراینی از صلاحیت بالایی برای تدریس پزشکی در کالج های پزشکی برتر اوکراین برخوردار هستند. اکثر فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را از اوکراین به پایان رسانده اند به عنوان دکتر دارای مجوز در کشورهای خود مشغول به کار هستند. علاوه بر این 20 دانشگاه پزشکی در اوکراین وجود دارد که توسط وزارت بهداشت و علوم اوکراین به رسمیت شناخته شده و همین تعداد دانشگاه کمک می کند که دسترسی به ویزای تحصیلی موضوع سهل تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی باشد. در این زمینه متقاضیان برای تحصیل پزشکی در اوکراین و پذیرش در دانشگاه های پزشکی برتر اوکراین، تنها به 50% نمره در فیزیک، شیمی و زیست شناسی و دانش اولیه زبان انگلیسی نیاز دارند. در کنار این موضوع، دولتی بودن دانشگاه های اوکراین، موجب می شود که دانشجویان برای ادامه تحصیل با فشار مسائل مالی چندانی مواجه نشوند.

در شکل زیر سایر مزیت های تحصیل در حوزه پزشکی در اوکراین اشاره شده است:

مزیت های تحصیل در حوزه پزشکی در اوکراین

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در اوکراین

در رشته های مختلف پزشکی از جمه رشته همه گیرشناسی، دانشگاه های اوکراین اجازه دریافت مدرک دکتری یا مدرک MD را در مدت 5 تا 6 سال می دهند. این مدرک معادل مدرک لیسانس پزشکی یا لیسانس جراحی معروف به MBBS در بریتانیا است. البته تعداد سالهای تحصیل پزشکی در اوکراین بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال، پزشکی عمومی 6 سال زمان می برد و رشته های داروسازی و دندانپزشکی 5 ساله هستند. مسیرهای تحصیل پزشکی ارائه شده در دانشگاه ها و کالج های پزشکی اوکراین از سیستم آموزش عالی اروپا و سیستم کمیسیون اروپا پیروی می کند. این سیستم توسط 46 کشور اروپایی برای دستیابی به اهداف آموزشی مشخص دنبال می شود. یکی از مزایای این سیستم آموزشی امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار در سایر کشورهای اروپایی متعلق به همان منطقه آموزش عالی اروپایی است.

بنابراین، می توانید انتظار داشته باشید که سطح تحصیلات مشابهی در اوکراین در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی داشته باشید و همچنین از مزایای سیستم آموزشی اروپا بهره مند شوید. از نظر شرایط تحصیل، دانشگاه ها و کالج های پزشکی اوکراین شرایط مختلفی را برای پذیرش شما در نظر می گیرند. بنابراین، در اینجا برجسته ترین شرایط پذیرش برای دانشگاه های پزشکی اوکراین آمده است: ریز نمرات دبیرستان با برنامه درسی WAEC، GCE یا NECO یا معادل آن، نمرات بالا در 5 موضوع تحصیلی مرتبط با رشته مورد نظر شما از جمله انگلیسی، یک کپی از یک پاسپورت جهانی با مدت اعتبار حداقل یک سال با اولویت دو سال یا بیشتر، کپی شناسنامه. سن شما کمتر از 25 سال باشد، هزینه های پیش پرداخت تا 300$ (دلار)، دعوت نامه، نامه پشتیبانی ویزا. در مورد زبان، متقاضی باید به یکی از 3 زبان انگلیسی، اوکراینی یا روسی مسلط باشد.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در اوکراین

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در اوکراین

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در اوکراین کار می کند، معمولاً حدود 37200UAH (گریونا اوکراین) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. در زیر یک تفکیک دقیق بر اساس معیارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد. حقوق اپیدمیولوژیست ها در اوکراین از 19700UAH (گریونا اوکراین) در ماه (حداقل حقوق) تا 56600UAH (گریونا اوکراین) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. البته حقوق متوسط ​​35000UAH (گریونا اوکراین) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 35000UAH (گریونا اوکراین) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 35000UAH (گریونا اوکراین) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 24600UAH (گریونا اوکراین) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 24600UAH (گریونا اوکراین) درآمد دارند. همچنین 75٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 43000UAH (گریونا اوکراین) درآمد دارند، در حالی که 25٪ بیش از 43000UAH (گریونا اوکراین) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. بر این مبنا یک اپیدمیولوژیست با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 22700UAH (گریونا اوکراین) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 27800UAH (گریونا اوکراین) در ماه درآمد کسب کند،. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 39500UAH (گریونا اوکراین) در ماه دریافت می کند. بعلاوه، اپیدمیولوژیست هایی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 46100UAH (گریونا اوکراین) در ماه دریافت می کنند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در اوکراین می باشد:

مزیت های تحصیل در حوزه پزشکی در اوکرایندوستداران تحصیل پزشکی پیش از تجربه زندگی در اوکراین، می توانند از تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تصمیمی درست تر و شناخت امور ناشناخته مهاجرت اقدام نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *