مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته میکروبیولوژی در استرالیا

رشته میکروبیولوژی در استرالیا

تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا می تواند گامی مهم در آینده تحصیلی و شغلی شما باشد. دانشگاه ها هر ساله پذیرا دانشجویان هستند. البته که برای پذیرش باید شرایطی را دارا باشید. در این کشور دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا تحصیل کنند. در رشته میکروبیولوژی نیز امکان فراهم است و شما می توانید به زبان انگلیسی هم تحصیل کنید. در نظر داشته باشید که با تحصیل در استرالیا از مزایا بسیار خوبی بهره مند خواهید شد. قرار گرفتن در فضای بین المللی و اشنایی با فرهنگ و زبان این کشور و اخذ تجارب جالب از بدیهی ترین مزیت های تحصیل در این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی به استرالیا و اخذ ویزای این کشور مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد برتر برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل با کیفیت هستند. دانشگاه های درجه یک که هر سال بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان طبقه بندی می شوند از دلایل جذب دانشجویان به این کشور می باشند. میکروبیولوژیست ها موجوداتی را مطالعه می کنند که بسیار کوچک هستند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. برخی از این میکروارگانیسم ها عوامل عفونی برای انسان، حیوانات یا گیاهان هستند. با این حال، بسیاری از این میکروارگانیسم ها عملکردهای مهمی را در طاقچه های خود انجام می دهند که برای همه حیات روی زمین ضروری است. میکروبیولوژیست ها تعامل میکروارگانیسم ها با افراد و نحوه تأثیر آنها بر زندگی ما و همچنین نقش این موجودات در محیط را مطالعه می کنند.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در گرایش های مختلف رشته میکروبیولوژی در استرالیا هستید:

تحصیل در گرایش های میکروبیولوژی در استرالیا

دانشگاه های رشته میکروبیولوژی در استرالیا

میکروبیولوژیست ها در بیمارستان ها، دانشگاه ها، دانشکده های پزشکی، آزمایشگاه های دولتی و تقریباً در هر صنعتی کار می کنند و در زمینه های مختلف، از کشاورزی گرفته تا صنعت فضا، تخصص دارند. فرصت های شغلی برای انتخاب میکروبیولوژیست بستگی به سطح تحصیلات و آموزش شما دارد. مدرک کارشناسی در میکروبیولوژی به شما کمک می کند تا برای بسیاری از موقعیت های فنی، تحقیقاتی و بالینی واجد شرایط باشید. درجه پیشرفته در میکروبیولوژی انتخاب شغلی شما را حتی بیشتر می کند. مدرک کارشناسی ارشد شما را برای حرفه ای به عنوان سرپرست آزمایشگاه یا مربی در یک جامعه یا کالج واجد شرایط می کند. مدرک دکتری همیشه برای موقعیت های بالاتر در میکروبیولوژی و سایر علوم مورد نیاز است. با مدرک دکتری در میکروبیولوژی، می توانید واجد شرایط برای انجام تحقیقات مستقل، تدریس به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، یا مسئولیت های سطح اجرایی در دولت و صنعت باشید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور استرالیا برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در بهترین دانشگاه های میکروبیولوژیرتبه در دانشگاه های جهانیامتیاز موضوعی امتیاز جهانی
دانشگاه ملبورنپارک ویل16256679
دانشگاه کوئینزلند استرالیابریزبن27365876
دانشگاه موناشکلیتون56484875
دانشگاه سیدنیسیدنی56274879
دانشگاه نیو ساوت ولزکنسینگتون111513674
دانشگاه مرداکمرداک1286793445
دانشگاه استرالیای غربیکرولی189792471

فرصت های شغلی رشته میکروبیولوژی در استرالیا

برخی از این موقعیت ها عبارتند از: دستیار تحقیق که این افراد برای انجام تحقیقات در گروهی با سایر دانشمندان و یک مدیر تحقیق، پشتیبانی فنی ارائه می دهند. آنها ممکن است در آزمایشگاه صنعتی، دولتی، دانشگاه یا دانشکده پزشکی کار کنند. یا می توانید به عنوان میکروبیولوژیست های غذایی، صنعتی یا محیطی، تکنسین های تضمین کیفیت کار کنید. این افراد که در صنعت، بیمارستان ها یا دولت کار می کنند، کیفیت و ایمنی ویتامین ها، واکسن ها، آنتی بیوتیک ها و ضد عفونی کننده ها را بررسی می کنند. آنها همچنین میکروارگانیسم های مضر موجود در آب، غذا، لبنیات، داروسازی و محصولات محیطی را شناسایی می کنند. نماینده فروش یا فنی این افراد اطلاعات دارویی و سایر محصولات پزشکی یا علمی را در اختیار مشتریان آینده نگر قرار می دهند.

میکروبیولوژیست های بالینی و دامپزشکی، تکنسین های پزشکی نیز از فرصت های شغلی این رشته می باشد و این افراد به طور کلی در کلینیک های دامپزشکی یا بیمارستان ها کار می کنند تا میکروارگانیسم های بیماری زا را در انسان و حیوان شناسایی کنند. علاوه بر این مشاغل آزمایشگاهی و فنی، چندین مسیر شغلی دیگر نیز وجود دارد که می توانید با مدرک لیسانس در میکروبیولوژی طی کنید. ترکیب رشته میکروبیولوژی با رشته هایی مانند تجارت و پزشکی طیف وسیع تری از گزینه های شغلی را ارائه می دهد. چنین گزینه های شغلی شامل تدریس در دبیرستان، فروش علمی، نوشتن علم برای عموم مردم، روابط عمومی یا امور نظارتی می شود. تکمیل مدرک کارشناسی در زمینه میکروبیولوژی همچنین زمینه لازم برای ادامه تحصیل در زمینه های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی یا حقوقی را فراهم می کند.

فرصت های شغلی رشته میکروبیولوژی در استرالیا

گرایش های رشته میکروبیولوژی در استرالیا

برای کار به عنوان میکروبیولوژیست، باید مدرک دانشگاهی خود را در رشته علوم تکمیل کنید. بسیاری از میکروبیولوژیست ها تحصیلات تکمیلی را تکمیل می کنند. برخی از دانشجویانی که مایل به دستیابی به بالاترین سطح مدرک دانشگاهی هستند ممکن است وارد برنامه Ph.D شوند که 3 سال دیگر به طول می انجامد. فارغ التحصیل کارشناسی علوم پزشکی گرایش زیست شناسی که این دوره معمولاً یک دوره 3 ساله تحصیل تمام وقت است. دروس پیش نیاز شامل علوم، زبان انگلیسی و ریاضی است. تحصیلات تکمیلی کامل مانند کارشناسی ارشد علوم یا کارشناسی ارشد علوم کاربردی میکروبیولوژی برای گذراندن این دوره ها معمولاً 2 سال مطالعه تمام وقت لازم است. تکمیل دکتری مانند میکروبیولوژی و ایمونولوژی Ph.D را در نظر بگیرید. این دوره معمولاً 3 ساله است. دانشگاه های استرالیا از مهم ترین دلایل برای تحصیل در این کشور می باشد.

در این کشور برخی از دوره های پرطرفدار در این زمینه آورده شده است که در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • لیسانس در میکروبیولوژی
  • لیسانس در میکروبیولوژی کاربردی
  • لیسانس در میکروبیولوژی صنعتی
  • لیسانس در فناوری مواد غذایی
  • لیسانس علوم در میکروبیولوژی بالینی

تحصیل رشته میکروبویلوژی در مقطع ارشد

شما با واحد زیست شناسی، ریاضیات ، شیمی و زیست شناسی مولکولی و ژنتیک در بین واحدهای سال اول خود آماده سازی برای واحدهای میانی و ارشد خود را در میکروبیولوژی آغاز خواهید کرد. ایده خوبی است که از قبل برنامه ریزی کرده و ایده ای در مورد تکمیل واحدهای ارشد داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن واحدهای پیش نیاز متوسط ​​و متوسط ​​خود را برنامه ریزی کنید. شما واحدهای میانی مطالعه را از حوزه موضوعی میکروبیولوژی، که پیش نیاز واحدهای ارشد مطالعه شما هستند، اخذ خواهید کرد. مطالعات شما میکروبیولوژی غذا، میکروبیولوژی سلامت و بیماری، میکروبیولوژی صنعتی و بیوتکنولوژی را پوشش می دهد. برای تکمیل موفقیت آمیز رشته میکروبیولوژی، باید حداقل 24 امتیاز اعتباری از واحدهای ارشد مطالعاتی در زمینه موضوع میکروبیولوژی را تکمیل کنید. شما میکروب های عفونت، ویروس شناسی، عوامل بیماری زا و بیوتکنولوژی میکروبی را پوشش می دهید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا انتخاب بسیار خوبی برای تحصیل می باشد. دوره های کارشناسی ارشد در این زمینه 2 ساله است:

  • کارشناسی ارشد در میکروبیولوژی
  • کارشناسی ارشد در میکروبیولوژی کاربردی
  • کارشناسی ارشد در میکروبیولوژی پزشکی
  • کارشناسی ارشد در ژنتیک میکروبی و بیوانفورماتیک

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به استرالیا راهنما و پشتیبان شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *