مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا ماجراجویی طولانی است که هرگز به پایان نمیرسد و رشته همه گیرشناسی در ایتالیا از جمله طرق ورود به این ماجراجویی است. چراکه این کشور زیبا تنها میزبان بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا نیست، بلکه دارای مکان های تاریخی، فرهنگ و رستوران های فراموش نشدنی است که تجربه ای بی نظیر را برای دانشجویان پزشکی در ایتالیا ارائه می دهد. علاوه بر این دانشجویان پزشکی می توانند همراه با مکان های تاریخی لذت بخش و سرگرمی های متعددی مانند اسکی یا شنا سفر کنند. این طیف گسترده از فعالیت ها واقعاً کل تجربه تحصیل در ایتالیا را به دانشجویان پزشکی می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مجموعه فعالیت های مهاجرتی خود، اعزام دانشجویان به ایتالیا را نیز در زمره اهداف خود تعریف نموده و آماده است تا هرگونه راهنمایی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

از اصلی ترین دلایلی که می توان برای انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد تحصیل پزشکی در رشته ای همچون همه گیرشناسی برشمرد، این نکته است که آموزش پزشکی در این کشور با کیفیت بالا در دانشگاه های رتبه بندی شده دنبال می شود. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، ایتالیا دارای 28 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر در زمینه پزشکی است. برخی از دانشگاه ها و جایگاه آنها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 در جدول زیر اشاره شده اند:

نام دانشگاهرتبه علمی
دانشگاه میلان72
دانشگاه بولونیا78
دانشگاه لا ساپینزا رم105
دانشگاه پادووا124
دانشگاه پاویا250

برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه بولونیا، بیش از 800 سال است که کیفیت آموزشی خود را بهبود می بخشند. از سوی دیگر، دانشگاه‌ های جدیدتر با امکانات تکنولوژیکی خود، امکان ارتباط سخنرانی‌ نظری و عملی را فراهم کرده اند.

موضوع دیگری که موجب شدن جذابیت تحصیل پزشکی در ایتالیا می شود، روش ساده پذیرش در این کشور است. برخلاف بسیاری از کشورها، دانشکده ‌های پزشکی ایتالیا نیازی به معدل، مصاحبه یا انگیزه نامه از دانشجویان آینده پزشکی ندارند. علاوه بر این ایتالیا، کشوری مقرون به صرفه برای دانشجویان پزشکی است و از آنجایی که هزینه های تحصیل، اجاره بهای اقامتگاه و هزینه های عمومی زندگی معیارهای اصلی بسیاری از دانشجویان برای انتخاب کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند، ایتالیا گزینه بسیار خوبی برای تحصیل پزشکی است. به عنوان مثال شهریه دانشگاه های دولتی بر اساس درآمد ناخالص خانواده یک دانشجوی پزشکی تعیین می شود و می تواند بین 200€ تا 6000€ (یورو) در سال متغیر باشد. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی که دانشجویان پزشکی می توانند با قیمت های پایین در آنها اقامت کنند، حتی به صرفه تر از اقامت در آمریکا و انگلستان.

آزمون ارزیابی برای پذیرش رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

اگرچه دانشجویان برای تحصیل پزشکی و رشته همه گیرشناسی در ایتالیا الزامی به دانستن ایتالیایی ندارند و بیش از 16 برنامه مختلف پزشکی در ایتالیا آموزش پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که اکثر این برنامه ها توسط دانشگاه های دولتی برگزار می شود. اما یک آزمون ارزیابی برای رشته های مرتبط با حوزه پزشکی باید داده شود که تنها ارزیابی IMAT (آزمون پذیرش بین المللی پزشکی) است که آزمون پذیرش دانشکده های پزشکی است. از سال 2009، IMAT را می توان در مکان های زیادی در سراسر جهان انجام داد تا دانشجویان بین المللی مجبور نباشند برای شرکت در امتحان به ایتالیا پرواز کنند. این آزمون شامل 60 سوال است که در 4 بخش تقسیم شده است و زمان لازم برای تکمیل IMAT 100 دقیقه است. هر ساله حدود 7800 دانش آموز در این آزمون شرکت می کنند.

بسته به نمره IMAT و سهمیه دانشگاه، پذیرش دانشجو توسط دانشکده های پزشکی انجام می شود. IMAT از 4 بخش تشکیل شده است که شامل استدلال منطقی و دانش عمومی، زیست شناسی، علم شیمی، فیزیک و ریاضیات است. اما از لحاظ دروس در زمان تحصیل تقریبا این رشته در همه دانشگاه ها یکسان است، تنها دانشجویان تبادلی وضعیت متفاوتی دارند. در واقع اگر دانشجویان پزشکی ترجیح دهند در یک برنامه تبادلی در کشور انتخابی شرکت کنند و یک ترم یا یک سال در آن دانشگاه شریک تحصیل کنند، مسئول امتحانات نظری و اقدامات بالینی خواهند بود. بنابراین، برنامه های تبادل دانشجو یک تجربه منحصر به فرد را برای دانشجویان پزشکی ارائه می دهد.

آزمون ارزیابی برای پذیرش رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

معرفی موضوعات مرتبط با رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

رشته همه گیرشناسی در ایتالیا از زیرشاخه های علوم بهداشت و سالمت عمومی محسوب می شود و شرایط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی در ایتالیا در یک دانشگاه دولتی فقط حدود 3000€ (یورو) هزینه دارد. اگر به یک دانشگاه خصوصی بروید، ممکن است لازم باشد سالانه 35000€ (یورو) هزینه کنید. هزینه زندگی بستگی به منطقه دارد. زندگی در پادوآ، تورین، بولونیا یا پیزا به طور قابل توجهی ارزان تر است و در حدود 550 تا 750€ (یورو) در ماه است. در کلان‌ شهرها می ‌توانید انتظار داشته باشید که 800€ (یورو) در ماه هزینه کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی همچون رشته همه گیرشاسی باید مدرک لیسانس داشته باشید. در برخی از دانشگاه ها، متقاضیان برای پذیرش باید در رشته های بهداشت عمومی یا رشته های مرتبط با آن شرکت داشته باشند.

از نظر زبان تدریس، در حالی که برخی از دانشگاه ها دوره ها را به زبان ایتالیایی تدریس می کنند، بسیاری از آنها برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه هایی که مرتبط با رشته همه گیرشناسی می شوند، عبارتند از دانشگاه Università degli Studi di Milano Statale که آموزش این دانشگاه به زبان انگلیسی است. این دانشگاه یکی از بزرگترین مؤسسات اروپا محسوب می‌شود که حدود 60000 دانشجو در آن زندگی می کنند که اکثریت آنها در دوره های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد بهداشت جهانی تخصص دارند. در این دانشگاه ایتالیایی با مدرک MPH، دوره های اصلی این برنامه عبارتند از: حمایت و ارتباطات برای ارتقای سلامت جهانی، ملزومات اقتصاد و مدیریت سلامت، بار جهانی بیماری، بهداشت جهانی و قانون، نوآوری در بهداشت جهانی، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد.

در شکل زیر نام سایر دانشگاه های مرتبط با رشته همه گیرشناسی در ایتالیا اشاره شده است:

سایر دانشگاه های مرتبط با رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

فردی که در بخش بهداشت و پزشکی در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 5450€ (یورو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین مشاغل مختلف بهداشتی و پزشکی به شدت متفاوت است و لز حقوق بهداشت و درمان در ایتالیا از 1140€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 16300€ (یورو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​​​5230€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افراد شاغل در بهداشت و درمان کمتر از 5230€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 5230€ (یورو) درآمد دارند.  از سوی دیگر 25€ (یورو) از افراد شاغل در بهداشت و درمان کمتر از 2870€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2870€ (یورو) درآمد دارند.

همچنین 75% از افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان کمتر از 10300€ (یورو) و 25% بیش از 10300€ (یورو) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سال های تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر است. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه ‌کاران و جوانان در همه صنایع و رشته ‌ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط 36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن به مرز ده سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد.

برای اطلاع از موضوعات دیگر نظیر هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا، شما می توانید به مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *