مهاجرت تحصیلی موناکو

رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ارمنستان انتخاب خوبی برای تحصیل در آسیا خصوصا برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود. اگر به رشته میکروبیولوژی که رشته ای مناسب و جذاب است علاقمند هستید می توانید به کشور ارمنستان که شرایط خوبی دارد فکر کنید. ارمنستان در همسایگی ایران واقع شده است و از این نظر نیز دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی به ایران رفت و آمد داشته باشند. این کشور شرایط رفاهی خوبی برای زندگی دارد و دانشجویان می توانند در حال تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند. در ارمنستان دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف برای تحصیل حضور دارند. دانشگاه های این کشور نیز معتبر و رتبه های خوبی دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ ویزای این کشور به سوالات شما پاسخ می دهد.

دانشگاه رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

در این کشور دانشگاه های مختلفی وجود دارد اما یک دانشکده معروف برای این رشته وجود دارد. دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی ایروان در سال 1933 تأسیس شده است. در حال حاضر، این دانشکده اصلی ترین مرکز آموزشی در ارمنستان است تا متخصصان با کیفیت بالا در زمینه های مختلف زیست شناسی تربیت کند. در حال حاضر، دانشکده شامل 8 گروه زیر است: گیاه شناسی و جانورشناسی؛ فیزیولوژی انسان و حیوان؛ اکولوژی و حفاظت از طبیعت؛ میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی گیاهان و میکروارگانیسم ها؛ ژنتیک و سیتولوژی؛ بیوشیمی و بیوفیزیک. هر بخش گروه های تحقیقاتی خود را دارد. این گروه ها در 5 آزمایشگاه تحقیقاتی (زیست شناسی عمومی، بیوشیمی ترکیبات حاوی نیتروژن، بیولوژی و بیوتکنولوژی قارچ ها، بیوفیزیک ساختارهای زیر سلولی و همچنین آزمایشگاه بیوفیزیک ساختاری با همکاری دانشکده فیزیک دانشگاه یوسف) گنجانده شده اند.

این دانشکده دارای کارکنان قابل احترامی است. دو دانشگاهی و 3 عضو وابسته به آکادمی ملی علوم ارمنستان، 25 دکترای علوم و بیش از 100 دکترای تخصصی در این دانشکده وجود دارد.

جهت های اصلی تحقیقات علمی در دانشکده مربوط به زمینه های زیست شناسی مولکولی و سلولی را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • بیوفیزیک مولکولی
  • بیوفیزیک غشاها
  • بیوشیمی مقایسه ای و تکاملی
  • بیوشیمی گیاهی
  • گیاه شناسی و قارچ شناسی
  • میکروبیولوژی
  • بیوتکنولوژی گیاهی
  • ژنتیک مولکولی انسان و ژنتیک سلولی
  • گیاه شناسی

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ارمنستان
تعدادی از فارغ التحصیلان دانشکده دانشمندان مشهور بین المللی هستند که قبلاً در مراکز علمی اتحاد جماهیر شوروی سابق و سایر کشورهای خارجی کار یا کار می کردند. متخصصان مشهور دانشکده در همکاری علمی با همکاران خود از مراکز مختلف علمی کشورهایی مانند ایالات متحده، فرانسه، بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا، ژاپن، فدراسیون روسیه از طریق مجموعه ای از سخنرانی ها و گزارش های علمی با موفقیت کار می کنند. چرخه آموزشی 3 سطحی در حال حاضر در دانشکده زیست شناسی در حال انجام است: سطح کارشناسی (تحصیل 4 ساله)، سطح کارشناسی ارشد (تحصیل 2 ساله) و مقطع دکتری (3 یا 4 سال) تحصیل بسته به نوع مطالعه-در حال حاضر دوره ها یا دوره های مکاتبات. چرخه آموزش برای 4 تخصص، یعنی زیست شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک و بیوانفورماتیک اجرا می شود.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته میکروبیولوژی در کشور ارمنستان می باشید:

دانشجویان بین المللی در رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

گرایش های رشته ارشد میکروبیولوژی در ارمنستان

در حال حاضر بیش از 500 دانشجو در دانشکده وجود دارد، از این تعداد 400 نفر لیسانس و 100 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند، در حالی که تعداد کل دانشجویان دکتری 30 نفر است. در سطح لیسانس، دانش نظری آموزش داده شده توسط کارهای میدانی عملی در اردوگاه دانشجویی مارماریک در منطقه کوتایک ارمنستان و همچنین تحقیقات آزمایشگاهی در بخشهای مختلف دانشکده پشتیبانی می شود. کار عملی آموزشی در مدارس راهنمایی ایروان بخشی از برنامه درسی در آخرین سال برنامه لیسانس است. متقاضیان دانشکده باید اولین آزمون ورودی زیست شناسی را برای 3 تخصص بگذرانند در حالی که آزمون دوم برای این تخصص ها (زیست شناسی، بیوشیمی و بیوفیزیک) اختیاری است. برای چهارمین تخصص بیوانفورماتیک، متقاضی می تواند 2 آزمون بین زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات انتخاب کند.

این دانشکده برنامه های کارشناسی ارشد را برای 11 تخصص شامل موارد زیر ارائه می دهد:

  • گیاه شناسی
  • جانورشناسی
  • ژنتیک
  • فیزیولوژی انسان و حیوانات
  • بیوتکنولوژی
  • اکولوژی
  • بیولوژی مواد غذایی
  • بیوشیمی
  • بیوشیمی پزشکی
  • بیوفیزیک
  • بیوانفورماتیک

تحقیقات در رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

توسعه میکروبیولوژی عمومی و کاربردی در ارمنستان و افزایش فناوری های میکروبیولوژیکی و کاربرد آنها و انتشار دانش میکروبیولوژیکی به عموم مردم از اهداف تحصیل رشته میکروبیولوژی در کشور ارمنستان است. توسعه میکروبیولوژی عمومی و کاربردی در ارمنستان در چندین سال اخیر با سرعت زیادی به افزایش فناوری های میکروبیولوژیکی و کاربرد آنها در ارمنستان در سال های اخیر از دلایل جذب دانشجویان به این رشته می باشد. آماده سازی متخصصان میکروبیولوژی در ارمنستان، بهبود توانایی های عملی آنها، افزایش مهارت های حرفه ای و ارتقای شغلی از مهم ترین مزیایا تحصیل رشته میکروبیولوژی در ارمنستان می باشد. تحقیقات بنیادی در بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی، زیست شناسی مولکولی، ژنتیک، مهندسی ژنتیک و شیمی آلی از مهم ترین ویژگی های رشته میکروبیولوژی در ارمنستان است.

زمینه های اصلی فعالیت در رشته میکروبیولوژی را در این کشور در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • سنتز تولید اسیدهای آمینه پروتئینی و غیر پروتئینی، پپتیدها، آنزیم ها و سایر آماده سازی های بیولوژیکی.
  • توسعه و بهینه سازی فرآیندهای بیوتکنولوژیکی تولید
  • غربالگری پزشکی و بیولوژیکی آماده سازی های سنتز شده
  • حل مشکلات فوری در پزشکی، داروسازی، کشاورزی، صنایع غذایی و اکولوژی
  • بررسی تنوع میکروبی ارمنستان نگهداری، رسوب گذاری و مطالعه مجموعه فرهنگ های میکروارگانیسم ها از اهمیت تحقیق و تولید
  • کمک های علمی پژوهشی، قراردادها
  • فعالیت علمی آموزشی
  • تولیدات بیوتکنولوژیکی (اسیدهای آمینه غیر پروتئینی، کودهای بیولوژیکی، فرآورده های لبنی تخمیر شده، آماده سازی های گالنیک و غیر گالنیک)

تحقیقات در رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

ارمنستان برای تحصیلات عالی یک انتخاب عالی است زیرا هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است. این کشور از نظر تحصیل ارزان و با کیفیت یکی از بهترین کشورها است. در این کشور درصد رضایت دانشجویان از فضای تحصیلی و زندگی و امکانات رفاهی درصد بالایی است. مدارک اعطا شده از دانشگاه های ارمنستان در سراسر جهان پذیرفته شده است. مطالعات و تحقیقات ارمنی هر دو به آرامی اهمیت زیادی در بازار جهانی پیدا می کنند. روش اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در ارمنستان نیز آسان و ساده است. شما می توانید به صورت آنلاین یا آفلاین با کمک نزدیک ترین سفارت اقدام کنید. دانشجویان می توانند از بورسیه تحصیلی از سازمان های مختلف در این کشور استفاده کرده و به راحتی در خارج از کشور تحصیل کنند.

در جدول زیر شاهد مشخصاتی در خصوص تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ارمنستان هستید:

رشتهمقاطع تحصیلیطول تحصیلنوع تحصیلتعداد دانشگاه های تحصیل رشته میکروبیولوژیدانشگاه شاخص
میکروبیولوژیکارشناسی4 سالتمام وقت
پاره وقت
3دولتی ایروان
ارشد2 سال
دکترا3 سال

مراحل تحصیل در ارمنستان

برنامه های تحصیلی زیادی در ارمنستان وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین می توانید دوره های روسی و فرانسوی را پیدا کنید که اکثر آنها به زبان ارمنی تدریس می شوند. دانشجویان بین المللی ارمنستان همچنین می توانند 20 ساعت در هفته در طول تحصیل کار کنند. با رعایت چند مرحله ساده می توانید در خارج از کشور در ارمنستان تحصیل کنید. در مورد همه گزینه های آموزشی موجود تحقیق کرده و دانشگاه و دوره ارمنستان را انتخاب کنید. بررسی کنید که آیا معیارهای واجد شرایط بودن و شرایط دانشگاه برای آن دوره خاص را برآورده می کنید یا خیر و برای پذیرش در دانشگاه با مدارک مشخص شده توسط موسسه درخواست دهید. هنگامی که دانشگاه درخواست شما را پذیرفت، نامه پیشنهادی برای شما صادر می شود. پس از دریافت نامه پیشنهاد، گام بعدی شما درخواست ویزای دانشجویی است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *